English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Viking - Rosenborg
Goto page 1, 2, 3 ... 11, 12, 13  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef

PostPosted: 14.07.2008 10:38    Post subject: Viking - Rosenborg Reply with quote

VS.

Mener det var snakk om at Velicka skulle flytte til Glasgow først etter denne kampen, men tolker Stavanger Aftenblad dithen at han allerede er ferdig i Viking.

Peter Ijeh er forhåpentligvis også fortsatt skadet om en drøy uke, og dermed blir det vel Fillo som skal forsøke å ødelegge for oss.

Ble sannelig ikke skremt over siddisene på Lerkendal, og med en friskmeldt Pelu bør dette gå i boks. Razz

Noen som tenker å ta turen til Stavanger?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
longns
Veteran

PostPosted: 14.07.2008 11:07    Post subject: Reply with quote

Men ble du skremt over det du så i Hamar? Smile
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef

PostPosted: 14.07.2008 11:16    Post subject: Reply with quote

Ja, da. Men inntil videre har ikke prestasjonene der vist seg som en trend. Jeg er naturligvis bekymret over manglende og varierende prestasjoner, men resultatmessig har vi hatt en opptur siden begynnelsen av mai.

Kampen i Stavanger blir den første av en rekke med svært viktige kamper i serien. Om vi ikke sanker brukbart med poeng fram til kvartfinalepausen i midten av august, blir det vanskelig å henge med på tabellen.
Back to top
bolgebah
Veteran

PostPosted: 14.07.2008 11:22    Post subject: Reply with quote

Jeg er uenig, jeg mener spillet vårt på bortebane viser en generell trend og har gjort det fra og med fjorårssesongen. Vi blir et helt annet lag når vi spiller borte, veike og lite oppfinnsomme. Kampen på Hamar var vel temmelig lik den i Drammen, forsåvidt også den på Nadderud. Vi har én borteseier, i en kamp hvor vi ikke akkurat imponerte mot ti mann. Ellers har vi kjempet oss til to arbeidspoeng med en mann mindre mot Vålerenga og Glimt. Som nevnt tidligere, vi har ikke holdt nullen borte siden Odd i 2006.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 14.07.2008 12:40    Post subject: Reply with quote

Det er klart det er mye å rette på på bortebane. Likevel vil jeg påstå at turen til Nadderud var et slags nullpunkt, der RBK ikke skapte sjanser i det hele tatt. Slik skal vi ikke opptre på bortebane.

Storspillet har manglet også i Molde, Bodø og ikke minst på Hamar. Sistnevnte kamp har klare likhetstrekk med kampen i Drammen, og forsterker helt klart inntrykket av at bortekamper (i serien) ikke er noe Rosenborg har helt grep på.

Til tross for at vi lekker som ei sil på bortebane vil jeg se det positive i saker og ting. Spesielt i Bodø var det gode tendenser både før og etter utvisninga. Om vi hadde holdt 1-1 mot HamKam, hadde vi hatt fem poeng på de tre nevnte kampene. Det er overlevbart til tross for at det ikke er noen storlag vi møtte. Fire poeng føles derimot for lite.

Når det gjelder Viking-kampen blir den nok helt sikkert tøff, og uavgjort (2-2) er mitt tips.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 14.07.2008 14:15    Post subject: Reply with quote

Ikke så dumt for vår del: Skadeskutt Viking til Litauen

Ser likevel ut til at Ijeh kanskje rekker RBK-kampen.
Back to top
Maradona
Veteran

PostPosted: 14.07.2008 17:55    Post subject: Reply with quote

Isolert sett er jeg uenig med deg 2mas, da jeg håper alle norske lag jør det bra i cupene som er i UEFA-regi. Slik at Norge stiger på nasjonsrankingen..

Men mot Rosenborg så kan Viking stille så svakt lag som mulig.
Hedley
Veteran

PostPosted: 14.07.2008 17:58    Post subject: Reply with quote

Var det ikke det han mente da? at Viking sliter med skader om dagen..

Skal vel uansett litt til om viking ryker i Litauen.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 14.07.2008 18:25    Post subject: Reply with quote

Jeg unner ikke lag som Brann, Lillestrøm, Molde og Vålerenga en dritt og håper dem driter seg ut hver gang og det hjelper heller ikke at dem prøver å undergrave våre prestasjoner med at vi møtte Valencia på et heldig tidspunkt, eller vi var heldig med trekningen og kun derfor at vi gjekk videre. Andre norske lag bør bare pent holde kjeft når dem år etter år, klarer mange av dem å drite seg ut mot obskure lag som en knapt har hørt om. Kan til nøds unne dem Uefa-cup ,men CL håper jeg vi holder for oss selv en lang stund og det ville blitt litt vondt å se Brann spille i "vår" turnering.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 14.07.2008 19:16    Post subject: Reply with quote

NÃ¥r jeg siktet til skadesituasjonen, mente jeg "i disse dager" ikke spesifikt kampen i Litauen. Smile
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 19.07.2008 22:20    Post subject: Reply with quote

Skadesituasjonen vår er vel dessverre verre enn hos Viking i øyeblikket nå som begge de ordinære spissene er usikre med tilsynelatende lårstrekk.

At både Iversen og Koné rekker kampen på onsdag er vel gjerne tvilsomt. Kanskje det er duket for Pelu fra start?

Antar Hamrén sier seg fornøyd med at den flate fireren vant midtbanekrigen mot NAC, og fortsetter med Tettey og Skjelbred sentralt. Sjøl lurer jeg på om det kanskje er best om Strand og Sapara bytter plass seg i mellom; Strand har jo gjort det brukbart til venstre før.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 19.07.2008 23:11    Post subject: Reply with quote

Koné har spilt sin siste RBK-kamp

Fortsatt usikker om Iversen kan spille onsdag. Om han også må stå over, vil jeg egentlig heller se Konan og Pelu på topp enn Konan og Aas. Virket ikke som om sistnevnte alternativ fikk til all verden mot NAC...
Back to top
uglevett
Veteran

PostPosted: 19.07.2008 23:21    Post subject: Reply with quote

Gud bedre, jeg kjenner jeg savner målfarlige spillere nå....
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 19.07.2008 23:22    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Sjøl lurer jeg på om det kanskje er best om Strand og Sapara bytter plass seg i mellom; Strand har jo gjort det brukbart til venstre før.

Enig der. Utifra rapportene fra adressa-kommentatoren på Prozac virker det ikke som Sapara gjorde noen spesiellt god figur da han lå (bredt) på venstre kant. Føler han får brukt sitt beste bein mer og bedre ved å ligge til høyre.
Ballahl
Veteran

PostPosted: 19.07.2008 23:46    Post subject: Reply with quote

Etter min mening er det ganske opplagt, litt merkelig at Hamrén ikke mener det samme. Jeg synes at også Konan fungerer bedre enn Sapara på venstresiden.

Formasjonen:
Sapara/Stand - Skjelbred/Strand - Tettey - Pelu

Ya Konan - Aas
... er kanskje det beste med de problemene vi har nå.

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 19.07.2008 23:52    Post subject: Reply with quote

Tror vel at (ankelen til) Strand bare tåler én kamp fra start i neste uke, og at det blir et valg mellom Viking og NAC. Tror det blir til at han starter på onsdag fordi hans defensive kvaliteter er gode å ha på bortebane.
Back to top
WegHard
Veteran

PostPosted: 20.07.2008 11:56    Post subject: Reply with quote

Bare et lite apropos: jeg synes skadesituasjonen har vært et langt større problem for RBK i årets sesong enn den "pleier" å være. Hadde vi hatt mindre problemer med skader er det ikke umulig at resultatene også hadde vært bedre. Får håpe vi klarer å skrape sammen elleve mann til ukas to kamper. (Og at det kommer flere inn enn ut i sommerens overgangsvidu).
KFF_RBK
Rutinert

PostPosted: 20.07.2008 12:16    Post subject: Reply with quote

Jag har intrycket av att vi inte har varit skadefria sedan 2003...
Back to top
olaola80
Senior

PostPosted: 20.07.2008 12:38    Post subject: Reply with quote

Jeg synes RBK bør komme seg tilbake i 4-3-3-formasjonen. Dette laget kan da vel ikke være så dumt å stille med?

Jarstein
Stoor Stadsgaard Lago Miller
Sapara Demidov Skjelbred
Pelu Iversen/Aas Strand/Traore

Roar Strand har spilt venstreving i Champions League før så han kan gjøre en manns jobb der. John Pelu er visstnok ving fra før så da har vi jo vingtypene våre. Med Demidov som sjef på midtbanen kan Sapara og Skjelbred kombinere med vinger og backer framover og utfordre rom mellom back og stopper i gammel RBK-stil. Dessuten må vi få truet bakrom og med to vinger på hugget kan ikke det være det store problemet?
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 21.07.2008 03:20    Post subject: Reply with quote

Traoré og Demidov er skadet og Erik Hamrén er 4-4-2 mann.
Dessuten holder dessverre Demidov per i dag ikke hele kampen.

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 21.07.2008 09:06    Post subject: Reply with quote

Hamréns hodepine
Deprimerende lesning. Vi trenger to seire denne uka hvis ikke er sesongen nærmest over allerede.
Back to top
WengerKnows
Senior

PostPosted: 21.07.2008 09:39    Post subject: Reply with quote

Og nå er Jarstein ute i en til to uker.

http://www.rbk.no/incomin...113472.ece
Back to top
v_olden
Veteran

PostPosted: 21.07.2008 10:41    Post subject: Reply with quote

Sjelden har vel Viking vært større favoritt.

Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014
Back to top
Rocky83
Veteran

PostPosted: 21.07.2008 11:00    Post subject: Reply with quote

blir spennende å se hva slags lag som blir stablet på beina. Heldigvis har heller ikke Viking imponert i den seneste tid. Dessuten får man se positivt på det; på en måte får man se i hvor stor grad Pelu og Aas duger. På en annen side er det ikke helt rettferdig å si det heller med tanke på at Pelu nettopp har kommet tilbake fra skade, og Aas fortsatt er ung og uferdig. Uansett blir det en sjanse til å vise seg fram.

Synes Konan også har vært positiv den siste perioden, men han har en tendens til å bli for veik som spiss. Kanskje med Konan som litt tilbaketrukket og Aas som spydpiss?
Back to top
xMegafonmannen
Veteran

PostPosted: 21.07.2008 13:15    Post subject: Reply with quote

jeg drømte i natt at storflor startet som spiss og putta fire mål mot viking.

jeg tar det for gitt at jeg er sanndrømt, så hamrèn, hvis du leser dette. you know what to do!
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2, 3 ... 11, 12, 13  Next
Page 1 of 13

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb