| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Hedley Veteran
|
Posted: 17.05.2008 00:26 Post subject: |
|
|
| Så var jo vi et enda større bunnlag før kampen å da.. |
|
| Back to top |
|
 |
Wilhelm S Myhr Veteran

|
Posted: 17.05.2008 00:29 Post subject: |
|
|
En opptur med fire mål rett vei! Viser blant annet hvor viktig det er å score først, for før Saparas 1-0 var det ikke mye å juble over.
Synes ikke kampen i seg selv var noen voldsomt stor forestilling rent spillemessig. For all del; tidvis framgang, men laget har fremdeles mye å gå på når det gjelder å sette fart framover. I kvarteret fra 2 til 4-0 var det generelt veldig mye bra, og laget viste en offensiv kraft. Etter Kones scoring døde det meste ut og RBK kontrollerte uten at man viste særlig interesse for å score ett femte. Defensivt var det solid, og det gir jo en viss trygghet.
Lillestrøm var ufattelig dårlige. Laget hadde ingenting å by på. Det er derfor vanskelig å si så mye om kveldens prestasjon, slik det også vat det mot Tynset. Uansett er det nok godt for laget å få litt positivt påfyll. |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 17.05.2008 02:32 Post subject: |
|
|
Det er bare herlig å slå norges ondeste lag (ved siden av Molde) med slike siffer.
Jeg hadde en flaske champis på lur til 17 mai, men når vi scora det fjerde målet måtte den til pers.
Det ble et voldsomt smell og halvparten spruta ut over bordet og golvet.
Man kan trygt si at sjampisflaska spontan-ejakulerte i pur glede over rosenborgs fjerde mål. |
|
| Back to top |
|
 |
Ã…smund Rutinert
|
Posted: 17.05.2008 02:35 Post subject: |
|
|
Noe av det koselige og litt skremmende jeg husker best fra kampen er rett før 3-0målet hvor Iversen feier forbi Riseth.
Koselig fordi det var digg å se Riseth prestere så elendig forsvarsspill foran Kjernen og at det endte i mål.
Skremmende fordi det minte meg litt om et mål vi kunne sluppet inn de foregående sesongene. Skremmende dårlig forsvarsjobb en mot en.
Forøvrig så er jeg som mange andre her litt usikker på hvor god denne prestasjonen egentlig var. Vi skapte vel ikke mer enn 6-7-8 (?) sjanser totalt, og viste derfor en solid effektivitet. Perioder var bra, andre var vel så der. Menmen, får stikke fingern i jorda å glede seg over storseier og tre poeng. Tar ikke av ennå men.. 
Last edited by Ã…smund on 17.05.2008 03:16; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 17.05.2008 02:48 Post subject: |
|
|
| VGs sjansestatistikk sier 6-2 og TV 2 sier 5-2. Ingen sjanseorgie for å si det sånn. |
|
| Back to top |
|
 |
Bullseye Rutinert

|
Posted: 17.05.2008 02:58 Post subject: |
|
|
Dette var en mental toppers videreføring av opplevelsen mot Tynset,
I det lange løp kan dette med max`s utelling ende med seriemesterskap.
 _________________ Cantate Conflictus |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 17.05.2008 04:26 Post subject: |
|
|
| Vi skapte kanskje ikke så mange sjanser, men de kom etter skikkelig angrepsspill og det har vi ikke sett særlig mye av tidligere. Litt av det skyldes at LSKs midtbane var som en åpen låvedør (minnet om vår midtbane i enkelte tidligere kamper), men det får så være og skyldes delvis at vi for en gangs skyld tar ledelsen. Jeg er forøvrig ganske sikker på at om vi hadde peisa på etter 4-0 så ville vi fått flere. Dessverre så senka vi tempoet og trilla ball i steden. |
|
| Back to top |
|
 |
DenRodeBaron Proff

|
Posted: 17.05.2008 09:21 Post subject: |
|
|
Jeg har merket meg at enkelte her har trukket fram forsvaret som bra, og spissene som dårlig. Iversen og Kone la ned en innsats i går som jeg ikke kan huske å ha sett på lenge. De gikk tilogmed på løp i bakrom! Når spissene er bevegelige, er det mye enklere å få til et godt spill framover på banen, fordi det skaper defensiv uro hos motstanderen.
LSK var elendige i går, og jeg ser ingen grunn til å friskmelde laget på bakgrunn av de to siste kampene, men laget har vist framgang, og det er veldig positivt at Hamren overtar et lag som surfer på en medgangsbølge.
EDIT: Litt uklar formulering. Jeg mener selvfølgelig at innsatsen var mye bedre på Iversen og Kone i går.
Last edited by DenRodeBaron on 17.05.2008 22:45; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 17.05.2008 19:02 Post subject: |
|
|
| En spiller jeg syns har fått lite skryt etter kampen i går er Iversen. Iversen var ok offensivt, men han jobbet som en hest bakover. |
|
| Back to top |
|
 |
uglevett Veteran
|
Posted: 17.05.2008 20:03 Post subject: |
|
|
Uansett om man måler prestasjonen til god eller ikke, eller at LSK faktisk var møkkdårlige i utgangspunktet og ble spilt dårligere - så tror jeg det viktigste alle (også vi supportere) kan ta med seg fra denne kampen er den gode følelsen av å vinne en kamp og score mange mål. Det gir en selvtillit og smil om munnen som vi har manglet hittil i år. Ingen tvil hos meg om at det er vanskelig å være et ungt lag når du ikke får ut potensialet i laget. Og så ser det jo ut til at egentrening (les: Skjelbred m.fl) har slått positivt ut.
NÃ¥ gleder jeg meg til Molde-kampen gitt.  _________________ Rock. |
|
| Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 17.05.2008 20:06 Post subject: |
|
|
Helt enig. Han sprang som en helt hele kampen. Fantastisk om Steffen kan komme i form. Vi trenger han. Kanskje ungguttas innsats har smittet over? _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
| Back to top |
|
 |
stalet Senior
|
Posted: 17.05.2008 20:18 Post subject: |
|
|
Eller kanskje de har begynt å innse at Hamren kommer snart. På tide å starte med jobbing uten ball da. Jeg er også uenig i de som mener at spissene våre var stillestående i går. Kommenterte til sidekameraten allerede på 0-0 at Kone og Iversen så ut til å bevege seg mer en foregående kamper.
Når det er sagt: LSK var elendige, og vi hadde tur i situasjoner der vi har hatt utur i de tidligere kampene. Tenker bl.a. på Skjelbreds, Iversens og Kones mål som tidligere i år nok hadde gått istanga eller over. Nå gikk de stang inn og i krysset.
Men seiere vil gi nødvendig selvtillit, og forhåpentligvis skårer vi først mot Molde også. |
|
| Back to top |
|
 |
JellyFish Veteran
|
Posted: 17.05.2008 20:27 Post subject: |
|
|
Fikk ikke sett kampen, men gratulerer med seier og dagen! Smaker DEILIG! _________________
| Mikael Dorsin wrote: | | Fotball er ganske enkelt når man gjør det enkelt. |
|
|
| Back to top |
|
 |
stalet Senior
|
Posted: 17.05.2008 20:30 Post subject: |
|
|
| En ting til: jeg er glad i vi ikke kjøpte han derre Bjørkøy. Det var skrale greier han bidro med. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 17.05.2008 21:51 Post subject: |
|
|
| Thor Arild wrote: | | Fantastisk om Steffen kan komme i form. |
Det er faktisk veldig viktig, kan avgjøre om vi får medalje eller ikke det. Hadde vært så sykt med Steffen (og gjerne Sapi) i 2006-form. |
|
| Back to top |
|
 |
DenRodeBaron Proff

|
Posted: 17.05.2008 22:46 Post subject: |
|
|
| Jeg lurer på en ting. Røyker Sapara enda? |
|
| Back to top |
|
 |
PIN-kode Rutinert
|
Posted: 17.05.2008 22:49 Post subject: |
|
|
| stalet wrote: | | En ting til: jeg er glad i vi ikke kjøpte han derre Bjørkøy. Det var skrale greier han bidro med. |
Bjørkøy har vært elendig i alle kampene jeg har sett av Lsk i år (3-4 stykker). |
|
| Back to top |
|
 |
torerik Veteran

|
Posted: 18.05.2008 01:15 Post subject: |
|
|
| Dog er det vel strengt tatt få spillere som har vært gode på LSK, og Bjørkøy har sikkert kvaliteter han ikke har fått uttelling for enda. (Men for all del, glad vi ikke kjøpte ham (til den prisen)). |
|
| Back to top |
|
 |
hhem Proff
|
Posted: 18.05.2008 10:18 Post subject: |
|
|
| Kjello wrote: | | En spiller jeg syns har fått lite skryt etter kampen i går er Iversen. Iversen var ok offensivt, men han jobbet som en hest bakover. |
Grunnen til at han jobbet bedre enn i noen av kampene jeg har sett tidligere i år er kanskje at kampen gikk på fredag istedenfor søndag? |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 18.05.2008 12:57 Post subject: |
|
|
Haha, det var min hypotese i pausen også. De spilte såpass bra fordi det var fredag, og de ikke hadde rukket å gå på fylla før kamp ennå. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
|