| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Balder Proff

|
Posted: 24.07.2005 19:58 Post subject: |
|
|
| Troinndern wrote: | | Det bor mange Husby rundt i verden. |
1821 Husby'er faktisk... 15 min til kamp  |
|
| Back to top |
|
 |
jadda Veteran
|
Posted: 24.07.2005 21:31 Post subject: |
|
|
saaaaataaaan.
hva i helvete er det som skjer, da?
Er jo helt på bærtur i dag (også).
Ødegaard er jo eliteseriens største vits!
Fa1 |
|
| Back to top |
|
 |
Makkverk Veteran

|
Posted: 24.07.2005 21:41 Post subject: |
|
|
2-1. Til AAlesund!!*stum* *lammet* *chokkert* _________________
| kentosd wrote: | | Gratulerer til Makkverk med innlegg nummer 1 000 000 på rbkweb. Forøvrig et makkverk av et innlegg. Som seg hør og bør. |
|
|
| Back to top |
|
 |
Makkverk Veteran

|
Posted: 24.07.2005 21:48 Post subject: |
|
|
STRAFFE.... OVER  _________________
| kentosd wrote: | | Gratulerer til Makkverk med innlegg nummer 1 000 000 på rbkweb. Forøvrig et makkverk av et innlegg. Som seg hør og bør. |
|
|
| Back to top |
|
 |
fjellgeit Rutinert
|
Posted: 24.07.2005 22:04 Post subject: |
|
|
| syns både ødegaard og storflor har vært elendige idag. trist å se et så dårlig vingspill for RBK. hvorfor putter dem ikke innpå Brattbakk istedet for Storflor? Tror han har mye mer å bidra med. |
|
| Back to top |
|
 |
Skammels10 Veteran

|
Posted: 24.07.2005 22:05 Post subject: |
|
|
Hvorfor i helvete fikk Storflor ta den straffen?!
Spiller jo ELENDIG!
Hvorfor ble det ikke Helstad?
Veldig skuffet over Rosenborg Ballklubb.
Perry - dra!
 |
|
| Back to top |
|
 |
creative Junior
|
Posted: 24.07.2005 22:22 Post subject: FLAUT! |
|
|
jeg er utrolig skuffet over strand,riseth og storflors innsats i dagens kamp mot aafk. er rett og slett skammelig at rbk taper. de tjener mye penger på fotball og så jobber de ikke engang for pengene! nå nytter det ikke lengre å ha perry til trener lengre,han MÅ byttes ut  |
|
| Back to top |
|
 |
Jonah Junior

|
Posted: 24.07.2005 22:23 Post subject: |
|
|
*være lei seg*
Igjen skorter det både på innsats og dyktighet. Mest det siste. |
|
| Back to top |
|
 |
Bamse Senior
|
Posted: 24.07.2005 22:27 Post subject: |
|
|
Dette er jævlig irriterende å se på! Må begynne å innse at vi ikke er bedre!!?!!
Som sagt tidligere, så må denne sesongen bli brukt til å bygge et nytt lag, og da må de over 30 ut!
Og innse at vi ikke vinner serien! _________________ ______________________________
RBK, ET EVENTYR I SVART OG HVITT |
|
| Back to top |
|
 |
Balder Proff

|
Posted: 24.07.2005 22:31 Post subject: |
|
|
Jeg trodde dem hadde snudd på steinene, luftet ut, sluppet katten utav sekken osv osv, men ingen har tydeligvis prata om innsats.
Synes det er feil å si at Strand var best i dag. Foruten innsatsen så rota han seg oppi masse og mista ballen. Han sende også lagkameratene i trøbbel med pasninger til folk med to mann på seg. Men det er både lagspillet og det individuelle spiller til alle spillerne svikta i dag. Kanskje Braaten var et unntak.
Men ikke minst: Feilpassninger!
Det er så utrolig mange av dem! Selve bildet av RBK i år er feilpassninger. Noen av dem er utrolige... Ingen har snudd den steinen... Hvilke steiner er snudd egentlig?
HÃ¥per ikke RBK tok det bokstavelig og snudde alle steinene utenfor Brakka...[/u] |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 24.07.2005 22:31 Post subject: |
|
|
Jaaaaa endnu en god kamp fra vores side, eller nå nej......
Efter halvspilt sesong er der en del ting vi kan slå fast med 7-tommers søm.
1. Vores indlæg er LATTERLIG dårlige, de er alt for høje og buete og MEGET upræcise.
2. Vores fejlprosent har nået astronomiske højder, hvilket for det meste skyldes de utrolig mange fejlpasninger vi slår. Når vi så slår disse fejlpasninger bliver vi ramt af hurtige overgange som splitter vores forsvar, som resulterer i baglængsmål. Før var dette kendetegnende for os. Er det kun mig der kan se ironien i det.
3. Vi er alt for ineffektive foran mål. Både Roar Strand Storflor og Helstad havde jo mulighed for at afgøre kampen idag men brænder alle deres chancer, ligeledes havde mange af vores spillere glimrende langskudsmuligheder som bliver misbrugt eller resulterer i fedtspil.
Hvis jeg havde været Per Joar havde jeg indkaldt Ødegaard til en samtale for han gør næsten ingentig rigtig(Han havde 1-3 gode afleveringer kampen igennem?) I tillæg til dette er han utrolig lat, hvad skal vi med en ving som ikke løber? Jeg ved ikke om det er fordi han har svært ved at vende sig til spillesystemet, eller hvad det er, men pt. er han en af vores dårligste spillere.
Der var jo heller ikke emget uruguayansk magi i dagens kamp, men det var trods alt også deres første tippeligakamp i et land hvor de ikke kan sproget.
De eneste spillere som jeg synes spiller til godkendt i dag er Dorsin, Basma, Helstad, Braaten og tildels Strand. For selv om deres spil ikke er prangende viser de vilje og kæmper for sejren i modsætning til mange af de andre som pænt sagt leverer en halvhjertet indsats.
Tror egentlig også det er på tide at gå væk fra 4-3-3 formationen, den er bare ikke effektiv nok når vi ikke har kemi og gli i vores spil, og frem for alt ingen spillere som passer godt ind i ving rollen.
Meget sigende om vores hold er straffesparket, Storflor slår straffespark for bibeholdelse af medalje-chancer, men skyder den elendigt og amatøragtigt over. Hvilket er en meget god beskrivelse af Rosenborg for tiden. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
Candyman Proff
|
Posted: 24.07.2005 22:43 Post subject: |
|
|
| Synes ikke du burde gi godkjent til Basma, da. Han er hovedmannen bak de utrolig dårlige innleggene. I tillegg har han svart belte i å spille ballen der det er trangest. Og så er han ei pingle som er redd for å skitne til drakta si. |
|
| Back to top |
|
 |
Bamse Senior
|
Posted: 24.07.2005 22:47 Post subject: |
|
|
BLØ FOR DRAKTA!!!  _________________ ______________________________
RBK, ET EVENTYR I SVART OG HVITT |
|
| Back to top |
|
 |
_husby_ Junior
|
Posted: 24.07.2005 22:47 Post subject: aalesund-rosenborg |
|
|
desverre så tapt rbk i dag:( faen så skuffa åver troillan! _________________ RBK for ever!! |
|
| Back to top |
|
 |
Balder Proff

|
Posted: 24.07.2005 22:50 Post subject: |
|
|
| Vi videoen av kampen til spillerne. La en og en få sitte alene i et rom og se på videoen av kampen. La dem høre Kjernen som overdøver Kolargol stadion til ingen verdens nytte. La dem se sin egen dårlige innsats. |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 24.07.2005 22:50 Post subject: |
|
|
| Candyman wrote: | | Synes ikke du burde gi godkjent til Basma, da. Han er hovedmannen bak de utrolig dårlige innleggene. I tillegg har han svart belte i å spille ballen der det er trangest. Og så er han ei pingle som er redd for å skitne til drakta si. |
Synes det er en helt forkert vurdering. En af de farligste chancer i kampen kommer fra et Basma indlæg(Roar Strands horrible skud til side for mål i anden halvleg) Synes Basma har en ok kamp hvor han får spillet mange bolde frem til vingene bl.a også ham der stod bag Storflors skud på keeper tidlig i første. Defensivt er det så som så med markeringerne, men det er genrelt for hele forsvaret. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
petko Rutinert
Joined: 12 Jan 2005 Posts: 654 Location: Kowloon, Hong Kong
|
Posted: 24.07.2005 22:52 Post subject: |
|
|
| Harald wrote: | | De eneste spillere som jeg synes spiller til godkendt i dag er Dorsin, Basma, Helstad, Braaten og tildels Strand. . |
Kødder du eller? Basma syns jeg var dagens vits, sammen med mange andre dessverre. Så du hva som skjedde da han kom til meget gode skuddmuligheter? Jeg visste ikke om jeg skulle le eller grine, mannen står på 16-17 meter med fri sikte mot mål, keepern står mer eller mindre på streken, og hva gjør han? Prøver på en avansert lobb som går ti meter over. Er det så jævlig vanskelig å bare smelle til?!
Når det gleder Roar så hadde han uten tvil sesongens dårligste kamp idag, men likevel står han på hele tiden, som en ekte kaptein. Helstad scorte, Braaten var positiv og Dorsin var god.
| Harald wrote: | Tror egentlig også det er på tide at gå væk fra 4-3-3 formationen, den er bare ikke effektiv nok når vi ikke har kemi og gli i vores spil, og frem for alt ingen spillere som passer godt ind i ving rollen.
Meget sigende om vores hold er straffesparket, Storflor slår straffespark for bibeholdelse af medalje-chancer, men skyder den elendigt og amatøragtigt over. Hvilket er en meget god beskrivelse af Rosenborg for tiden. |
Helt enig med deg. Når vi spiller 4-3-3 så er vi avhengig av å ha typer, og å få til spillet. Dessverre har vi ingen av delene får tiden.
I tillegg så er det mye letter å spille 4-4-2 selv når spillet ikke sitter. Man trenger bare ligge kompakt og satse på kontringer når vi har så ekstremt kjappe spillere som vi har på topp (braaten, Helstad, Ødegaard, Storlflor.
Kanskje på tide at trenerspørsmålet blir tat opp igjen?  _________________ Veni, vidi, vici! |
|
| Back to top |
|
 |
Candyman Proff
|
Posted: 24.07.2005 22:55 Post subject: |
|
|
| Personlig synes jeg 4-4-2 er en bedre formasjon enn 4-3-3, spesielt defensivt. Men vi har ikke typene til det heller. Vi har jo ingen utpregede flankespillere i stallen. |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 24.07.2005 22:59 Post subject: |
|
|
| mono wrote: |
Kødder du eller? Basma syns jeg var dagens vits, sammen med mange andre dessverre. Så du hva som skjedde da han kom til meget gode skuddmuligheter? Jeg visste ikke om jeg skulle le eller grine, mannen står på 16-17 meter med fri sikte mot mål, keepern står mer eller mindre på streken, og hva gjør han? Prøver på en avansert lobb som går ti meter over. Er det så jævlig vanskelig å bare smelle til?!  |
Har svart på det meste i mit forige indlæg. Mht til langskudende kommenterte jeg det i mit første, mange andre havde også chancen til langskus, at Basma, en højreback, som ikke har den bedste skudfod vælger ikke at skyde der synes jeg ikke man kan klandre ham for. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 24.07.2005 23:38 Post subject: |
|
|
Er det mulig å bli dårligere? Kun målforskjell holder oss over MOLDE!
Takk og lov spilte Lago seg stort opp utover i kampen, og var faktisk ganske god i 2. omgang. Kjedelig start på rbk-karrieren hvis ikke.
Med unntak av et par standard idiot-pasninger var Solli ok i dag. Det må jo være første gang vi noensinne har fått noe ut av løpa hans.
Strand var ikke i godt slag, men han har ihvertfall hjerte og innsats.
Helstad var meget bevegelig (passer nok bedre til eguren enn han andre trestokken.), men kommer ikke til så mye, men hva kan man vente med slike vinger! At den mannen har scora...8(?) mål i serien mtp spilletid og medspillere er imponerende!
Daniel var meget frisk da han kom innpå, Winsnes ikke så ille.
Men -
At spillerne ikke viser innsats, og spiller som noen dass er spillernes ansvar. At de samme spillerne får lov til dette kamp etter kamp uten konsekvenser er Perrys ansvar! _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
Bruiser Junior

