English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Jo Sondre Aas
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 29, 30, 31  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
josinho
Veteran

PostPosted: 07.05.2008 08:49    Post subject: Reply with quote

Ivers og Aas er i hver sin ende av skalaen når det gjelder seriøsitet. Ivers orker ikke tøff ressurstrening og må nærmest lures til å yte gjennom artige øvelser. Det må være frusterende for de unge, seriøse spillerne i klubben å oppleve at en spiller med dårlige holdninger får tillit. Aas mfl fortjener bedre. Aas er best som spiss men han er sikkert vel så god på kanten som mange av de andre som har spilt der. Mot Tynset bør han starte.
Back to top
View user's profile Send private message
DenRodeBaron
Proff

PostPosted: 08.05.2008 08:37    Post subject: Reply with quote

Nå er vel dette en av kjepphestene til Hamren. Spillere som bidrar med mye og er såkalte squad-players er favorittene hans, og får mye spillertid.

Blir spennende å se om Aas får mer spilletid etter 1. juni.
Back to top
siNch
Proff

PostPosted: 01.06.2008 14:00    Post subject: Reply with quote

HÃ¥pe Jo Sondre starte i dag. RBK

http://www.facebook.com/g...amp;ref=mf
Back to top
Sturridge
Junior

PostPosted: 07.06.2008 23:39    Post subject: Reply with quote

Tror ikke Jo Sondre er noe å satse så altfor mye på. Så hvordan han spilt mot Viking og Brann. Mot Brann var han horribel. kommer alene mot Keeper, men stopper opp og slår et hælspark. Gleder meg til afrikanerne er tilbake Very Happy
Back to top
Jonas
Veteran

PostPosted: 07.06.2008 23:55    Post subject: Reply with quote

Selv om Jo Sondre skuffet både i dag og i innhoppet mot Brann sist, synes jeg det er altfor tidlig å komme med utsagn om at han ikke er noe å satse på for fremtiden o.l. Han er fortsatt bare 18 år og det vil nok ta litt mer tid før han tar nivået. Målene kommer nok, og det jeg synes nesten er enda viktigere nå, er at han faktisk kommer til sjanser. Det ser jeg på som positivt. At han har banket inn mål for RBK2 og et fast innslag på G19-landslaget vitner om kvalitet.

Dessuten har innhoppene hans tidligere i sesongen vist tegn på "talang". Har troen på Jo under Erik Hamréns ledelse.
dags
Veteran

PostPosted: 08.06.2008 12:27    Post subject: Reply with quote

Det som er positivt er jo at han kommer til mange målsjanser. Han har et veldig smart bevegelsesmønster på topp og havner ofte i gode avslutningsposisjoner. Dessverre virker det som om han er totalt blottet for selvtillit i de avgjørende øyeblikkene. Det er nå engang sånn for spisser at de kan få måltørke av og til.

Forhåpentligvis er det et forbigående problem, så jeg synes det er i overkant tøft å dømme en 19-åring nedenom og hjem. Hvis det derimot fortsetter i sesong etter sesong som med andre "evige talenter" (uten å nevne navn), er det beste å la han finne seg en ny klubb, både for Rosenborg og spillerens eget beste.
cris
Proff

PostPosted: 08.06.2008 13:53    Post subject: Reply with quote

Problemet er at Aas er nede i en bølgedal formmesssig, og at rbk er nødt til å bruke han fra start i viktige kamper. Sannsynligheten for at dette ikke går bra er rimelig stor, og det er nettopp det vi har sett i de siste kampene.

Jeg har sett Aas både i 2. div kamper og i jr-nm hvor han har gjort middelmådige prestasjoner. I jr-nm mot Byåsen, hvor han egentlig burde ha vært dominant, var han direkte svak.

Det jeg har vanskelig for å forstå er at Aas ikke har hatt noen særlig utvikling fra i fjor. Det virker som han sliter både med nærteknikken og farten, og den giftigheten vi så foran mål i fjor er foreløpig fraværende. Man skulle tro at han ville utvikle seg gjennom en bedre treningsarena i a-stallen, men dette lar vente på seg.

