View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Iziba Jaja Veteran
|
Posted: 10.05.2008 17:33 Post subject: |
|
|
Synes Bratseth gjør en god jobb i Bratz tv jeg. Interessant program for de som er over gjennomsnittet interessert i RBK, men du har helt sikkert rett Senador. Tror også at Bratseth er satt til jobben så han kan henge på brakka og drikke kaffe............. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 10.05.2008 17:46 Post subject: |
|
|
- Mediebiten blir en ganske stor del av jobben, samtidig som jeg vil bidra i sportslig avdeling og jobbe en del prosjekt. Det blir en helt ny rolle, så jeg får finne ut etter hvert om det er dette jeg vil gjøre i framtida, sier Rune Bratseth.
Les mer: TV som nekter å skape overskrifter
Dagblad-anmelderen var ikke spesielt begeistret, og en toer på terningen:
(...) et ble snodig å høre en såpass sentral skikkelse som Rune B. spørre Henriksen om «hvorfor det går sånn det går i RBK for øyeblikket». Hvem har ansvaret for det? Kjernen? Ham? Spillerne? Og ingen i ledelsen?
Vel, dette er sitdownfjernsyn for trøndere: hjemme, borte og
uavgjort. Brødrene Elvestad har fått en seriøs konkurrent.
Les mer: «BratZTv» |
|
Back to top |
|
 |
Oddis Senior
|
Posted: 10.05.2008 20:44 Post subject: |
|
|
Jeg skjønner ikke helt denne satsinga til RBK. Det er vel ingenting å tjene på dette? Greit nok med merkevarebygging, men dette er bare interessant for noen få. Jeg kan ikke forstå annet enn at dette er masse penger ut. |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 10.05.2008 21:10 Post subject: |
|
|
Er neppe dyrt å produsere disse innslagene. Tjener det garantert inn på økt web-trafikk og dermed høyere reklameinntekter. |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 10.05.2008 21:57 Post subject: |
|
|
Det som er dyrt er at Bratseth skal vanke store deler av tiden med en hinsides lønn i forhold til arbeid. 1,8-2mill(går ut i fra dette) i året for å ha et par prosjekter og BratzTV er bortkastet. Det blir jo enda dyrere hvis vi skal ha med arbgiveravgift osv.
Kan ikke se at Bratseth drar inn 2-3mill i året. Hverken ved å hjelpe sportslig avdeling eller ved å ha eget program.
I tillegg skal det jo spikres sammen noe til Roar Strand og garantert flere som legger opp(Basma?). Hvis denne utviklingen fortsetter hvor mange exRBKere har vi i 2015? |
|
Back to top |
|
 |
Oddis Senior
|
Posted: 11.05.2008 09:58 Post subject: |
|
|
Kjello wrote: | Er neppe dyrt å produsere disse innslagene. Tjener det garantert inn på økt web-trafikk og dermed høyere reklameinntekter. |
Du tror dette er billig? Hva har Bratseth og de andre i lønn? Jeg kan garantere at dette koster flere millioner per år (generelt wb-TV). Greit nok at de har noen innslag om kqamper og intervjuer, men at Bratseth skal ha sitt eget program virker på meg helt latterlig. |
|
Back to top |
|
 |
torerik Veteran

|
Posted: 11.05.2008 12:44 Post subject: |
|
|
senador wrote: | Strengt tatt kunne vel en annen i RBK media tatt seg av disse intervjuene. |
Hvem synes du bør være ekspertkommentator når Jørgen Stenseth kommenterer treningskamp direkte på RBK-TV? Odd Rune Wolden?
For all del, Odd Rune flink, men kanskje ikke til akkurat det. Man kan sikkert mene mye både om Bratseth som person og jobben han har gjort/gjør, men at han har både fotballfaglig kompetanse og kjenner Rosenborg som klubb bør de fleste kunne være enige om. Som ekspert er han derfor en ressurs for RBK media som så vidt jeg kan se ingen andre er i nærheten av å være.
Nå har jeg overhodet ikke peiling på hva slags strategier mediesatsningen i Rosenborg har, men jeg håper den vil vokse opp til å bli en instans som klarer å være kritisk til både det sportslige og den øvrige driften i klubben. I en slik sammenheng ser jeg for meg at Bratseth kan være et slags bindeledd mellom det som foregår disse to områdene og medieavdelinga.
Oddis wrote: | dette er bare interessant for noen få. Jeg kan ikke forstå annet enn at dette er masse penger ut. |
Skal man bare lage tabloid stoff som "Straffespark på trening" og "Se Tetteys nye frisyre"? "Er Per Ciljan singel?!?!"? Om alt bare skal ha handle om profittmaksimering bør vi vel snart gå på 7/11 Stadion og se Remaborg. Dybden er undervurdert. Hørt om Austria Salzburg? Begge Austria Salzburg?
Brat Z TV er smalt, og har sannsynligvis relativt lave seertall i forhold til mye annet RBK-TV produserer - men om RBKs mediesatsning skal bli en tungvekter er det i mine øyne helt nødvendig at man lager denne typen programmer. De er smalere - men også dypere. De som finner dette interessant, dog færre, finner det nok langt mer interessant enn de spissformulerte tabloid-innslagene nevnt over. Klubben trenger å lage stoff for de som er spesielt interessert. Uten å mene å høres for flåesete og dramatisk ut, tror jeg det kan skape sterkere bånd mellom klubben og publikum (supporterne).
Ta siste episode, for eksempel. Tror du Adressa noen gang vil produsere noe som ligner et slikt 20 minutters intervju med Maaø? Dette er makta og fordelen en klubb-kanal har framfor et tabloidkommersielt medieselskap. Jeg stemmer for at vi bruker den. |
|
Back to top |
|
 |
Oddis Senior
|
Posted: 11.05.2008 20:28 Post subject: |
|
|
Quote: | Oddis wrote: | dette er bare interessant for noen få. Jeg kan ikke forstå annet enn at dette er masse penger ut. |
Skal man bare lage tabloid stoff som "Straffespark på trening" og "Se Tetteys nye frisyre"? "Er Per Ciljan singel?!?!"? Om alt bare skal ha handle om profittmaksimering bør vi vel snart gå på 7/11 Stadion og se Remaborg. Dybden er undervurdert. Hørt om Austria Salzburg? Begge Austria Salzburg? |
Så fordi jeg mener dette er en tullete satsing så tror du at jeg ønsker Tetteys nye frisyre??
Quote: | Brat Z TV er smalt, og har sannsynligvis relativt lave seertall i forhold til mye annet RBK-TV produserer - men om RBKs mediesatsning skal bli en tungvekter er det i mine øyne helt nødvendig at man lager denne typen programmer. De er smalere - men også dypere. De som finner dette interessant, dog færre, finner det nok langt mer interessant enn de spissformulerte tabloid-innslagene nevnt over. Klubben trenger å lage stoff for de som er spesielt interessert. Uten å mene å høres for flåesete og dramatisk ut, tror jeg det kan skape sterkere bånd mellom klubben og publikum (supporterne).
Ta siste episode, for eksempel. Tror du Adressa noen gang vil produsere noe som ligner et slikt 20 minutters intervju med Maaø? Dette er makta og fordelen en klubb-kanal har framfor et tabloidkommersielt medieselskap. Jeg stemmer for at vi bruker den. | [/quote]
Nei, kanskje Adressa ikke vil gjøre det. Det er ikke det som er poenget. Det jeg vil frem til er hvordan RBK skal tjene på dette. De kan ikke produsere web-TV for en smal klikk uten at dette på en eller annen måte er til gagn for klubben, enten direkte økonomisk eller indirekte som merkevarebygging/lojalitet. Når RBK snart får økonomiske problemer, er dette det første som kuttes ut.
Det er ikke bare Bratseth jeg tenker på, men hele Web-TV. Jeg skulle likt å se antall unike brukere, jeg tror det er relativt få brukere. Men mulig jeg tar feil. |
|
Back to top |
|
 |
torerik Veteran

|
Posted: 11.05.2008 22:04 Post subject: |
|
|
Jeg skjønte at du stilte spørsmålstegn ved inntjeninga. Mitt svar var at jeg tror dette er en god ting for klubben, også økonomisk, i det minste indirekte og i hvert fall på lang sikt.
Jeg trodde du kun snakket om Brat Z TV. Når du nå langt på vei antyder at hele RBK-TV-satsinga er et feilsteg for klubben tror jeg vi bare får være enige om å være uenige, for jeg tror dette er et område det er helt nødvendig å være med på om man skal se opp og fram i dag. |
|
Back to top |
|
 |
Oddis Senior
|
Posted: 11.05.2008 22:18 Post subject: |
|
|
Generelt om web-satsing: Det er klart et web-satsinga er meget bra for oss som er interessert, og jeg håper at jeg tar feil. Men når jeg ser hvilke ressurser/penger som legges ned i dette, har jeg vanskelig for å forstå den strategiske nytten (akkurat nå). Men nå er jeg en økonomisk forsiktig kar.
Om Bratseth: Jeg vet ikke hva Bratseth har i lønn, men sikkert et sted mellom 1-2 millioner. Programmet han lager er jeg ganske sikker på at krever mye tid fra hans side. På meg virker det råflott å bruke så mye ressurser på dette. For mye fokus går fra produktet (laget) til satsing som er avhengig av produktet. |
|
Back to top |
|
 |
torerik Veteran

|
Posted: 11.05.2008 22:47 Post subject: |
|
|
Hva mener du egentlig når du sier web-satsing? RBKs Internett-tjenester er langt mer enn RBK-TV, og RBK-TV er ikke utelukkende web-basert, det sendes på "vanlig" riksdekkende TV.
