View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Bakklandia Legende
|
Posted: 21.05.2008 14:48 Post subject: |
|
|
2. div er vel på et nivå som bare er marginalt høyere enn det Steffen har prestert på mesteparten av sesongen. Altså ikke veldig strabasiøst, nei. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 21.05.2008 14:51 Post subject: |
|
|
Skapet? Artig.... |
|
Back to top |
|
 |
Prinsen fra Os Senior
|
Posted: 21.05.2008 20:18 Post subject: |
|
|
JellyFish wrote: | -Satte standarden
Kanskje ikke så mye nytt som ikke har vært oppe før, men likevel "bra" å høre det fra Langeland i BT også.
FOR SÆRTILFELLET er blitt standarden, og standarden er blitt en brysom påminnelse om hvordan Brann lot lønnsspiralen gjøre enda en sving. Lett var det kanskje ikke å se akkurat den konsekvensen da folkekravet lå klamt over beslutningstakerne. Lærdommen må være at noen ganger må selv folkets krav avvises. |
Langeland hadde en ganske annen tone i på senhøsten i fjor: http://fotball.bt.no/komm...e94569.ece
Knut Langeland wrote: | Brann har strukket seg langt, og mye lenger enn de opprinnelig hadde tenkt, for å sikre seg Erik Huseklepp i tre nye år. Men så ville det heller ikke vært noen unnskyldning for å la kantspilleren gå til en konkurrerende klubb i Norge. |
|
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 21.05.2008 20:26 Post subject: |
|
|
knerten_10 wrote: | Mainn, å spille 2. divisjon kan vel nesten kalles å slappe av for en Tippeliga-spiller. |
En del som slapper av i RBK og da med andre ord  |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
|
Back to top |
|
 |
Katalysator Veteran

|
Posted: 22.05.2008 18:57 Post subject: |
|
|
Hoho. Jeg gnir meg i hendene. _________________ "A talented youngster from Slovakia or Norway, once doomed to slog out his career in Košice or Trondheim with occasional appearances on his national team, could now hope to play in the big leagues." - Tony Judt, Postwar |
|
Back to top |
|
 |
WegHard Veteran

|
Posted: 22.05.2008 19:25 Post subject: |
|
|
Flotte greier! _________________ Sparken så'n bli still. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 22.05.2008 19:41 Post subject: |
|
|
Dette bør alle det som har påstått at det f.eks hadde vært bedre å gi Dorsin 1 million ekstra i lønn istedenfor å kjøpe en ny venstreback lese. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 23.05.2008 15:38 Post subject: |
|
|
Synes hypen av Jaiteh begynner å bli litt vel drøy. Når en kan lese slikt i en artikkel i Bergens Tidene
Quote: | Den gambiske unggutten betegnes som en av verdens beste sentrale midtbanespillere i sin årsklasse. |
Synes jeg det blir litt vel mye. For all del en meget spennede spiller ,men en trenger ikke å overdrive og særlig med tanke på at en har spillere som Anderson som er i samme årsklasse som nok er 100 ganger bedre enn Jaiteh. En annen spiller som nok er bedre enn Jaiteh er Arsenal spiller Denilson og hvis jeg leter litt kan jeg nok finne mange flere eksempler.
Etter min mening er nok Jaiteh bedre enn både Fakiri og Einarsson og bør være makker til Eirik Bakke.
Drømmer om en stor liga |
|
Back to top |
|
 |
JellyFish Veteran
|
Posted: 23.05.2008 18:32 Post subject: |
|
|
Sagaen fortsetter:
Nytt million-nei i Brann
I dag ligger lønnen til backen på under én million i året, noe som er godt under Erik Huseklepps totalpakke. Huseklepps lønnshopp har Hanstveit tenkt å bruke til sin fordel.
EDIT: Beklager, merka ikke at jeg var så seint ute med "nyheten" _________________
Mikael Dorsin wrote: | Fotball er ganske enkelt når man gjør det enkelt. |
Last edited by JellyFish on 24.05.2008 01:16; edited 2 times in total |
|
Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 23.05.2008 18:42 Post subject: |
|
|
Ever Banega - Valencia er også 88-modell. Uansett, enig i at hypen rundt Jaiteh har tatt helt av.
Og jeg gleder meg stort over at de ga en innbytterjypling alt alt alt for mye i lønn. Så de ikke dette komme? Tydeligvis ikke. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 24.05.2008 14:59 Post subject: |
|
|
Gleder meg til å se noe av funnene til "Speider" Harald Aabrekk, tror potensielt vi kan få noen av Tippeligaens største flopper.  |
|
Back to top |
|
 |
doris Veteran
|
Posted: 25.05.2008 20:27 Post subject: |
|
|
Solid keeper Opdahl gitt. Perfekt for landslaget. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 25.05.2008 20:55 Post subject: |
|
|
Det er igrunn merkelig at Opdal i hele tatt er i troppen. Har samme tabbefrekvensen som Espen Johnsen i glansdagene. Når vi møter Brann bør spillerne våre få beskjed om å skyte fra 25 m og inn treffer enn målet og Opdal står der er det en stor sjanse hver gang. |
|
Back to top |
|
 |
mynock Junior
|
Posted: 26.05.2008 14:42 Post subject: |
|
|
Keenoir wrote: | Det er igrunn merkelig at Opdal i hele tatt er i troppen. Har samme tabbefrekvensen som Espen Johnsen i glansdagene. |
Og i glansdagene var vel også Johnsen landslagskeeper...
Men tror dette nok var det Hareide trengte for å kunne gi Jarstein sjansen fra start. Så får vi se hvordan det går... |
|
Back to top |
|
 |
d@len Rutinert

|
Posted: 26.05.2008 16:14 Post subject: |
|
|
Som Brannsupporter er jeg 100% for å gi landslagsplassen til Jarstein. Håkon trenger ikke bry hodet sitt for mye med landslaget - det er Brann han bør fokusere på. Tydelig at Hareide m.fl. har gjort vår "verdens beste keeper" til en skygge av sitt 2007-selv (sett ut i fra tippeligakampene).  |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 30.05.2008 14:39 Post subject: |
|
|
Påtross av Huseklepp avtalen har faktisk Brann klart å få en av sine nøkkelspillere til å signere. Lurer på hvor mye dette svir i lommene på Brann ,men tviler på at han tjener mindre enn Huseklepp.
Bakke forlenger med Brann |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 30.05.2008 16:58 Post subject: |
|
|
Heller uvanlig:
Quote: | Bakke får imidlertid en kunstgressklausul i kontrakten. Som kjent skal det snart avgjøres om det nye banedekket på Stadion blir naturgress eller kunstgress.
Skulle avgjørelsen falle på kunstgress, kan Bakke altså vurdere kontrakten på ny med klubben, men uten at han per i dag vil si mer om hva en slik avgjørelse vil bety. |
|
|
Back to top |
|
 |
brann_copper Senior
|
Posted: 30.05.2008 18:53 Post subject: |
|
|
Og Helstad og Hanstveit kommer til å signere de også. Bare vent og se. I tillegg tipper jeg at enten Ruud eller Hoff (eller begge) kommer til å signere med Brann i løpet av sommerpausen. Om det svir på pungen? Kanskje, men det er bedre med litt sviing på pungen enn å ikke ha baller i det hele tatt! _________________ We will fight them on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets... We will never surrender! - Sir Winston Churchill (Brann-patriot så god som noen) |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 30.05.2008 20:06 Post subject: |
|
|
Det er lov å satse ,men det er lov å bruke fornuft, Start er et skrekkeksempel på hvordan det ikke skal gjøres deres rivaler Viking er et eksempel på hvordan det skal gjøres. Viking uten "hårball" har like mye midler som dere i en mindre by på et mindre stadion jeg vil si det er godt jobbet. |
|
Back to top |
|
 |
Isfuglen Junior
|
Posted: 30.05.2008 20:20 Post subject: |
|
|
Keenoir wrote: | Viking uten "hårball" har like mye midler som dere i en mindre by på et mindre stadion jeg vil si det er godt jobbet. |
På den annen side nyter Viking ekstra godt av å ha "oljå" godt plassert i byen. Mye penger i omløp i Stavanger. Lite gamle ruste Toyota Corollas der i gården. |
|
Back to top |
|
 |
brann_copper Senior
|
Posted: 30.05.2008 21:06 Post subject: |
|
|
Selvsagt finnes det eksempler på hvordan det ikke skal gjøres. Når du nevner Start som et eksempel på overdreven tro på egen betalingsevne, så mener jeg det er like riktig å peke på RBK som et eksempel på hvordan det går an å spare seg til fant. En klubbs surt oppsparte midler forrenter seg best når de investeres i sportslig satsing. Det er selvsagt greit å ha litt på bok, men det får da være grenser for asketisme. _________________ We will fight them on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets... We will never surrender! - Sir Winston Churchill (Brann-patriot så god som noen) |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 30.05.2008 21:14 Post subject: |
|
|
Vel, vi la ut 30 millioner for Morten Knutsen, Christer George og Tor Trondsen uten at det ble noen suksess. I tillegg har vi nå i det siste bydd 20 millioner for Reginiussen, over 27 millioner for Prödl, rundt 15 millioner for Laursen og 8-10 millioner for henholdsvis Storbæk, Bjørkøy og Wæhler.
Jeg er meget fornøyd med at vi landet på Demidov og Stadsgaard istedet. |
|
Back to top |
|
 |
brann_copper Senior
|
Posted: 30.05.2008 21:29 Post subject: |
|
|
Stadsgaard og Demidov er gode kjøp. Ingen tvil om det. Likevel er jeg en smule forundret over å registrere at du er fornøyd med spillerjakten, og synes klubben arbeider tilfredsstillende for å forsterke laget. Jeg vil bare inne om at RBKs lønnspolitikk har stått i veien for et par gode signeringer i det siste. Hadde vi hatt like mye penger i Brann eller Viking, hadde vi brukt dem.... _________________ We will fight them on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets... We will never surrender! - Sir Winston Churchill (Brann-patriot så god som noen) |
|
Back to top |
|
 |
|