Det er viktig å matche unge spillere når de er i form og når laget leder kampene og er i flyten. Rbk har dessverre for liten og svak stall til å mestre denne utviklingen på en god måte. Når det gjelder spisser, så blir det tynt når Pelu er skadet, og når Konan og Kone borte på landskamper. Da må man dessverre velge en formsvak Aas som for tiden er preget av dårlig selvtillit.

Men jeg velger å tro at Aas vil kunne klare å jobbe seg opp på et bedre nivå ganske snart, og at utviklingen vil fortsette derifra. Men nå er jeg faktisk bltt skeptisk til om dette vil skje.

I påvente av at utviklingen skal komme, bør rbk skaffe seg minst en spiss som allerede holder nivået.

Når det gjelder albert b. som spilte 20 min av cupkampen, er min vurdering den samme. Han holder foreløpig bare et middels 2. div nivå. Om han vil klare å komme seg opp på det riktige nivået, er jeg usikker på. Han mangler i hvert fall overblikk og klokskap som fotballspiller. Men vi får se om det kommer..

Mitt håp er at Hamren tar en opprenskning av stallen. Kutt spillere som over tid bare har vist glimt av god klasse, men som jevnt over ikke holder mål. Storflor f. eks. Sørg for å ha noen plasser ledige til unge soillere som kan bli bra.

Om det skjer, holder jeg svært åpent. Til det er det fortsatt for mange som lever på gamle minner i den sportslige ledelsen og som ikke er dyktige nok i vurderingen av spillerne.
Back to top
Stano_11
Veteran

PostPosted: 08.06.2008 14:03    Post subject: Reply with quote

Etter å ha sett Aas i noen kamper begynner jeg å betvile om han har det talentet som skal til for å være enn toppspiss i Rosenborg. Det han har vist den siste uken har vært direkte dårlig og at han ikke har det talentet mange har skrytt om.

Han bør raskest mulig lånes ut til en 1. divisjonsklubb slik at han kan få vist seg der. Rosenborg er tydeligvis ikke noen tumle plass for han akkurat nå. Får han spiller ikke akkurat på seg noe selvtillit slik han holder på nå.
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 08.06.2008 14:11    Post subject: Reply with quote

Enig, førstedivisjon er en glimrende arena for Aas. Synd han ikke dro til Haugesund.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Guffen
Rutinert

PostPosted: 08.06.2008 14:45    Post subject: Reply with quote

I løpet av sommeren har JoSo en ny arbeidsgiver. Hamren har sett nok, og skjønner at gutten ikke har det som skal til for å løfte RBK i år. Kanskje styrker JoSo Ranheim i opprykkskampen, kanskje Haugesund, hvem vet?

Til RBK i sommer kommer to angripere med mye mål og målteft på CV'en. Er temmelig sikker på at Hamren har sett nok av RBKs angrepsspill til å se at noe/mye må gjøres.

Noen her som har studert Aalborg nok til å si noe om hva slags spisstyper Hamren liker?
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 08.06.2008 15:03    Post subject: Reply with quote

Det tar vi ikke i denne tråden.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 08.06.2008 20:03    Post subject: Reply with quote

Aas har måltørke for tida. Men han er i hvertfall der det skjer. I sine to første innhopp skaffet han en straffe og hatt en slags assist, i tillegg har han kommet til en del klare målsjanser i kampene han har vært i. Når han begynner å treffe mål igjen, holder han nivået, det er jeg ikke i tvil om.

For å sette det litt i perspektiv, Iversen har ikke all verden spillermål i år han heller.

Vi sliter rett og slett med målskårere for tida. Dette gjelder både Aas og resten av spissene våre.

Vær litt tolmodige, folkens! Altfor mange vil sparke både spillere og trenere etter noen få kamper. Hvordan i all verden skal vi da få kontinuitet?
Hedley
Veteran

PostPosted: 08.06.2008 20:11    Post subject: Reply with quote

Ability
Trond Henriksen considers Steffen Iversen to be the best striker in the squad, but Aas isn't anywhere near that standard.

Potensial
Trond Henriksen believes that Aas have the potensial to be better than Steffen Iversen.
Back to top
cris
Proff

PostPosted: 08.06.2008 20:47    Post subject: Reply with quote

Problemet er at tålmodighet ikke er noe som supportere har flust med. Du skal ikke spille mange dårlige kamper før du dømmes nord og ned. På dette nivået må du levere varene hele tiden hvis du skal være et topplag. En spiller ute av form må selvsagt erstattes med en som er i form, og det betyr at man må ha en stor og bred stall. De yngste må utvikles over en viss tid for å komme opp på nivå. Det er svært få som klarer en overgang fra jr/2.div fotball og rett opp på tippeliganivå. Det mest spennende er om man holder nivået i det hele tatt!
Back to top
Stano_11
Veteran

PostPosted: 08.06.2008 21:05    Post subject: Reply with quote

Tror nok helt klart at Aas har godt av å bli leid ut en hel sesong til en 1. divisjonsklubb. Husker Bratbakk før han ble skikkelig god. Han spilte i Glimt i 2 sesonger, 92 og 93. Husker godt da han kom innpå mot Sampdoria i Serievinner cupen på bortebane i 91. Så alt annet ut som han trivdes. Og var skikkelig "klabbete". Men kom tilbake til 94 sesongen som en dødelig spiss.

Det kan Aas bli også, men må bli utleid til en annen klubb i minst en sesong. Kanskje 2 også, hvis han får veldig mye spilletid der.
Back to top
bolgebah
Veteran

PostPosted: 08.06.2008 21:44    Post subject: Reply with quote

Brattbakk ble dessuten henta tilbake som stallfyll. Det var Kjell Roar Kaasa som skulle være toppscorer for oss i 94, men da han ble skada før sesongen fikk Harald sjansen. Etter scoring mot Start i serieåpninga så han seg aldri tilbake. Tilfeldigheter kan nå og da bli avgjørende, lik som da Molde rykka ned i kvaliken i 93, noe som gjorde det enkelt for Erik og Roar å vende "hjem".
Back to top
Guffen
Rutinert

PostPosted: 09.06.2008 00:47    Post subject: Reply with quote

Aas så skikkelig bortkommen ut mot LSK. Skikkelig uvel. Og ifølge rapportene var han ikke mye bedre mot the mighty Kristiansund heller.

Han må ut og lære mer først.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 09.06.2008 08:54    Post subject: Reply with quote

Så vidt jeg forsto etter Brann-kampen, er det i utgangspunktet uaktuelt å leie ut Aas i høst. Med Koné på vei bort, trenger RBK de spissen de har, sjøl om det evt. kommer en ny mann i august.

Ã…smund kan evt. fortelle mer om hva Hoftun sa til andre medier.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 09.06.2008 09:03    Post subject: Reply with quote

Aas bør leies ut selv om Koné forsvinner. Slik han fremstår er han ikke god nok for Tippeligaen, og det er han verken som førstevalg eller reserve. Bør leies ut og få erfaring fra 1. divisjon - så kan han komme tilbake "som Tettey" foran neste sesong og vise hva han har lært.

Jeg mener det skal fryktelig mye til for at Aas slår gjennom på dette nivået. Han mangler rett og slett altfor mye til å kunne kalles i nærheten av komplett. Frode Johnsen greide å være en treg og uteknisk spiss i norsk toppklasse, men han kompenserte sine tydelige svakheter ved å ha ekstreme egenskaper som hodespiller, plasseringsspill og som avslutter - noe Aas ikke ser ut til å være i nærheten av. Det kan læres, men det er ikke lett.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
2mas
Sjef

PostPosted: 09.06.2008 09:08    Post subject: Reply with quote

Som Aas sjøl også mente, var han flink til å komme i scoringsposisjon mot Kr.sund. Problemet er dyktigheten til å avslutte. Ballen spratt i alle retninger, og de gangene han fikk skutt, ble det lomper eller utenfor.

Vil naturligvis ikke gi ham opp etter én kamp fra start, men spørsmålet er hvor han skal finne målformen. Ideelt sett bør han kanskje bli leid ut, og RBK tar vel muligens en ny runde i løpet av august. I juli har vi uansett bruk for ham; Pelu er skadet og Koné forsvinner kanskje allerede om et par uker.
Back to top
h b
Veteran

PostPosted: 09.06.2008 11:01    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Han mangler rett og slett altfor mye til å kunne kalles i nærheten av komplett. Frode Johnsen greide å være en treg og uteknisk spiss i norsk toppklasse, men han kompenserte sine tydelige svakheter ved å ha ekstreme egenskaper som hodespiller, plasseringsspill og som avslutter - noe Aas ikke ser ut til å være i nærheten av. Det kan læres, men det er ikke lett.

Gjør meg en tjeneste da, ikke skriv komplett og Frode Johnsen siden av hverandre Neutral

Aas har den viktigste egenskapen en spiss kan ha, og det er å komme i avslutningsposisjon, kommer du ikke dit scorer du ikke mål! Han lukter målsjanser minst like bra som Brattbakk gjorde. Han har vist at han kan score massevis av mål tidligere i karrieren, må bare gi han litt tid. Han er sikkert litt nervøs med ny trener og tillit, føler nok presset for å må prestere nå.

Utilgivelig hvis han en dag scorer hatrick for Brann mot RBK Mad
josinho
Veteran

PostPosted: 09.06.2008 11:22    Post subject: Reply with quote

Aas må betegnes som en slags lærling og må ikke kappes hode av. Vi må være tålmodige med ham, men han er ikke løsningen på lagets spissproblemer på kort sikt. Han må nok leies ut neste år, men nå må vi ham her i sommer og trolig i høst pga prekær spissmangel i troppen
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 09.06.2008 12:11    Post subject: Reply with quote

Synes vi atter har sett en litt for raskt konkluderende gjeng av debattanter. Som jeg har prøvd å si i tråder både om Stoor i fjor vår, om det å konkludere for raskt etter Vålerenga-kampen i fjor at Traore var den fødte venstreback for RBK og som jeg sa tidligere i denne tråden - la folk få litt tid før man konkluderer for bastant. Det gjelder både de som gjør det bra og de som sliter mer.

Jo Sondre har fortsatt best av å matches forsiktig med innhopp nå og da. La i hvert fall ikke gutten oppleve det samme som Ciljan fikk etter den famøse Brann-kampen våren 2005.

Men jeg regner med at Jo Sondre kan bli en nyttig innbytter utover høsten, og gjøre det han gjorde i begynnelsen av sesongen.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 10.06.2008 00:26    Post subject: Reply with quote

Gutter,

(og jenter for alt jeg vet),

nå synes jeg hurtigfordømmelsen av egne spillere nådde et nytt foreløpig lavmål. Vi har, i stallen vår, en atten år gammel spiss som spiller fast på de aldersbestemte landslagene, som har hevdet seg mot internasjonal motstand på aldersbestemt nivå i klubbsammenheng. En juvel, ville vel mange ha kalt et slikt talent. Han har kommet innpå i noen Tippeligakamper, og gjort tildels meget bra fra seg i noen, og mindre bra i andre. Han har kommet til sjanser, og vært involvert i avgjørende mål.

Likevel sitter det her noen som kaller seg supportere og dømmer talentet hans nord og ned etter et par dårlige kamper, på et tidspunkt der han har hatt en formmessig downperiode, men likevel har vært pent nødt til å spille på grunn av spissmangel i troppen. Hva er det egentlig dere forventer? Robinho? Carew?

Aas er et stort talent som, selv på dårlige dager, viser at han har et bevegelsesmønster og et fotballhode som kan gjøre ham til en livsfarlig spiss i løpet av noen år. Det var for eksempel tydelig i hans "utskjelte" forestilling mot Brann, der han kom til 3 store sjanser på 35 minutter.

Nei, han kan nok ikke "løfte RBK i år", sannsynligvis er han ikke god nok for førsteelleveren på et (godt) Tippeliga-lag i år, og kanskje hadde han til og med hatt best av et års utlån. Men å begynne å pisse på talentet hans nå, det blir rett og slett pinlig.
Hedley
Veteran

PostPosted: 10.06.2008 00:29    Post subject: Reply with quote

e9
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 29, 30, 31  Next
Page 17 of 31

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb