View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 12.06.2008 00:16 Post subject: |
|
|
Tsjekkia vil aldri vinne noe mesterskap når de ikke har en virkelig kreativ spiller på laget. Et Tsjekkia med Rosicky er noe HELT annet enn et Tsjekkia uten Rosicky. |
|
Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 12.06.2008 00:30 Post subject: |
|
|
Enig med Keenoir her, C.Ronaldo blir gitt altfor mye ros i media etter disse to kampene. "Han er voksen nå" osv..
Hjernen bak det aller, aller meste Portugal foretar seg fremover på banen er Deco. Fantastisk spiller når han er i form, og det er vel ikke drøyt å påstå at han da kanskje er verdens beste midtbanespiller, i hvertfall topp 3.
Nja, tror nok savnet av en Nedved i gammelt slag er langt større enn Rosicky. Førstnevnte har dratt landslaget på en måte sistnevnte aldri har vært i stand til. |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 12.06.2008 00:38 Post subject: |
|
|
Nedved var stor ja. Mannen med fire kneskåler. sprang konstant i 90 min og var overalt på banen. Utrolig spiller. |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 12.06.2008 04:33 Post subject: |
|
|
Pavel Nedved er en av historiens mest undervurderte spillere. På begynnelsen av dette tiåret var han muligens verdens beste. Hvor mye bedre Juventus ble da de kvittet seg med statiske Zinedine Zidane og erstattet han med den komplette og brilliante Pavel Nedved var ekstremt.
En spiller som var defensivt arbeidsjern, farlig ving og lagets viktigste kreative angriper SAMTIDIG, vil det ta mange år før dukker opp igjen. |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 12.06.2008 07:09 Post subject: |
|
|
Nåh, jeg vil nå si at Juventus ble bedre da Ancelotti dro og Lippi kom tilbake. Ancelotti som var trener mellom 99 og 01 klarte aldri å bruke Zidane til sin rett. Zidane var stor under Lippi fra 96 til 99. |
|
Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 12.06.2008 16:57 Post subject: |
|
|
100% enig Robbie. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 12.06.2008 19:56 Post subject: |
|
|
For en herlig kamp av Kroatia, og Modric viser seg som det geniet han er itilegg er jeg voldsomt imponert over Ollic og Srna. Nå blir det forhåpentligvis Tyskland - Portugal i kvartfinalen.
Edit: Voldsomt så negativ Drillo er til Kroatia og det virker nesten som han håper dem ryker ut, nå er det å heie på Østerikke slik at vi kan få et heidundrende nabooppgjør i siste runde. |
|
Back to top |
|
 |
Jokio Sokomekki Junior
Joined: 22 Oct 2007 Posts: 51 Location: Nordre Trondhjæms Amt
|
Posted: 12.06.2008 20:10 Post subject: |
|
|
Så Kroatia-Tyskland på svensk TV4 og må bare si at svenskene har meget gode kommentatorer. Mye mere behagelig å høre på enn Semb og Alsaker. Her har virkelig nordmennene noe å lære! Har sett de fleste kampene på TV4 istedet for TV2 og det kommer jeg til å fortsette med! Mulig dette er nevnt før i tråden , men svenskene fortjener skryt! |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 12.06.2008 20:20 Post subject: |
|
|
Jeg så ett intervju med Nicklas Aleksandersson på TV4 nå nettopp. Der sa han at han neppe blir klar mot Spania. Dermed er det klart for Fredrik STOOR  _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
Lavik Proff

|
Posted: 12.06.2008 22:36 Post subject: |
|
|
Prødl skaffer Østerrike straffe:(
Synes han har vært en av de beste spillerene til laget. _________________ "Gir meg ikke i en diskusjon selv om jeg har tapt"
Terje Ã… |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 12.06.2008 22:40 Post subject: |
|
|
Skal Østerikke klare det utrolig i å slå ut Tyskland fra VM, kunne vært utrolig morsomt.
Det går også mot Tyskland - Portugal i semifinalen. |
|
Back to top |
|
 |
toki Veteran

|
Posted: 12.06.2008 22:41 Post subject: |
|
|
Polen var "litt" uheldig i kveld. _________________ 04.12.96 |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 12.06.2008 23:09 Post subject: |
|
|
Det er nok ikke gitt at Stoor spiller mot Spania.
Robert Laul lanserer følgende, troverdige mulighet: Dorsin inn og Nilsson på høyre? |
|
Back to top |
|
 |
Katalysator Veteran

|
Posted: 12.06.2008 23:25 Post subject: |
|
|
toki wrote: | Polen var "litt" uheldig i kveld. |
Ja, var de egentlig det? MÃ¥let deres burde jo tross alt ikke blitt godkjent.
Nå er det intervju med Stoor på TV4. _________________ "A talented youngster from Slovakia or Norway, once doomed to slog out his career in Košice or Trondheim with occasional appearances on his national team, could now hope to play in the big leagues." - Tony Judt, Postwar |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 12.06.2008 23:27 Post subject: |
|
|
Kampen sett under ett var det vel fullt fortjent at det ble uavgjort. De sjansene østerriket hadde i 1.omg var av typen GIGA, og som sagt fikk Polen 1-0 på offside. Håpet på Østerriksk utligning i hele 2.omg og den kom til slutt, dog litt billig variant.
Håper de tar Tyskland, selv om det ikke er særlig realistisk.. |
|
Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 12.06.2008 23:43 Post subject: |
|
|
Katalysator wrote: | toki wrote: | Polen var "litt" uheldig i kveld. |
Ja, var de egentlig det? MÃ¥let deres burde jo tross alt ikke blitt godkjent. |
Den polske spilleren var bak østerrikes keeper, så det var vel greit at det ble godkjent. Det deles heldigvis ikke ut stilpoeng i fotball. _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 13.06.2008 01:19 Post subject: |
|
|
Hæ? Nå som Dorsin sliter benken i Romania, da får han spille på landslaget, men når han stor spiller for RBK i CL, da får han ikke. Javel  _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 13.06.2008 08:36 Post subject: |
|
|
TV4 sier seg enig med deg, og er forholdsvis sikre på at Stoor blir valgt fordi Nilsson tross alt greide seg bra på venstreback. |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 13.06.2008 10:31 Post subject: |
|
|
Jeg er veldig spent på Italia ikveld. Blir det tap, så er fiaskoen et faktum og Italia er ute allerede i gruppespillet. Men med seier kan de få en glid som kan vare helt til finalen. Sammen med Tyskland har Italia alltid vært turneringslaget som har snublet seg gjennom gruppespillet, men så vokst seg til favoritter etter hvert som mesterskapet har satt seg.
Likevel så har jeg mine sterke tvil til Roberto Donadoni som trener, og jeg vil bli sterkt overrasket om Italia slår Frankrike i kveld.
Det virker som at det italienske fotballforbundet har dratt en RBK ved å ansette en trener etter Josinho-prinsippet (altså rbkweb-forumbrukeren josinho), at så lenge treneren er en trivelig kar og hadde gode holdninger som spiller, så er han automatisk en god trener. Donadoni var en klassespiller, men som trener er han fersk og urutinert, og har gjort flere rene taktiske tabber.
Disse tabbene kan også sees på som klassiske italienske tabber som å velge for defensive typer på midtbanen på bekostning av formspillere fremover på banen, og en generelt alt for defensiv innstilling til kampen. Det var dette som ble Cesare Maldinis bane i 1998-VM, og det kan fort bli det samme for Donadoni. Begge valgte et uvanlig høyt antall Milan-spillere, til tross for at Milan hadde en dårlig sesong før begge mesterskap. Og slik som Maldini vraket Roberto Baggio i 1998, selv om han var i sitt livs form, har Donadoni nå vraket magikeren Alessandro Del Piero.
Dette er kardinaltabber.
Ryktene sier at både Gattuso og Ambrosini vrakes og at Del Piero kommer inn i angrepet. Om det er tilfelle så er det riktige valg, men jeg er redd jeg vil bli skuffet.
Men det er spillet som er viktigst. Italia vinner ikke noe mesterskap ved å spille klisje-italiensk catenaccio-fotball slik som Maldini og Dino Zoff sto for. Skal Donadoni bringe laget til finalen bør de angripe, slik Marcello Lippis lag gjorde da de ble verdensmestere. |
|
Back to top |
|
 |
doris Veteran
|
Posted: 13.06.2008 18:05 Post subject: |
|
|
Vær så snill, Totto, ikke si ET corner. |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 13.06.2008 18:43 Post subject: |
|
|
Argh, kan noen lære opp den plagsomme sørlendingen at Chiellini ikke uttales tsjiellini!! C foran i og e uttales med tsj-lyd. C etterfulgt av hi eller he uttales med k-lyd.
Va a farti fottere! _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 13.06.2008 19:01 Post subject: |
|
|
robbie wrote: |
Likevel så har jeg mine sterke tvil til Roberto Donadoni som trener, og jeg vil bli sterkt overrasket om Italia slår Frankrike i kveld.
|
Jeg blir nok like overrasket som deg om Italia slår Frankrike i kveld.
For øvrig står det nå 0-0 mellom Italia og Romania akkurat nå.  |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 13.06.2008 19:42 Post subject: |
|
|
Bare jeg som synes kommentatorene på TV4 er forferderlig lite engasjerende? Synes studio og alt eller er bra med TV4, men kommentarene er da forferderlige kjedelige? |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 13.06.2008 19:49 Post subject: |
|
|
Se på Donadoni. En mer hårete Rekdal? :d _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 13.06.2008 20:42 Post subject: |
|
|
Manus wrote: | For øvrig står det nå 0-0 mellom Italia og Romania akkurat nå.  |
Aii! det gikk ikke opp for meg at jeg lå en runde foran i tid før et kvarter før kampstart
Herlig kamp btw. Den bør sette en stopper for myten om italiensk fotball som defensiv.
Recon: Er 100% enig. Det burde ikke være så vanskelig å få inn i skallen at "CH" uttales som K på italiensk. |
|
Back to top |
|
 |
|