English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
GÃ… AV, PER JOAR HANSEN!
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 15, 16, 17  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
glennkh
Junior

PostPosted: 29.07.2005 17:15    Post subject: Reply with quote

Hvis Høgmo blir å se på brakka til vinter'n, trur jeg ikke han spiller med lange balle opp til en enslig spiss som han har gjort før. Jeg tror han benytter kunnskapene sine til å danne en egen taktikk, en egen formasjon som er skreddersydd for de spillerne han besitter.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Brady
Veteran

PostPosted: 29.07.2005 17:44    Post subject: Reply with quote

Nan0 wrote:

Da finnes det tydeligvis mange måter å praktisere 4-2-3-1 på.

Som kjent er denne taktikken flittig brukt i Spania.
Kan jo nevne topplagene Barcelona, Real Madrid og Valencia.

Vet ikke hvordan du forestiller deg taktikken 4-2-3-1 jeg, men praktiserer Høgmo den på rundt samme vis som Barcelona/Real Madrid, mener jeg vi ikke har noe å bekymre oss for.

Virker som de drøye 90.000 tilskuerne på Nou Camp er fornøyd ihvertfall..

Vel, jeg så Norge mot England i G19-VM forrige lørdag. Der spiller Norge 4-2-3-1 slik alle landslagene gjør for tiden. Per Ciljan Skjelbred som sentral midtbanespiller fikk tre pasninger i løpet av hele første omgang, og var nesten ikke borti ballen. Keeper eller forsvarsspillere polet ballen konsekvent opp i bakrom eller mot spiss/ving. Midtbanespillerne (utenom Skjelbred) prøvde også hele tiden på bakrom. Ekte rævvafotball.

Det er dette Høgmo kan, han har gått gradene i NFF og har lært av Drillo, Semb og Pellerud. Det er som Drillo sier. Mange misforstår det der med formasjon. Formasjon har ingenting med spillestil å gjøre.
Back to top
View user's profile Send private message
Brady
Veteran

PostPosted: 29.07.2005 17:46    Post subject: Reply with quote

glennkh wrote:
Hvis Høgmo blir å se på brakka til vinter'n, trur jeg ikke han spiller med lange balle opp til en enslig spiss som han har gjort før. Jeg tror han benytter kunnskapene sine til å danne en egen taktikk, en egen formasjon som er skreddersydd for de spillerne han besitter.

Hva er det som tilsier at Høgmo har kunnskaper til å plutselig benytte en annen taktikk enn han har gjort i hele sitt trenerliv?

Jeg har aldri sett ham spille annet enn fotball som kan minne om Semb/drillo på sitt beste/verste. Tror Høgmo er ufattelig overvurdert av veldig mange.
Back to top
Skammels10
Veteran

PostPosted: 29.07.2005 17:48    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
Nan0 wrote:

Da finnes det tydeligvis mange måter å praktisere 4-2-3-1 på.

Som kjent er denne taktikken flittig brukt i Spania.
Kan jo nevne topplagene Barcelona, Real Madrid og Valencia.

Vet ikke hvordan du forestiller deg taktikken 4-2-3-1 jeg, men praktiserer Høgmo den på rundt samme vis som Barcelona/Real Madrid, mener jeg vi ikke har noe å bekymre oss for.

Virker som de drøye 90.000 tilskuerne på Nou Camp er fornøyd ihvertfall..

Vel, jeg så Norge mot England i G19-VM forrige lørdag. Der spiller Norge 4-2-3-1 slik alle landslagene gjør for tiden. Per Ciljan Skjelbred som sentral midtbanespiller fikk tre pasninger i løpet av hele første omgang, og var nesten ikke borti ballen. Keeper eller forsvarsspillere polet ballen konsekvent opp i bakrom eller mot spiss/ving. Midtbanespillerne (utenom Skjelbred) prøvde også hele tiden på bakrom. Ekte rævvafotball.

Det er dette Høgmo kan, han har gått gradene i NFF og har lært av Drillo, Semb og Pellerud. Det er som Drillo sier. Mange misforstår det der med formasjon. Formasjon har ingenting med spillestil å gjøre.

Så RBK spilte ikke 4-3-3 for å utnytte vingspillet sitt da?

Formasjon har bestandig mye med spillestil å gjøre.

Går jo ikke an å ta et eksempel på én u19 kamp da. Situasjoner som oppstår i én kamp, trenger ikke å skje flere ganger.

Dessuten så du vel ikke et gammelt opptak av Høgmos u19 landslag?

Tror vi får vente og se hvordan det evt går jeg, før vi kritiserer Høgmos spillemåte.
Personlig vil jeg at RBK skal benytte seg av en taktikk som funker, og som er effektiv.

