View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 17.07.2008 09:25 Post subject: |
|
|
Det står flere steder på Wikipedia at han har signert for FC Moscow, iallefall. Men det er jo wikipedia, tross alt. |
|
Back to top |
|
 |
torerik Veteran

|
Posted: 17.07.2008 16:21 Post subject: |
|
|
Hedon wrote: | Dette henger jo sammen. Om de har en god erstatter er det selvfølgelig ok å selge til den prisen, men det er nettopp det jeg er usikker på om de har kontroll på. |
Jeg synes egentlig ikke det er relevant all den tid Stoor har fått et løfte (antar vi) om at han får gå gitt godt nok tilbud - noe jeg tror dette er.
Man kan sikkert kritisere klubben for å gi slike løfter, men uten tror jeg ikke Stoor hadde signert i det hele tatt. Om det etter kontraktsforlengelse og EM-spill kommer som en bombe på klubben at Stoor er ønsket andre steder er det rett og slett svakt. |
|
Back to top |
|
 |
nilsern Junior
|
Posted: 17.07.2008 17:03 Post subject: |
|
|
Hvorfor har ikke rbk offentligjort overgangen til stoor tro? Håper det er rusk i forhandlingene som igjen gjør at Fredrik blir i rbk.. Håper fullham rykker ned, med kun 3 poeng....  |
|
Back to top |
|
 |
thoves Veteran
|
Posted: 18.07.2008 00:50 Post subject: |
|
|
det ble stille her gitt... hmm... |
|
Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 18.07.2008 01:25 Post subject: |
|
|
Den ble ikke klar i dag. _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 18.07.2008 10:42 Post subject: |
|
|
- Ambitionerna är glasklara, Fulham ser Fredrik som förstaval, men sedan måste detaljerna stämma också, mellan klubbarna dels och så när det gäller de personliga villkoren, säger Per Jonsson, som ändå tror att Stoor snart kan presenteras för Premier league-laget.
Läs mera: Bajen kan tjäna miljoner på Stoor |
|
Back to top |
|
 |
Rocky83 Veteran
|
Posted: 18.07.2008 11:14 Post subject: |
|
|
Vet ikke om jeg helt tørr å si det høyt, men virker det ikke som Hoftun nærmest opptrer fornuftig og taktisk i forhold til forhandlingene med Stoor? Sett at det er Hoftun som tar seg av forhandlingene da. Også tatt i betraktning at jeg baserer dette på avisnotater.
Nå skulle jeg likt å være flue på veggen i forhandlingsrommet da, men det virker i hvertfall som det er hardt mot hardt og ingen bukking og neing i forhold til Fulhams representanter. |
|
Back to top |
|
 |
Mr.Fantastico Junior

|
Posted: 18.07.2008 11:24 Post subject: |
|
|
Sjakktrekket i Stoorsaken var jo forlengelsen av kontrakten som ble gjort like før EM, det skal Hoftun og Bratseth virkelig ha kred for. Og jeg tror nok at RBK får det akkurat som de vil i forhold til en overgang, de sitter med alle korta. Slik Stoor har uttalt seg til pressen er også han tålmodig og må ikke på liv og død ut i Europa allerede i sommer, så hvis Fulham ikke blar opp de nødvendige 20, tror jeg han spiller sesongen ut og blir solgt ved neste anledning. Prisen blir neppe noe mindre da jeg vil anta at han har kapret backplassen på landslaget, får bare håpe at han ikke altfor ofte markerer like dårlig som mot HamKam. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
Back to top |
|
 |
Guffen Rutinert

|
Posted: 18.07.2008 19:09 Post subject: |
|
|
Bra at RBK holder igjen. Fulham har nok av penger og har allerede betalt et 30-talls millioner for gjennomsnitssøppel i England. Løft kravet til 25 mill eller ikke selg!! |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 19.07.2008 00:47 Post subject: |
|
|
Enda en " Idag blir Stoor Fulham-klar" sak
http://www.aftonbladet.se...2921423.ab _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 19.07.2008 04:27 Post subject: |
|
|
Den artikkelen er fra torsdag. |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
batigol Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
Rocky83 Veteran
|
Posted: 21.07.2008 11:23 Post subject: |
|
|
Erstatteren bør være klar på flekken, eller før Stoor drar. Stallen har vel nesten aldri vært så tynn. Jeg unner ikke Hamrén dette utgangspunktet akkurat. |
|
Back to top |
|
 |
KFF_RBK Rutinert

|
Posted: 21.07.2008 11:56 Post subject: |
|
|
Just nu känns det här laget som 2005-nivå och det är något styret måste se till att fixa annars är det dags att göra ett riktigt supporter-uppror. |
|
Back to top |
|
 |
quarterback Rutinert
|
Posted: 21.07.2008 11:58 Post subject: |
|
|
Med forbehold om at prisen på Stoor ligger godt over 20 millioner, stiller jeg meg svært kritisk til de disposisjonene Hoftun har foretatt seg.