Joined: 25 Aug 2004 Posts: 73 Location: Mellom bakkar og berg
|
Posted: 25.07.2005 00:29 Post subject: |
|
|
Å skylde på innsatsen til RBK-spelerane syns eg blir ei alt for lettvint unnskyldning. Man såg jo lett at RBK sleit mot eit lag som spelte veldig godt, og ikkje fordi man ikkje prøvde, men fordi man ikkje strakk til i eget spel. Hør berre på debutant Eguren, uruguayansk landslagsspeler, seier at tempoet var så masse raskere og uvandt enn det han var vande med i Uruguay, at han ikkje fekk nok tid og rom til å spele slik han er vande til.
Svaret til tapet idag ligg meir i at RBK sin taktikk ikkje strakk til mot eit bedre spelande Ålesund-lag. Eg har no sett dere klage på manglande innsats i heile år, og det kan jo ikkje vere innsatsen som har skylda i kvar kamp dere taper? Nei spar meg for slikt vas.
Ålesund spelte tidenes beste idag og vant fortjent. Slikt bør dere vere store nok til å innrømme. _________________ SK BRANN |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 25.07.2005 00:40 Post subject: |
|
|
Bruiser det der er bare tull.
Vi er mange her som har været uenig i Per Joar Hansens taktiske valg, vi har til og med stillet spørgsmål ved om 4-3-3 er den bedste taktik med den spillerstald vi har idag.
Taktikken har sin del i at vi taber idag, det kan jeg være enig i, men spillerne har lige så stor skyld.
Der var ALT for mange fejlpasninger, og der var, ihvertfald, 2-3 STORE chancer som blev misbrugt. Det er ikke taktikkens skyld men spillernes. Når der så er en del af spillerne som ikke engang vil løbe efter bolden (bla. Ødegaard), mener jeg det er fuldt berettiget at vi giver spillerne en DEL af ansvaret.
Du får det til at lyde som om vi kun holder spillerne til ansvar for vores dårligere spil, dette er ikke sandt, hvilket også tydelig er vidst ved tidligere kommentarer her på forumet. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
pelun Proff
|
Posted: 25.07.2005 01:01 Post subject: |
|
|
| Basma var rett og slett RÆVA. Han var utvilsomt banens desidert dårligste spiller! Jeg tror jeg så 5-6 andre spillere som i løpet av kampen spilte høyreback for å kompansere for den mannens udugelighet. Og det er klart at når alle disse må hjelpe til, blir det nesten verre enn å spille med kun 10 mann. Da vet man iallefall at man er en mindre... Se bare på 1-0. Der er Ødegård høyreback. Og han er jo ikke akkurat god til det heller. Se han står i cowboystil, med en meter mellom bena og ber om at Ålesund skal slå tunnel på ham... Flaut! I tillegg hadde vel Basma et skudd mot blank keeper på slutten som gikk himmelhøyt over. Jeg stiller meg bare spørsmål om disse spillerene har NFFs ferdighetsmerke? Skulle likt å sett disse øvelsene på trening for å se hva spillerene har oppnådd? |
|
| Back to top |
|
 |
Bruiser Junior

Joined: 25 Aug 2004 Posts: 73 Location: Mellom bakkar og berg
|
Posted: 25.07.2005 01:02 Post subject: |
|
|
OK, dere gir ikkje spelerane ALT av ansvar for tapa. Men eg syns likevel det er snålt at RBK-spelerane sin innsats og innstilling er eit stadig tilbakevendande tema i kvart eitt EINASTE tap.
RBK tapte ikkje idag pga dårlig innsats. Det bør vere pinlig lett å sjå sjøl for RBK-supporterane, både innenlands og utenlands. _________________ SK BRANN |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 25.07.2005 01:06 Post subject: |
|
|
Tosk. Innsats og viljen har vært dårlig i over 1,5 år. Med det følger selvfølgelig fall i kvaliteten på spillet. Spesielt lider pasningsspill av at spillere er likegyldige. Jf. f.eks Solli og Riseth i dag.
Ting er visst vanskelige på Sykkylven. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
|