English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Erik Hamrén
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 31, 32, 33 ... 173, 174, 175  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 10.05.2008 20:33    Post subject: Reply with quote

Nekter å tro at Hamrén vil kunne få sparken før tidligst høsten 2009.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
jarln
Veteran

PostPosted: 10.05.2008 20:50    Post subject: Reply with quote

dette laget kan ikke unngå å forbedre seg, så Hamren sitter nok ganske sikkert ut 2009-sesongen så lenge RBK blir blant de 5-6 beste fortsetter han nok i 2010 også..
Back to top
View user's profile Send private message
Hedley
Veteran

PostPosted: 10.05.2008 21:17    Post subject: Reply with quote

TV2-sporten med Hamrén intervju straks nå..

sikkert mye av det samme som det har blitt linket til her, men alltids hyggelig å se han Smile
Back to top
quarterback
Rutinert

PostPosted: 10.05.2008 21:33    Post subject: Reply with quote

Virker som folk her har særdeles liten tiltro til Hamren ved å nesten vurdere han som ferdigsparket før han går inn døra.

En smule logikk tilsier vel at ledelsen kjenner sin besøkelsestid nå etter en rimelig tubulent periode. Det er vel i ledelsens interesse å høre på sine medlemmer. Samtidig har jo Kjernen nå påpekt av de vil følge opp trenersituasjonen fremover. Det vil jo være å kutte sitt eget hode å kaste Hamren på døren før sesongen er startet i 2009.
Back to top
robinla
Veteran

PostPosted: 10.05.2008 21:40    Post subject: Reply with quote

Nå kan jeg ikke si å ha sett noen kommentarer som peker i retning liten tiltro til Hamrén jeg men...
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
ballerusk
Junior

PostPosted: 10.05.2008 21:54    Post subject: Reply with quote

Etter intervjuet med Hamrén på TV2 er i alle fall jeg positivt innstilt.

Så .. hvem her kan lære han tango?
Back to top
Hedley
Veteran

PostPosted: 10.05.2008 21:58    Post subject: Reply with quote

Hehe, får sende ham på et tango kurs.

"noen ganger må man ta en del harda beslut"..

Tenker med en gang på da Hareide sa goodbye til Bent.
Back to top
jarln
Veteran

PostPosted: 10.05.2008 22:49    Post subject: Reply with quote

Har tenkt mye på det med Bent.. På banen var han lederskikkelse nr. 1 og i mange år en lagets kanskje viktigste spiller. I ettertid har han fremstått som klok og samtidig er Bent kanskje den som skjønner spillet NAE sto for best på det praktiske.. Allikevel har han aldri fått en sentral rolle i klubben.

Personlig mistenker jeg at det er fordi han ikke er trønder. Og personlig hadde jeg heller sett Bent i en trenerfunksjon i klubben enn postmannen.

Hvis Erik Hamren først skal ha en RBK-tilknyttet assistent vil jeg lansere Bent Skammelsrud. Nå såpass distansert at han kan ta vanskelige valg, og samtidig en mann det er umulig å ikke respektere. Knytt sammen det han har lært om samhandling fra NAE og det han lærer fra Hamren og vips så har vi noe forenklet en mann som kan ta ytterligere steg en gang i fremtiden..
Back to top
Stubbelur
Veteran

PostPosted: 10.05.2008 23:20    Post subject: Reply with quote

Så lenge "MC Hammer - U Can't Touch This" spilles over speakern, hver gang RBK scorer, etter at Hamrén har tatt over, er jeg fornøyd.
Back to top
skjæringen
Veteran

PostPosted: 10.05.2008 23:28    Post subject: Reply with quote

Enig, jarln. En annen ting som skuffer meg, er tiden etter at Bent ble vraket av Hareide foran 2003-sesongen. En mildt sagt overrasket BS tok en prat med Rune Bratseth og stillte seg til disposisjon for en jobb i RBK-systemet, men ble møtt med en kald skulder. Det var liksom ikke bare, selv etter en fantastisk karriere å be om å få dra nytte av sin enorme erfaring. Fy faen, du snakker om å " møte seg selv i døra" Cool
Back to top
John Ass
Senior

PostPosted: 10.05.2008 23:38    Post subject: Reply with quote

At gamle helter ofte har fått jobb pga. spillerkarrieren deres er mye av grunnen til problemene i klubben i dag. Forstår ikke hvordan du kan være så skuffet over at BS ikke har jobb i klubben i dag.

god spiller betyr ikke god trener eller god leder.
Back to top
robinla
Veteran

PostPosted: 10.05.2008 23:39    Post subject: Reply with quote

Dette begynner vel å skli litt ut fra temaet? Smile
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Hedley
Veteran

PostPosted: 10.05.2008 23:55    Post subject: Reply with quote

Hamrén er vel av mange sett på som et petimeter??(vet ikke hvordan det skrives) som skal gjøre de små detaljene riktig og ikke være usseriøs på noen som helst måte..

at han da velger å godta Rambo som ass må vel være pga

1) at han ikke har noen klare ass'er selv å ta med
2) RBK har bestemt at han SKAL ha rambo

Hvis det første gjelder, så vil jeg tro at han kjapt kvitter seg med han. En type som ikke kan stilen det skal spilles passer vel ikke særlig godt inn som ass.

hvis det andre gjelder, så skjønner jeg ikke at han tok jobben.
Back to top
skjæringen
Veteran

PostPosted: 11.05.2008 00:04    Post subject: Reply with quote

John Ass wrote:
At gamle helter ofte har fått jobb pga. spillerkarrieren deres er mye av grunnen til problemene i klubben i dag. Forstår ikke hvordan du kan være så skuffet over at BS ikke har jobb i klubben i dag.

god spiller betyr ikke god trener eller god leder.