Forummedlemmer her, blant annet joko, har tidligere kritisert Hoftun for sitt manglende nettverk hvorpå Hoftun selv svarte med å hente enda flere første- og andredivisjons-spillere. Jeg føler kritikken er svært treffende for det man kan kalle en uansvarlig innkjøps og salgspolitikk. Ikke bare har Hoftun kjøpt uerfarne (ja, også talentfulle) spillere, men han har i tillegg klart å selge unna to kvalitetsspillere til spotpris (hvis prisen i media stemmer). Konservative innkjøp er ikke alltid definert som de beste. For å få avkastning, valuta for pengene, må man handle big og ikke small cap, som Hoftun har foretatt mens han har vært på roret.
Det kan i og for seg være fornuftig å ha pengene klemt mellom skinka til Fokus Bank i ny og ne, men klubben må begynne å betale for kvalitet og ikke selge til bakgårdsklubber i Europa hvis målet er å stabiliere seg ute i Europa. Jeg håper inderlig Hoftun har en erstatter på plass, og det brennkvikt. |
|
Back to top |
|
 |
Rocky83 Veteran
|
Posted: 21.07.2008 12:06 Post subject: |
|
|
jeg gav tidligere skryt til Hoftun fordi det virket som han ikke ga etter i forhandligene. Dess lengre og lengre denne Stoor-saken trekker ut dess mere irritrerer jeg meg over Hoftuns stadige beskjeder ut i media. Kunne han ikke bare ha gitt en kommentar når overgangen var klar en gang for alle, i stedet for å 10 ganger si at: "nå er vi nærme" , "nå er vi nærmere enn noen gang", "nå er vi nærmere enn sist gang". Uryddig opptreden spør du meg.
Angående nettverk. Han brukte nå ihvertfall nettverket sitt i 1 divisjon til å kjøpe inn Miller og Pelu.
Ingen god jobbsøknad akkurat. |
|
Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 21.07.2008 12:24 Post subject: |
|
|
Som det har vært antydet tidligere i Stoor-debatten, så er det vel ikke usannsynlig at Stoor har fått lovnader ifm at han signerte ny kontrakt.
Tipper det har vært enighet om pris lenge og at det er hvorvidt når overgangen skulle skje som har vært uenighet om.
Jeg synes ikke det er noen grunn til å kritisere Hoftun for salgene. Både Kone og Stoor vil bort og det ville ikke gjort det enklere å finne en god erstatter hvis han hadde blånektet.
