View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Keef Senior

Joined: 05 Feb 2006 Posts: 228 Location: 13 hodekråka unna stadion.
|
Posted: 12.07.2008 13:56 Post subject: |
|
|
synes iallefall det er positivt at Nordvik går inn og ikke Basma. _________________
a sphincter says what? |
|
Back to top |
|
 |
Haavard Senior
|
Posted: 12.07.2008 14:43 Post subject: |
|
|
Medfører det riktighet at kampen kun vises på web-tv (sumo) og ikke tv2sport? |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 12.07.2008 15:12 Post subject: |
|
|
Ja, mener det. Kampene mot NAC Breda kan derimot kanskje bli vist på vanlig TV. |
|
Back to top |
|
 |
krakra Proff
|
Posted: 12.07.2008 15:49 Post subject: |
|
|
senador wrote: | Maradona wrote: | Klippet ut |
Rett og slett en gåte at du ikke nevner Saparas løpskapasitet når du klager på Demidov sin. |
Dette går vel på at Maradona først og fremst er opptatt av å fokusere på Tettey og derfor holder seg til å kritisere de som kan ta fra Tettey plassen.
Det som slår meg som merkelig er at han sier at Tettey løper mest i TL (en påstand han ikke har noe fakta bak) samtidig som han totalt overser at dette har med manglende spillforståelse fra Tetteys sider. En mangel som er synlig både defensivt og offensivt. |
|
Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 12.07.2008 17:09 Post subject: |
|
|
Vel, Tettey løp 6,6 km i løpet av 30 min, i sentral midtbane... At Tettey løper mest har jeg fått bekreftet fra RBK, og de som kommer nermest Tettey er Skjelbred,Strand og Berbatovci i RBK. Berbatovci vant jo en intern konkuranse, når Tettey ikke var med..
Tettey løper like mye i sin sentrale midtbane posisjon, som de andre gjør i en indreløper-rolle (Strand & Skjelbred)..
EM løp de beste ca 8,5 km i snitt i løpet av 90 min..
Jeg har også kritisert Sapara's kapasitet, hvis dere har lest litt.. For Demidov og Sapara er en umulig kombinasjon sentralt, for begge løper alt for lite. Skal Sapara spille sentralt, så må han ha Tettey sammen med seg, som dekker de store rommene som Sapara etterlater seg. _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
Back to top |
|
 |
gm Veteran
|
Posted: 12.07.2008 17:21 Post subject: |
|
|
Det er ikke nok å løpe mest, han bør løpe riktig også. |
|
Back to top |
|
 |
alfee Junior
|
Posted: 12.07.2008 18:15 Post subject: tettey vs demidov. |
|
|
Jeg syns at dette spørsmålet til syvende og sist må løses ved å benytte den spilleren med mest uforløst potensial.
Tettey må sies å være den som har den helt klart beste fysiske kapasiteten. Han kan ikke sammenlignes med playmakere. Som defensiv midtbanespiller har han en del egenskaper som demidov ikke har. Hans løpskraft har allerede blitt nevnt, og med denne dekker han mye større områder enn vadim. Grunnen til dette ligger også i hans hurtighet, som etter mitt syn er ekstremt verdifull i den defensive rollen. Jeg vil også ligger tryggere, og forstår faren i å tømme midtbanen. Rent offensivt proklamerer jeg ingen storhet i alexander, i det han har en meget begrenset kreativ kraft, og en opp mot ubrukelig skuddfot.
Alternativet er Demidov. Hans innstilling er forbilledlig, han er bedre i hodedueller, og har et finere driv (men han er heller ingen zidane). Men jeg mener at Tettey er den som kan hevde seg på høyest nivå, ved at han luker bort unoter og jobber med skuddfoten, og har faktisk tro på at han kan gjøre seg godt internasjonalt, gjennom å være en makelele-type. |
|
Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 12.07.2008 20:20 Post subject: |
|
|
Vel,Tettey kamper mot Valencia viser hvor topp nivået hans ligger... Å skaden hans satte han tilbake, for han spillte bra mot Fiorentina også, men så ble han opperert... Å Tettey var direkte dårlig i de første kampene etterpå.. Men nå er han på tur opp igjen.. _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 12.07.2008 22:09 Post subject: |
|
|
Tettey har STORE minuser som spiller på midtbanen! Han kan kke skyte han har crazylegs, skuddene hans ender gjerne som innkast til motlaget... Å han er for treg i det han foretar seg!
Men hans store pluss er utømmelig kondisjone, han kan løpe i 20 timer i strekk.. Å det er helt klart, man ser ikke så godt hvor mye hans innsats betyr, men det er uvurdelig. Demidov kan ikke ta hans plass, jeg er redd for å miste Tettey, men han må jobbe rævva av seg for å bli en DM i eurpeisk toppklasse. Den jobben han gjør for rbk er ikke den mest synlige, men han er mye av grunnen til at vi ikke lekker som en sil bakover. Som rbk spiller er vi veldig avhengige av en spiler sm Tettey, fordi vi har kanskje de mest offensive backene i tl, det skaper selvsagt mindretall bakover, men Tettey løper det ofte opp. Hvis vi sammenligner Tettey og Ciljan så er det ingen tvil i mine øyne, Ciljan har potensialet til å bli best, men per idag så er nok Tettey en viktigere spiller enn Ciljan for vårt lag.
Tror nok ikke vi trenger å lure på om Tettey løper mest i tl, uten å ha sett en statistikk så utfordrer jeg folk til å nevne spillere som løper lengre iløpet av en kamp. |
|
Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 12.07.2008 23:09 Post subject: |
|
|
Apropos løpskraft: Var det ikke Tettey som hadde løpt dobbelt så langt som motstanderne i en kamp hvor det nye trackingsystemet til Rosenborg ble prøvd ut online i en TV2 sendt kamp? _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
Back to top |
|
 |
Ingeman Veteran

|
Posted: 13.07.2008 00:08 Post subject: |
|
|
Nei, det var Roar Strand. |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 13.07.2008 02:33 Post subject: |
|
|
Etterfulgt av Tettey og Ciljan, dette var mot brann.
Systemet viste at RBKs topp 3 løp dobbelt så langt som
branns topp 3. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 13.07.2008 05:59 Post subject: |
|
|
snegle wrote: | Apropos løpskraft: Var det ikke Tettey som hadde løpt dobbelt så langt som motstanderne i en kamp hvor det nye trackingsystemet til Rosenborg ble prøvd ut online i en TV2 sendt kamp? |
JO. Men det viste at Tettey løp det doblete av Bakke, og Strand løp mer enn Solli, og Skjelbred mer enn Vaagan Moen.. _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
Back to top |
|
 |
v_olden Veteran
|
Posted: 13.07.2008 13:10 Post subject: |
|
|
Så vidt jeg kan se så selger ikke Rosenborg billetter på øvre tribuner i dag.
Tipper ca 3000 i tilskuertall.
Deriblant meg!  _________________ Medlem nr. 2201
Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014 |
|
Back to top |
|
 |
Haavard Senior
|
Posted: 13.07.2008 13:11 Post subject: |
|
|
Uansett om kampen vises på tv eller ikke: Hvor finner man egentlig sendeskjemaet til alle tv2-sport kanalene? |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 13.07.2008 14:09 Post subject: |
|
|
Sendeskjema i høyre marg på tv2sporten.no. |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 13.07.2008 14:12 Post subject: |
|
|
Programlisten deres for 'idag' stemmer jo overhodet ikke. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 13.07.2008 14:13 Post subject: |
|
|
Endret linken min mens du leste, da jeg også oppdaget at linken ikke var oppdatert. |
|
Back to top |
|
 |
hristo Senior

|
Posted: 13.07.2008 14:37 Post subject: |
|
|
Jeg har aldri kjøpt enkeltbillett nede på tribune west förut. Er det en bod eller noe sånt ved Lerkendal der jeg kan bytte penger mot billett? |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 13.07.2008 14:40 Post subject: |
|
|
Ja, Kjernen-telt mellom i hjørnet mellom vest og hovedtribunen.
For øvrig ser jeg at Lund Hansen spiller. Tror det skyldes sykdommen til Jarstein, ikke en gest overfor Alex. Hamrén virket forholdsvis klar på at Jarstein i utgangspunktet skulle spille. |
|
Back to top |
|
 |
krakra Proff
|
Posted: 13.07.2008 15:10 Post subject: |
|
|
Maradona wrote: | Vel, Tettey løp 6,6 km i løpet av 30 min, i sentral midtbane... At Tettey løper mest har jeg fått bekreftet fra RBK, og de som kommer nermest Tettey er Skjelbred,Strand og Berbatovci i RBK. Berbatovci vant jo en intern konkuranse, når Tettey ikke var med..
Tettey løper like mye i sin sentrale midtbane posisjon, som de andre gjør i en indreløper-rolle (Strand & Skjelbred)..
EM løp de beste ca 8,5 km i snitt i løpet av 90 min..
Jeg har også kritisert Sapara's kapasitet, hvis dere har lest litt.. For Demidov og Sapara er en umulig kombinasjon sentralt, for begge løper alt for lite. Skal Sapara spille sentralt, så må han ha Tettey sammen med seg, som dekker de store rommene som Sapara etterlater seg. |
Og dette har du selvfølgelig linker som bekrefter? Det eneste som er offentlig av slike tall er vel det som kom under RBK-Brann kampen, og da var det Strand som løp lengst pr minutt om jeg ikke husker feil.
Og var flust av spillere som løp over 10km i kamper i EM også. Xavi løp vel 11,44km i finalen, Ballack løp 10.24, og Schweinsteiger løp mer enn Ballack også. Jada ser at du skriver i snitt, men så lenge du ikke har noe snitt på Tettey så blir det feil å bruke snitt på andre.
Og som jeg sa tidligere, og andre også har sagt, så er det ikke nødvendig å løpe mest sålenge du har ett fotballhode som gjør at du løper riktig.
Om du ser på de spilleren i EM som løp mest så er det spillere som bidrar offensivt så vel som defensivt, spillere som har samme rollen som Tettey på dette nivået bruker hodet.
Gleder meg til ZXY blir ferdig slik at vi en gang for alle kan legge diskusjonen rundt Tetteys gamping død. |
|
Back to top |
|
 |
keschaa Veteran

Joined: 25 Jul 2006 Posts: 1182 Location: Eksiltilværelse på vestlandet.
|
Posted: 13.07.2008 16:03 Post subject: |
|
|
Den websendingen sugde jo noe helt for jævlig. Ser ut som en tegneserie med en svensk kommentator. _________________ at ease |
|
Back to top |
|
 |
WegHard Veteran

|
Posted: 13.07.2008 16:06 Post subject: |
|
|
Ja, wassup med svensken? _________________ Sparken så'n bli still. |
|
Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 13.07.2008 16:07 Post subject: |
|
|
Ja.. Så slipper jeg å fotelle hvor inside infoen kommer fra... _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
Back to top |
|
 |
Haavard Senior
|
Posted: 13.07.2008 16:10 Post subject: |
|
|
Tok de en helt tilfeldig mann på gaten til å kommentere? Det er jo bare irriterende å høre på. |
|
Back to top |
|
 |
|