Hvilke ressurser/penger er det du ser blir lagt ned i dette? Bare dine antagelser ut i fra å se på produktet, eller sitter du på tall?
Bratseth gjør som sagt langt mer i klubben, både medierelatert og ikke, enn Brat Z TV. Hvor mye tid han bruker på det vet jeg selvsagt ikke, men det slår meg egentlig ikke som et program som krever veldig mye bakgrunn: Det har en lett og folkelig tone. Det brukes ikke innslag. Det er, for å sette det på spissen, bare Bratseth og en annen person som snakker interessant skit. Dessuten tipper jeg Bratseth allerede har kontroll på de som er der og hva de driver med, noe som taler for å bruke nettopp ham som programleder.
Hvordan kan du mene at dette tar fokus fra det sportslige? Som du sier; "satsing som er avhengig av produktet". Det sportslige er basisen i produktet RBK media formidler, og det tror jeg ikke blir mindre tydelig av å ha en sterk mediesatsing - tvert imot. At man lever av det sportslige blir bare mer tydelig, både innad i klubben og for oss. |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 11.05.2008 23:17 Post subject: |
|
|
Jeg synes Rune gjør en fin innsats i studio. Rune er en likandes kar. Poenget med å la folk snakke ut er bra. Til gjengjeld synes jeg at hans skal ta initiativ til å få frem saker som har litt kjøtt på uten av den grunn å ta en konfliktfylt tone.
Når det gjelder inntjening og kostnader og Runes lønn osv. synes jeg vi skal ta det litt rolig. Uansett vanskelig å regne om effekten i kroner og øre. |
|
Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 12.05.2008 00:36 Post subject: |
|
|
Synes Bratseth gjør en helt grei jobb som intervjuer, og han har også turt å stille spørsmål samt svart på spørsmål på vegne av RBK som jeg tviler på at journalister eller andre som ikke har Bratseths status kunne tillatt seg å spørre/svare. På sikt er internett veien å gå for RBK om man ønsker å få flere tilhengere enn trøndere som bor nært nok Lerkendal til å dra på kamp og som leser Adressa eller Trønderavisa etc. Selv bor jeg i utlandet og synes web-tv er et stort fremskritt, inklusive muligheten til å se RBKs kamper via nettet. På sikt håper jeg RBKs medieavdeling også internasjonaliseres, da de store pengene ligger i å markedsføre seg f.eks. mot det fotballhungrige asiatiske markedet. RBKs markedsandel i Norge er forholdsvis begrenset og mettet vil jeg tro, men det potensialet som finnes både i Norge utenfor Trøndelag og verden forøvrig må fungere via internett. Jeg håper RBK sikrer seg % eller enerett til visning av sine kamper via nett til utlandet. Det kan bli en gullgruve om RBK kommer tilbake og spiller jevnt og trutt ute i Europa, og da særlig CL. Satt en gang på flyet fra Brunei til Brisbane (Australia) og kom i snakk med en Thailandsk sidemann. Han var fotballinteressert, og det var tre ting han visste om norsk fotball: Ole G Solskjær, Tore Andre Flo, og Rosenborg. (Dette var i 2002). Så RBK er en global merkevare, men produktet er per i dag like internasjonalt tilgjengelig som norsk brunost.
Angående populariteten til RBKs webtv, så ble følgende oversikt publisert i en annen tråd her på forumet første januar:
Litt statistikk RBK-TV:
Antall innslag: 250
Visninger totalt: 570 000
Snitt visninger for innslag: 2300
Mest sette innslag: La Manga-videoen
Visninger: 14000
Beste måned: August
Visninger i beste måned: 139 000
Beste uke: Uke 45 (Uka og dagen etter Valencia borte)
Visninger beste uke: 54000
Beste dag: 25 okt. (Dagen etter Valencia hjemme)
Visninger beste dag: 21 000
Synes dette er brukbare tall for et medium i oppstartsfasen. Vil anslå at selv uten noen markedsføring så vil Bratseths program ses av 5000-10000 seere, men gitt linken fra reklamen i Adressa (og andre nettaviser?) så ligger nok seertallene enda høyere. Og da snakker vi om at det er flere som ser enkeltprogram på RBK-tv enn det er tilskuere på Lerkendal.
Det store spørsmålet er hvor mange som vil betale for RBK-tv, eller om RBK ser seg fornøyd med reklameinntekter knyttet til de enkelte programmene. (Jeg vil anta at RBK-tv som betalingstv må inneholde mindre reklame enn en gratisversjon). |
|
Back to top |
|
 |
Oddis Senior
|
Posted: 12.05.2008 09:56 Post subject: |
|
|
Quote: | Hvilke ressurser/penger er det du ser blir lagt ned i dette? Bare dine antagelser ut i fra å se på produktet, eller sitter du på tall? |
Jeg sitter ikke på noen tall. Som sagt, godt mulig jeg tar feil og at dette er en meget lur satsing på sikt pga RBKs meget sterke merkenavn. Men jeg tror dere undervurderer fullstendig hva dette koster. Det er mange årsverk som legges ned i dette. Kanskje Myren vet mer?
Quote: | Angående populariteten til RBKs webtv, så ble følgende oversikt publisert i en annen tråd her på forumet første januar: |
Personlig synes jeg dette er ganske lite, jeg er ganske siker på at RBKWeb ikke står tilbake for dette. Jeg startet selv en internettside for 8 år siden innen et nisjebransje, og hadde mer trafikk enn dette etter 3 måneder. Jeg mistenker at det er bare den harde kjerne som er inne på rbk.no. Det er oss som er adskillig mer enn middels interessert.
Hvor mange som ser på programmene via TV2 etc. har jeg ikke kjennskap til, men godt mulig at det drar opp voldsomt.
Quote: | Det store spørsmålet er hvor mange som vil betale for RBK-tv, eller om RBK ser seg fornøyd med reklameinntekter knyttet til de enkelte programmene. (Jeg vil anta at RBK-tv som betalingstv må inneholde mindre reklame enn en gratisversjon). |
Betalingsvilligheten er fortsatt meget lav på internett og kvaliteten er for dårlig. Jeg tror dette ligger mange år frem i tid.
Det jeg vil frem til er at jeg tror RBK legger ned for mye ressurser i dette (i penger). |
|
Back to top |
|
 |
Bjarne Grandstand Junior
|
Posted: 14.05.2008 10:22 Post subject: |
|
|
Har sett et par sendinger. Ganske stusslig konsept. Et svart kjøkkenbord plassert i et hjørne i VIP avdelinga, men sine husmorvinduer og gardiner  |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 14.05.2008 12:23 Post subject: |
|
|
Det er ikke kjøkkenbord og gardiner som er konseptet.
Konseptet er glimrende og gjennomføringen er bra. At enkelte ikke liker gardinene i studio, får så være. |
|
Back to top |
|
 |
Bjarne Grandstand Junior
|
Posted: 14.05.2008 13:04 Post subject: |
|
|
Liker ikke Bratseth heller;) |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 14.05.2008 13:10 Post subject: |
|
|
Da burde du kanskje styre unna programmet som bærer hans navn. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 14.05.2008 15:33 Post subject: |
|
|
Det er når man leser innlegg som det fra Bjarne Whatever at man skjønner hvorfor riksmedia faktisk skriver om hårsveisen til Tettey - det er folk der ute som synes slike ting er viktig. |
|
Back to top |
|
 |
torerik Veteran

|
Posted: 15.05.2008 10:19 Post subject: |
|
|
Hårsveisen til Tettey er jo viktig. Tettey er som et av våre yngre og mest populære talenter en ekstrem merkevarebygger. Ungdom er store konsumenter, og skal vi utvikle oss som klubb må vi inn i dette markedet - da er slike ting minst like viktig som sportslige prestasjoner.
Se på Vålerenga, de er i ferd med å ansette Jan Thomas.
 |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 15.05.2008 16:34 Post subject: |
|
|
torerik wrote: |
Se på Vålerenga, de er i ferd med å ansette Jan Thomas.
 |
Haha, du kødda nå?  |
|
Back to top |
|
 |
torerik Veteran

|
Posted: 16.05.2008 13:43 Post subject: |
|
|
Hehe, ja, men det er forhåpentligvis nærmere sannheten enn det første avsnittet. |
|
Back to top |
|
 |
toki Veteran

|
Posted: 22.05.2008 22:33 Post subject: |
|
|
Nils Arne på Bratz-tv.
Er det ny intro?  _________________ 04.12.96 |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 22.05.2008 22:55 Post subject: |
|
|
He-he, Heldal snakket om kanskje en times prat. Eggen greide seg med 40 minutter.
FÃ¥r sette meg ned og se. |
|
Back to top |
|
 |
PIN-kode Rutinert
|
Posted: 22.05.2008 23:05 Post subject: |
|
|
SINNSYKT bra!
Eggen er faen meg et geni. Tok meg selv i å nikke flere ganger mens jeg så på, for det var så mye jeg selv har ergret meg over tidligere også: Adressas idiotiske artikler til tider (de er jo mer kritiske enn resten av avis-norge til sammen), mediabilde generelt (det med personkonflikter osv. de ville ikke si det, men tror det først og fremst var rettet mot tv2) osv. VELDIG bra innslag!
Introen var også stilig forresten  |
|
Back to top |
|
 |
|