English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Kommentar: Hvorfor gjør Rosenborg det så dårlig?

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 11.07.2005 20:05    Post subject: Kommentar: Hvorfor gjør Rosenborg det sÃ¥ dÃ¥rlig? Reply with quote

Rosenborg har den klart sterkeste stallen i Tippeligaen. Flere langslagsspillere må ta til takke med benkplass. Penger er de klart rikest på i hele Norge, og treningsfasilittene er de overlegne med. RBK har også tatt gull i Norge 13 år på rad. Men nå har alt gått skeis. Vi er en tabelljumbo, røk ut i cupen mot Hønefoss, og er plutselig blitt et middelmådig tippeligalag. Hvorfor?

Mange sier det er lurest å sparke treneren. Det er jo det enkleste det, eller hva? Jo, men gir det egentlig noen forbedringer? Jeg mener det ikke gjør det. Mange har også snakket om at det er best å kjøpe seg ut av krisen. Joda, kunne vel vært greit med noen nytilskudd i stallen og.

Men først og fremst er grunnen, fortsatt i følge meg, spillerne. De gir ikke alt. De gidder ikke jobbe. De står ikke på, blør ikke for drakta. De er tydeligbvis mette, leie. De jeg snakker om er "gamlingene", Hoftun, Berg, Brattbakk osv. Alle er i og for seg meget gode fotballspillere, som har ferdighetene som skal til, men bruker dem ikke. Eller gidder ikke. Noe må det jo være. Så løsningen på problemet er enklest mulig en varsel til spillerne: BEGYNN Å JOBB! STÅ PÅ! DERE TJENER JO MYYE MER ENN ALLE STARTSPILLERNE, SIKERT DOBBELT SÅ MYE, MEN DE KLARER IHVERTFALL Å STÅ PÅ FOR DEN LILLE LØNNA DE FÅR I FORHOLD TIL DERE!
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende

PostPosted: 11.07.2005 21:11    Post subject: Reply with quote

Tabelljumbo er vel å ta litt hardt i, vel? Wink
kikki
Senior

PostPosted: 11.07.2005 22:30    Post subject: Reply with quote

enig i mye av det du skriver, men noen tabelljumbo er vi vel ikke... laget har jo ligget der de ligger nå en god stund, og forhåpentligvis kryper de litt lengre opp på tabbellen etter hvert..

du skriver at spillerne ikke blør for drakta mer, at de er mette, og samtidig at du ikke synes å sparke treneren nødvendigvis er den beste utveien.. men tror du ikke dette har noen sammenheng? jeg mener spillerne er bortskjemte, rett og slett.. de går rrundt og daffer på trening, og gir bare det nest beste i kamp, samtidig som enkelte stadig blir observert påvirket på mange av trondheims nattklubber (jeg er ikke den som mener spillerne ikke bør få more seg ute, men det er viktig at de retter fokuset sitt mer på egne prestasjoner, særlig med tanke på situasjonen nå). alt dette er et resultat av mangel på respekt. vi så tendensene til det etter at hareide forsvant, og nå er det mer enn tydelig for de fleste. ikke misforstå meg, jeg mener perry er en flott trener, men det en toppklubb som rosenborg trenger er en leder. en eggen-type som krever mer av spillerne, og som ikke gir seg før spillerne virkelig presterer, en som stiller krav. perry har, som vi alle vet, spillernes tillit (noe som ola by manglet), men respekten uteblir. jeg tror de tenker på ham mer som en kompis enn sjefen deres, for det er jo tross alt det han er. så dersom han ikke klarer å gjenvinne den respekten, er jeg redd for at styret vil erstatte ham, og det med full rett.

når det gjelder nedturen laget har gjennomgått denne sesongen har jeg bare en ting å si; vi har vunnet gull hvert eneste år de siste 13 årene, det var vel på tide med en nedtur. spørsmålet en kan stille seg i etterkant er om krisen kunne ha blitt gjort mindre og ikke fullt så smertefullt dersom vi hadde hatt en leder i trenerteamet som ville ha printet spillerne i bakhodet hver bidige dag at de faktisk er priviligerte ved å få spille i en klubb som rosenborg, og at det dermed kreves at de må jobbe deretter.

akkurat nå ser hele laget ut som en saueflokk, det er på tide en leder dukker opp og dytter dem på riktig spor igjen. for talentene er der, de må bare utnyttes.
Mathiasman
Proff

PostPosted: 11.07.2005 22:39    Post subject: Reply with quote

jeg sier ikke at jeg vet at du ikke følger med på forumet. men jeg sier at man finner de fleste svar man lurer på om man følger med på forumet og hva som blir sagt der. flere av brukerene her har kommet med gode forklaringer på at RBK gør det så dårlig.

RBK FOR ALLTID

NY RBK-SIDE! www.RBKonline.net

Besøk den i dag! Dessverre er den ikke helt ferdig, men dere får en smakebit på hvordan den kan bli!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
attach
Forumsjef

PostPosted: 11.07.2005 23:12    Post subject: Reply with quote

Mathiasman wrote:
jeg sier ikke at jeg vet at du ikke følger med på forumet. men jeg sier at man finner de fleste svar man lurer på om man følger med på forumet og hva som blir sagt der. flere av brukerene her har kommet med gode forklaringer på at RBK gør det så dårlig.

Om noen har luftet lignende meninger før, så må da vel andre få lov til å si hva dem mener også!

Last edited by attach on 11.07.2005 23:38; edited 1 time in total
Back to top
kikki
Senior

PostPosted: 11.07.2005 23:35    Post subject: Reply with quote

Mathiasman wrote:

RBK FOR ALLTID

var det meg du hintet til nå? Rolling Eyes
Bruiser
Junior

PostPosted: 12.07.2005 01:18    Post subject: Re: Kommentar: Hvorfor gjør Rosenborg det sÃ¥ dÃ¥rlig? Reply with quote

knerten_10 wrote:
Rosenborg har den klart sterkeste stallen i Tippeligaen.

Der kræsja du på startstreken gitt. I tillegg til meg ville minst eitt par Brann-kompiser og ei Vålerenga-dame sagt seg sterkt uenige om du kom og sa dét til oss på by'n. Du kan meine kva du vil, men å bruke det der som argument held berre ikkje i ein saklig diskusjon om kvifor Rosenborg gjer det dårlig i år sammenligna med tidligere sesonga.

Eg vil nok meine at grunnen er ein amatør av ein trener som forvalter spelerane feil, og ein spelestil som ikkje passer til spelermateriellet. Det og at nokre av nøkkelspelerane til RBK ikkje held god Tippeliga-standard lenger vil eg tru utgjer størstedelen av skylda at RBK ikkje lenger kan valse frå seier til seier i Tippeligaen. Sjå berre på Frode Johnsen. RBK's største garanti på mål i TL er blitt like middelmådig i TL som han har vore i CL.

Eksemplane frå CL der RBK til tider har blitt overkjørt pga fireren og treeren bak ikkje klarer å holde med i tempoet, kjem no også til syne i langt større grad i TL, med fleire klubber som har langt fleire offensive strenger å spele på. Samme kan seiast om angrepet til RBK. RBK-angrepet som dei siste åra ikkje akkurat har bøtta inn med mål i CL, finn det no også vanskligare å komme til kjangser og score mål i TL.

Begrunnelsen av at spelerane er mette og likeglade vil eg sei det ligg særdeles lite i. Korleis kan up-and-coming, viktige spelera for RBK-maskineriet som Ødegaard, Helstad, Storflor, Braaten, Skjelbred, Russel, Dorsin og E Johnsen vere mette når dei knapt eller aldri har vunnet noke før? Å skylde på gamlingane Brattbakk, Hoftun, Berg, tre spelera som sitter på benken/er skada oftere enn dei speler, blir i mine auge også altfor lettvint.

Veien til suksess er egentlig veldig kort for RBK. Det gjeld berre å gjere dei rette valga, og eitt av dei er definitivt ansettelse av ny trener.
longns
Veteran

PostPosted: 12.07.2005 03:22    Post subject: Re: Kommentar: Hvorfor gjør Rosenborg det sÃ¥ dÃ¥rlig? Reply with quote

knerten_10 wrote:
[size=18], fortsatt i følge meg, spillerne. De gir ikke alt. De gidder ikke jobbe. De står ikke på, blør ikke for drakta. De er tydeligbvis mette, leie.

Hvem har ansvaret for at de blør for drakta da? TRENERN!
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 12.07.2005 04:44    Post subject: Reply with quote

Treneren har ikke ansvaret for at spillerne ikke blør for drakta, men han har ansvaret for å prøve å gjøre noe med det.

Uansett, jeg synes spillerne gjorde et hederlig forsøk mot Vålerenga. Dem sto på og kjempa, men det strakk ikke til. Grunnen til det er ikke spillernes manglende potensial til å prestere, men trenernes dårlige jobb med å få utløst dette potensialet.

Blant mange skader, mye utskiftninger og nye spillere, har det vært for mye fokus på å mestre rosenborg-stilen. Kombinert med lav intensitet på trening, så får ikke spillerne godt nok grunnlag til å mestre rosenborg-stilen slik som forventet. Selvtilliten faller og det baller på seg. Det har vært Rosenborgs bane!

Spillerne trenger en følelse av mestring og trygghet i sin rolle. Dette må ikke undervurderes!

Det viktige nå er forutsigbarhet. Det er ikke tid for konstant eksperimentering som Per Joar har drevet med lenge. Man må legge en plan og følge den. Jeg tror dette blir bedret i sommerpausen!
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb