English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Lerkendal stadion
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 69, 70, 71 ... 135, 136, 137  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
bolgebah
Veteran

PostPosted: 21.05.2008 11:31    Post subject: Reply with quote

Våronna er overstått i dalsidene over Lundamo, i alle fall. Og jeg tror ikke de store revolusjonene vil bli røpet i år. Flytting til øvre øst neste år, RBK skal forhandle om en del avtaler etter neste sesong... lurt å smøre seg med tålmodighet.
Back to top
View user's profile Send private message
*Thor*
Senior

PostPosted: 21.05.2008 11:50    Post subject: Reply with quote

TÃ¥lmodighet? Crying or Very sad Men ok, det er mottatt. Uansett godt at ting skjer og at optimismen sniker seg inn, selv hos de mest negative rundt om i kriker og kroker. Tommel'n opp!

Thor
Back to top
Bjarne Grandstand
Junior

PostPosted: 21.05.2008 11:55    Post subject: Reply with quote

Å jeg tror RBK haddd tjent på å hype dette skikkelig. Allerede nå. Hypen er ofte vigtigere enn alt det andre. Undervurdér aldri ryktet! Wink
Back to top
bolgebah
Veteran

PostPosted: 21.05.2008 12:12    Post subject: Reply with quote

Det er også et ordtak som heter at man ikke skal undervurdere makten til veldig dumme mennesker i veldig store grupper. Vi 20 000 som stadig vender tilbake til Lerkendal tross et lag som ikke akkurat er stabile i prestasjonene er ett eksempel.

Jeg tror ikke det ville hatt noe for seg å gå ut med noen flere planer på nåværende tidspunkt, da vi fortsatt er tidlig i planleggingsfasen. Og så må vi nesten bruke litt tid på noe annet enn RBK også. Selv sitter jeg og prøver å lære meg et statistikkprogram her.
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 21.05.2008 12:17    Post subject: Reply with quote

Blind av kjærlighet er det noe som heter. Smile
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
martibs
Veteran

PostPosted: 21.05.2008 15:59    Post subject: Reply with quote

Blind av sinne og frustrasjon er vel mer passende. Spørs hvor mange som kommer mot Ham/Kam på en onsdag...
Back to top
MIXMASTERTOT
Senior

PostPosted: 21.05.2008 17:35    Post subject: Reply with quote

Er det lov å bygge pub med direkte tilgang til tribunene i tippeligaen? (Vet kun at kranene må være stengt så lenge kampen er i gang)

Det kunne vært noe det!
Back to top
Bjarne Grandstand
Junior

PostPosted: 21.05.2008 18:38    Post subject: Reply with quote

Var det ikke noe snakk om dette da?
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 22.05.2008 08:36    Post subject: Reply with quote

Når det gjelder restauranter, puber og diverse i tribunene så er det flott på kampdag, da de antagelig genererer mye penger. Men uansett hvor godt de går begrenses penge-genereringen av restaurantenes og pubenes makskapasitet.

Men problemet er at det er aktivitet på Lerkendal kun knappe 25 dager i året. Når det ikke er aktivitet på Lerkendal blir disse restaurantene og pubene litt malplasserte. De ligger ikke midt i løypa for å si det sånn.

Eneste måte å motvirke begrensningen til makskapasiteten er slik jeg det å bygge fast tak med konsumering i arealer som forandrer funksjon når det ikke er kamp samt konsumering på tribuneradene. For er det surt og kaldt tror jeg folk foretrekker en kaffekopp fremfor et glass øl.

Jeg ser for meg at man bygger om dagens VIP arealer til konvertible arealer. Det vil si restauranter og puber for almuen på kampdag, og universitetsarealer ellers. Jeg ser for meg at man stenger Strindveien for trafikk og bygger ut tempekrysset, sorgenfriveien og S.P.Andersens vei. Kanskje er det mulig å sluse Nardo-Risvollan-trafikken fra sentrum oppover omkjøringsveien med en litt smartere løsning ved Siemens? Dermed er det klart for blokk der Strindveien står med dedikerte VIP arealer og kombinerte VIP/universitets-lokaler.
Back to top
h b
Veteran

PostPosted: 22.05.2008 08:40    Post subject: Reply with quote

alle studentene du snakker om hele tiden da, de er vel øltørste mer enn 25 dager i året ???
Konesseur
Veteran

PostPosted: 22.05.2008 08:45    Post subject: Reply with quote

Sant nok, men jeg tror nok at Lerkendal-puben kommer i direkte konkurranse med andre puber og kafeer som kanskje er bedre plassert.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 22.05.2008 09:03    Post subject: Reply with quote

Når jeg grunner litt på trafikkavviklingen langs E6 i området tror jeg at man kan erstatte alle de tre lyskryssene fra Lerkendal til Siemens med et to-plans-kryss der Tempekrysset står per idag og samtidig få smidigere trafikkavvikling. En del av utgiften kan finansieres ved salg av frigjorte arealer ved stenging av Strindveien samt noe ved "Siemens"-krysset.
Back to top
v_olden
Veteran

PostPosted: 22.05.2008 11:04    Post subject: Reply with quote

På Elland Road har de en pub for sesongkortinnehavere. Den går meeeeeget godt på kampdag. Veldig få sitteplasser men tjåke fullt likevel. Vet ikke hvordan det er de andre dagene.

Lurer fremdeles på hvordan vi slapp inn...

Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014
Back to top
h b
Veteran

PostPosted: 22.05.2008 11:08    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Når jeg grunner litt på trafikkavviklingen langs E6 i området tror jeg at man kan erstatte alle de tre lyskryssene fra Lerkendal til Siemens med et to-plans-kryss der Tempekrysset står per idag og samtidig få smidigere trafikkavvikling. En del av utgiften kan finansieres ved salg av frigjorte arealer ved stenging av Strindveien samt noe ved "Siemens"-krysset.

store saker du roter deg inn i nå, men du skal ha for at du nærmer deg et snev av ydmykhet, tror aldri jeg har sett deg bruke ordet "tror" før Wink
Konesseur
Veteran

PostPosted: 22.05.2008 15:24    Post subject: Reply with quote

Når jeg grunner på det er det mer og mer klart for meg at en klimatisert giganthall er mye bedre egnet til kampdag-aktiviteter enn en kampdagstadion. Både arealmessig og klimatisk har en giganthall store fordeler for bespisning, underholdning, øldrikking osv.
Back to top
MIXMASTERTOT
Senior

PostPosted: 22.05.2008 17:35    Post subject: Reply with quote

Du skriver mye spennende Konesseur... tydeligvis lagt ned mye tankearbeid på Lerkendals fremtid!

Det er 2 ting som betyr noe for meg når Lerkendal en dag blir bygget om.

Pri1: Mye mer intimitet enn det er i dag. Tribunene må bygges helt ut til matta og lerkendal må ha svinger. Skjønner heller ikke hvorfor det må være stoler på de plassene der det står folk hele tiden uansett. (Kanskje UEFA regler setter begrensninger for mine ønsker på noen punkter her)

Pri2: At Rosenborg skal tjene mest mulig penger... uavhengig om det er kampdag eller fler bruks stadion
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 22.05.2008 19:48    Post subject: Reply with quote

Eller ganske enkelt: Bygge stadion slik at det blir mye gøy i fremtiden.

Skal det bli mesterlig(a) må det satses på å lage en forretningsplatform som er uslåelig i Norge, og konkurransedyktig med klubber nedover i Europa. Det er nemlig en sammenheng mellom det finansielle fundamentet til en klubb og suksessen på banen.

Det er ikke en Fornebu Arena jeg har lyst til å bygge med lite volum, kunstig lys plassert på ei øde halvøy langt uti fjorden. Det jeg ser for meg er en mindre utgave av Ford Field (hvertfall innvendig) med innslag fra Fosshaugane Campus, Lucas Oil Stadium og andre gode stadioner, samt innovasjon i hvordan en stadion også kan brukes til forelesninger, bibliotek, kantine, grupperom, studiearbeidsplasser.

Det er også et kjøpesenter i planene, men denne delen av planen kommer vi tilbake til litt senere.
Back to top
Haugen
Veteran

PostPosted: 22.05.2008 20:07    Post subject: Reply with quote

Kjøpesenterplanene dine har du allerede hvert i gjennom.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Jomer
Rutinert

PostPosted: 22.05.2008 20:10    Post subject: Reply with quote

Hva er galt med at en fotballstadion bare er en fotballstadion? Ser poenget med å tjene penger. Men jeg vil ikke at Lerkendal skal se ut som ett jævla kjøpesenter. Greit å ta inn penger men fins da andre inntektskilder enn å besudle vårt fotball stadion med alskens ikke fotball relaterte dritt. Det er måte på hvor mye av sjela vi skal miste å. Lerkendal er tross alt ved siden av brakka det som er viktigst for sjela i klubben etter min mening. Besudla nok er de latterlige tribunene allereda å. Vil ikke tjene penger for enhver pris.
Konesseur
Veteran

PostPosted: 22.05.2008 20:12    Post subject: Reply with quote

Edit: Det er et valg mellom nostalgi og mesterlig(a).

Edit: Svar til Haugen: Supermarkedplanen ja, men ikke kjøpesenterplanen i umiddelbar avstand til stadion mellom Strindveien og Brakka. Brakka har jeg forresten flytta til Lade. Det er ved treningsanlegget den hører hjemme.
Back to top
toki
Veteran

PostPosted: 22.05.2008 20:22    Post subject: Reply with quote

Nå begynner du å se(u)rre litt mye...
Mange gode ideer og planer, har du Konesseur, men å flytte brakka blir vel som å flytte Rosenborg fra Trondheim.
Konesseur
Veteran

PostPosted: 22.05.2008 20:38    Post subject: Reply with quote

Flytter man treningsfeltet vekk fra Brakka flytter man igrunnen Brakka vekk fra omgivelsene. Brakka er hva den er pga tilknytningen til treningsfeltet.
Back to top
h b
Veteran

PostPosted: 22.05.2008 21:14    Post subject: Reply with quote

brakka er vel for liten uansett med alle ansettelsene i det siste. Men mener å ha hørt at den er fredet pga noe med krig og tyskere å gjøre
Haugen
Veteran

PostPosted: 22.05.2008 21:30    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
kjøpesenterplanen i umiddelbar avstand til stadion mellom Strindveien og Brakka.

Da har det vel strengt tatt ikke noe med Lerkendal Stadion å gjøre.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
arnt
Veteran

PostPosted: 22.05.2008 22:44    Post subject: Reply with quote

Skutle har vel allerede snakket om utvidelse, evt tilbygg av brakka.
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 69, 70, 71 ... 135, 136, 137  Next
Page 70 of 137

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb