View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
attach Forumsjef
|
Posted: 15.04.2007 21:25 Post subject: |
|
|
Lenkene er til plasser hvor man kan laste opp bilder slik at man slipper å bruke e-post. |
|
Back to top |
|
 |
Maviq Junior
|
Posted: 15.04.2007 21:38 Post subject: |
|
|
jammen jeg skal ikke laste opp, jeg vil ha det bildet  |
|
Back to top |
|
 |
Makkverk Veteran

|
Posted: 15.04.2007 21:39 Post subject: |
|
|
SÃ¥ sikta ikke attach til deg heller  _________________
kentosd wrote: | Gratulerer til Makkverk med innlegg nummer 1 000 000 på rbkweb. Forøvrig et makkverk av et innlegg. Som seg hør og bør. |
|
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 15.04.2007 21:39 Post subject: |
|
|
rosenborg-gutten94 wrote: | få hotmailen din skal jeg sende det over hotmail |
-->
|
|
Back to top |
|
 |
Maviq Junior
|
Posted: 15.04.2007 21:45 Post subject: |
|
|
ahh, hehe.. men kom igjen da, noen må da ha det??? |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 15.04.2007 21:46 Post subject: |
|
|
Vi er ikke så begeistret for masing på forumet her. Han sa jo at han har det. Det kommer. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 03.05.2007 18:38 Post subject: |
|
|
Denne pdf-fila har klubbmerket med stjerner i vektorformat, som kan forstørres til det uendelige.
Her er to mindre utgaver:
 |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 03.05.2007 19:07 Post subject: |
|
|
Har forsøkt å gjenskape klubbmerket slik som det er på klubbfanen:
Velger å bruke vektorfila fra hqfl.dk sjøl om bokstavene på klubbmerket i forrige innlegg tilsynelatende stemmer bedre overens med fanen.
Noen vektoreksperter som vil forsøke å lage en vektorversjon med gull?  |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 24.08.2007 15:52 Post subject: |
|
|
Markedsavdelinga kommer med en ny profilmal om ei uke eller to.
De vil da legge stor vekt på konsekvent bruk av gullstjernene sammen med klubbmerket:
Forhåpentligvis går man samtidig bort fra gulfargen, jf. endringene på rbk.no. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 31.10.2007 15:08 Post subject: |
|
|
Sitter og leser vedtektene nå, så jeg begynte å tenke på det med gullfargen.
Recon wrote: | Sak for årsmøtet det kis. Og hvis logoen ikke er i henhold bryter den klubbloven. |
Har det blitt tatt opp? I det minste spurt om?
Det hadde forresten ikke vært så dumt å fått laget logoen nedenfor med den samme gullfargen som i stjernene ovenfor (#bf9f50).
 |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 31.10.2007 15:25 Post subject: |
|
|
Jeg tok utgangspunkt i stjernefargen i pdf-fila, som altså er litt mørkere enn webversjonen. Kan evt. prøve å se om jeg finner psd-filene mine, men jeg frykter de er borte; mistet noe småtterier pga. dårlig back-up i vår.
I alle fall: Markedsavdelinga kjører på en måte showet, noe de har gjort i alle de år. RBK har vel aldri hatt gullfarger på klubbmerket på trøya, så det er egentlig ikke årsmøtesak å vedta stjernebruk heller. Skal derimot merket på fanen gjøres om, er det det. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 26.05.2008 10:29 Post subject: |
|
|
Muligens inspirert av dragebråket, fikk jeg endelig fikset en lysere "gullfarge" på klubbemblemet:
Som tidligere forklart, er den i henhold til vedtektene, som også er malen for klubbfanen:
Tror ikke jeg har noen bilder liggende, men markedsavdelinga har virkelig gått hardt inn for å få to stjerner over emblemet over alt, i henhold til den nye "profilmalen": Sist ut er inngangspartiet på Brakka. Tidligere har bl.a. fronten av tribune vest fått stjerner.
Sjøl tenkte jeg bare å ha de to stjernene ved RBKweb-logoen ifm. gullrusen i 2006, men de har blitt værende der. Derfor er jeg ikke rette ræva som fiser, men overdriver RBK kanskje bruken litt?
F.eks. Juventus og Milan har naturligvis hhv. to og én stjerne over klubbemblemet på spillertrøya, men bruker ikke stjernene så mye i annen "offisiell sammenheng"; Juve har dog stjernene i "favicon" på hjemmesida. Årsaken er naturligvis at stjernene offisielt ikke er en del av klubbemblet, som gjerne er patentert.
Uansett er dette en ikke-sak så lenge at man ikke begynner å rote med klubbvedtektene. Jeg har ingen holdepunkter for at det er aktuelt, men det skal likevel ikke forundre meg om styret på et årsmøte i framtida vil slenge inn forslag om en vedtektsendring - etter "inspirasjon" fra markedsavdelinga.
At man i kommersielle sammenhenger tar seg friheter både med fargebruk i selve emblemet (bare svart og hvitt) samt slenger på stjerner, mener jeg er greit.
Jeg er derimot svært bestemt på at stjernene ikke skal bli en offisiell del av klubbemblemet, som etter vedtektene fortsatt skal ha gullfarger osv.
Litt krøkkete forklart, men jeg mener altså RBK fortsatt godt kan skille mellom "lære og liv". |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 26.05.2008 10:51 Post subject: |
|
|
Jeg har fått med meg at TV2 også bruker de to stjernene over RBK-logoen under fotballextra samt i innslag om klubben i de "vanlige" sportssendingene.
Er det etter påtrykk fra klubben? _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
v_olden Veteran
|
Posted: 01.07.2008 10:15 Post subject: |
|
|
2mas wrote: | Ja, i vedtektene til RBK står det faktisk at årstallet i klubbmerket skal være i gullskrift.  |
Drar faktisk fram en over to år gammel post
Hva står det i klubbvedtektene om farge på drakten?
Jeg irriterer meg grønn over de stygge logoene til Shell, Veidekke, Telenor og Fokus.
Sak for årsmøtet om at reklame på drakten skal være i klubbens farger?
Når Brann får det til, så kan vi og. _________________ Medlem nr. 2201
Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014 |
|
Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 01.07.2008 10:43 Post subject: |
|
|
Dette blir, selv om jeg sjøl er enig i viktigheten, en alt for triviell sak for årsmøtet. Imidlertid er det ingen problemer med å ta det opp med markedsavdelinga, hvilket vi i styret i Kjernen også gjør. De fleste nåværende sponsoravtaler utgår i 2009, noe som åpner for en langt mer kresen siling av hvilke farger og logoer som skal pryde drakta vår fra og med 2010-sesongen.
Problemet er at "ren drakt"-tanken foreløpig ikke gjenspeiles i draktsalget. Trønderne kjøper ikke nevneverdig flere Champions League-drakter selv om de ser jævelsk mye penere ut enn tippeligadrakta. Imidlertid er jeg overbevist om at ei pen "hverdagsdrakt" i løpet av få år vil utvikle seg til å bli mer av et moteplagg, bare man gir den sjansen. Å drasse rundt på tippeligadrakta i dag ser direkte harry ut, og det er bare et høyst ukritisk publikum som bruker den. |
|
Back to top |
|
 |
v_olden Veteran
|
Posted: 01.07.2008 10:46 Post subject: |
|
|
bolgebah wrote: | Trønderne kjøper ikke nevneverdig flere Champions League-drakter selv om de ser jævelsk mye penere ut enn tippeligadrakta. |
Dette var viktig for meg å få fram da jeg fikk spørsmål om hva jeg ønsket meg til jul  _________________ Medlem nr. 2201
Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014 |
|
Back to top |
|
 |
|