English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ny midtstopper
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 64, 65, 66  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Wilhelm S Myhr
Veteran

PostPosted: 17.03.2008 23:12    Post subject: Reply with quote

Ikke nødvendigvis rett å vurdere laget og forsvarsspillet kun ut fra enkeltspillere. En bør jo også legge til grunn om laget som helhet har en stigende utviklingskurve. Når det er sagt, og om jeg skal være med på premissene dine for vurdering av forsvaret, så tror jeg vi er vesentlig styrket på midtstopperplass med Demidov, mens at vi på venstreback er svekket med Dorsins exit. Og Stoor 08 virker vel å være en del bedre enn Stoor 07. Likevel handler det som sagt om så mange flere faktorer som blir avgjørende for om RBK får sving på forsvarsspillet. Vi snakker om ofte offensiv samhandling, men det finnes da også noe som heter defensiv samhandling.
Back to top
View user's profile Send private message
kristobal
Legende

PostPosted: 17.03.2008 23:19    Post subject: Reply with quote

Demidov har jo virkelig stått fram i vinter. Men jeg er litt redd for at han får sin del av skylda når Kvarme og Basse begynner med feila fra i fjor.

Demidov hadde hatt godt av å spille sammen med en klassestopper.

Det er fryktelig typisk hvis det skjærer seg i noen kamper at det er nykommerne (og de yngste) som havner på benken, fordi de som tar ut laget vil satse på det såkalt trygge....

Jeg var selv en ivrig pådriver for at Stoor burde få tillit i fjor, men måtte se at Tørum gikk tilbake til en nødløsning fra 2006 med Roar som høyreback.

Jeg så hvordan Perry satte en strek over Per Ciljan Skjelbreds nevn etter at unggutten ble kastet utpå med lite hell i Bergen våren 2005.

Men jeg så også hvordan Trond Sollied lot Jan Derek Sørensen spille kamp etter kamp selv om han ikke spilte så bra i 1998, slik at lynvingen kunne slå ut i full blomst sesongen etter.

Starter det dårlig i år så forundres jeg ikke om Demidov havner på benken og at Basse og Beto atter blir vårt stopperpar.

Skulle Tettey eller Ciljan underprestere noen kamper er det vel rett inn med Roar igjen tenker jeg.

Delvis fordi den sportslige ledelsen ikke er tøffe nok, og delvis fordi klubben i mange sesonger har slittes mellom kravet om umiddelbar sportslig suksess og den mer langsiktige tankegangen.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Wilhelm S Myhr
Veteran

PostPosted: 17.03.2008 23:32    Post subject: Reply with quote

Dystert scenario det der. Nå tror jeg imidlertid Henriksen ser at man ikke har noe valg lenger om det skulle butte. Han ser nok at verken Strand eller Basma innehar kapasitet eller kvalitet til å snu en negativ trend, og at å satse på et siste krafttak fra gamlekarene ikke har noe for seg.
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 18.03.2008 12:18    Post subject: Reply with quote

Quote:
- Demidov har vært kanongod fra dag én. Derfor er ikke behovet så prekært. Prosessen med en ny stopper har pågått et års tid nå, men vi er veldig opptatt av at pris og kvalitet skal stemme overens, sier Hoftun.

Kun et år, men man bliver jo ikke længre overrasket over hvor dårligt denne processen er blevet håndteret.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Lomaxx
Veteran

PostPosted: 18.03.2008 16:29    Post subject: Reply with quote

Jeg kan faktisk se tankegangen nå. Tviler på at RBK vil kjøpe en spiller til 20 mill i forsvaret som kan risikere å bli satt på benken når Hamrèn kommer fordi Hamrèn er som Egon, Han har en plan. Håper Lago får spille fremfor Kvarme da det er bedre at vi har en som går i dueller i forsvare og blir runda enn en som rygger og rygger til han blir runda. Har ikke tall på hvor mange offsider Kvarme oppheva jeg i den første fiorentina kampen (så ikke den andre da jeg var et sted uten TV og en resturant som ikke viser fotball)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
nieuwlaat
Veteran

PostPosted: 18.03.2008 17:09    Post subject: Reply with quote

Lomaxx wrote:
Har ikke tall på hvor mange offsider Kvarme oppheva jeg i den første fiorentina kampen (så ikke den andre da jeg var et sted uten TV og en resturant som ikke viser fotball)

Det vil vel si at du ikke har tall på hvor mange offsider han oppheva i noen av kampene?
Back to top
Lomaxx
Veteran

PostPosted: 18.03.2008 17:14    Post subject: Reply with quote

Jeg så litt av Aafk kampen og den første Fio kampen gadd ikke tenke lenger tilbake en siste UEFA cup kampen jeg så Razz

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 02.04.2008 17:02    Post subject: Reply with quote

Stig Thorbjørnsen fortalte på BratZ TV at vi er på jakt etter enda en ny midtstopper.
Back to top
Hedley
Veteran

PostPosted: 02.04.2008 17:05    Post subject: Reply with quote

Syns det er litt merkelig å komme med det nå egentlig. Ikke akkurat å tilfredsstille Nordvik det da.. Men når kvarme og basma nå SKAL gi seg ser det jo igjen tynt ut i det bakre leddet. Samtidig er vel også Lago på vei ut, noe jeg begrunner med at Kris mest sannsynlig blir prioritert foran Lago etterhvert som sesongen går. Dessuten ser det ut som om Kvarme og Demi danner stopperparet videre også.
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 02.04.2008 17:20    Post subject: Reply with quote

Ligger nok i kortene her at Lago ikke får ny kontrakt. Og når Basma og Kvarme legger opp etter sesongen så blir det tynt med bare Demidov, Stadsgaard og Nordvik.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
vingback
Veteran

PostPosted: 02.04.2008 18:04    Post subject: Reply with quote

Bra de har lært at tidligere blundere og fortsetter med kontinuerlig jobbing. Når de vet det kommer til å bli et mannefall av gamlinger til høsten er det bra de er litt i forkant.
Back to top
vingback
Veteran

PostPosted: 30.05.2008 10:52    Post subject: Reply with quote

- I kommende vindu må vi kanskje se litt annerledes på det. Vi mister tross alt sannsynligvis både Christer Basma, Bjørn Tore Kvarme og Roar Strand etter denne sesongen, sjøl om det ikke er helt avgjort ennå. Rutine er viktig i fotball, og vi kan ikke bare ha lovende, fremadstormende spillere, mener Hoftun.

Som Stig T har sagt, 2mas har ment og som han nå fikk bekreftet fra Hoftun, jaktes det på en eller to nye stoppere. Jeg har lenge levd i troa på at alle de overnevnte fossilene skulle gå etter sesongen, men Hoftun er tydeligvis ikke helt sikker på det. Selv kan jeg ikke fatte at det er en problemstilling en gang.

Lago nevnes ikke blant de som kan komme til å gå, så det kan vel tyde på at han er i framtidsplanene kanskje? Med oldisene ut døra er det muligens behov for to stoppere, der den ene også kan beherske høyrebacken. På backen kan også Norvik spille, men det spørs om behovet likevel er der. Spennede om de er ute etter noen som setter Lago på benken eller om det er backup de er ute etter. De snakker rutine, er det da snakk om bare i alder eller om spilleren har spilt på et høyere internasjonalt nivå? Igjen, hva kan de være villige til å betale? En spiller som Håland har rutine i alder, men nivået han har spilt på er ikke det aller høyeste. Er det i denne gaten de har tenkt eller siktes det mot en større spiller som dytter Lago ned?

Last edited by vingback on 30.05.2008 11:04; edited 1 time in total
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 30.05.2008 10:54    Post subject: Reply with quote

Har ikke HÃ¥land gjort det meget bra i Danmark da?
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 30.05.2008 11:01    Post subject: Reply with quote

Skal dette være en spøk?

Et 31 år gammel stopper som aldri har vært mer enn middelmådig og som knapt har en skikkelig styrke i spillet sitt? Michael Jakobsen, sier jeg. Gå 100% for han. Hamrén fikser den biffen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Hedley
Veteran

PostPosted: 30.05.2008 11:08    Post subject: Reply with quote

HÃ¥land er jo kjendis om dagen.. Ble jo utvist etter (var det 11 sek) i comebacket eller noe..

Tror ikke han er noe for oss.
Back to top
NÃ¥erdetnok
Veteran

PostPosted: 30.05.2008 11:11    Post subject: Reply with quote

vingback wrote:
- Selv kan jeg ikke fatte at det er en problemstilling en gang.

Tiltredes på det sterkeste. Man kan ikke planlegge med spillere i den alderen, i beste fall kan de sitte på benken som innbyttere, men i dette tilfelle ligger vel "best før" dato så langt tilbake i tid at dette ikke er noen opsjon heller. Basma er vel nå ca 3 år etter "Sell by" date og lukta begynner å bli stram (Sorry Chris - du har gjort mye bra for klubben og problemet er ikke din feil).
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 30.05.2008 11:28    Post subject: Reply with quote

Hedon:

Quote:
Skal dette være en spøk?

Et 31 år gammel stopper som aldri har vært mer enn middelmådig og som knapt har en skikkelig styrke i spillet sitt? Michael Jakobsen, sier jeg. Gå 100% for han. Hamrén fikser den biffen.

Jeg mente ikke at vi skulle hente Håland ,men mener å ha lest et eller annet sted at han har gjort det brukbart i Danmark. Michael Jacobsen er selvsagt et langt bedre kjøp.
Back to top
ambiguous
Senior

PostPosted: 30.05.2008 12:56    Post subject: Reply with quote

Jeg ser for meg en-to yngre stoppere som kan spille seg god i klubben, kanskje satse på Vegard Skjerve (og evt. kjøpe en ekstra som backup) som kan trene seg god og rolig få spilletid. På den måten kan man beholde Lago - Kris i 1-3 år til før man kjører inn en egen ung spiller.

En annen løsning er å kjøpe en litt rutinert stopper som er villig til å være backup. Poenget er vel at jeg synes Lago bør få sjansen en sesong eller to nå HVIS han fortsetter å prestere godt, som han har gjort.

Har jeg spilt for mye Football Manager eller har den derre Homegrown-regelen blitt innført nå? I så fall så understøtter det Skjerve...
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 30.05.2008 13:05    Post subject: Reply with quote

Vi har jo Smicht også, som sies å være et av de større stoppertalentene i klubbens histore.
h b
Veteran

PostPosted: 30.05.2008 13:10    Post subject: Reply with quote

skjærpings !! Lago har tatt utfordringen og vokst i oppgaven, men hvis man vil kjøpe en sværing som går rett inn å styrker laget er han velkommen !! Ingen "fortjener" en sjanse når man er klart dårligere, ikke noe poeng i det. Vi driver ikke veldedighet !!

Hva hvis vi har kjøpt inn en ny stjerne sentralt da, ville du satte Demi ut da, slik at Lago får en sjanse? Neppe
NÃ¥erdetnok
Veteran

PostPosted: 30.05.2008 13:12    Post subject: Reply with quote

h b wrote:
Vi driver ikke veldedighet !!

Sikkert ikke du, men om det har vært et linjeskift hadde det vært fint om noen kunne fortalt sosemiklene på brakka om det.
Back to top
ambiguous
Senior

PostPosted: 30.05.2008 13:21    Post subject: Reply with quote

h b wrote:
skjærpings !! Lago har tatt utfordringen og vokst i oppgaven, men hvis man vil kjøpe en sværing som går rett inn å styrker laget er han velkommen !! Ingen "fortjener" en sjanse når man er klart dårligere, ikke noe poeng i det. Vi driver ikke veldedighet !!

Hva hvis vi har kjøpt inn en ny stjerne sentralt da, ville du satte Demi ut da, slik at Lago får en sjanse? Neppe

Jeg skal gå med på denne under forutsetning at folka på brakka faktisk kjøper en "sværing" - og vet hva de kjøper (dvs. har gjort grundig forarbeid).

Inntil da står jeg for forslaget mitt om Lago 1-3 år så ungspillere.

NB: Verken Erik Hagen eller Atle Roar Håland er "sværinger", bare så det er nevnt.
Back to top
h b
Veteran

PostPosted: 30.05.2008 13:54    Post subject: Reply with quote

Enig i det, dvs Hagen har vært grei hvis han var 8 år yngre, men tror og håper Hamren har større ambisjoner enn det.
Harald
Forumsjef

PostPosted: 04.06.2008 09:53    Post subject: Reply with quote

Quote:
Ifølge Nordjyske har Jakobsen således rettet kikkerten mod Tyrkiet, hvor Fredrik Risp render rundt. Den centrale forsvarsspiller har været i Tyrkiet de seneste tre år, siden januar måned har arbejdsgiveren heddet Ankaraspor.

Gratis er han også, absolut en spiller vi bør se på.

Aab bejler til gratis svensker

Medlem nr. 2477
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 05.06.2008 12:47    Post subject: Reply with quote

Quote:
- Jeg ved ikke hvor de har fået det fra. Jeg har kontrakt to år mere nede i Tyrkiet, siger Fredrik Risp til Fotballskanalen.

Risp afviser

Der var vist nogle der var for hurtig på aftrækkeren

Medlem nr. 2477
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 64, 65, 66  Next
Page 65 of 66

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb