English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Viking - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 10, 11, 12, 13  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Brady
Veteran

PostPosted: 24.07.2008 00:09    Post subject: Reply with quote

Nesten enig, Recon. Jeg ville vel satt Konan på kanten, trukket Skjelbred frem som en sentral i mellomrommet mellom midtbane og spiss, og latt Iversen få være enslig spydspiss.
Back to top
View user's profile Send private message
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 24.07.2008 00:10    Post subject: Reply with quote

Tror
Tettey - Demidov
Sapara - Ciljan - Konan

Ivers

Kunne funka bra offensivt.
Back to top
Trondheim
Veteran

PostPosted: 24.07.2008 00:10    Post subject: Reply with quote

Deilig med å holde nullen + 3poeng! RBK

Last edited by Trondheim on 24.07.2008 01:16; edited 1 time in total
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 24.07.2008 00:11    Post subject: Reply with quote

Tettey har da hatt en jevn stigning de siste par månedene. Synes ikke at han skal fjernes på bekostning av en Konan på kant. Frem til vi får en rendyrket venstrekant, kan jeg ikke se at vi har så mange andre alternativ enn det vi gjør nå. Synes midtbanen fungerte brukbart i dag, spesielt i førsteomgang. Ble ikke direkte svak før Iversen måtte ut.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 24.07.2008 00:13    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
Tror
Tettey - Demidov
Sapara - Ciljan - Konan

Ivers

Kunne funka bra offensivt.

Dette blir jo en slags 4-3-3 med en fremskutt Skjelbred. Det er testet ut før med svært varierende hell. Da ble det for fremtungt, men med Demidov istedet for Sapara/Skjelbred/Strand i den ene ankerrollen - kan det vel muligens fungere bedre.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Recon
Legende

PostPosted: 24.07.2008 00:15    Post subject: Reply with quote

Jeg vil ha to spisser. En lat og utrent Iversen alene på topp klarer jeg meg uten.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 24.07.2008 00:21    Post subject: Reply with quote

Ja, det er svakheten med formasjonen slik jeg ser det også, Recon. Skal vi spille med en spiss må vi ha en hurtig, bevegelig, hodesterk spiss med gode avslutninger. Ivers er hodesterk og god til å avslutte, men ikke spesielt hurtig og bevegelig.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 24.07.2008 00:25    Post subject: Reply with quote

At Ivers bør bli mer bevegelig er vi alle enig om. Og hvis han er lat og utrent regner jeg med noen andre blir foretrukket. Jeg regner jo med at Hamren tar litt tak her.

...men jeg er uenig i at en enslig spiss behøver å være veldig hurtig. Det kan fungere uten også, så lenge man spiller på styrkene til hverandre. Altså at man går på banen for å gjøre de andre gode, og at angrepsspillet blir lagt opp slik at dette har størst mulig sjanse for å lykkes.
Back to top
Maradona
Veteran

PostPosted: 24.07.2008 00:28    Post subject: Reply with quote

Demidov må ha en løpsterk, som "tar" hans del, sammen med seg,og det er nødt til å være en flat firer, for med en defensiv og en offensiv, så faller han for lett igjennom, han makter ikke all jobbinga..

En flat firer med Demidov og Sapara er også utelukket, det holder knapt mot Ranheim..
krakra
Proff

PostPosted: 24.07.2008 00:53    Post subject: Reply with quote

Hvor mange ganger skal du komme med de samme feilaktige påstandene Maradona? Det Demidov mangler i løpsstyrke tar han igjen i smartness og vilje, dette er to ting Tettey mangler.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 24.07.2008 01:01    Post subject: Reply with quote

Hehe, Tettey mangler vilje, hehe.
Back to top
krakra
Proff

PostPosted: 24.07.2008 01:04    Post subject: Reply with quote

Ja, Tettey mangler faktisk den viljen som spillere som PCS, Demidov, Lago og Strand viser på bana.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 24.07.2008 01:05    Post subject: Reply with quote

Er enig med Maradone jeg. En flat firer med Tettey som en av to sentrale vil være det beste.

Skjelbred bør konsentrere seg hovedsaklig om sine offensive styrker, og få brukt de så nært som mulig motstanderens mål.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 24.07.2008 01:05    Post subject: Reply with quote

krakra wrote:
Ja, Tettey mangler faktisk den viljen som spillere som PCS, Demidov, Lago og Strand viser på bana.

Ok. Takk for info.
Back to top
krakra
Proff

PostPosted: 24.07.2008 01:08    Post subject: Reply with quote

Hvor mange ganger har du sett Tettey sette inn ei takling, eller å slenge seg ned for å blokkere ett skudd da?

Nei se på kampene mot LSK og mot VIF, i begge kampene var Demidov den balanserende spilleren, og i begge kampene var han blandt de aller beste på bana. Mot LSK var han en klar ener, og mot VIF var han bare forbigått av Stadsgaard.

Og ikke kom her og si at Tettey tok seg av Demodovs del i disse kampene. Tettey var blek og uinvolvert i begge to.
Back to top
uglevett
Veteran

PostPosted: 24.07.2008 01:14    Post subject: Reply with quote

Enig med de som sier at Lago har blitt klippen i forsvaret (Semb har jeg slått fra meg som "ekspert" for lenge siden), men det er flott å se at både Stadsgaard, Demi og Nordvik fungerer fint sammen med han. Det er jo nesten ikke til å tro at man har et forsvar som slipper til så få sjanser som nå (iflg VG-børsen), selv om de har driti seg ut noen ganger. Det putter jeg på kontoen for for lite samspill over tid.
Norsvik imponerte meg i kveld, rett og slett.
Trondheim
Veteran

PostPosted: 24.07.2008 01:17    Post subject: Reply with quote

Hvor i helvette var Kjernen i kveld? Verken så eller hørte dem på TVen!
Back to top
JellyFish
Veteran

PostPosted: 24.07.2008 02:48    Post subject: Reply with quote

Følte vi veldig ofte kom tidlig opp i Vikingspillerne og stoppet dem med taklinger og kroppsdueller, og kom seirende ut nesten hver gang. Dette var gode greier og slik jeg kunne se det var det flere av spillerene som var klar til å trøkke til. Kunne lett ha solgt seg om det ikke hadde funket, men virker som dette var noe de har trent på. Positivt!

Må si jeg likte å se Tettey løpende fremover på banen der han var med på gode kombinasjoner med spesielt Ciljan. Når både Demidov og Tettey spiller er det ingen tvil om at Tettey må være den som ligger fremst, det så vi tydelig i dag.

Ciljan gjorde virkelig en god kamp, der mye av teknikken satt som den skulle. Spiller seg løs fra vanskelige situasjoner på en herlig måte. Håper dette bare er starten på høsten for hans, og resten av lagets, del.

Riktignok håper jeg laget klarer å avgjøre kamper på et tidligere tidspunkt enn i kveld, 1-0 er ingen ledelse å ruge en hel omgang på...
Back to top
Saparius
Rutinert

PostPosted: 24.07.2008 03:16    Post subject: Reply with quote

Kjernen var jeg jæ... tamme i dag, hørte de nesten aldri untatt når de scorte Tommel'n ned RBK
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
WengerKnows
Senior

PostPosted: 24.07.2008 05:02    Post subject: Reply with quote

Aas er hovedsakelig en bra boksspiller. Enda faller han litt igjennom i oppspillsfasen, men det er noe som kan forbedres over tid.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 24.07.2008 06:12    Post subject: Reply with quote

Ser at en del klager på Konan og jeg synes det er litt urettferdig siden han gang på gang blir plassert i en posisjon som ikke passer han i det hele tatt. Konan er best når han får lov til å føre ball mot forsvaret i stor fart fordi han har gode passninger, godt skudd og er istand til å dra av en mann som gjør han til en stor trussel for ethvert forsvar.
Back to top
Maradona
Veteran

PostPosted: 24.07.2008 08:16    Post subject: Reply with quote

krakra wrote:
Hvor mange ganger skal du komme med de samme feilaktige påstandene Maradona? Det Demidov mangler i løpsstyrke tar han igjen i smartness og vilje, dette er to ting Tettey mangler.

Vent til du får se Demidov og Sapara sammen, da blir det store rom mellom disse to.

Demidov har ikke smartness, han minner mer om en russisk traktor...
krakra
Proff

PostPosted: 24.07.2008 08:21    Post subject: Reply with quote

Da kan du umulig ha sett hverken kampen mot LSK eller kampen mot VIF.
Back to top
Saparius
Rutinert

PostPosted: 24.07.2008 08:26    Post subject: Reply with quote

Enig med kraka RBK
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
DenRodeBaron
Proff

PostPosted: 24.07.2008 09:21    Post subject: Reply with quote

Demidov virker ihvertfall langt bedre trent i år, enn han var i fjor! Han har forbedret motoren sin betraktelig iløpet av perioden i Rosenborg, og kanskje er dette noe av forklaringen på at han sliter litt med kneene nå.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 10, 11, 12, 13  Next
Page 11 of 13

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb