View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Bakklandia Legende
|
Posted: 18.07.2005 14:12 Post subject: |
|
|
2mas wrote: | Det var vel Westerlo, gammel-klubben til Knut Henry Haraldsen, som benyttet seg av dette i vinter og stilte med 11 spillere fra Elfenbenskysten til start i en kamp!  |
Nei, jeg tror det var Bevern, men er ikke sikker. Uansett veit jeg at den klubben det gjelder faktisk har kun 8 belgiere i stallen, og ikke mindre enn 16 ivorianere, altså spillere fra Elfenbenkysten. DA bør det blinke et rødt lys over hodene til noen i ledelsen, syns jeg.. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
$RBK$ > Brann Junior
|
Posted: 18.07.2005 14:12 Post subject: |
|
|
hvorfor leter vi ikke i Tsjekkia???
er jo EU-land nå og har vært stabile blant de 3-4 beste nasjonene i Europa de siste 10-åra! Spillerne holder meget godt nivå og er relativt billige!
Om det finnes et land i Europa RBK bør intensivere speidingen sin i, må det være Tsjekkia... |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 18.07.2005 14:55 Post subject: |
|
|
$RBK$ > Brann wrote: | hvorfor leter vi ikke i Tsjekkia???
er jo EU-land nå og har vært stabile blant de 3-4 beste nasjonene i Europa de siste 10-åra! Spillerne holder meget godt nivå og er relativt billige!
Om det finnes et land i Europa RBK bør intensivere speidingen sin i, må det være Tsjekkia... |
Nei. Skal vi vende øynene mot Øst-europa, tror jeg det er bedre å kikke til Polen, der er det mange spennende talenter på gang. Dessuten er de billigere enn de fleste tsjekkiske spillere vil være.
Tsjekkia som fotballnasjon er dessuten på vei ned, grunnmuren i laget nærmer seg pensjonsalderen med stormskritt, og foreløpig er det kun Rosicky, Chec (som forøvrig er et genialt navn på en tsjekker.. ) og til dels Baros som har satt i gang generasjonsskiftet. Polen, derimot, er på full fart opp og fram mot gamle høyder..
Alternativt kan, tross en begrenset befolkning, Estland faktisk være et godt tips.. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 18.07.2005 16:58 Post subject: |
|
|
Men det er ingen tvil at Frode Johnsen bør bli sparket og bli erstartet av en "storscorer", som kan score mål CL.  |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 18.07.2005 17:03 Post subject: |
|
|
VerneTroyer wrote: | Nei, jeg tror det var Bevern, men er ikke sikker. |
Det var Beveren. Blandet litt - mange byer i Belgia, vettu! |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 18.07.2005 18:28 Post subject: |
|
|
2mas wrote: | VerneTroyer wrote: | Nei, jeg tror det var Bevern, men er ikke sikker. |
Det var Beveren. Blandet litt - mange byer i Belgia, vettu! |
Ja, og byer på B i tillegg... _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
fjellgeit Rutinert
|
Posted: 20.07.2005 16:02 Post subject: |
|
|
Christian wrote: | Vet ikke om dere kjenner den argentinske spiss Messi. Han er på G20-landslaget og er kåret til G20-VM´s beste spiller. Han har scoret 8 mål i hele VM og er toppscorer!
 |
http://www.dagbladet.no/s...37927.html |
|
Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 21.07.2005 23:24 Post subject: |
|
|
NEWS:
http://pub.tv2.no/nettavi...425839.ece
NÃ¥ har vi mistet Hoftun og det ser ut som om vi mister Russel!
Så nå har vi backupp i alle plasser uten om høyreback.
Og jeg anbefaler Jon Inge Høiland!
Jeg vet dere her i forumet har diskutert Koppinen. Men etter min mening bør en spiller konsentrere seg om 1 plass og utvikle seg vidre og bedre der!
Hva synes dere??? |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 22.07.2005 00:23 Post subject: |
|
|
Giv mig Fakiri på fri transfer istedet. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 22.07.2005 08:13 Post subject: |
|
|
Vi trenger helt klart en høyreback, tror Høiland hadde vært et bra kjøp |
|
Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 22.07.2005 08:58 Post subject: |
|
|
Enig der. Jon Inge Høiland er vel det eneste norske alternativet som er bra nok som høyreback i Rosenborg. Han blir 28 år til høsten slik at han er ikke for gammel heller.
Problemet her kan være at Malmø ikke vil slippe han. Han er fast på laget og de satser på å kvalifisere seg til Mesterligaen. Hvis Rosenborg skal ha han må de få tak i han før evt Malmø skal ut i kvalifisering da han ikke kan spille europacup for Rosenborg hvis han spiller der. Tror ikke lønningen er noen utfordring da lønningene i Sverige er merkbart lavere enn i Norge.
http://www.mff.se/laget/s...=121[/url] |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 22.07.2005 09:20 Post subject: |
|
|
Høiland hadde vært et fint kjøp, men realistisk er det overhodet ikke. Kan egentlig ikke komme på noen realistiske alternativ som er gode nok. Spørs om vi må satse på at Basma plutselig finner formen fra en del år tilbake, men det er sannelig risky |
|
Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 22.07.2005 10:12 Post subject: |
|
|
Harald wrote: | Giv mig Fakiri på fri transfer istedet. |
El Fakiri kommer nok ikke til oss desverre, han "hater" Rbk fra sitt forrige opphold, så det aternative kan vi stryke!  |
|
Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 22.07.2005 10:13 Post subject: |
|
|
Og jeg tror nok vi kan få Høiland for ca. 6 millioner!  |
|
Back to top |
|
 |
Cowboy-Kalle Junior
|
Posted: 22.07.2005 12:32 Post subject: |
|
|
Men hadde ikke strengt tatt vært bedre å investert i en ny angriper nå som Brattbakk forsvinner? Gjerne en midtspiss som kan holde Mongo-Frode på benken ut kontrakten. |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 22.07.2005 12:35 Post subject: |
|
|
Daniel og Thorstein. Fortsett å styrke forsvaret. Backene er svakeste ledd med unntak av keeper nå. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
fjellgeit Rutinert
|
Posted: 22.07.2005 12:40 Post subject: |
|
|
ikke glem ødegaard og storflor nå regner med 4-4-2 blir mer og mer vanlig, og da har vi fire gode spisser. enig med deg, Recon, at forsvaret trenger opppussing |
|
Back to top |
|
 |
Skammels10 Veteran

|
Posted: 22.07.2005 12:44 Post subject: |
|
|
Forsvaret er mer enn bra nok!
Midtstopperparet Kvarme-Lago holder en meget høy internasjonal kaliber.
Venstreback Micke Dorsin er landslagsspiller for Sverige, og har spilt 20 kamper i den franske toppserien. Bare vent; han kommer til å blomstre.
Høyreback er vel kanskje det største "problemet".
Vi har jo alltids Basma, som på sitt beste fortsatt er en av Norges beste backer. Vi må heller ikke glemme Koppinen, selv om han er uaktuell for en lengre periode nå.
Dessuten kunne vel Riseth ha vært et spennende alternativ som høyreback?
Han er sterkt nok både offensivt og defensivt. |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 22.07.2005 12:49 Post subject: |
|
|
Nan0 wrote: | Venstreback Micke Dorsin er landslagsspiller for Sverige, og har spilt 20 kamper i den franske toppserien. Bare vent; han kommer til å blomstre.
|
Ja, han er jo bankers der....
Nan0 wrote: |
Vi har jo alltids Basma, som på sitt beste fortsatt er en av Norges beste backer. |
Nnnghh...
Harald Martin Brattbakk VAR engang Norges beste spiss han og... _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
Cowboy-Kalle Junior
|
Posted: 22.07.2005 13:16 Post subject: |
|
|
Forsvaret duger vel? Kvarme og Koppinen danker lett ut Dassma på backen så snart de er skadefrie. Midtforsvaret er solid, og både Dorsin og Stensaas duger på venstre. Årsaken til at jeg etterlyser en angriper til i stallen nå når Lett-på-tå forsvinner nordover er ønsket om dobbel dekning, og at jeg vil være på den sikre siden mht. at Mongo-Frode ikke blir å finne blant de 11 som starter i fremtiden. |
|
Back to top |
|
 |
Skammels10 Veteran

|
Posted: 22.07.2005 13:22 Post subject: |
|
|
Om du tenker på Sveriges landslag, så er ikke Dorsin bankers der nei. ENN SÅ LENGE! Han må prestere over lengre tid med RBK. Derfor jeg skrev; bare vent; han kommer til å blomstre.
Man kan ikke sammenligne en spiss med en back;
Brattbakks måltørke gjorde at han ble "dårligere".
Han fikk nok sjanser.
Basma har ikke spilt sin siste kamp for RBK.
Koppinen er min favoritt på høyreback, men Basma er en finfin reserve! |
|
Back to top |
|
 |
Gerrard Junior

|
Posted: 22.07.2005 20:54 Post subject: |
|
|
Jeg ville kanskje kjøpt en midtbane spiller til, for Berg holder ikke samme nivå som før, selv om vi har både Solli og Ciljan i bakhånd, kan det være lurt å ha en god mitbanespiller til. Ellers må vi få en spiss som scorer, helstad gjør det men en til gjør ikke rbk dårligere. Ut med frode johnsen |
|
Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 22.07.2005 21:01 Post subject: |
|
|
Synes midtbanen vår er god nok jeg, nå som Eguren er kommet.
Vi har da Roar, Eguren, Fredrik, Ørjan, Jan Gunnar og Per Ciljan. Også har vi Tettey bak der igjen. Vi kan stille med flere forskjellige kombinasjoner på midtbanen. Sju spillere som alle er mer eller mindre god nok for førsteelleveren skal vi ikke klage på.
Hvis det løsner for Alex, så trenger vi ikke en ny spiss. Både Braaten, Ødegaard og Helstad er kapable til å score mer enn mange nok mål. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 23.07.2005 01:44 Post subject: |
|
|
Vi trenger en spiss som kan score mål, og gjøre noe alene.
En spiss som er i Carew-Rushfeldt klasse!
Noen som hadde nevnt Polen, Tsjekkia og Ukraina! Det er jo interesangt, det! Er det noen som vet hvem som er toppscoren i disse landene?
Noen som gidder å søke på nettet el? |
|
Back to top |
|
 |
hai Junior

|
Posted: 24.07.2005 19:47 Post subject: |
|
|
Baadshah/Tab wrote: | Vi trenger en spiss som kan score mål, og gjøre noe alene.
En spiss som er i Carew-Rushfeldt klasse!
Noen som hadde nevnt Polen, Tsjekkia og Ukraina! Det er jo interesangt, det! Er det noen som vet hvem som er toppscoren i disse landene?
Noen som gidder å søke på nettet el? |
Jeg vet hvem som er det beste laget med de beste spillerne! _________________ Brunost |
|
Back to top |
|
 |
|