English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Steffen Iversen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 100, 101, 102 ... 214, 215, 216  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hedley
Veteran

PostPosted: 01.05.2008 03:02    Post subject: Reply with quote

Sa bullsey 4 måneder før ivers så å si alene sikret troillungan nok et seriegull Wink

Bare drømmer jeg..
Back to top
View user's profile Send private message
Ballahl
Veteran

PostPosted: 01.05.2008 03:11    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Samhandling er et problem ,men en skal forvente at spissen vår legger ned innsats og er en trussel på egenhånd uavhengig om laget fungerer optimalt eller ikke. Per dags dato kan jeg ikke si at Iversen og Kone oppfyller disse kriteriene.

Både Koné og Ya Konan har lagt ned en stor innsats i de kampene de har spilt, og bidratt defensivt også. Men dessverre har verken innsatsen demmes eller lagets gitt ønskede resultater.

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 01.05.2008 03:14    Post subject: Reply with quote

Jeg kan ikke si annet enn at jeg gleder meg til konfrontasjonen som virker helt uunngåelig. Iversen representerer, i mine øyne, alt det som har vært feil med Rosenborg de siste årene: lav treningsinnsats, prioritering av profiler framfor roller, og framfor alt, en helt avsindig nepotisme i laguttak og ansettelser.

Jeg har litt tro på at ansettelsen av Hamrén er dét smarte trekket som har blitt gjort i en sky av dårlige avgjørelser fra klubbledelsen, og at det vil prege de neste tjue årene med RBK: da er det ikke til å komme bort fra at Iversen enten blir å holde landslagsklasse eller bli solgt/legge opp. Det kommer til å bli et oppgjør i Rosenborg med henblikk på verdier i forhold til toppidrett, og da er det enkelte som må endre seg eller forsvinne, hvis Rosenborg skal overleve lengre som toppklubb enn dit bankkontoen per i dag strekker til.

Personlig tror jeg mest på Iversens avskjed. Alternativene virker enten for utrolige eller for triste til å vurdere akkurat nå.

Og rbkfan100%: Iversens gode periode høsten 2006 kom etter at han ble benket på grunn av dårlig form. Det er hans eneste redning: en trener med ryggrad og uten RBK-ballast.
nidaros997
Veteran

PostPosted: 01.05.2008 03:35    Post subject: Reply with quote

Stiller meg bak den analysen. Godt skrevet. Iversen skal være glad han ikke driver med toppidrett slik som Torkildsen gjør (da hadde nok karrieren endt i ung alder), men istedet kan håve inn såpass med lønning som han gjør ved å flyte på et talent karrieren igjennom. Venter med spenning på hvilke grep som Hamrèn kommer til å gjøre. Jeg tviler på at det blir spillersalg og konfrontasjoner i denne sesongen, da han nok vil gi alle en fair sjanse til å vise om man ønsker å satse og følge Hamrèns krav, men etter sesongslutt blir det antageligvis en evaluering hvor en del spillere får valget mellom om å fortsette i en annen klubb eller inrette seg 100% til de krav til profesjonalitet som treneren stiller. For Iversens del tror jeg svaret er gitt, der gikk toget fra perongen for mange sesonger siden, men en del av de yngre spillerne og utlendingene vil nok få et ultimatum foran sesongen 2009.
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 01.05.2008 04:21    Post subject: Reply with quote

Jeg vet ikke hvorfor, men av en eller annen grunn tror jeg faktisk Hamrén greier å snu Iversen og etterhvert komme godt overens.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Brady
Veteran

PostPosted: 01.05.2008 08:28    Post subject: Reply with quote

Hamrén snur forhåpentligvis både kjerringa og Iversen...
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 01.05.2008 12:18    Post subject: Reply with quote

Ingen av dere som traff Steffen ute på byen i går kveld da.... Wink
Back to top
O-Rex
Veteran

PostPosted: 01.05.2008 12:24    Post subject: Reply with quote

Det gjorde tydeligvis du?
Bullseye
Rutinert

PostPosted: 01.05.2008 13:58    Post subject: Reply with quote

RBKfan100% wrote:
Sa bullsey 4 måneder før ivers så å si alene sikret troillungan nok et seriegull Wink

Bare drømmer jeg..

Måtte bare få ut litt frustrasjon Very Happy
Ingen ting vil gjøre meg lykkeligere en at du skulle få rett RBK ,
josinho
Veteran

PostPosted: 01.05.2008 17:55    Post subject: Reply with quote

O-Rex wrote:
Det gjorde tydeligvis du?

Neida!!!
Back to top
Strand
Veteran

PostPosted: 07.05.2008 22:21    Post subject: Reply with quote

Forresten, før høsten 2006 som var den eneste gode perioden til Iversen i hans comeback i klubben var det jo Høgmo som var ansvarlig for treningen i klubben.. Kan det hende at Høgmo pisket Iversen i god form ved å sette ham ut av laget til fordel for Johnsen og dermed presterte Iversen som han gjorde når han først fikk sjansen? Kanskje Hamrén kan ha samme effekt på skitsekken.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 07.05.2008 23:27    Post subject: Reply with quote

Regner selvsagt med at Hamrèn setter Ivers ut av laget til han er i skikkelig kampform. Det minste vi kan forlange av en trener.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 08.05.2008 01:51    Post subject: Reply with quote

Manus: takk for den glimrende iakttagelsen. Det forbauser meg umåtelig at folk som har vært i den klubben over tid fortsatt tror at Iversen blir god fortest av å ha klippekort på laget. Det har vel, meg bekjent, aldri noensinne skjedd.

Iversen liker å spille fotball, ikke trene fotball, og det eneste som motiverer han til å trene seg i tilstrekkelig form, er utsiktene til å slite benken i lange perioder. Hos Henriksen har han nok fått beskjed om at han spiller så sant han er frisk, mens hos Hamrén blir det helt andre boller.

Uansett tror jeg Ivers må møte døddrukken på 16. mai hvis han skal bli satt ut av laget. Så dårlig tror jeg faktisk om trenerne.
Strand
Veteran

PostPosted: 08.05.2008 09:37    Post subject: Reply with quote

Hmm, ser i dagens DB nett at testlabben ikke blir brukt etter at Per forsvant. Kanskje han faktisk hadde stor betydning for at Iversen var i så god form den høsten? Artig at det kommer ut dagen etter min synsing Smile
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 08.05.2008 10:51    Post subject: Reply with quote

Ivers er blant de mestskårende i EM-kvalet......:

http://en.euro2008.uefa.c...index.html
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 08.05.2008 13:35    Post subject: Reply with quote

Det virker jo helt åpenbart at Ivers er en av de som er alt for dårlig trent.
Back to top
Ludakris
Senior

PostPosted: 08.05.2008 14:06    Post subject: Reply with quote

Ser at Hamrén har knyttet til seg en kostholds-ekspert.
50% av jobben er kanskje knyttet opp mot Steffen Iversen?
Back to top
v_olden
Veteran

PostPosted: 08.05.2008 14:48    Post subject: Reply with quote

Det sies at kostholdseksperten ikke kan ha 100% stilling.

Med Iversen i klubben er vel ikke det noe problem?

Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 08.05.2008 15:02    Post subject: Reply with quote

Med tanke på at Iversen tjener 3 millioner i året, burde vi glatt tatt oss råd til en kostholdsekspert i 100% stilling.
Back to top
bolgebah
Veteran

PostPosted: 08.05.2008 15:29    Post subject: Reply with quote

Ærlig talt! Det virker som om mange her på forumet tror at Iversen sitter og pimper cola hvert sekund han ikke er på trening og Sapara kjederøyker kontinuerlig. Hadde det vært slik, tror dere på ramme alvor at man må ansette en kostholdsekspert for å påpeke det kritikkverdige?

Om Hamrén har funnet ut at noen spillere i klubben har litt å gå på med tanke på kosthold, er det slett ikke intuitivt hvem han sikter til. Hva om f. eks. Tettey og Demidov bare eter fine baguetter med majones til lunsj? Gi blanke i å konkludere om ting dere ikke har god nok kjennskap til, bare fordi sannheter får lov å etablere seg når ingen har faktakunnskap til å avkrefte dem.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 08.05.2008 15:44    Post subject: Reply with quote

Det er ikke rart det blir stillt spørsmål med Iversen og Sapara når en ser innsatsen på banen til tider og når det itilegg går utrolig mange rykter og spesielt om Iversen begynner en å lure. Skjelden at det er så mye røyk uten at det brenner. Når en itilegg vet hvor god Iversen og Sapara er istand til å være blir det hele litt trist.

Tettey og Demidov kan sikkert forbedre kostholdet dem også ,men det viser ihvertfall vilje og innsats på banen og da er det lettere å akseptere at det tar seg en øl av og til og at det eter noe usunt noe ganger. Noe som er greit ifølgen kostholdseksperten i Aalborg bare en er bevist på det.

Uansett er det tydligvis noe som er galt med holdningene til hele klubben når det gjelder seriøsitet iforhold til trening og kosthold. Denne useriøsiteten ble dokumentert i Dagblad artikkelen hvor Høgmo ville ha slutt på vitsingen om treningslab etc. Dette viser med all tydelighet at en holdningendring er høyst nødvendig og forhåpentligvis klarer Hamrèn å jobbe inn denne holdningsendringen ,men hvis han skal møte like mye motbør som Høgmo frykter jeg at vi står med nok en utbrent og lei trener neste sommer. Dette er siste sjanse til å bruke fundamentet Nils Arne Eggen etterlot seg til å bygge et nytt storlag. Hvis det ikke går denne gangen tror jeg det kan ta flere 10 år før vi er tilbake ihvertfall til store deler av folkene på brakka er skiftet ut. Proffisjonaliseringen må skje og den må skje nå.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 08.05.2008 15:48    Post subject: Reply with quote

bolgebah wrote:
Ærlig talt! Det virker som om mange her på forumet tror at Iversen sitter og pimper cola hvert sekund han ikke er på trening og Sapara kjederøyker kontinuerlig.

Selvsagt tror jeg ikke Iversen sitter og pimpter Cola og eter Pizza hele tiden. Han har sikkert et bedre kosthold enn flesteparten av medlemmene på dette forumet. Men ting som dette sies vel for å sette på spissen av Iversen alltid (spesielt i år) virker å være totalt ute av form på våren, og folk har sett seg meget lei at han må bruke halve sesongen på å "spille seg i form".

Dette hadde vel ikke vært nødvendig dersom han hadde trent knallhardt og tatt det 100 % seriøst, noe man vel kan kreve av en spiller på Rosenborg?, i sesongoppkjøringen? I tillegg så sier jo folk støtt og stadig at de ser Iversen beruset på byen, nå kan jeg ikke si sikkert om dette stemmer da jeg ikke går på byen selv som 17-åring, men jeg tviler da på at folk lyver om dette, hvorfor skulle de eventuelt gjøre det?

bolgebah wrote:
Hadde det vært slik, tror dere på ramme alvor at man må ansette en kostholdsekspert for å påpeke det kritikkverdige?

Selvsagt må man ikke det, men her kommer det jo inn i bildet at mange mener Iversen har "klippekort" på laget, at han får spille uavhengig av hvilken fysisk forfatning han er i. Det har jo vært meget klart hittil i år (og store deler av vårsesongen i fjor også) at Iversen er ute av form, og kanskje bør trenes og spilles i form på 2. laget?

Om Tettey og Demidov eter fine baguetter til lunsj, greit nok, men de er jo i hvert fall i meget god fysisk form (spesielt Tettey). De er tydelig i matchfit og har stor løpskapasitet, og da kan det jo tyde på at de tar treningsarbeid og kosthold mer seriøst enn for eksempel Iversen, uten at jeg skal uttale noe bastant.
Back to top
bolgebah
Veteran

PostPosted: 08.05.2008 17:29    Post subject: Reply with quote

Vel, det har vært mer enn nok bastante uttalelser som omhandler dette allerede. Automatikken i at det uunngåelig er snakk om Iversen med en gang det antydes at noen av spillerne ikke er i toppform synes jeg er direkte kvalmende. Og det "stilles ikke spørsmål" ved Iversen og Sapara på dette forumet, Keenoir, så den kan du spare deg. Det jeg har lest i denne tråden så langt åpner ikke for spørsmål. Premisset som ligger til grunn for diskusjon er at Iversen er en lat satan som ustanselig går på byen og ikke gidder å trene. I tillegg må det en guru som Hamrén til for å påpeke det urimelige i dette, og å ansette en kostholdsekspert vil kurere pasienten i løpet av kun kort tid. Og så skal vi altså forlange at det første Hamrén gjør, det er å vrake Iversen. Hiv innpå hvem som helst, bare ikke Iversen, så skjønner han sikkert alvoret. Prøv gjerne å overbevise meg om at det er noe helt annet dere har påstått, jeg kan ikke garantere noen suksess.

Vi skal da så gjerne diskutere Iversen og hans rolle, men den fordummende argumentasjonen flere av dere legger opp til her blir bare pinlig. Greit nok at det er dårlig stelt med resultater i Rosenborg for tida, men det er faktisk ikke idioter som styrer utviklinga fra før. Å tro at en ny trener er et abrakadabra-triks som skal åpne øynene på alle i og rundt klubben er taxisjåførlogikk av verste sort. Og spar meg den der forsvarstaktikken med "men publikum blir jo frustrerte når innsatsen er for dårlig" når det grangivelig er antall observasjoner på Downtown og i Grandis-køa på Rema dere bruker som basis for konklusjonene deres. Kanskje ingen røyk uten ild, men det er forskjell på en sigarettsneip og en skogbrann også, og dere har over hodet ikke grunnlag for å diskriminere det ene fra det andre.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 08.05.2008 17:47    Post subject: Reply with quote

* Det er extremt stor sjanse for at Iversen er en av disse spillerne som avtroppede lederen for laben kaller dårlig trent.
* Når man irriterer seg over at spillere er i dårlig form er det naturlig å se på hvorfor. I Iversen sitt tilfelle er det lett å skylde på useriøsitet når man kan risikere å møte han 3 ganger samme uka på DT.
* Dette er et forum hvor man deler sine synspunkter på Rosenborgrelaterte saker, kritikk må være lov å komme med.
* Det kreves absolutt ikke en Guru som Hamren til for å påpeke at det er uaksptabel oppførsel,det har de fleste her på forumet gjort allerede. Derimot så trengs det en sterk trener som tør å sette krav til "stjernene" på laget.
* Jeg håper at Hamren benker Iversen, det må være demoraliserende for alle andre spillere i klubben å se på at en mann får spille seg i form som han vil.
* Med tanke på de siste ukers avsløringer om tingenes tillstand i klubben så er jeg fristet til å kalle de om styrer utviklinga er idioter.
* En kostholdsekspert i seg selv vil kke gjøre "pasienten" frisk, men et klart opplegg fra denne eksperten og en sterk trener som tvinger det gjennom vil bedre "pasienten".

Jeg kommer til å fortsette å komme med kritikk, og jeg forventer å få kjeft av blant annet deg bolgebah Razz
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 08.05.2008 17:50    Post subject: Reply with quote

bolgebah wrote:
Automatikken i at det uunngåelig er snakk om Iversen med en gang det antydes at noen av spillerne ikke er i toppform synes jeg er direkte kvalmende.

Jeg kan bare snakke for meg, men min uttalelse om at Iversen åpenbart er i dårlig form står jeg jo selvsagt for. Den observasjonen er basert på hva han gjør på banen, ikke i hva han gjør av banen. Og jeg mener på ingen måte at den eneste årsaken til hans dårlige form er cola og øl. Han har gått skadet ofte, og det er ikke like lett å holde formen oppe da. Samtidig tyder dagens avisartikler om en elendig oppfølging fra ledelsen i arbeidet med fysisk trening, og da blir det ihvertfall vanskelig med stadige skadeavbrekk.

Når det ser ut som Iversen løper på ei tredemølle ved siden av motstanderen så blir det jo åpenbart for folk at han er i dårlig form, det er ingenting provoserende ved det. At fokus i for stor grad (jeg vil ikke bruke "utelukkende" fordi jeg føler det blir en feil fremstilling av debatten) legges på hans personlige vaner og egenskaper er jo litt klassisk low-brow, enkle forklaringsvariabler. Men det forandrer ikke det faktum at det er ting som kan gjøres bedre i RBK, og at det er lov å håpe at det blir gjort når Hamrèn kommer.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 100, 101, 102 ... 214, 215, 216  Next
Page 101 of 216

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb