View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 29.05.2008 19:00 Post subject: |
|
|
Venter på trøndersk. Vender med bløde konstanter.  |
|
Back to top |
|
 |
MIXMASTERTOT Senior

|
Posted: 29.05.2008 23:30 Post subject: |
|
|
Kan ikke si jeg gleder meg til duellen Basma vs Ødegaard...  |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 29.05.2008 23:34 Post subject: |
|
|
Sjelden Ødegaard kom noe nærmere enn 20 meters skuddhold mot brann. Og vi har da jarstein, ikke opdal. tror vi får jekka ned ødegaard noen hakk på søndag. |
|
Back to top |
|
 |
RBK88 Junior

|
Posted: 30.05.2008 00:01 Post subject: |
|
|
Ikke nok med Ødegaard, vi må passe oss for Fillo også!! Er imidlertid optimistisk nå foran Viking og Brann kampen. Trenger å få Ciljan klar og fortsette å spille på egne ferdigheter, så tar vi 6 poeng og vips er vi med igjen! Så får vi også satse på en gavepakke el to fra Opdal - Jarstein for Norge!!  _________________ Ingen banke RBK åhei åhei åhei åhå |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 30.05.2008 14:54 Post subject: |
|
|
Gaarde vrakes mot RBK
Dette tror jeg ikke er bra for Rosenborg, Gaarde har hatt en svak serieåpning og har spillt mer enn han har fortjent. Inn kommer Danielsen som tyder på at Viking kommer til å prøve å være veldig aggresive og få mange brudd. Derfor kommer det til å bli meget viktig at vi er konsentrert i passningene og ikke spiller på mange unødvendige brudd.
Viking sitt antatte lag:
Myhre
Ross - Horn - Soma - Pereira
Stockholm - Samuelsen
Danielsen - Fillo - Ødegaard
Velicka
Uten Bertelsen og Stenslid i forsvar kan Viking fort bli temposvake bak og Røssler velger nok dette fordi han har sett at vi har vært lite flink til å utfordre bak forsvaret. Forhåpentligvis kan Pelu sitt inntog i laget gjøre noe med det og vi kan straffe Viking for deres tempoproblemer bak. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 30.05.2008 14:59 Post subject: |
|
|
Det blir nok som jeg antok:
2mas wrote: | Ettersom Skjelbred trente alternativt, var laget som følger om vi setter det sammen:
Rune Jarstein
Christer Basma - Kris Stadsgaard - Alejandro Lago - Roy Miller
Marek Sapara - Vadim Demidov - Alexander Tettey - Øyvind Storflor
John Pelu - Steffen Iversen |
Det meste tyder nemlig på at Skjelbred havner på benken:
- Han fikk ikke blitt med på fotballøkta. Han kunne kanskje ha vært med, men han trenger fortsatt dagen i morgen for å se om det går greit, sier medisinsk koordinator Haakon Schwabe.
Les mer: - Skjelbred på benken |
|
Back to top |
|
 |
vemundo Veteran
|
Posted: 30.05.2008 15:03 Post subject: |
|
|
Godt å se at han velger en flat firer på midten, tror RBK balanserer bedre da enn med diamant. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 30.05.2008 15:07 Post subject: |
|
|
Et bra lag ,men tro fort Ødegaard kan bli et lite helvete for høyresiden vår og Basma og Sapara er nok avhengig av all den hjelp det kan få fra Demidov. Pelu får utfordre Pereira og Soma som begge to er sinker. |
|
Back to top |
|
 |
jarln Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 30.05.2008 17:48 Post subject: |
|
|
2mas wrote: | Hamrén-triksing under spilleøkta lurte muligens Adressa, som var svært interesserte i Aas etter treninga; han og Iversen var sammen på topp i en liten sekvens.
(...)
Tror vel dessuten at Pelu blir valgt framfor Aas fordi Iversen og Aas blir for like. |
At RBK-TV i tillegg tok seg en prat med Pelu, mener jeg støtter mitt syn.  |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 30.05.2008 18:26 Post subject: |
|
|
Syns alt taler i favør Pelu.
Aas har jo spilt to dårlige kamper.
Jr-cupen mot byåsen
RBK 2 mot skjetten. (scoret iallefall ikke mål)
Samt at Pelu er blitt drillet på topp.
Tror det blir spennende å se pelu fra start. |
|
Back to top |
|
 |
brann_copper Senior
|
Posted: 30.05.2008 18:38 Post subject: |
|
|
Vær så vennlige å banke Viking på søndag. _________________ We will fight them on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets... We will never surrender! - Sir Winston Churchill (Brann-patriot så god som noen)
Last edited by brann_copper on 30.05.2008 18:39; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 30.05.2008 18:38 Post subject: |
|
|
Vær så vennlige å bank molde i mårra! |
|
Back to top |
|
 |
brann_copper Senior
|
Posted: 30.05.2008 18:40 Post subject: |
|
|
Det skal jeg pinadø love dere her og nå! _________________ We will fight them on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets... We will never surrender! - Sir Winston Churchill (Brann-patriot så god som noen) |
|
Back to top |
|
 |
jarln Veteran

|
Posted: 30.05.2008 18:53 Post subject: |
|
|
Hamren fortalte nettopp til RBKmagasinet på AdressaTV at han ikke en gang utelukker å spille med én spiss.. altså 433-formasjon
Tydelig at han ikke ønsker å gi Viking noe gratis.. hehe, denne lukkingen av treninger blir interessant å følge fremover. Noen overraskelser må jo komme om det skal ha noen hensikt... |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 30.05.2008 19:06 Post subject: |
|
|
RBKfan100% wrote: | Vær så vennlige å bank molde i mårra! | Hvorfor skulle vi ønske det? Det er jo helt klart en fordel for oss at Molde tar 3 poeng. |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 30.05.2008 19:07 Post subject: |
|
|
Vi passerer begge uansett.. |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 30.05.2008 19:36 Post subject: |
|
|
Jeg foretrekker hvertfall blå seier på lørdag. RBK kan med marginene på sin side ligge på tredje plass når ferien starter. Kun 4 poeng bak Stabæk på første. Det er faktisk ikke direkte urealistiske resultat heller. Det mest urealistiske er seier for Godset hjemme mot Stabæk. Og Stabæk har ikke akkurat briljert på bortebane så langt. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 30.05.2008 22:00 Post subject: |
|
|
Synes det var litt på kanten når Rössler sier i intervju på RBK-TV at han håper på en nøytral dommer synes den insuniasjonen er litt på kanten og noe han bør holde seg for god til. |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 30.05.2008 23:07 Post subject: |
|
|
Læng t potetn tas opp i orkdaln..
Viktigste er at vi vinner! |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 31.05.2008 00:26 Post subject: |
|
|
Selvsagt er det viktigste at vi vinner. Men skal man ta gull så er vi avhengig av hjelp. Dermed bør vi håpe på blå seier i Bergen på lørdag. |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 31.05.2008 00:36 Post subject: |
|
|
jodajada.. selvfølgelig enig med deg i det om vi leser tabell  |
|
Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 31.05.2008 02:27 Post subject: |
|
|
Samme hvem som vinner av Molde og Brann. Det ene er ikke noe bedre enn det andre, uansett hvordan en vrir og vender på det.
Men denne tråden handler vel om RBK-Viking?
Spennende med flat firer og Pelu evt. Aas på topp. Jeg gleder meg til kampen, og tror dette går bra.
Jeg tror ikke Ødegaard kommer til å få så mange sjanser til å kle av Basma. Og når sjansen byr seg tror jeg ikke han greier det. Christer er for rutinert til det.
Jeg føler meg ganske trygg på at vi vinner denne kampen, for så å sette Brann på plass på onsdag, og ta ferie med god samvittighet etter å ha lekt oss videre i cupen mot Kristiansund. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 31.05.2008 03:55 Post subject: |
|
|
Quote: | Samme hvem som vinner av Molde og Brann. Det ene er ikke noe bedre enn det andre, uansett hvordan en vrir og vender på det. |
Følelsesmessig er det ene ikke noe bedre enn det andre, men ser man på tabellen er det selvsagt best at et antattt topplag taper poeng til et antatt bånnlag med tanke på Rbks sjanser til å vinne serie.
Quote: | Jeg tror ikke Ødegaard kommer til å få så mange sjanser til å kle av Basma. Og når sjansen byr seg tror jeg ikke han greier det. Christer er for rutinert til det. |
Hvis du så sist kamp med en rutinert Basma som stort sett ikke gjorde annet enn å feilberegne taklinger å miste mann så har vi all grunn til å være bekymret for Basma. Når alle ferdigheter er borte, er ikke rutine verdt så veldig mye. |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 31.05.2008 05:46 Post subject: |
|
|
Syns det er fornuftig å prøve på en flat firer på midtbanen. Sapara kommer bedre til sin rett på høyrekanten, der han får tid og plass til å slå sine Beckham-innlegg mot Steffen Iversen. Med Storflor på venstresiden får vi to offensive kanter, og da er det viktig at de to i midten er mer defensiv midtbane enn offensiv, og det stemmer jo for både Demidov og Tettey.
Utfordringen blir å plassere Skjelbred på laget når han er tilbake. Han er ingen kant, og heller ingen som passer i rollen som en av to sentrale, når begge kantene er offensive.
Løsningen slik jeg ser det er å bruke Skjelbred som en tilbaketrukket spiss. Kall gjerne systemet 4-2-3-1. Skjelbred vil da kunne gjennomføre avdriblinger og hurtige gjennomløpninger langt nærmere mål enn hva som er tilfelle nå, og det vil forhåpentligvis resultere i mange målsjanser.
Med den stallen vi har nå vil dette være den beste komponeringen av et lag slik jeg ser det. Spørsmålstegnene blir i første rekke om Traore og Konan gjør seg fortjent til en plass på laget og hvor disse passer best inn.
Traore er mest sannsynlig i konkurranse med Storflor, mens Konan kan spille både kant og i Skjelbred-rollen. |
|
Back to top |
|
 |
|