Påenget mitt var at RB selv valgte å si opp sin jobb som sportsdirektør, men at han sannsynligvis fikk "klarert", lenge før, at han ville bli tilbudt en annen stilling i klubben. Hamren er nok godt forberedt, og vet nok at han kommer i møte med 10-15 klovner i både sportslig og administrativ avdeling.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 11.05.2008 11:01    Post subject: Reply with quote

Skammelsrud var da juniortrener i Rosenborg i en periode, men han fikk sparken.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 11.05.2008 11:27    Post subject: Reply with quote

Fikk han sparken? Jeg mener å huske at han sluttet. Gjerne opplys meg.

Last edited by Keenoir on 11.05.2008 11:58; edited 1 time in total
Back to top
vingback
Veteran

PostPosted: 11.05.2008 11:29    Post subject: Reply with quote

Selv om det ikke er riktig tråd for dette; hvorfor ble han sparket attach?

Skjønner heller ikke hva Hamrén skal med Rambo som trener. Ikke kan han bidra taktisk, ikke holde kvaliteten på treningene oppe og han klarer tydeligvis ikke å kommunisere godt med spillerne (ikke alle skjønner trøndersk), samtidig som han tydeligvis heller ikke er noen stor formidler av det han vil formidle.
Back to top
skjæringen
Veteran

PostPosted: 11.05.2008 11:42    Post subject: Reply with quote

Tror heller ikke at han fikk sparken. Skammelsrud's ønske var å jobbe som speider og finsiktelse av talenter, men det hadde vi ikke bruk for var den klare beskjeden fra Bratseth.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 11.05.2008 12:04    Post subject: Reply with quote

Skammels var juniortrener både i 2003 og 2006. Virket som om partene ikke helt skiltes som venner den siste gangen heller.

Over til emnet igjen: Må si at jeg fortsatt får følelsen av å se en ung, svensk Eggen når Hamrén gestikulerer og småfabler. Smile

Nå gjelder det bare å gi ham tid til å forsøke å snu skuta.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hjelde
Veteran

PostPosted: 11.05.2008 12:36    Post subject: Reply with quote

RBKfan100% wrote:
....2) RBK har bestemt at han SKAL ha rambo

...hvis det andre gjelder, så skjønner jeg ikke at han tok jobben.

Ja, hvis det virkelig er tilfelle at RBK har bestemt eller presset utilbørlig på for at Rambo skal være assistent, så tror jeg de kan ha skutt seg selv i foten. Som Hamrèn sier i intervju, dette handler om team.work, og da er det nesten like viktig å ha kompetanse i assistent-trener rollen som i hovedtrener rollen. Hvis vi skal fortsette med dette "flytte-rundt-på-gamle-rosenborgspillere-uten-kompetanse-systemet", ender det med at Hamrèn mislykkes og blir sparket fordi han ikke har ett godt nok team rundt seg, mens gutteklubben grei overlever nok en gang...
Back to top
Lomaxx
Veteran

PostPosted: 11.05.2008 12:47    Post subject: Reply with quote

RBKfan100% wrote:
Hamrén er vel av mange sett på som et petimeter??(vet ikke hvordan det skrives) som skal gjøre de små detaljene riktig og ikke være usseriøs på noen som helst måte..

at han da velger å godta Rambo som ass må vel være pga

1) at han ikke har noen klare ass'er selv å ta med
2) RBK har bestemt at han SKAL ha rambo

Hvis det første gjelder, så vil jeg tro at han kjapt kvitter seg med han. En type som ikke kan stilen det skal spilles passer vel ikke særlig godt inn som ass.

hvis det andre gjelder, så skjønner jeg ikke at han tok jobben.

Kan jo være fordi han ikke fikk med seg noen andre før overgangsvinduet stengte eller noe sånt. Han assistenten han har i Aab skal jo bli hovedtrener der nede. Kanskje han gjør sånn som Høgmo og henter et nytt trener apparat etter sesongen nå han har sett ut hva som trengs å fornyes.

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
vingback
Veteran

PostPosted: 11.05.2008 12:56    Post subject: Reply with quote

I intervjuet sies det at han bruker en fast ellever, der bytter bare skjer når det er nødvendig. Blir spennende om han setter en fast startellever med en gang han kommer, eller om det blir litt triksing til han finner det beste alternativet. Noe sier meg at et slik system må til for å få skikk på laget igjen. Gleder meg!
Back to top
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 11.05.2008 13:24    Post subject: Reply with quote

Lomaxx wrote:
Kan jo være fordi han ikke fikk med seg noen andre før overgangsvinduet stengte eller noe sånt. Han assistenten han har i Aab skal jo bli hovedtrener der nede. Kanskje han gjør sånn som Høgmo og henter et nytt trener apparat etter sesongen nå han har sett ut hva som trengs å fornyes.

Det er ikke overgangsvindu for trenere. Rambo skal være assistent for Hamrén ut sesongen. Grunnen til dette, er at han ikke fikk overtalt assistenten fra Aab om å komme oppover.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
Lomaxx
Veteran

PostPosted: 11.05.2008 13:26    Post subject: Reply with quote

my bad.

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 11.05.2008 13:27    Post subject: Reply with quote

Syns det var et meget positivt inntrykk Hamren gav på TV2-intervjuet i går. Håper han er en diktatorisk galing med tendenser til å være drittsekk nå og da. En fyr med spesielle egenskaper som spillerne vil spille for, enten om de vil bevise at han har rett eller bevise at han har feil.
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 31, 32, 33 ... 173, 174, 175  Next
Page 32 of 175

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb