View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Laard Junior
|
Posted: 18.10.2002 19:32 Post subject: Israel på Lerkendal - IKKE FAEN! |
|
|
Sorry 2mas, men det kan ikke sies sterkt nok; at Rune Bratseth vil ha israelske spillere til å spille fast på Lerkendal er rett og slett forkastelig! Sånn som situasjonen har vært der de siste årene, bør ikke Israel få lov til å delta i noen idrett som helst. Nei, fytti. Min respekt for Rune Bratseth falt ned til nesten null etter det utspillet der. Lurer på hva Eggen mener om utspillet. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 18.10.2002 20:00 Post subject: Re: Israel på Lerkendal - IKKE FAEN! |
|
|
Laard wrote: | Sorry 2mas, men det kan ikke sies sterkt nok; at Rune Bratseth vil ha israelske spillere til å spille fast på Lerkendal er rett og slett forkastelig! |
Du trenger ikke beklage noe som helst! Jeg er helt enig - synes ikke Rosenborg skal invitere Israel til Lerkendal. |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 18.10.2002 22:01 Post subject: |
|
|
Enig! - Israel bør ikke få spille kamper på Lerkendal! Det er helt bortkastet bruk av stadion! Israel bør ikke få ha noe fotball-lag egentlig! |
|
Back to top |
|
 |
nastynick Rutinert
|
Posted: 13.07.2005 12:47 Post subject: |
|
|
Så denne usmakelige tråden da jeg bladde gjennom gamle tråder...Er det fortsatt tilsvarende meninger om denne saken? Da blir jeg skremt... _________________ Ljuskraft...bang booom! Bli arg! |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 13.07.2005 13:48 Post subject: |
|
|
nastynick wrote: | Så denne usmakelige tråden da jeg bladde gjennom gamle tråder...Er det fortsatt tilsvarende meninger om denne saken? Da blir jeg skremt... |
Jepp.
Den trangsynte kommenteringen din om andres syn er etter min mening usmakelig. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
nastynick Rutinert
|
Posted: 13.07.2005 15:06 Post subject: |
|
|
Om det gjelder denne tråden spesielt eller andre tråder, det vet jeg ikke om du mener. Men det er fort gjort at en forumdiskusjon framstår som litt arrogant. Uansett, med tanke på den pågjeldende diskusjon, så forstår jeg ærlig talt ikke begrunnelsen for hvorfor Israelske lag/Israel skal nektes spill i internasjonal sammenheng.
Hadde et Palestinsk fotballag kommet til Trondheim så hadde hele Palestinakomiteen stådd der og klappet i hendene. Selv om konflikten i midtøsten er såpass komplisert at det ikke lenger finnes gode eller dårlige sider. Kun sorg.
Da jeg mente at denne tråden var usmakelig, så er det fordi jeg finner norsk medias håndtering av midtøstenkonflikten som særdeles usmakelig og dette påvirker det norske folks holdninger. Ved å demonisere Israel og glorifisere det palestinske folket, er de kun med til å kaste bensin på et bål som ellers klarer å brenne fint for seg selv. Dette bidrar ikke til fred.
Med tanke på at man skal hindre Israelske fotballag (som f.eks Maccabi Haifa) å spille i Norge, så er det å skyte seg selv i foten. Maccabi Haifa kommer fra en by i Israel (Haifa) som nettop er en av få byer som har klart å skape et samfunn der Israelere og Palestinere lever forholdsvis fredelig side om side. Nettopp derfor er denne sportsklubben en ambassadør for at disse sidene kan enes. Maccabi Haifa har flere palestinske spillere på laget og disse er like populære blant israelske fans som palestinske fans.
Jeg blir bare litt trist egentlig, når man aksepterer en absolutt boikott av Israelske fotballag på grunn av en elitistisk Israelsk regjering som ikke tar hensyn til det de fleste Israelere (og omverden) vil ha, nemlig fred. _________________ Ljuskraft...bang booom! Bli arg! |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 13.07.2005 16:09 Post subject: |
|
|
Og det jeg mente er at jeg skjønner ikke hvorfor du drr opp dette som var fra 2002.
For min del har jeg nada problem med jøder, det er apartheidstaten Israel jeg klarer meg uten. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 13.07.2005 16:22 Post subject: |
|
|
Sier meg enig i det siste utsagnet til Recon. |
|
Back to top |
|
 |
Pi_Meson Proff
|
Posted: 13.07.2005 16:29 Post subject: |
|
|
nastynick wrote: | Med tanke på at man skal hindre Israelske fotballag (som f.eks Maccabi Haifa) å spille i Norge, så er det å skyte seg selv i foten. Maccabi Haifa kommer fra en by i Israel (Haifa) som nettop er en av få byer som har klart å skape et samfunn der Israelere og Palestinere lever forholdsvis fredelig side om side. Nettopp derfor er denne sportsklubben en ambassadør for at disse sidene kan enes. Maccabi Haifa har flere palestinske spillere på laget og disse er like populære blant israelske fans som palestinske fans.
Jeg blir bare litt trist egentlig, når man aksepterer en absolutt boikott av Israelske fotballag på grunn av en elitistisk Israelsk regjering som ikke tar hensyn til det de fleste Israelere (og omverden) vil ha, nemlig fred. |
Det du skriver om her har absolutt ingen ting med det saken gjaldt å gjøre. Saken gjaldt ikke boikott av israelske lag, slik du fremstiller det. Forslaget til Bratseth var at Rosenborg skulle tilby det israelske landslaget å bruke Lerkendal som fast hjemmebane.
rbkwebs artikkel om saken fra 2002: http://www.rbkweb.com/vis/1387 |
|
Back to top |
|
 |
duttend Proff
|
Posted: 20.07.2005 15:20 Post subject: |
|
|
Recon wrote: | Og det jeg mente er at jeg skjønner ikke hvorfor du drr opp dette som var fra 2002.
For min del har jeg nada problem med jøder, det er apartheidstaten Israel jeg klarer meg uten. |
Apartheidstaten ja. Må være fryktelig for palestinere å bo adskilt fra israelere når faren for konflikt som involverer drap er usannsynlig høy. Det er jo uhørt at de prøver å stoppe selvmordsbombere! Dessuten er Israel i ferd med å trekke seg ut fra Gaza nå...
Synes Israels håndtering av saken har vært horribel, men å holde Israel ene og alene ansvarlig for konfliktene er idioti og sier jo litt om din innsikt i saken. Igår kom det meldinger om konflikt mellom palestinsk (ja, palestinsk) politi og Hamas, og det er meldt om et titalls skadde. Er det Hamas eller Israel som er ansvarlige her? Sier jo litt når selv palestinske myndigheter går til angrep på Hamas-medlemmer. |
|
Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 20.07.2005 15:45 Post subject: |
|
|
Her diskuteres fotball!! Rosenborg!!! lest forumreglene??? Mener det står at politikk kan diskuteres andre steder. Politikk blir uansett for komplisert for meg. Syns det er alt for mye krig og fred og politikk i verden  _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
Back to top |
|
 |
Pi_Meson Proff
|
Posted: 20.07.2005 17:14 Post subject: |
|
|
thorarildv wrote: | Her diskuteres fotball!! Rosenborg!!! lest forumreglene??? Mener det står at politikk kan diskuteres andre steder. Politikk blir uansett for komplisert for meg. Syns det er alt for mye krig og fred og politikk i verden  |
Når Bratseth går ut og sier at han gjerne vil at Lerkendal skal være israelsk landslagsarena, så har det vel med både fotball og Rosenborg å gjøre. Eller? |
|
Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 20.07.2005 19:52 Post subject: |
|
|
Sant nok, Men er ikke tråden litt utdattert? Er en 2 år gammel tråd for pokker!! _________________ Never argue with an idiot... you'll
experience, |
|
Back to top |
|
 |
Balder Proff

|
Posted: 21.07.2005 09:07 Post subject: |
|
|
Så lenge ikke hele Israel kommer, så gjør det ikke meg noe... Rekner med det hadde kommet noen blitzere eller noe slikt også, men men.
Hva med en fotballkamp mellom Israel og Palestina på Lerkendal Stadion?  |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 21.07.2005 09:15 Post subject: |
|
|
Nnnggh. Tre. År. Gammel. Problemstilling. _________________ Profesjonell revolusjonær
|
Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 21.07.2005 09:22 Post subject: |
|
|
Balder wrote: | Så lenge ikke hele Israel kommer, så gjør det ikke meg noe... Rekner med det hadde kommet noen blitzere eller noe slikt også, men men.
Hva med en fotballkamp mellom Israel og Palestina på Lerkendal Stadion?  |
og tifo gruppa stiller med selvmordsbombere for å sette rett ramme rundt kampen. Og jagerfly som skyter på unger...
Hadde vært litt kult i grunn _________________ Never argue with an idiot... you'll
experience, |
|
Back to top |
|
 |
arnt Veteran

|
Posted: 22.07.2005 08:44 Post subject: |
|
|
...og dersom Lerkendal skulle ende opp med bombeskader så ville det jo vært en perfekt unnskyldning for å få bygd igjen hjørnene og satt på taket i samme slengen. Aldri så gæli at det itj e godt for nå... _________________ "Engang en ret forvoven Jyde
Med Hagel paa en Thrønder vilde skyde,
Men fik hans Pande ei i sønder,
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!" |
|
Back to top |
|
 |
|