| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
TomH Veteran
|
Posted: 31.05.2008 09:46 Post subject: |
|
|
Recon,
he he, dette med å finne en som har erfaring i å utvikle en organisasjon, skrev nok jeg om FØR deg, men du kan være stolt likevel - tanken er like god.
Men siden du er "fan" av Solskjær, mener du at han har erfaring i å utvikle store organisasjoner? Eller aner jeg her at du er litt for både det ene og det andre, rett og slett litt usikker på hva du skal mene ? _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 31.05.2008 09:57 Post subject: |
|
|
Jeg har skrevet allerede at man bør prate med flere navn. Fordi én kvalitet er ønskelig er ikke andre uinteressante. Ingen av oss her inne skal ansette personen uansett.
Hvorvidt Solskjær har evner innen den org.utvikling vi ser for oss i RBK (nyskaping på sportslig felt, etc) aner vel ingen av oss her inne noe som helst om, men siden han til daglig opererer i en klubb som ligger lysår foran vår, er det vel ikke noen umulighet at han jaggu kunne finne på å ha en god idé. Det handler jo uansett om å stille de rette spørsmålene, ikke sitte på alle svarene. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 31.05.2008 11:39 Post subject: |
|
|
Recon,
det er også lysår fra det å ha en ide, til å være i stand til å lede og drive en organisasjon mot et bestemt mål. Noen klarer det, flesteparten ikke.
Solskjær blir for lett.
Men jeg hører gjerne på en god ide fra ham likevel. _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 31.05.2008 16:00 Post subject: |
|
|
| TomH wrote: |
Solskjær blir for lett. |
Aah, men her er vi jo inne på det eneste sikre - dét har ikke du den fjerneste peiling på. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
delirious Junior
|
Posted: 31.05.2008 17:47 Post subject: |
|
|
Erik Hoftun som sportsdirektør, fordi:
- Han er en "ekte" rosenborger. Med det mener jeg med en slags sosialdemokratisk grunnholdning som jeg mener er veldig fin å ha i bunn for enhver leder som jobber med mennesker. (Vet jeg stiller meg laglig til for hogg her, men det får så være.)
- Han har peiling på fotball.
- Han er fan an Nils Arne. Dette er viktig for å bevare noe av det Nils Arne brakte med seg og som gjorde at RBK ble så gode.
- Han har autoritet når han opptrer i media. Han svarer på det han skal svare på og ikke noe mer. Ikke noe tull.
- Han er respektert av alle innad i organisasjonen.
- Han gjorde en god jobb i BG.
- Å få på plass en han fort vil være viktig for å forhindre unødvendig støy.
Dette kan gjøres ved å sette sammen en slags komite som skal ha ansvaret for ansettelse av ny direktør. For eksempel bestående av to fra rbk og to uten tilknytting til rbk. Denne komiteen kan etter kort tid gå ut i media og ytre at Erik H. er den beste kandidaten og at man ikke finner noen bedre alternativer. Derfor blir han ansatt som ny sportsdirektør. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 31.05.2008 18:03 Post subject: |
|
|
aaah, du vil ha en skinnprosess, slik den forrige? Ja, den endte i suksess.... _________________ Profesjonell revolusjonær
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 31.05.2008 18:09 Post subject: |
|
|
Personlig mener jeg de punktene dine er rimelig verdiløse.
At han er en ekte Rosenborger og at han er fan av NAE ser jeg ikke på som avgjørende punkter for vår kommende sportsdirektør.
At han er profesjonell i media å ikke sier mer enn han skal syns jeg er bare tull. Han har da satt pris på spillerne å gått ut i media med det, det er rimelig latterlig.
Å hvorfor i all verden skal vi sette sammen en komite hvis vi ikke har noen intensjoner om å vurdere andre?
Dette høres fullstendig håpløst ut, men det værste er jo faktisk at det samme forslaget garantert ligger på brakka under vurdering allerede, med de samme punktene.... |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 31.05.2008 18:11 Post subject: |
|
|
| delirious wrote: | | - Han er en "ekte" rosenborger. Med det mener jeg med en slags sosialdemokratisk grunnholdning som jeg mener er veldig fin å ha i bunn for enhver leder som jobber med mennesker. (Vet jeg stiller meg laglig til for hogg her, men det får så være.) |
Dette punktet er jo alene grun nok til at Hoftun ikke er et godt valg.