Bedre enn å holde på gamle 4-3-3, bare fordi det er slik RBK "skal spille", og for at det er en "regel" at RBK MÅ være underholdende hele tia.
Back to top
Skammels10
Veteran

PostPosted: 29.07.2005 18:50    Post subject: Reply with quote

http://fotball.adressa.no...leID=82867

Som om jeg skulle skrevet det selv Tommel'n opp!

Kunne ikke vært mer enig Very Happy
Back to top
Vajp
Junior

PostPosted: 29.07.2005 19:50    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:
Eller i FM-terminologi for den yngre garde ( Razz ): mixed style vs direct style

Var jaggu bra du tok det på FM'sk, for jeg skjønte ikke en drit Razz
Vajp
Junior

PostPosted: 29.07.2005 19:56    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
Et annet godt valg av Rosenborg som ny trener/manager ville vært Nevio Scala som var trener i bl.a Parma på 90-tallet. Han står for jerndisiplin og attraktiv angripende fotball. Han har hatt helseproblemer de siste årene, men skal visstnok være OK nå. Det ville vært verdt å sjekke ut ham iallfall. Når Shaktar Donetsk greide å få ham skal det også være mulig for RBK.

Men så sitter det sikkert en eller annen oljebaron å skriver ut lønnslippen hans også da.
JonasJHH
Senior

PostPosted: 29.07.2005 22:26    Post subject: Reply with quote

Quote:
Så RBK spilte ikke 4-3-3 for å utnytte vingspillet sitt da?

Tja, RBKs formasjon kunne like gjerne ha blitt kalt 4-5-1, men spillestilen kan vel vanskelig sammenlignes med den spillestilen Drillos Norge gjorde det godt med.

Formasjon trenger absolutt ikke å ha mye med spillestil å gjøre. Det vil alltid ligge i bunnen som et grunnlag, men når alt kommer til alt handler det om hvem som fordeler ballene til hvilke spillere, og hvilke spillere som skal gjøre hva. Det bestemmes ikke av formasjonen.
Back to top
Balder
Proff

PostPosted: 30.07.2005 01:02    Post subject: Reply with quote

Ikke min side, men greit å se hva supporterne egentlig mener...

Treneravstemming
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 30.07.2005 02:25    Post subject: Reply with quote

Vajp wrote:

Men så sitter det sikkert en eller annen oljebaron å skriver ut lønnslippen hans også da.

Rosenborg har penger nok til å ansette en kapasitet som Nevio Scala, hvis de bare tør å bruke penger, for å kunne tjene mer på sportslig suksess og interesse rundt laget.
Back to top
Mathiasman
Proff

PostPosted: 30.07.2005 04:24    Post subject: Reply with quote

Føler på meg at PMH blir ansatt, iogmed at Ove Snurås har sagt at han er aktuell. Virker som om "blikket" er vendt med ham istedenfor Keiko. Syns det er helt greit! Keiko bør bli i Start, bare fordi RBK sliter, trenger man ikke å ødelegge for en klubb i medvind!!

NY RBK-SIDE! www.RBKonline.net

Besøk den i dag! Dessverre er den ikke helt ferdig, men dere får en smakebit på hvordan den kan bli!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Makkverk
Veteran

PostPosted: 30.07.2005 10:39    Post subject: Reply with quote

Da taper vi jo neste år også. Vi MÅ ødelegge andre klubbers medvind! Razz
Brady
Veteran

PostPosted: 30.07.2005 12:43    Post subject: Reply with quote

Nan0 wrote:

Wimbledon spilte 4-4-2, og det samme gjør Manchester United. Spot the difference.....

Formasjon har svært lite med spillestil å gjøre......
Back to top
Mathiasman
Proff

PostPosted: 30.07.2005 16:27    Post subject: Reply with quote

Makken wrote:

det er det dummeste jeg har hørt idag! ved at vi får tøffere motstand i serien gjør oss bare bedre! slik at vi kan hevde oss mer i CL!!

Besøk den i dag! Dessverre er den ikke helt ferdig, men dere får en smakebit på hvordan den kan bli!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Makkverk
Veteran

PostPosted: 30.07.2005 16:32    Post subject: Reply with quote

Mathiasman wrote:
Makken wrote:

det er det dummeste jeg har hørt idag! ved at vi får tøffere motstand i serien gjør oss bare bedre! slik at vi kan hevde oss mer i CL!!

Kanskje fordi det jeg sa var allt annet en seriøst Rolling Eyes . Ihvertfall har jeg brukt opp min kvote på useriøst i dag.
Skammels10
Veteran

PostPosted: 30.07.2005 17:08    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
Nan0 wrote:

Wimbledon spilte 4-4-2, og det samme gjør Manchester United. Spot the difference.....

