| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Troilonge Veteran
|
Posted: 24.07.2008 22:13 Post subject: |
|
|
| Regner med at det var mest ikke-Kjernen folk som var på Viking stadion i går. Lokale helter som er på 1-3 kamper i året og derfor ikke melder seg inn. Og når det ikke var så mange hardcore supportere som drar i gang blir det lite initiativ. Oppmøtet var uansett langt bedre enn i fjor, og TV2 er jo i tilegg kjent med variabel effekt med mikrofonen. Et godt eksempel er Rosnborg-Viking i fjor, da 14 tilreisende fra Stavanger sto rett foran en mic og hørtes veldig godt på sendinga. |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 25.07.2008 05:10 Post subject: |
|
|
| Brady wrote: | | Som spiss er han litt for treg, litt for lite fysisk styrke, litt for dårlige avslutninger, litt for svak på hodet, litt for dårlig taktisk og litt for dårlig blikk for medspillerne sine. Hans største styrke er pasningene sine, og de får han ikke brukt i en spissrolle, da det blir for liten tid og han ikke greier å områ seg nok. |
Det gjelder ikke bare som spiss mener nå jeg..
Men stikkordet i denne sammenheng, er samhandling.
Ya Konan er RBK lagets største offensive midtbanetalent, synd
at vi ikke har/bruker den rollen. Han har i tillegg en skuddfot
ingen andre i RBK matcher..
Synes det er litt rart at flere av dere vi ha Skjelbred i en offensiv midtbanerolle, når han først imponerer i en venstrekantrolle.  _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 25.07.2008 12:43 Post subject: |
|
|
| Ballahl, hvis du så Skjelbred høsten 05 (ja, jeg vet det er lenge siden) i en offensiv midtbanerolle kan du umulig mene at Konan er det største talentet i den rollen vi har i klubben. For å beskrive PCS den høsten vil jeg bruke Semb-ordet outstanding. Skjelbred var i en klasse for seg og dominerte Tippeligaen. Angrepsspillet vårt var hovedsakelig bygd opp rundt PCS og hans stikkballer og driv. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 25.07.2008 12:51 Post subject: |
|
|
| Jeg må smette inn med en sak: Det var faktisk ikke mange kampene RBK spilte 4-2-3-1 den høsten. Om du ser på lista, ser du at Høgmo allerede i første kamp i oktober gikk tilbake til 4-3-3 - der Skjelbred ble mannen sentralt. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 25.07.2008 12:54 Post subject: |
|
|
| Hm, ok. Men Skjelbred var vel fortsatt glimrende, og spilte vel veldig offensivt til den sentrale å være? |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 26.07.2008 03:10 Post subject: |
|
|
| knerten_10 wrote: | | Ballahl, hvis du så Skjelbred høsten 05 (ja, jeg vet det er lenge siden) i en offensiv midtbanerolle kan du umulig mene at Konan er det største talentet i den rollen vi har i klubben. |
Det er bare å se på "CV" til spillerne, det sier meg alt.
| knerten_10 wrote: | | Angrepsspillet vårt var hovedsakelig bygd opp rundt PCS og hans stikkballer og driv. |
I tillegg til dette har Ya Konan et skuddben.
Klubbens beste sådan. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
|
| Back to top |
|
 |
SFL Senior
|
Posted: 26.07.2008 07:53 Post subject: |
|
|
Dette har en lett løsning:
Ciljan - venstre midt
Konan - Sentral (offensiv) med Tettey som ryddegutt
Fyller vi da på med Sapara på høyre hvor han faktisk får BRUKT innleggsfoten sin - da har vi en rimelig god midtbane. Da kommer sikkert noen til å spørre hva vi skal gjøre med Demidov? Dette er lett:
Noen er skadet hele tida uansett - ikke noe problem!
Tror virkelig at Rosenborg ville vært meget godt tjent med å spille med både PCS og Konan på midten. Men min foreslåtte diamant står og faller på offensive sidebacker... |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 26.07.2008 10:48 Post subject: |
|
|
| "Problemet" med PCS på venstre kant er at han er så uhorvelig mye bedre hvis han får utnyttet sine styrker og konsentrert seg om offensive oppgaver i en sentral rolle. |
|
| Back to top |
|
 |
SFL Senior
|
Posted: 26.07.2008 11:04 Post subject: |
|
|
Noe må man ofre
PCS er jo så god og talentfull (hvertfall i følge media) at han burde klare å gjøre det beste ut av en hvilken som helst rolle på midtbanen...
Klart, han kommer jo ikke til å holde nok bredde. Derfor jeg skriver at vi er svært avhengige av offensive backer. Men jeg har stor tro på at den midtbanekostellasjonen kunne ha gnistret. Synd vi aldri kommer til å se den!
Og, ja, du merker en viss syrlighet i min beskrivelse av PCS. Synes som tidligere sagt at det kommer utrolig lite konkret ut av det han foretar seg på midtbanen. Når det er sagt, var det vel han som hadde den nydelige stikkeren til Tettey mot Viking. Men det er bare å se på mål/assist for PCS i tippeligaen - det holder ikke mål! Men han er jo suveren på krigervilje/innsats/ballvinning/nærteknikk. Han kommer helt klart til å bli en storspiller når/hvis han blir ledet på rett vei av en sterk trener. (Kanskje Hamrèn?) |
|
| Back to top |
|
 |
LarsP Proff
|
Posted: 26.07.2008 11:06 Post subject: |
|
|
| Jeg er egentlig enig, men slik som laget er per dags dato så fungerer han best som venstre kant i en flat 4-4-2. Det positive er at man mot Viking kunne se at samspillet og bevegelsene mellom han og Tettey på venstresiden fungerte bedre enn på veldig lenge. Per kommer dessuten til å bli enda bedre på venstresiden når Miller lærer seg å komme på overlap. Det er en vanskelig oppgave for en venstrekant å måtte utfordre to-tre mann hver eneste gang man får ballen. |
|
| Back to top |
|
 |
keschaa Veteran

Joined: 25 Jul 2006 Posts: 1182 Location: Eksiltilværelse på vestlandet.
|
Posted: 26.07.2008 11:39 Post subject: |
|
|
| Ballahl wrote: |
I tillegg til dette har Ya Konan et skuddben.
Klubbens beste sådan. |
Den der vil jeg bestride litt. Det er ikke ofte Konan har scoret fra distanse.
Noen ganger blir det farlig, men resten ser jeg gå utenfor ala. Tettey,Skjelbred.
Det jeg ikke skjønner med Konan er at han er så opptatt av å brenne til at han nesten "glemmer" hvor målet står. _________________ at ease |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 26.07.2008 13:03 Post subject: |
|
|
Skuddfoten er ingen i Rosenborg i nærheten av.
Tenk om han hadde fått mer spilletid, samtidig som noen, bare noen av stolpeskuddene hadde gått inn.
| knerten_10 wrote: | | "Problemet" med PCS på venstre kant er at han er så uhorvelig mye bedre hvis han får utnyttet sine styrker og konsentrert seg om offensive oppgaver i en sentral rolle. |
Helt enig, men han var mye bedre mot Viking. Jeg er også enig med deg om at han (på topp) er bedre i den sentrale rollen, men vi har en i klubben som er bedre. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 26.07.2008 15:44 Post subject: |
|
|
| keschaa wrote: | Den der vil jeg bestride litt. Det er ikke ofte Konan har scoret fra distanse.
Noen ganger blir det farlig, men resten ser jeg gå utenfor ala. Tettey,Skjelbred. |
Nå er du hard mot Konan, det er forskjell på skuddene til Konan som regel snitter tverliggeren og stolpen enn "innkastskuddene" til Tettey. |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 26.07.2008 16:39 Post subject: |
|
|
| Enig. Konan har da tosifret antall med stolpe/tverrliggerskudd på 1 og en halv sesong for oss. Maks uflaks at han ikke har fått notert seg for flere mål. |
|
| Back to top |
|
 |
keschaa Veteran

|
Posted: 26.07.2008 16:52 Post subject: |
|
|
Ok, skal innrømme at jeg var litt hard.
Det jeg mener er at hvorfor kan ikke Konan plassere noen av skuddene sine, istedenfor og alltid gå på kraft. Se mot Viking f.eks da han var alene gjennom (litt skrått). Der goalgetterne chipper over keeper, satser Konan på og skyte gjennom keepern.
Satser han på at keeper blir slynget tilbake inn i mål?? _________________ at ease |
|
| Back to top |
|
 |
JellyFish Veteran
|
Posted: 26.07.2008 16:54 Post subject: |
|
|
| Akkurat i den situasjonen var det vel Tettey som var frempå. |
|
| Back to top |
|
 |
keschaa Veteran

|
Posted: 26.07.2008 16:56 Post subject: |
|
|
Konan var også alene gjennom. Forøvrig så var Tettey sin større og den burde han ivertfall satt. Lurer på hva de prøver på. "Vi bare må snitte keeper før den går i mål."
Nannskog er genial på avslutninger. _________________ at ease |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 26.07.2008 17:02 Post subject: |
|
|
Han chippet da mot VÃ¥lerenga ;p
Men ja, det er nok et par utpå der som skulle ha sett litt på avslutningsteknikken til Ronaldo i glansdagene. Var ikke mye knallharde vristskudd alene mot keeper der i gården. |
|
| Back to top |
|
 |
|