Sosialdemokrati meg langt oppi rævva. Fotball er eliteidrett og nå er det på tide at vi begynner å distansere oss fra disse påtatte sosialdemokratiske holdningene. Jeg vil ha en -sjef- med autoritet, fingerspitzgefühl og et stort nettverk - gjerne i Sverige, Danmark, Nederland eller andre steder som bør kunne være vårt marked. |
|
| Back to top |
|
 |
doris Veteran
|
Posted: 31.05.2008 18:12 Post subject: |
|
|
| Om Solskjær blir for lett eller ikke, er det vel ingen som har den fjerneste peiling på, så da er vi like langt. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 31.05.2008 18:49 Post subject: |
|
|
| delirious wrote: | | Med det mener jeg med en slags sosialdemokratisk grunnholdning som jeg mener er veldig fin å ha i bunn for enhver leder som jobber med mennesker. |
*host* Valla *host* |
|
| Back to top |
|
 |
quarterback Rutinert
|
Posted: 31.05.2008 19:11 Post subject: |
|
|
Det med "fan av Nils Arne" er bare tull. Hvis en organisasjon skal utvikle seg og se etter nye standpunkter og visjoner trenger man en ny retning.
Etter Walt Disney døde, fant konsernet det for gitt å hele tiden spørre "Hva ville Walt gjort?". Dette er uhensiktmessig fordi det gir feil standpunkt og ikke minst hindrer det innovasjon og nyskapning. Det samme har blitt gjort med RBK og Nils Arne, i flere år.
For øvrig ser jeg ikke Hoftun som en god kandidat av følgende grunner:
-Lite nettverk
-Ikke erfaring i samme rolle
To av de viktigste kriteriene i jobben, mener jeg.[/list] |
|
| Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 31.05.2008 21:24 Post subject: |
|
|
| delirious wrote: |
- Han har peiling på fotball.
|
 |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 01.06.2008 04:29 Post subject: |
|
|
Delirious: det grunnlaget der for Hoftuns kandidatur klarer jeg faktisk ikke å være enig i noe som helst av. Selv ikke den "sosialdemokratiske grunnholdningen", som du kaller det, klarer jeg helt å spise. At han er "fan av Eggen" betrakter jeg som et motargument.
Faktum er at jeg ikke er utelukkende negativ til Hoftun som sportsdirektør, selv om jeg ikke tror det er den beste løsningen slik situasjonen er i dag. Hoftun har røtter i klubben, han har en viss erfaring fra toppnivå, og har et godt navn nasjonalt. Minusene er selvfølgelig lite erfaring, en viss tendens til Brakka-nepotisme og en anelse uprofesjonalitet (kanhende knyttet til erfaring) jfr. årsmøtet.
At vi skal klare å lokke til oss en sportsdirektør med godt internasjonalt navn (som Roy Hodgson, uten på noen måte å lansere ham), tror jeg er urealistisk på nåværende tidspunkt. Allikevel mener jeg at RBK som organisasjon har best av en ekstern ansettelse med god prosess framfor nok en assistentforfremmelse, på grunn av nyere klubbhistorie. Noen grep må gjøres for å stoppe kameraderi-ansettelsene i RBK, og hvis Hoftun blir offer for det, får det heller bare være.
Rotete og mangelfullt, men det er sent nå  _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
PIN-kode Rutinert
|
Posted: 01.06.2008 05:47 Post subject: |
|
|
Nå begynner jeg å bli drittlei av å lese om dette såkalte "årsmøtet" uten å ha den minste anelse om hva dere prater om. Enlighten me please  |
|
| Back to top |
|
 |
Øystein Veteran

|
Posted: 01.06.2008 09:32 Post subject: |
|
|
| Erik Hoftun holdt en skammelig forsvarstale for Svendsen når han egentlig kun skulle redegjøre for den sportslige satsingen. Dette var på et tidspunkt der KTE, som kjent, hadde problemer og kan lett oppfattes som smisking med Svendsen for å få jobben. |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 01.06.2008 10:03 Post subject: Ny sportslig leder |
|
|
Jeg var på årsmøtet.Der holdt Hoftun et meget godt innlegg om det sportslige før han avsluttet med et kort innlegg hvor han sa han hadde fått et godt inntrykk av jobben Svendsen gjorde.Kanskje hans inntrykk er riktig?Det har ikke dere surprompa Svendsenhatere tenkt på.Dette er litt på sidelinja av emnet,men prøv å bruk de små grå litt,her er litt hjelp på veien:Terje Svendsen har på ingen måte vært enerådende og sterk som leder i sine 2 år som formann.Faktisk ville ingen andre heller kunne blitt det i en klubb med sterke personligheter som Skutle,Bratseth m.flere rundt seg,for ikke å snakke om alle som lusker i kulissene.
Han var nok ikke alene om alle ansettelsene/avsettelsene av hjelpetrenere.Men ble skjøvet frem for å ta drittjobben i den følelsesladede pressekonferansen der Tørum ble avsatt.Fortsett gjerne å gi Svendsen skylda for alt som har gått galt(startet vel før han ble styreformann?),men la nå Hoftun bli nullstilt til tross for et minutts støtteerklæring på årsmøtet.
Forøvrig ønsker jeg alle en riktig god gulljakt,så tror jeg det administrative er på riktig kurs paralellt med sportslig fremgang.Det jobbes meget godt og fremtidsrettet med talentutvikling.Krysser fingrene for at Ranheim gir en unik mulighet for talentene allerede neste sesong i 1.div. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
SLOGUM Senior
|
Posted: 01.06.2008 10:13 Post subject: |
|
|
| Kjetil Siem er en bra mann, eller hva med Reka? |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 01.06.2008 10:15 Post subject: Re: Ny sportslig leder |
|
|
| toreinar wrote: | | Jeg var på årsmøtet.Der holdt Hoftun et meget godt innlegg om det sportslige før han avsluttet med et kort innlegg hvor han sa han hadde fått et godt inntrykk av jobben Svendsen gjorde. |
SKITPRAT!
Han pratet et par minutter om det, og ordstyrer, som forøvrig var synlig og pinlig partisk, unlot å klubbe det ned. Det hadde ingen plass der i forhold til dagsorden, og det var uprofesjonelt og et latterlig forsøk på å smiske for en jobb han har siklet på hele veien. Dette var tid satt av til sportslig status, og da er det det man skal holde seg til. Han klarte ikke noe så enkelt, og folk vil ha den klovnen som direktør?
Gudskjelov har Svendsen bedre vett enn deg, toreinar, og Hoftun har fått sin strekk i etterkant. _________________ Profesjonell revolusjonær
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 01.06.2008 10:43 Post subject: Ny sportslig leder |
|
|
Hehe,ser du er veteran,så det oser av respekt recon.Det må nok bety at du er mye smartere enn meg ja  _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 01.06.2008 11:01 Post subject: Re: Ny sportslig leder |
|
|
| Recon wrote: | | Hoftun har fått sin strekk i etterkant. |
Hvordan vet du det? hva har skjedd? |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 01.06.2008 11:04 Post subject: Ny sportslig leder |
|
|
Men det er vel ikke så viktig hvem av oss som er smartest Jeg sa forøvrig ikke noe i innlegget mitt om at jeg ønsket Hoftun som sportsdirektør.Har diskutert det med noen andre smartinger uten at vi kom til noen fasit på det.Noe taler for og noe imot,men det innlegget på årsmøtet som jeg skal prøve å kommentere for siste gang har ingen betydning i en slik vurdering.Skulle ikke stillingen kalles sportslig leder og ikke sportsdirektør?Et av argumentene mot Hoftun er manglende kontaktnett internasjonalt.Rune Bratseth lever da i beste velgående,også Nils Skutle såvidt jeg vet.
En sportslig leder hopper vel ikke alene inn i noe fora alene uten å bruke sine medarbeidere.Godfotteori eller hva det nå heter er vel ikke tabu selv om man vil legge fortiden bak seg. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
Christian B Junior
|
Posted: 01.06.2008 11:48 Post subject: Re: Ny sportslig leder |
|
|
| toreinar wrote: | | Jeg var på årsmøtet.Der holdt Hoftun et meget godt innlegg om det sportslige før han avsluttet med et kort innlegg hvor han sa han hadde fått et godt inntrykk av jobben Svendsen gjorde. |
Var vi på det samme årsmøtet? Han STARTA sin redegjørelse med å irettesette årsmøtet for å i det hele tatt å ha tenkt tanken på å vurdere en annen leder enn Svendsen. Jeg så hvor utrolig kjipt og upassende Svendsen selv syntes det der var. Ikke prøv å bagatellisere det som var en svært klanderverdig opptreden og som ble oppfatta som et utidig forsøk på innblanding i klubbens demokratiske prosesser fra administrasjonens side. Javisst, han er medlem i RBK og har møte- ,tale- og stemmerett på årsmøtet like mye som deg og meg, men det er noe som heter rett sted og rett tid. Når han kommer opp på talestolen for å redegjøre for klubbens sportslige status er han der som fungerende leder for sportslig avdeling. Det er et spørsmål om å holde orden på hattene man bekler seg. |
|
| Back to top |
|
 |
SLOGUM Senior
|
Posted: 01.06.2008 12:19 Post subject: |
|
|
Kan jo være en idee og hente Fjøra? han gjør en god jobb i lsk  |
|
| Back to top |
|
 |
Frankiefourfingers Veteran

|
Posted: 01.06.2008 13:13 Post subject: |
|
|
| Jeg er 99% sikker på at Hoftun blir ny sportslig leder. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 01.06.2008 13:36 Post subject: |
|
|
99,5% _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
|