På kjøp er jeg enig i at Hoftun bør komme opp med noe snart, men han skal jo få et stort pluss for at han tar tak i kontrakter i god tid før de utløper, som f.eks med Stoor, Tettey, Hirschfeld osv. |
|
Back to top |
|
 |
Rocky83 Veteran
|
Posted: 21.07.2008 12:29 Post subject: |
|
|
jeg er enig i at han ikke kan lastes for salgene, det var heller ikke det jeg var kritisk til, men jeg er fortsatt kritisk til hvordan han opptrer i media i forhold til Stoorsalget. Og jeg er glad du tar med litt nyanse inn i Hoftun-debabetten trodnh jf forlengelser av kontrakter. Hva som skjer denne måneden blir veldig avgjørende for årets sesong. |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 21.07.2008 12:34 Post subject: |
|
|
Enig med trondh, Hoftun kan ikke lastes for salgene af Kone og Stoor. Hvis vi får 20 mil. for Stoor er vi kommet godt ud af begge. Det er på indkøbsssiden Hoftun snart skal vise hvad han kan. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 21.07.2008 12:42 Post subject: |
|
|
Tja, bare et tenkt scenario.
Fulham og RBK blir enige, men Hoftun/RBK ønsker at Stoor skal få fokusere på de siste kampene. Stoor kan svare at han ikke vil tenke mer på det før klubbene er enige.
Hoftun finner opp forklaringer og har kanskje ikke all verdens erfaring i det. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 21.07.2008 12:50 Post subject: |
|
|
Kan ikke se Adressa nevner det, men verken Stoor eller Hoftun var på treninga i dag: - Stoor i London |
|
Back to top |
|
 |
quarterback Rutinert
|
Posted: 21.07.2008 14:00 Post subject: |
|
|
Hvem sitter med kilder som sier at Stoor vil bort?
Slik jeg forstår saken var det aldri aktuelt å gå utenlands når han tegnet en ny kontrakt med RBK må nettopp. Hva klausulen i denne innebærer er jo en ukjent issue.
Jeg mener bestemt at RBK bør kutte ut det pisset med å tegnet kontrakter med friklausuler til utenlandsklubber. Hvilke store klubber gjør det fortiden? Uten sammenlikning for øvrig så trekker jeg frem C.Ronaldo som et godt eksempel. Spilleren syter til media at han vil til R.Madrid, men klubben velger å ikke slippe spilleren. Jatt så mye man vil om slaveri, men gud bedre, fyren er jo under kontrakt, på lik linje med det Stoor er. Misforstå meg riktig, jeg klandrer ikke Stoor, han har vært eksemplarisk. Det er Hoftuns innsalgsvinkel jeg stiller meg undrende til. Hvis målet er topp-30 i Europa og kvalitetsspillere i laget forsvinner for spotpris ut vinduet fordi han lager klausuler, er det tydeligvis noe som ikke henger på greip. Det virker ikke logisk. Da er man ved ei veiskille: skaff en ny målsetning eller behold spillere uten klausuler. |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 21.07.2008 14:18 Post subject: |
|
|
Jeg klarer ikke at se hvordan 8 mil. for Kone, som havde et halvt år tilbage af kontrakten og 20 mil. for Stoor er spot pris. Vis mig en back fra norden i nyere tid som er solgt for samme beløb.
Det er meget muligt Stoor ikke ville væk da han skrev ny kontrakt, noget vi ikke kan vide, men når interessen fra premier league blev konkret er det klart at han vil væk. Hvilke i øvrigt er forståeligt.
Vi aner ikke om han har en klausul i kontrakten som tillader et skifte til en større klub. Så det bliver lidt tyndt at kritisere Hoftun for det.
At kalde Fulham for en baggårdsklub kan jeg kun erklære mig uenig i. Eksemplet med Ronaldo synes jeg også er for vagt. Der er det snak om en spiller som vil skifte fra en af de store klubber i Europa til en anden. I Stoors tilfælde er det en niveaustigningen der er snak om.
RBK har ikke for vane at stå i vejen når en spiller vil væk, noget Stoor øjensyneligt vil, så da er det bare at skaffe en så god pris som muligt. 20 mil. + videresalgklausul osv. er i mine øjne en god pris. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
|