English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Vadim Demidov
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 35, 36, 37 ... 97, 98, 99  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef

PostPosted: 25.05.2008 12:49    Post subject: Reply with quote

Jeg har i alle fall delvis riktig. Fra Ringerikes Blad:

Etter sesongslutt i fjor høst ble Vadim Demidov solgt fra Hønefoss BK til Rosenborg. Av en overgangssum på 4,1 millioner kroner, fikk HBK kun 1,5 millioner. Resten gikk til investorer.

(...)

Av årets HBK-budsjett går det fram at klubben budsjetterer med en inntekt på 1,5 millioner fra spillersalg. På årsmøtet i HBK 11. mars bekreftet Bjørn Aasen at dette også er inntekter fra salget av Vadim Demidov til Rosenborg. HBK får nemlig 1,5 millioner den dagen midtstopperen har spilt 25 obligatoriske kamper for Rosenborg.

(...)

Det er sannsynlig at Hønefoss BK også vil motta enkeltsummer om Demidov skulle nå nye milepæler i Rosenborg-trøya, samt prosenter ved et videresalg.

Les mer: Solgt for 4,1 mill. - kun 1,5 mill. til HBK

Altså blir nok Demi snart kostende 5,6 mill. Så er spørsmålet om hvor mange flere milepæler det er snakk om.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
vemundo
Veteran

PostPosted: 25.05.2008 12:58    Post subject: Reply with quote

Hvis HBK fikk 1.5 mill av overgangssummen på ca 4 mill, mens investorer fikk resten, er det ikke sannsynlig at om HBK kan få nye 1.5 mill etter 25 kamper så skal investorer ha tilsvarende mye slik at totalen blir 4+4 = 8 mill?
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef

PostPosted: 25.05.2008 13:02    Post subject: Reply with quote

Det sto i avsnittet jeg klippet bort:

Quote:
Hele dette beløpet, og eventuelle senere beløp går til Hønefoss BK.

- Det er netto for HBK, bekrefter Aasen.

Smile
Back to top
vemundo
Veteran

PostPosted: 25.05.2008 13:04    Post subject: Reply with quote

Ahh, pussig. Men siden han ble solgt må vel investorene ha sagt seg enige i denne fordelingen. Eller, de fikk vel alt de hadde krav ved den første betalingen.
Back to top
Jotjar
Junior

PostPosted: 25.05.2008 17:16    Post subject: Reply with quote

Sånn jeg har skjønt det, var dette noe klubben fikk med investorene på. Egentlig skulle fordelingen vært 50/50 på alt. Men investorene gikk med på å få en større del av overgangssummen enn de skulle hatt, mot at HBK beholder alt som kommer inn av klausuler og videresalg.

En avtale klubben vel må si seg fornøyd med Smile
2mas
Sjef

PostPosted: 26.05.2008 10:41    Post subject: Reply with quote

- Jeg har levd med forventningspress i hele år. Folk har ventet på at jeg skal falle igjennom, men det har jo ikke skjedd enda. Så det er ikke noe jeg tenker på, sier Vadim, som nok bare må venne seg til presset. På tre måneder har han blitt fotballkjendis i et land der fotball nærmest er religion.

- Det har blitt veldig mye trøkk på meg. Jeg vet ikke hvorfor. Det virker som om media velger noen de liker å prate med - og jeg er tydeligvis en sånn, ler unggutten.

Les mer: Håper å bli viktig for Norge
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 26.05.2008 10:46    Post subject: Reply with quote

Får håpe Demi debuterer for Norge men at han slipper med 45 min. Vi trenger en sprek Demi mot Viking.
Back to top
jarln
Veteran

PostPosted: 27.05.2008 18:10    Post subject: Reply with quote

Demidov retter en alvorlig pekefinger mot de forumbrukerne som mener det er høy risiko å hente adeccospilllere Smile

- Mange er overrasket over det jeg har prestert i Rosenborg, men da har de kanskje ikke så god kjennskap til Adeccoligaen. Nivået der er bedre enn hva folk tror.

http://fotballmagasinet.n...p;id=13498
Back to top
bolgebah
Veteran

PostPosted: 27.05.2008 19:08    Post subject: Reply with quote

Det er vel snarere slik at nivået i eliteserien er langt dårligere enn folk tror. Vegard Forren har ingen problemer med å ta nivået direkte etter overgangen fra 3. divisjon, og Bodø/Glimt rykker opp og etablerer seg i toppen. Ham-Kam er et unntak, men de har aldri vært et lag preget av høyt nivå på spillet. Det eneste de kan er knokkelfotball og dødballer, og når de blir utfordret på dette er de på sliter'n enten de spiller i eliten eller 2. divisjon.
Back to top
primaten
Rutinert

PostPosted: 27.05.2008 19:26    Post subject: Reply with quote

Si..

TV-kommentatorene kaller mannen for DE-midov, med trykk på første stavelse og V til slutt. Er det egentlig rett?

Sånn intuitivt ville jeg trodd at det er en F-lyd til slutt (Demidoff), og jeg er jaggu ikke sikker på at trykket skal være på første stavelse. Vi sa jo ikke smirnoV, hverken om skiløperen eller drikken?
Back to top
vingback
Veteran

PostPosted: 27.05.2008 19:29    Post subject: Reply with quote

Kamma spilte faktisk en del pen fotball i fjor bolgebah, men da var både Kiernast og Abiodun i betydelig bedre form enn de er nå. Man kan si de nå må spille mot bedre spillere, men hadde spissene hatt den gløden de viste i fjor tror jeg vi hadde sett et mye bedre lag fra Hamar.

For spillere med talent tror jeg ikke forskjellen trenger være stor, men har de ikke talent, da detter de gjennom også.
Back to top
Golden Monkey
Senior

PostPosted: 27.05.2008 19:48    Post subject: Reply with quote

kevinpieter wrote:

Trykket i "Demidov" er på i-en, og dermed blir e-en redusert til noe mellom en e og en i. Riktig uttale vil da bli "Djimidoff" (j-en og i-en går litt over i hverandre), men nå begynner det å bli såpass avansert at det greieste vel vil bli å kalle ham bare Vadim Wink (uten å kjenne til dette navnet fra før av, så vil jeg anta at trykket her ligger på im).
Back to top
primaten
Rutinert

PostPosted: 27.05.2008 19:54    Post subject: Reply with quote

ah, takk!

beklager, så aldri den der
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 29.05.2008 14:36    Post subject: Reply with quote

Slett ikke noe nytt, men: - Sandefjord sviktet meg
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 29.05.2008 19:21    Post subject: Reply with quote

VG, 27.05.2008

Demidov var nær å gi opp

BISLETT (VG) Vadim Demidov (21) vurderte å gå tilbake til sin gamle idrett håndball, da han fikk sparken i Sandefjord for to og et halvt år siden.

- Jeg var inne på tanken et par uker på slutten av 2005. Sandefjord ville ikke skrive noen ny avtale med meg, men jeg slo det fra meg. Det er glad for i dag, sier Rosenborgs nye stjerneskudd til VG.
Onsdag kan han få A-landslagsdebuten mot Uruguay på Ullevaal. Det kan faktisk landslagssjef Åge Hareide takke kollega Gunnar Pettersen for.

Håndballsjefen var nemlig mannen bak at faren Sergej Demidov (65 landskamper for Sovjet) ble hentet til Norge for 19 år siden.

- Det var på mitt initiativ at Sergej kom til Sandefjord i 1989. Det som skjer med Vadim nå er artig. Jeg følger godt med på hans karriere, sier Pettersen.

- Jeg ville jo ikke vært norsk uten Gunnar. Han er god trener og en nær venn av familien, sier RBK-spilleren.

Han hadde selv Pettersen som trener på Sandefjord guttelag i håndball i sesongen 2001 / 2002, der han spilte med landslagssjefens sønn Anders. Håndballsjefen hadde ingen problemer med å se Demidovs multitalent.

- Han ville sikkert også havnet på landslaget i håndball. Som 15-åring var Vadim allerede et balltalent med godt utviklet spillerforståelse, en veldig vinnervilje og stor selvtillit på en positiv måte, beskriver Pettersen.

Selvtilliten har han definitivt ikke mistet. På VGs direkte spørsmål om han er enig med Pettersen om muligheten for å bli landslagsspiller i håndball, svarer han bare med to bokstaver.

- Ja!

Takker Geir Midtsian
Men 21-åringen kunne mistet troen på seg selv for tre år siden. Fra sommeren 2004 var han ute et år med tretthetsbrudd i ryggen.

Da han kom tilbake året etter var Sandefjord på vei opp i eliteserien, og klubbledelsen bestemte at de ikke lenger ville satse på den gang 19-årige Demidov.

Det var da tankene om et håndballcomeback meldte seg.

Men Demidov gikk i stedet til Manglerud / Star i 1. divisjon og takker fortsatt treneren Geir Midtsian for tilliten gjennom en hel sesong. Tilbudene fra eliteserien kom.

- Jeg takket nei. Det var ikke morsomt å se kamerater spille på øverste nivå, men for meg var det riktigere å få en sentral rolle i Hønefoss. Det er viktig å ta selvstendige valg.

Overtar for Andresen?
- Jeg ville ikke ta steget opp før jeg var god nok til å få spille i en god klubb, sier Demidov.

Nå har Demidov tatt steget i Rosenborg. På litt sikt kan han bli en reell utfordrer til Martin Andresen i ankerrollen på midtbanen.

- Jeg ser for meg ham på midtbanen. Midtstopper kan han sikkert gå tilbake som senere i karrieren, sier Åge Hareide.

Hareide har også hentet opp Per Ciljan Skjelbred, Tore Reginiussen og Tarik Elyounoussi fra U-landslaget, som har vunnet fire av sine fem siste kamper. I forrige uke ble Skottland knust 4-1 på bortebane.

- Jeg føler at vi fortjener denne sjansen og tror vi kan tilføre entusiasme og en ny giv. Jeg håper at vi kan kvalifisere oss til å være med videre, sier Vadim Demidov.

Han takker faren Sergej og moren Olga for den offensive innstillingen.

- Jeg har fått en god oppdragelse. Begge har vært viktige for utviklingen min.

De har latt meg være meg selv og ta mine egne valg. Pappa var slik selv på håndballbanen. Han sto frem både på trening og i kamp, sier Demidov.

Nå vil Vadim Demidov gjøre det samme. På landslaget.
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 30.05.2008 15:58    Post subject: Reply with quote

Hehe, Vadim ydmyk som vanlig Smile

http://www.nettavisen.no/...944643.ece
Back to top
MIXMASTERTOT
Senior

PostPosted: 30.05.2008 16:40    Post subject: Reply with quote

Hehe... Vadim er genial, akkurat så sympatisk at han blir elsket av fansen og hatet av motstandere.

Ser en del Riseth i han men forskjellen er at Vadim kan å snakke med beina også Cool
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 30.05.2008 16:50    Post subject: Reply with quote

Han ble litt småflau over å bli kåret til deiligst på laget av Radio 1 i dag, men tok utmerkelsen som en kar.
Back to top
PauloSilas
Veteran

PostPosted: 05.06.2008 11:06    Post subject: Reply with quote

Litt overraskende at Demidov ble satt ut i gaar (selv om han tilslutt tok plassen til Stadsgaard). Kanskje Hamren ville jekke ham ned et par hakk hehe..
Back to top
Stano_11
Veteran

PostPosted: 05.06.2008 11:12    Post subject: Reply with quote

Han ble satt på benken fordi han har vært sliten i det siste og spilt masse kamper. Men ble satt inn da Stadsgaard måtte kaste inn håndkleet.
Back to top
PauloSilas
Veteran

PostPosted: 05.06.2008 11:56    Post subject: Reply with quote

Vel det er hans egen forklaring... tror ikke han er typen til aa innroemme at han blir satt ut av andre grunner
Back to top
h b
Veteran

PostPosted: 05.06.2008 12:00    Post subject: Reply with quote

det finnes ingen andre grunner
Maradona
Veteran

PostPosted: 05.06.2008 12:07    Post subject: Reply with quote

At han ikke har kondis til å holde en hel kamp, i går ble han også så sliten at han ville bytte, men RBK prioriterte å bytte ut Roar Strand..
Hedley
Veteran

PostPosted: 05.06.2008 12:08    Post subject: Reply with quote

Var det ikke Hamrén som ville ha en mer offensiv midtbane da? At det ble for defansivt med to sittende midtbanespillere..
Back to top
torerik
Veteran

PostPosted: 05.06.2008 13:29    Post subject: Reply with quote

Da setter man ut Tettey.
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 35, 36, 37 ... 97, 98, 99  Next
Page 36 of 99

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb