| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Henri Legende

|
Posted: 24.07.2008 09:57 Post subject: |
|
|
- Dette minner om 2006
Patetisk - èn (ikke altfor overbevisende) seier og de snakker om 2006 og seriegull? Litt for bergensk for min smak. |
|
| Back to top |
|
 |
Trondheim Veteran
|
Posted: 24.07.2008 09:59 Post subject: |
|
|
| saparius wrote: | Kjernen var jeg jæ... tamme i dag, hørte de nesten aldri untatt når de scorte  |
Hvor på stadion sto dem? Syntes Kjernen MÅ bli bedre! Folk må skjønne at RBK trenger støtte på bortebane også! Folk kan ikke bare sitte på rævva å glo på laget sitt!!
! Da kan dem kjøpte plass ett annet sted på stadion !
Last edited by Trondheim on 24.07.2008 10:07; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Isfuglen Junior
|
Posted: 24.07.2008 10:00 Post subject: |
|
|
| Keenoir wrote: | | Konan er best når han får lov til å føre ball mot forsvaret i stor fart fordi han har gode passninger, godt skudd og er istand til å dra av en mann som gjør han til en stor trussel for ethvert forsvar. |
Mitt inntrykk er at Konan brenner til så snart han kommer i nærheten av mål, enten sjansen for mål er god eller ikke. Det virker ikke som han er spesielt opptatt av å spille de andre gode. Dårlig fotballforståelse, tunnelsyn, eller bare et enormt ego?
Denne typen spillere bør få samhandling som hjemmelekse. Skjønnes ikke tegninga rimelig raskt må andre spillere inn.
HÃ¥per egentlig at Cluj er interessert  |
|
| Back to top |
|
 |
krakra Proff
|
Posted: 24.07.2008 10:05 Post subject: |
|
|
| henning wrote: | - Dette minner om 2006
Patetisk - èn (ikke altfor overbevisende) seier og de snakker om 2006 og seriegull? Litt for bergensk for min smak. |
Ser ikke helt hva som er så patetisk.. Utsagnet vekker ihvertfall ikke medlidenhet hos meg. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 24.07.2008 10:26 Post subject: |
|
|
| RBK94 wrote: | | saparius wrote: | Kjernen var jeg jæ... tamme i dag, hørte de nesten aldri untatt når de scorte  |
Hvor på stadion sto dem? Syntes Kjernen MÅ bli bedre! Folk må skjønne at RBK trenger støtte på bortebane også! Folk kan ikke bare sitte på rævva å glo på laget sitt!!
! Da kan dem kjøpte plass ett annet sted på stadion ! |
Haha! Dette må inn i gullkorntråden vår. Hvor mye penger bruker du på å følge primadonnakusene der rundt omkring i inn- og utland? _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
kystad Junior
|
Posted: 24.07.2008 10:27 Post subject: |
|
|
| henning wrote: | - Dette minner om 2006
Tenkte det samme. Vil ha tre seirer på rad før jeg får trua på gull. |
|
| Back to top |
|
 |
Trondheim Veteran
|
Posted: 24.07.2008 10:29 Post subject: |
|
|
| Recon wrote: | | Haha! Dette må inn i gullkorntråden vår. Hvor mye penger bruker du på å følge primadonnakusene der rundt omkring i inn- og utland? |
Bor på Hadeland, er i Trondheim kanskje 9-10 ganger pr tippeliga! Er på mye kamper rundt oslo området, Fredrikstad, LSK, VIF, LYN, Godset, Odd, Sandefjord, HamKam
Last edited by Trondheim on 24.07.2008 10:32; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 24.07.2008 10:30 Post subject: |
|
|
| krakra, jeg har medlidenhet med spillere som vinner èn kamp på rad og dermed tror at de er på en medgangsbølge. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 24.07.2008 10:50 Post subject: |
|
|
| RBK94 wrote: |
Bor på Hadeland, er i Trondheim kanskje 9-10 ganger pr tippeliga! Er på mye kamper rundt oslo området, Fredrikstad, LSK, VIF, LYN, Godset, Odd, Sandefjord, HamKam |
Den får du en solid på! Alt du trenger nå er litt pyro og noen slipte femmere.
Men kjernen består ikke av folk som FÅR betalt for det der, men som BETALER for det. Onsdagskamp, fellesferie, og en gjeng hvis innsats ikke inspirerer til å kaste bort mer penger enn nødvendig. Da blir det slik.
(For ikke å snakke om at den mest innbitte gjengen har vært på tur i Baltikum og Nederland nyss.) _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
nieuwlaat Veteran
|
Posted: 24.07.2008 11:17 Post subject: |
|
|
| RBK94 har uansett et poeng her. Dette er kanskje ikke riktig sted for en slik diskusjon, men oppmøtet på bortebane av aktive supportere er svært labert om dagen. På Hamar, for eksempel, var det mange som holdt med Rosenborg, men skremmende få av de som har tilholdssted på Tribune Vest hadde møtt frem. Kjernens turer blir avlyst en etter en, og folk sitter på nettet og diskuterer, heller enn å reise på kamp. At vi bare er en håndfull som reiser til Litauen er til å leve med, men man aner helt klart en negativ utvikling på dette området. |
|
| Back to top |
|
 |
Trondheim Veteran
|
Posted: 24.07.2008 11:23 Post subject: |
|
|
| Akk. det jeg mente! |
|
| Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 24.07.2008 11:29 Post subject: |
|
|
| Hamar og Stavanger er dårlige eksempler for å illustrere en slik trend, i alle fall. Midtukekamper har det alltid vært vanskelig å få med folk på, beklageligvis har de aller fleste forpliktelser på hverdager - selv om sommeren. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 24.07.2008 11:58 Post subject: |
|
|
| Blir vel dårlig med busstur til bortekampene mot Tromsø og Brann også. Blir desto bedre oppmøte i Fredrikstad og Ålesund i september, når ting begynner å dra seg til. |
|
| Back to top |
|
 |
nieuwlaat Veteran
|
Posted: 24.07.2008 12:12 Post subject: |
|
|
| bolgebah wrote: | | Hamar og Stavanger er dårlige eksempler for å illustrere en slik trend, i alle fall. |
Tja. Er det det? Du har rett i at flere nok ville hatt muligheten til å reist om kampene hadde gått på en lørdag. Trenden er imidlertid at det for dårlig oppmøte på bortekampene. Det var det også på Hamar og i Stavanger.
For to år siden spilte vi forøvrig bortekamp på Hamar på en mandag, om jeg ikke husker feil. Den gang kom det busser med "syngende supportere" både fra Oslo og Trondheim. |
|
| Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 24.07.2008 12:37 Post subject: |
|
|
Jeg mener fortsatt at du refererer til unntakstilfellene. Ham-Kam for to år siden handlet om seriegull, og var generalprøven før seriefinalen i Bergen helga etter. Den kampen kan med respekt å melde ikke sammenlignes med en onsdagskamp i juli med RBK som middelhavsfarer på tabellen. Nå har ikke jeg vært i Kjernen-gamet i så fryktelig mange år, så hvis du påstår at en vanlig søndagskamp borte mot Stabæk eller Lyn trakk flere folk for fem år siden enn de gjør i dag, så bøyer jeg meg for det.
Vi vet at vi har en jobb å gjøre for å fenge engasjementet på borteturer, men med tanke på formidling av kritikken bør eksemplene være så relevante som mulig. |
|
| Back to top |
|
 |
nieuwlaat Veteran
|
Posted: 24.07.2008 13:01 Post subject: |
|
|
Da dette ikke var ment som kritikk av noen, og i særdeleshet ikke deg, eller styret du representerer, var jeg kanskje litt skjødesløs da jeg valgte mine eksempler. Poenget mitt står uansett ved lag: Det er for mange som sitter foran pc´en og diskuterer, og for få som reiser på kamp og synger.
Heller enn å oppfordre til diskusjon om gode eller dårlige eksempler bunnet min (og trolig også RBK94s) klagesang i et ønske om en forbedring på dette området. Hvordan det kan gjøres har jeg ikke fasiten på, men kanskje et styrevedtak på at flere skal reise på kamp er en god begynnelse.  |
|
| Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 24.07.2008 13:04 Post subject: |
|
|
| JFK wrote: | | We choose to go to the moon in this decade and do the other things, not because they are easy, but because they are hard, because that goal will serve to organize and measure the best of our energies and skills, because that challenge is one that we are willing to accept, one we are unwilling to postpone, and one which we intend to win, and the others, too. |
Her er det bare å oversette til en passelig Kjernen-variant  |
|
| Back to top |
|
 |
Rocky83 Veteran
|
Posted: 24.07.2008 13:06 Post subject: |
|
|
Jeg bor i Bergen(er trønder så det er sagt...) så jeg kommer ihvertfall på Brann-kampen Pleier å dra på de fleste kampene mot Viking også, men kunne desverre ikke i går pga jobb. |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 24.07.2008 13:21 Post subject: |
|
|
| nieuwlaat wrote: |
Heller enn å oppfordre til diskusjon om gode eller dårlige eksempler bunnet min (og trolig også RBK94s) klagesang i et ønske om en forbedring på dette området. Hvordan det kan gjøres har jeg ikke fasiten på, men kanskje et styrevedtak på at flere skal reise på kamp er en god begynnelse.  |
Problemet med RBK94s klagesang er vel at han sidder foran TV og klager. Det kan jeg ærligt talt ikke tage seriøst... _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 24.07.2008 15:24 Post subject: |
|
|
| Vel, jeg vet ikke om man kan bruke det mot en fjortenåring når kampen er i Stavanger. Han har tydeligvis vært på flere andre kamper tidligere i år. Derfor kan jeg ikke si meg enig i at han burde ha vært i Stavanger for å ha klagerett. |
|
| Back to top |
|
 |
nieuwlaat Veteran
|
Posted: 24.07.2008 15:34 Post subject: |
|
|
| Harald wrote: | | Problemet med RBK94s klagesang er vel at han sidder foran TV og klager. Det kan jeg ærligt talt ikke tage seriøst... |
Hehe... Da er det ikke mange på dette forumet som fortjener å bli tatt seriøst. |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 24.07.2008 15:46 Post subject: |
|
|
| attach wrote: | | Vel, jeg vet ikke om man kan bruke det mot en fjortenåring når kampen er i Stavanger. Han har tydeligvis vært på flere andre kamper tidligere i år. Derfor kan jeg ikke si meg enig i at han burde ha vært i Stavanger for å ha klagerett. |
Stiller meg på samme side som Påhenget ved denne. Om jeg skulle klage på Kjernen ville man glatt kunne "ta" meg for det ettersom jeg kun har vært på to bortekamper i år og ingen hjemmekamper. Uansett skal RBK94 ha "kudos" for å reise rundt og se så mange kamper som han gjør og ettersom han ser så mange kamper på stadion får han nok et godt inntrykk av hvor ofte kjernen stiller mannsterke. |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 24.07.2008 16:26 Post subject: |
|
|
| nieuwlaat wrote: |
Hehe... Da er det ikke mange på dette forumet som fortjener å bli tatt seriøst. |
Helt sikkert ikke. Mig selv for eksempel, det havde taget sig ud hvis jeg begyndte at klage på at der ikke møder nok folk op og synger.
Mit poeng er:
1. For det første kan du ikke altid vurdere om folk synger nok/godt/nok osv. når du sidder foran TV'en. Dette pga. diverse mikrofoners placering.
2. Jeg har svært ved at tage folk seriøst når de ikke har mødt op og bidraget og derfor heller ikke aner hvad niveauet var på. Havde det været generelt kunne jeg forstå ham, men nu var det snak om kampen mot Viking, som han ikke kan vudere som beksrevet i 1.
Helt fint at han drar på mange bortekamper, fortsæt med det, men at klage over niveauet når han ikke har været der, kan jeg ikke tage seriøst. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 24.07.2008 16:38 Post subject: |
|
|
| Ok, den skjønner jeg bedre. TV2 har jo vært svært variable med sin lydmiksing tidligere. |
|
| Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 24.07.2008 21:15 Post subject: |
|
|
| Her er det dessuten viktig å understreke at ikke bortesupportere = Kjernen. Vi formidler billetter til bortekampene, men det er ingen automatikk i at man er Kjernen-medlem på bortekamp. |
|
| Back to top |
|
 |
|