English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Selge stadionnavnet?
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 9, 10, 11

Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
bolgebah
Veteran

PostPosted: 26.06.2008 09:01    Post subject: Reply with quote

Jeg tror ikke vi blir enige i dette spørsmålet. Så lenge jeg har noe jeg skulle ha sagt i Kjernen vil imidlertid vi som organisasjon stå knallhardt på å bevare navnet Lerkendal. Det er et kulturelt betinget standpunkt, samtidig som jeg er overbevist om at Konesseur mer eller mindre bevisst har utelatt en del ukjente i likninga si. Salgssummen man ville fått ved et salg av navnerettighetene forblinder og dekker over tradisjonskapitalen man spekulerer bort, og jeg finner det på ingen måte rimelig å trekke inn målet om europatopp for å forsvare et slikt salg. Det er et misforhold mellom premiss og konklusjon når man selger en del av klubbens identitet for å forsvare klubbens videre satsing. Det blir som å spise sin egen muskulatur som næring når man trener for å bli verdensmester i styrkeløft. Den umiddelbare effekten er der, men på sikt forringer man essensen i det man holder på med.
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran

PostPosted: 26.06.2008 22:22    Post subject: Reply with quote

Selv om man er "hardbarka" supporter kan man se gjennom fingrene på
slikt. Det er ikke riktig så ille som dere skal ha det til.

Supporterleder i Stuttgart

Quote:
We don't want commercial interests to completely take over, but we don't see that happening here, besides, Mercedes has its home base here in Stuttgart.
Back to top
AndreasR
Veteran

PostPosted: 27.06.2008 07:52    Post subject: Reply with quote

Så hvis det blir å hete Rema stadion er det greit på grunn av den lokale tilknytningen?
h b
Veteran

PostPosted: 27.06.2008 08:21    Post subject: Reply with quote

som man sier ved salg av spillere, alle har sin pris. Snakker vi 10-15 mill i året blir det nok vanskelig å si nei. Uansett gjelder jo som regel avtalen i 10 år, og man kan gå tilbake etter dette. Går sikkert an å være litt smidig å få inn både Lerkendal og firmanavnet. F. eks Siemens Lerkendal Stadion.
bolgebah
Veteran

PostPosted: 27.06.2008 11:45    Post subject: Reply with quote

Det var jo nøyaktig det samme jeg skrev i min første post i denne diskusjonen. Eksemplet mitt var hundre millioner i året for en "full pakke", all drakt- og stadionreklame og stadionnavnet, ja eller nei. Dette ville nok de aller fleste hatt problemer med å si nei til. Men et slikt tilbud vil aldri komme. RBK har ikke det navnet som gjør oss så attraktive. Det ville blitt noe á la Telenor og Stabæk, og da er det ikke verdt det. Dét er realiteten, og da har jeg ingen problemer med å være prinsippfast.
Back to top
Søring
Senior

PostPosted: 06.07.2008 23:01    Post subject: Reply with quote

Syntest RBK bør, som flere sier, få med et firmanavn med i navnet på Lerkendal Stadion. Ikke noe som hører helt idiotisk ut, men som også skal gi RBK penger i bingen. Ser ut til at RBK vil holde alt litt tradisjonelt. For meg er det helt greit, men jeg hadde ønsket at RBK ble enda mer "profesjonalisert". Altså litt mer lik sine europesike likemenn (og med likemenn sikter jeg til Real, Man U, Barca, etc). Skulle ønske en økonomisk reform. Ikke bare på stadionnavnet, men på drakta (sponsor), på markedsføring og produktsalg. Overalt. Det økonomiske profitten RBK får da, kan gjøre at RBK får mangedoblet pengebingen sin og blitt enda bedre sportslig gjennom breddesatsing (som per dags dato ikke er noe dårlig), spillerkjøp, bygge nytt stadion, forbedring/forstørring av det administrative og støtteapparatet.

Altså en profesjonalisering av klubben.
Henri
Legende

PostPosted: 06.07.2008 23:13    Post subject: Reply with quote

Søring wrote:
Altså litt mer lik sine europesike likemenn (og med likemenn sikter jeg til Real, Man U, Barca, etc).

Ingen av de klubbene har solgt stadionnavnet.
Back to top
Søring
Senior

PostPosted: 06.07.2008 23:17    Post subject: Reply with quote

Nei, men det var en tid da de hadde en økonomisk reform innad i klubben...
2mas
Sjef

PostPosted: 09.07.2008 11:21    Post subject: Reply with quote

Store norske sponsoraktører har henvendt seg til Brann om å kjøpe stadion-navnet.

- Det er noen som har vært i kontakt med oss, men vi har avvist alle. Det er uaktuelt for oss å selge navnerettighetene til Brann stadion, sier markedssjef i Brann, Kristian Jæger.

Odd Grenland, Start, Stabæk, Sandefjord og Aalesund har alle solgt navnerettighetene til sine nye storstuer til næringslivet. Det har gitt flere millioner årlig i klubbkassene.

For oss handler det om identitet, sier Jæger.

– Vi skal være varsomme med å gjøre noe med Stadion. Arenaen har eksistert i 100 år, kommenterer Jæger, og legger til at det ville være mer naturlig å se på et eventuelt sponsornavn om man skulle bygget en helt ny arena, slik Stabæk gjør.

Les mer: Flere vil kjøpe stadion-navnet

Kloke ord fra Bergen. Til og med Jacob Lund sier seg enig:

– Har du hett Ola i 100 år, så skifter du ikke navn til Per, sier han.

Lund begrunner standpunktet sitt på følgende måte:

– Stadion er såpass innarbeidet i Bergen. Stadion vil være Stadion for folk uavhengig av om klubben hadde solgt navnerettighetene. Dermed vil ikke en kommersiell sponsor få samme nytteverdien, sier Lund til BA.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Søring
Senior

PostPosted: 12.07.2008 02:44    Post subject: Reply with quote

Lerkendal BP Stadium. (Stadion)

BP Lerkendal Stadium. (Stadion)

Syntest det ikke navnet er ganske kult i forhold til hva man kan få med andre selskap.

vet ikke om, ved et eventuelt navnebytte til BP, om Lerkendal måtte ha hatt stadium istedenfor stadion i navnet, ettersom de er utenlandske (amerikanske).

BP global (BP) er verdens 4. største selskap. Det er verdens 2. største olje- og gasselskap.

Dette ville nok bragt både penger og publisitet til Rosenborg.
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 12.07.2008 03:07    Post subject: Reply with quote

Søring wrote:
Dette ville nok bragt både penger og publisitet til Rosenborg.
Bortsett fra at BP driter i hva de kan gjøre for RBK, men tenker utelukkende på hva RBK kan gjøre for dem.
Back to top
skjæringen
Veteran

PostPosted: 12.07.2008 03:24    Post subject: Reply with quote

Det å drive ap med stadionnavnet, gjør meg kraftig provosert Mad

Her handler det om historie, stolthet, og ikke minst indentitet. Love

Slike ting skal en ikke spøke med.

LERKENDAL STADION

amen

Last edited by skjæringen on 12.07.2008 04:17; edited 1 time in total
Back to top
jortski
Junior

PostPosted: 12.07.2008 03:28    Post subject: Reply with quote

Søring wrote:
Lerkendal BP Stadium. (Stadion)
BP Lerkendal Stadium. (Stadion)

Syntest det ikke navnet er ganske kult i forhold til hva man kan få med andre selskap.

vet ikke om, ved et eventuelt navnebytte til BP, om Lerkendal måtte ha hatt stadium istedenfor stadion i navnet, ettersom de er utenlandske (amerikanske).

Syn(s)test tar du hos Brilleland (etc.) og BP er britisk. Naturlig nok da forkortelsen står for British Petroleum.. makan
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 25.07.2008 14:09    Post subject: Reply with quote

Pussig løsning:

Kasi Group har købt rettighederne til navnet på Brøndby Stadion, men har valgt at kalde det Brøndby Stadion de næste fem år.

(...)

Kasi Groups sponsorchef, Søren Colding, er glad for aftalen.

- Vi er glade for at være en del af det nye Brøndby IF og at være med til at føre Brøndby IF op på et højere niveau sportsligt og forretningsmæssigt. I KasiGroup gør vi tingene anderledes. Købet af stadionnavnet og idéen med at bibeholde navnet ”Brøndby Stadion” skal ses som en gave til alle fans af Brøndby IF. Når det er sagt, forventer vi at udnytte stadionsponsoratet til øget eksponering af virksomheden, hvilket vil kunne opleves i flere sammenhænge, siger den tidligere Brøndby-back.

Læs mere: Brøndby har solgt stadionnavnet

Brøndby har altså i praksis solgt "sperrerettigheter" mot at andre ikke får kjøpe stadionnavnet.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 9, 10, 11
Page 11 of 11

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb