View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 29.07.2005 09:18 Post subject: |
|
|
Tror nok ikke Høgmo er en pingle. Han har visse vinnerkvaliteter, og slike er som regel ganske flinke til å få ting som de vil.
Er mer usikker på om han står for en fotball jeg ville akseptert. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 29.07.2005 09:19 Post subject: |
|
|
Hva har Lille Trille vunnet som trener egentlig? Tok han OL gull med damelandslaget? Gjorde det bra med Tromsø i fjor, men har han vunnet noe som klubbtrener? |
|
Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 29.07.2005 09:23 Post subject: |
|
|
Recon wrote: | Er mer usikker på om han står for en fotball jeg ville akseptert. |
I fjor spilte jo tromsø underholdene fotball. Angrepsvillig og spillende. Har ingenting imot å få inn Høgmo _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 29.07.2005 09:24 Post subject: |
|
|
Håber på Keiko jeg også, en Drillo-discipel synes jeg ikke så godt om. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 29.07.2005 09:25 Post subject: |
|
|
henning wrote: | Hva har Lille Trille vunnet som trener egentlig? Tok han OL gull med damelandslaget? Gjorde det bra med Tromsø i fjor, men har han vunnet noe som klubbtrener? |
Hvilken trener vil du ha? Er vel bare NAE som er merritert nok ifølge dine "beregninger"  _________________ Never argue with an idiot... you'll
experience, |
|
Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 29.07.2005 09:27 Post subject: |
|
|
Er usikker på om Høgmo er den rette. Jeg vil ha inn Nordli eller Solbakken eller en utenlandsk ressurs. Men Rosenborg og da Bratseth i særdeleshet har jo vist at de ikke vil ha inn en skikkelig markant trener o og med at de ansatte assistentene By Rise og Perry. Virker som om Bratseth ansetter trenere som ikke har guts til å si imot han og ikke tør å si ifra hvilke spillere de skal evt ha og hvilke som må gå.
Men tiden vil vise. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 29.07.2005 09:40 Post subject: |
|
|
Quote: | Hvilken trener vil du ha? Er vel bare NAE som er merritert nok ifølge dine "beregninger" |
Neida. Jeg spurte mest av interesse. RBKs domians de siste 15 åra har jo gjort det vanskelig for andre å vinne noe. Er ikke negativ til Lille Trille jeg |
|
Back to top |
|
 |
glennkh Junior
|
Posted: 29.07.2005 09:58 Post subject: |
|
|
Lille Trille? Kall han heller for PERMA! PER MAthias Høgmo... Eller
(S)perma |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 29.07.2005 10:00 Post subject: |
|
|
Lille Trille er så usakelig at det nesten funker... |
|
Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 29.07.2005 10:10 Post subject: |
|
|
henning wrote: | Neida. Jeg spurte mest av interesse. RBKs domians de siste 15 åra har jo gjort det vanskelig for andre å vinne noe. Er ikke negativ til Lille Trille jeg |
Greit det. Bare litt lei alle som setter spørsmål ved alle trenere som er aktuell. _________________ Never argue with an idiot... you'll
experience, |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 29.07.2005 10:22 Post subject: |
|
|
Stano_11 wrote: | Jeg vil ha inn Nordli eller Solbakken |
Hummer og kanari _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
jadda Veteran
|
Posted: 29.07.2005 11:19 Post subject: |
|
|
Jeg tror Høgmo blir en utmerket trener i Rosenborg.
Jeg er ikke et sekund i tvil om hans kunnskaper og evner som trener. I motsetning til for eksempel Keiko (jada Recon, jeg vet at du forguder mannen, men han har da fremdeles til gode å vinne noe), så har han ihvertfall vunnet noe som trener. Han virker grundig og har en naturlig autoritet uten at han behøver å brøle alt han skal formidle til spillerne
Uansett; det viktigste er at det kommer en UTENFRA RBK-systemet og at vedkommende får TID til å sette sitt preg på laget. Heller ikke så dumt om han har litt erfaring som hovedtrener... |
|
Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 29.07.2005 11:31 Post subject: |
|
|
Alle trenere utenom Ola, NAE og drillo har til gode å vinne noe... _________________ Never argue with an idiot... you'll
experience, |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 29.07.2005 11:35 Post subject: |
|
|
hva har drillo vunnet? _________________ Profesjonell revolusjonær
|
Back to top |
|
 |
jadda Veteran
|
Posted: 29.07.2005 11:37 Post subject: |
|
|
thorarildv wrote: | Alle trenere utenom Ola, NAE og drillo har til gode å vinne noe... |
Dust! (Kanskje ikke spesielt tolerant i forhold til deg, men det kan jeg alltids leve med ).
Å vinne noe betyr ikke bare å vinne eliteserien eller noe med landslaget.
Forresten; etter din standard. Hva har Drillo vunnet...? (du kom meg i forkjøpet, Recon!)
Nå er ikke jeg spesielt interessert i handicap-idrett, men han tok da tross alt OL-gull med damene våre. |
|
Back to top |
|
 |
Skammels10 Veteran

|
Posted: 29.07.2005 12:02 Post subject: |
|
|
Og en meget sterk 4. plass med Tromsø i fjor!
Dette blir bra. Høgmo tror jeg er det beste valget. Han er ingen Drillo-aspirant! De som husker Tromsø fra i fjor vet at de spilte mye 4-2-3-1, og er det en Drillo-taktikk kanskje...? Tullprat!
Solbakken derimot, kan kalles en Drillo-aspirant.
Det andre alternativet er jo Tom Nordlie. Men virker han blir i Start, fått et "knalltilbud" fra Solér & co.
En utenlands trener hadde jo vært interessant. Men dette må isåfall være en dyktig trener. En kjent trener. Roy Hodgson liknende. |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 29.07.2005 12:09 Post subject: |
|
|
Nan0 wrote: | Dette blir bra. Høgmo tror jeg er det beste valget. Han er ingen Drillo-aspirant! De som husker Tromsø fra i fjor vet at de spilte mye 4-2-3-1, og er det en Drillo-taktikk kanskje...? Tullprat! |
Høgmo har taget Drillo skolen, og hans taktik med Tromsø var præget af gennembrudshidsighed og mange overganger, hvilket er meget lig med Drillos taktik. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 29.07.2005 12:12 Post subject: |
|
|
Var vel gjennombruddshissigheten som kjennetegnet RBK også. Samhandling og å gå på løp... Er jeg helt idiot, eller er det gjennombruddshissighet? _________________ Never argue with an idiot... you'll
experience, |
|
Back to top |
|
 |
petko Rutinert
Joined: 12 Jan 2005 Posts: 654 Location: Kowloon, Hong Kong
|
Posted: 29.07.2005 12:31 Post subject: |
|
|
Du er neppe idiot thorarildv
Det er ikke så stor forskjell på Drillo-stilen og NAE sin. _________________ Veni, vidi, vici! |
|
Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 29.07.2005 12:39 Post subject: |
|
|
Forskjellen ligger i at NAE mente at for å vinne fotballkamper, må man score mer enn motstanderen.
Drillo mente at man måtte hindre motstanderen i å lage mål.
Men spillemønsteret var ganske likt... _________________ Never argue with an idiot... you'll
experience, |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 29.07.2005 13:15 Post subject: |
|
|
forskjellen lå vel mye i hvordan man spile gjennombruddshissig. Via midtbanen, eller over den. I tillegg er det heller store forskjeller på spill mot etablert forsvar.
Eller i FM-terminologi for den yngre garde ( ): mixed style vs direct style _________________ Profesjonell revolusjonær
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 29.07.2005 13:21 Post subject: |
|
|
Eggen er villig til å ta litt flere sjanser ved å spille mer via midtbanen enn det Drillo er. Her ligger vel Høgmo nærmest Eggen (heldigvis). Drillo er flinkere til å organsiere ett lag defensivt enn det Eggen er. Forhåpentligvis er Høgmo nærmest Drillo her. Men prinsippene i taktikken er vel alle tre enige om. |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 29.07.2005 13:24 Post subject: |
|
|
Så er spørsmålet, burde man bytta trener før Cl kvalik for å utnytte den boosten i form som gjerne følger en 3-4 kamper etter et trenerskifte? _________________ Profesjonell revolusjonær
|
Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 29.07.2005 13:27 Post subject: |
|
|
Bør bytte trener så fort som mulig. Sesongen er ødelagt, men man kan fortsatt redde stumper av den. CL og RL... _________________ Never argue with an idiot... you'll
experience, |
|
Back to top |
|
 |
Krampe Junior
|
Posted: 29.07.2005 13:33 Post subject: |
|
|
Står valget mellom Keiko og Høgmo, holder jeg en knapp på Høgmo. Høgmo virker som han hever prestasjonene til det meste han tar i. Virker sånn sett som et sikrere valg. Keiko har vel ikke har klart det i samme grad. Tenker på karrieren hans i VIF. I tillegg holder jeg en knapp på Høgmo sin kule autoritet, i motsetning til Keikos mer brølende sådan. Tror Høgmo har lengre "holdbarhet" på grunn av dette. Han vil få spillerne til å tro på velstand Det trenger de nå. Det fotballfaglige har ikke jeg snøring på.
Begge disse tror jeg vil bli bra uansett. Så lenge spillerene løper til de får...
Krampe
 |
|
Back to top |
|
 |
|