Formasjon har svært lite med spillestil å gjøre......

4-4-2 er jo utrolig fleksibel også da..

Mulig det er mange måter å spille 4-2-3-1 på, men praktiserer Høgmo taktikken på samme måte som han gjorde med Tromsø i fjor, har vi ingenting å grue oss for.

Nydelig taktikk.. simpelten vakker..
Back to top
Mathiasman
Proff

PostPosted: 30.07.2005 17:09    Post subject: Reply with quote

Makken wrote:
Mathiasman wrote:
Makken wrote:

Kanskje fordi det jeg sa var allt annet en seriøst Rolling Eyes . Ihvertfall har jeg brukt opp min kvote på useriøst i dag.

skjønner. det er nok av slike folk som må ha det beste og det som er i form her i verden!

Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 30.07.2005 17:18    Post subject: Reply with quote

Nan0 wrote:

Mulig det er mange måter å spille 4-2-3-1 på, men praktiserer Høgmo taktikken på samme måte som han gjorde med Tromsø i fjor, har vi ingenting å grue oss for.

Håper du tuller nå, for Tromsø i fjor var langt fra vakkert å se på. Lange baller opp mot Ole Martin Årst. Lite med kombinasjonsspill på midten der i gården ja.
Back to top
Mathiasman
Proff

PostPosted: 30.07.2005 17:20    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
Nan0 wrote:

Håper du tuller nå, for Tromsø i fjor var langt fra vakkert å se på. Lange baller opp mot Ole Martin Årst. Lite med kombinasjonsspill på midten der i gården ja.

dette kan vi jo videreføre med johnsen, noe jeg er stygt redd for at kommer til å skje!!

Back to top
Makkverk
Veteran

PostPosted: 30.07.2005 19:26    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
Nan0 wrote:

Jeg har forstått at dere to ikke har sett mye Tromsø i fjor!
Makkverk
Veteran

PostPosted: 30.07.2005 19:28    Post subject: Reply with quote

Mathiasman wrote:

skjønner. det er nok av slike folk som må ha det beste og det som er i form her i verden!

Hva mener du med dette ,Mathias?
amess
Senior

PostPosted: 30.07.2005 19:31    Post subject: Reply with quote

Vajp wrote:
Brady wrote:
Et annet godt valg av Rosenborg som ny trener/manager ville vært Nevio Scala som var trener i bl.a Parma på 90-tallet. Han står for jerndisiplin og attraktiv angripende fotball. Han har hatt helseproblemer de siste årene, men skal visstnok være OK nå. Det ville vært verdt å sjekke ut ham iallfall. Når Shaktar Donetsk greide å få ham skal det også være mulig for RBK.

Det er vel det samme som er med deg det, du får jo å lønnslippen din fra oljebaron.. Rasshøl begge to Evil
Brady
Veteran

PostPosted: 30.07.2005 20:11    Post subject: Reply with quote

Makken wrote:

Jeg har forstått at dere to ikke har sett mye Tromsø i fjor!

Følgende er klippet fra Esten O. Sæther-kommentar i Dagbladet i mai i fjor:

"RESULTATET HAR uansett kommet. Dagens serieleder spiller ennå ikke særlig vakker fotball, men laget vinner. Først på snø, så jobbing til siste slutt mot LSK og så på effektivitet mot Stabæk i går.

Den overraskende tabelledelsen gir sjansen til å finne tilbake til flyten i treningskampene. Med Per Mathias Høgmo og Otto Ulseth som trenere utgjør Tromsø sammen med Ham-Kam under Ståle Solbakken kontrasten til den nye mer ballbesittende spillestilen i Tippeligaen. Disse tre trenerne har tatt med seg Drillo-epokens strenge krav til effektivitet, og gjør det foreløpig langt bedre enn forventet."
Back to top
Mathiasman
Proff

PostPosted: 30.07.2005 20:41    Post subject: Reply with quote

Makken wrote:
Mathiasman wrote:

Hva mener du med dette ,Mathias?

jeg skjønte at du køddet, iogmed at du ellers er så seriøs!

jeg tolket det du sa som om du var en "altvitende" supporter som "visste" at vi måtte hente keiko.

hadde jeg sagt det i virkeligheten ville det vært i en oppgitt tone og vært ment for å "tenke høyt"

Back to top
Mathiasman
Proff

PostPosted: 30.07.2005 20:42    Post subject: Reply with quote

amess wrote:
Vajp wrote:
Brady wrote:

Det er vel det samme som er med deg det, du får jo å lønnslippen din fra oljebaron.. Rasshøl begge to Evil

er dette internt eller er det noe interessant du har lyst å dele med oss alle?

Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 15, 16, 17  Next
Page 12 of 17

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb