| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Rocky83 Veteran
|
Posted: 20.07.2008 14:15 Post subject: |
|
|
| Bakenga og 3-1 |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 20.07.2008 14:20 Post subject: |
|
|
Og der var det 4-1.
Lekestue! |
|
| Back to top |
|
 |
Sparedusj Junior
|
Posted: 20.07.2008 14:29 Post subject: |
|
|
Da er det bare å gratulere. Garantert et fullstendig urettferdig resultat. Tipper det egentlig burde stått 1-5. _________________ Leve Godset! |
|
| Back to top |
|
 |
Rocky83 Veteran
|
Posted: 20.07.2008 14:38 Post subject: |
|
|
da er det bare å vente på Dags da  |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 20.07.2008 14:45 Post subject: |
|
|
Gratulerer, gutter!
Dette er gøY! |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 20.07.2008 14:48 Post subject: |
|
|
Knallbra og utrolig artig!
Gratulerer til alle mann! Godt å se det gror godt i klubben. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 20.07.2008 15:15 Post subject: |
|
|
| Fantastisk revansje etter den tidlige NM-exiten! Gratulerer! |
|
| Back to top |
|
 |
Rocky83 Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
Posted: 20.07.2008 15:51 Post subject: |
|
|
Artig at juniorlaget vinner JET, det muntret opp en heller våt dag på jobb i Oslo
Apropos artikkelen på rbk.no:
Får fyren betalt for å skrive det referatet der, eller er det "frivillig arbeid"?
Hvis det er det sistnevnte som gjelder, så er det et positivt tiltak som fortjener ros.
Hvis man derimot får betalt for det, så bør det gå an å forfatte en bedre artikkel. _________________ Følg oss på "SkyrScout" og "Scout of This World":
Spotify: https://open.spotify.com/...jJxy7oUpdZ
Youtube, SkyrScout:
https://www.youtube.com/@SkyrScout
X: https://x.com/Sotw_BonScout |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 20.07.2008 16:03 Post subject: |
|
|
Alle de som skriver på rbk.no får lønn for det.
Finfint med nok en seier for juniorlaget vårt.  |
|
| Back to top |
|
 |
krakra Proff
|
Posted: 20.07.2008 18:25 Post subject: |
|
|
| Godt å se at de vinner den av de to store juniorturneringene her i landet. Retter opp inntrykket fra cupen. |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 21.07.2008 04:48 Post subject: |
|
|
Stort med finaleseier, og guttespillerne Mushaga Bakenga
(stemmer det at han har prøvespilt for Ch€l$ea?) og Markus
Henriksen har imponert.
Men jeg må si det er litt merkelig at Jet-turneringen er så lavt
prioritet hos RBK-Tv (ingen intervjuer eller sammendrag osv.).
Leif. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid.
Last edited by Ballahl on 22.07.2008 03:52; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 21.07.2008 13:03 Post subject: |
|
|
– Etter min mening er det en større prestasjon å vinne Jet-turneringen enn den norske cupen. Alle de beste norske klubbene deltar i Jet-turneringen. I tillegg stiller de beste svenske og danske lagene, sa en glad Ivar Skjerve.
Les mer: Ivar og RBK til topps |
|
| Back to top |
|
 |
Rocky83 Veteran
|
Posted: 22.07.2008 12:56 Post subject: |
|
|
Ligger en videosnitt av rosenborgs mål i JET på rbk.no:
http://webtv.tv2.no/webtv...gId=254015
Bakenga oser det klasse og notorisk målscorer av. Henriksen sitt mål må også sies å være vakkert.
Enjoy! |
|
| Back to top |
|
 |
JellyFish Veteran
|
Posted: 22.07.2008 14:45 Post subject: |
|
|
Mange artige mål der det ser ut som spillerne leker seg til tider, med helspark, langskudd og diverse raid av flere spillere. Håper de tar slikt med seg opp på a-laget også Gratulerer med seieren! |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 22.07.2008 15:00 Post subject: |
|
|
Bare til meg videoen hakker betydelig?
*prøver ie |
|
| Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 23.07.2008 12:12 Post subject: |
|
|
Interessant at Rosenborg sine mål er lagt ut for allmenn beskuelse. Da ser man gjerne hvor lite man får med seg uten repriser. Skulle gjerne sett baklengsmålene også.
Dette innlegget har jo mistet all nyhetsverdi grunnet manglende nettilgang (Telenor we love you), men vi prøver igjen i dag med et nytt, totalt uinteressant referat beheftet med feil og upedagogiske og tabloide spillervurderinger.
Finalen i JET-turneringen ble som kjent spilt på Briskeby Stadion foran anslagsvis 250-300 tilskuere, altså som en middels godt besøkt hjemmekamp for Hamarkameratene.
Rosenborg gikk ut med høyt press og allerede etter 9 minutter fikk publikum se glimrende angrepsfotball. Michael Karlsen får ballen på høyresiden, midtveis inn på Strømsgodsets banehalvdel. Han slår en glimrende crosspasning over til Helland på venstre kant som går mot linja og slår et glimrende skrudd innlegg som lander på bakerste stolpe der en for dagen meget offensiv Lars Ramstad sklir ballen i mål. 1-0.
Kun fem minutter senere får Rosenborg frispark fra 30 meter midt foran mål. Alle venter et løst innlegg inn i feltet, men Helland drar til med et knallhardt skudd som keeper ikke altfor overbevisende slår ut på 6-7 meter der Thomas Valø kommer i raske kliv og dunker ballen opp i mål bak en liggende Godsetkeeper. 2-0.
Strømsgodset skjønner nå at de må få opp tempoet hvis de skal ha noen som helst sjanse i denne kampen og i det 16. minutt dribler en Godsetspiller av 3-4 Rosenborgspillere på vei inn i sekstenmeteren der han blir felt like innenfor. Jeg så ikke hvem synderen var og heller ikke om det var riktig, men det kom ingen store protester fra våre gutter. Ole Næss prøver å psyke ut motstanderen med litt dansing på streken, og kanskje lyktes han med det? Straffen blir satt hardt og lavt ned til venstre for Næss som går riktig vei, men så vidt jeg kunne se gikk ballen direkte utenfor stolpen. Lagene går til pause på stillingen 2-0 til Rosenborg.
I andre omgang går Godset ut i hundre og kjemper Rosenborg helt ut av stilen. Allerede etter et par minutter kommer Strømsgodset seg forbi Ivar Skjerve på vår venstre side ned mot dødlinja. Innlegget klarerer Lars Ramstad på hodet i samme retning som det kom. Vi klarer nok en gang ikke å forhindre innlegget og Lars Ramstad taper hodeduellen alene mot to Godsetspillere. Markeringssvikt fra minst en av midtstopperne, men Næss kunne kanskje også vært mer offensiv i feltet. Uansett, 2-1 og ny spenning i kampen.
Strømsgodset kjører nå kampen og skaper en del farlige situasjoner, særlig på vår venstre side. Mushaga Bakenga har kommet inn for Adrian Andresen og trenger ikke mange minuttene på å markere seg. Markus Henriksen vinner ballen på midten og delvis takler et gjennomspill til Bakenga som får tåa først på ballen, løper rundt sin forsvarer, tar ballen elegant igjen med en fin førstetouch og setter den iskaldt ned i høyre hjørne bak en utrusende keeper. 3-1.
Dermed gikk lufta litt ut av Strømsgodset og Rosenborg kontrollerte resten av kampen. Helland kommer seg fri på venstrekanten drøye fem minutter før slutt og slår et skrudd innlegg bak forsvaret som ikke får tak i ballen og Bakenga kan enkelt sette ballen i mål fra tre meter på bakerste stolpe. 4-1.
Alt i alt en fortjent og grei seier, sjøl om resultatet var vel flatterende. Helland fikk etter kampen prisen som finalens beste spiller (som Berbatovci fikk det i fjor), ikke turneringens beste som rbk.no skriver. Det hadde kanskje uansett ikke vært noe å si på om de hadde kalt prisen turneringens beste, for det var neppe mange, om noen, som overskygget Helland prestasjoner. Turneringen sett under ett har vi kollektivt forsvart oss godt, men det blir gjort alt for mange grove personlige feil bakover. Offensivt har vi til tider vært gode, særlig uttellingen på sjansene har vært meget god.
Ole Lilleås Næss 7
Kan muligens avverge 2-1 målet ved å gå ut i feltet og ta overlegget, men det er ikke enkelt. Har en utrolig reaksjonsredning i førsteomgang da han får handa på en knallhard heading fra fem meter. Trygg og god med ballen i beina.
Lars Ramstad 8
Meget god kamp av Ramstad. Minus for å tape hodeduellen på målet, sjøl om han var alene mot to. Ble også rundlurt en gang da Godset presset som verst, noe som resulterte i en farlig sjanse. Meget aktiv framover hele kampen og scorer et flott mål på et langt og godt løp inn i boksen. Hørte noe sutring over at Lars ikke får høy nok score på min spillerbørs, men han har vært variabel i denne turneringen han også. Jeg skal utdype hvorfor jeg ikke tror han blir å finne i Eliteserien. Lars er 19 år og siste års junior. Jeg kan ikke i mine villeste fantasier tro at han får videre kontrakt med Rosenborg, og jeg tviler på at Eliteserieklubber eller noen fra Adeccoligaen står i kø for å få han. Solid ja, og med det nivået som er på backer i Norge så kanskje jeg tar feil, men det er nok mest sannsynlig at han fortsetter karrieren i 2. divisjon etter denne sesongen. Så får tiden vise om han kan utvikle seg til å bli så god at han tar et steg høyere opp etterhvert.
Osei Oviasu 7
Bra kamp, solid på hodet og tar ikke så store sjanser med ballen som bakerste mann som i tidligere kamper. Må sammen med Nordgaard ta mye av skylda for baklengsmålet da de ikke tar ut markering. Har spilt seg opp utover i turneringa. Tror fortsatt han har større potensial som indreløper, men er ikke så skeptisk som i de første kampene.
Christian Norgaard 7
Sterk i kroppen, ok i lufta. Glipper av og til i markeringene sammen med Oviasu. Gjør en god kamp.
Ivar Skjerve 5
Spiller en meget god førsteomgang og ville ligget langt høyere på skalaen om han hadde blitt byttet ut i pausen, men får store problemer da Godset setter inn presset i andre. Sliter med når han skal støte og når han skal falle av, og blir dermed ofte overløpt enkelt flere ganger. Er med litt offensivt i førsteomgang, men kommer ikke på overlap rundt Valø for å skape to mot en situasjoner. Løper i stedet innover i banen. Mulig han har fått beskjed om det fra trenerne, men jeg ser i hvertfall ikke hensikten. P.S. Som en kommentar til observ som mente Skjerve fikk for dårlig betalt i MidtJylland-kampen fordi han hadde en meget god spiller mot seg som rundspilte han fullstendig. Jeg har hørt mange dumme argumenter i mitt liv, men det kommer høyt opp på lista. Da kan du i så fall trekke et par poeng her. Det blir litt som da Monty Python i en av sine skjetser drepte erkebiskopen av Leicester. -Yes, yes. It was me. I killed him, but it’s society to blame. -Oh, ok. Then we’ll arrest them instead.
Markus Henriksen 7
Jobber som vanlig meget bra. Pluss for målgivende pasning igjen. Ødelegger et par gode overganger med skylapper og manglende overblikk, men det kan vi jo selvfølgelig håpe og forvente at blir bedre med alderen.
Arton Ademi 6
Ganske anonym. Gjør ingen store feil og har et meget bra venstrebein. Ble byttet ut med Valla Dønnem etter 60 minutter. Vet ikke om han var skadet eller om de ville ha inn en med mer luftstyrke.
Pål André Helland 9 BB
Innblandet i tre av fire mål, sjøl om det er litt tvilsomt å gi assist for frisparket som keeper gir retur på. Har i tillegg 4-5 skudd fra rundt tjue meter som går like utenfor. Er litt borte til tider, men herjer så voldsomt da han først trår til at det må belønnes med en høy score på børsen.
Michael Karlsen 6
Spiller sin svakeste kamp i turneringen. Taper overraskende mye i lufta og virker ikke helt på nett i finalen. Kan mye bedre, men det er langt fra elendig. Har faktisk litt tro på denne gutten, men la han spille midtspiss i 4-4-2.
Adrian Andresen 6
Samme som i de foregående kampene. Jobber bra og starter på løp i bakrommet. Gjør en bra førsteforsvarerjobb som midtspiss. Mangler kanskje det lille ekstra?
Thomas Valø 8
Med fare for å gjenta meg selv; stor fart og gode innlegg. Pluss for målet selvfølgelig. Har ingen stor teknikk eller gode finter, så han er avhengig av å utnytte farten sin.
Mushaga Bakenga 8
Glimrende prestasjon på det første målet. Smart løp og viser goalgetteregenskaper på nummer to. Kan nesten ikke tro noe annet enn at dette blir en framtidig stjernespiller. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves.
Last edited by dags on 23.07.2008 12:24; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Rocky83 Veteran
|
Posted: 23.07.2008 12:18 Post subject: |
|
|
| Bedre sent enn aldri. Takk for en ny glimrende jobb. På de klippene jeg også så av Bakenga lukter det storspiller! Har han kamper for aldersbesemte landslag? |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 23.07.2008 12:20 Post subject: |
|
|
| Quote: | | Dette innlegget har jo mistet all nyhetsverdi grunnet manglende nettilgang (Telenor we love you), men vi prøver igjen i dag med et nytt, totalt uinteressant referat beheftet med feil og upedagogiske og tabloide spillervurderinger. |
Uinteressant? Der tror jeg du tager fejl, spændende læsning. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477
Last edited by Harald on 23.07.2008 12:27; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 23.07.2008 12:21 Post subject: |
|
|
Han har vel 6 mål på 6 kamper for G16-landslaget. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
| Back to top |
|
 |
LarsP Proff
|
Posted: 23.07.2008 12:31 Post subject: |
|
|
| Jeg for min del synes Helland høres ut som en spennende spiller. Han er kun 18 år, noe som gjør han til en fremtidig førstelagskandidat i sesongen 2010/11. Det samme gjelder også for Bakenga, men her må man kanskje ha et litt lengre perspektiv. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 23.07.2008 14:11 Post subject: |
|
|
| Hadde ventet lenge på denne, Dags! Tusen takk! |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 23.07.2008 14:46 Post subject: |
|
|
Lars Ramstad karakter 8, men ingen stor fremtid.
Litt merkelig det.  _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 23.07.2008 14:48 Post subject: |
|
|
| Det er litt forskjell på juniorkamper og Tippeliga, da. |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 23.07.2008 15:26 Post subject: |
|
|
Jo da, men vil tro han har en fremtid, selv om han er 19..
Kanskje Dags bør sette opp en karakterskala for hele
JET-turneringen, det vil kanskje si mer om fremtiden til spillerne. At Lars Ramstad får 8 og Mushaga Bakenga får 8 er i så måte merkelig. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
| Back to top |
|
 |
|