View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 04.05.2008 23:51 Post subject: |
|
|
Synes dette var et skritt i riktig retning i forhold til TIL-kampen, spesielt defensivt. Synes stopperparet vårt blir mer og mer sammenskrudde for hver kamp som går. Med unntak av Statsgaard håpløse plassering på baklengsmålet, må man kunne gi stopperne et klapp på skuldra for å kun slippe til kanskje Norges beste angrep til på to store målsjanser. Lago brøyt mye foran i dag, og Stadsgaard plukka opp det meste av bakrommsballer.
Synes også at laget spesielt i første omgang holdt bedre bredde offensivt enn jeg har sett på lenge. Dessverre putta Rambo Ciljan på ving, noe han viste at han ikke er. Lå ofte altfor langt bak på banen. og hadde laber innleggskvalitet. Synes det hjalp en del å få inn Konan i rollen.
Ærlig talt synes jeg kampen var ganske så jevn, med to lag som hadde stor grad av defensiv kontroll. Vi hadde vel èn stor målsjanse, mens Stabæk hadde to. Så har man dette med lag med og uten flyt - vår største målsjanse blir nok en gang stoppet av en glimrende keeper, mens en relativt heldig Nannskog scorer på en av sine to.
Som nevnt før lurer jeg litt på disponeringene til Henriksen. Ville allerede før kampen ha Ciljan ned på indreløperplass og Konan inn, og med dagens kamp (som en av mange i år) ville jeg hatt inn Aas i hvertfall fra pause.
Det jeg så i dag var langt fra bra nok, men jeg synes det begynner å likne på noe, i hvertfall tidvis.
EDIT: Korrektur _________________ Influencerâ„¢
Last edited by Zorac on 04.05.2008 23:55; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Oddis Senior
|
Posted: 04.05.2008 23:55 Post subject: |
|
|
Wilhelm S Myhr wrote: | Årsaken til at midtbanespillerne i Eggentida scoret i underkant av ti mål hvert år, bør nok i stor grad tilskrives et relativt innkjørt spillemønster. |
Det er mulig, men jeg klarer ikke å se Tettey og Skjelbred som målscorere. Dessverre. Skjelbred er lite gjennombruddshissig. |
|
Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 04.05.2008 23:58 Post subject: |
|
|
Hvis ikke Ivers går rett ut av laget nå, så mister jeg all respekt for mr. henriksen. Er det Ivers som bestemmer laguttakene eller?
Jeg gleder meg stort til å få inn Hamrèn nå. Det kan ikke bli noe annet enn en opptur. MEn jeg kan ikke fatte hvorfor Henriksen skal være assistent? Er det ikke normalt at treneren velger en assistent han er kjent med fra før og som er inne i hans fotballfilosofi? Men det er vel gutteklubben Grei som har insistert på at en av "sine" skal være i teamet. At Trond Henriksen i det hele tatt har kommet til denne rollen er for dumt. Han var assistent for assistenten for bare ett par år siden, og det er åpenbart at han ikke har kompetanse nok til å være hovedtrener. Vi har jo ikke noe angrepsmønster! En journalist forsøker etter kanpen å få han til å si noe konkret om hva som gjør at Rosenborg er for dårlige, men han svarer bare "Vi er for dårlige". Det kan alle se! En hovedtrener skal kunne gå bak det, og se hva det er som gjør at vi er for dårlige. nei...VELKOMMEN HAMRÈN! |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 04.05.2008 23:59 Post subject: |
|
|
Mener å ha hørt at Hamrèn ønsket å ha med seg assistenten sin, men assistenten ville ikke. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Wilhelm S Myhr Veteran

|
Posted: 05.05.2008 00:01 Post subject: |
|
|
Oddis wrote: |
Det er mulig, men jeg klarer ikke å se Tettey og Skjelbred som målscorere. Dessverre. Skjelbred er lite gjennombruddshissig. |
Har jo selvsagt også mye med spillertyper å gjøre, men Ciljan og Tettey kunne nok notert seg en god del scoringer dersom man hadde blitt instruert på bevegelsene. Generelt sett er det jo mangel på løp inn mot mål i det ballen kommer. Det virker ikke som om man terper nok på bevegelser som skal fylle ulike rom innenfor 16-meteren. |
|
Back to top |
|
 |
vemundo Veteran
|
Posted: 05.05.2008 00:06 Post subject: |
|
|
Zorac wrote: | Mener å ha hørt at Hamrèn ønsket å ha med seg assistenten sin, men assistenten ville ikke. |
Kuhn takket nei fordi Trondheim var for langt unna i forhold til hva familien ville være med på, mener jeg å ha lest. |
|
Back to top |
|
 |
julegrisen Rutinert

|
Posted: 05.05.2008 00:10 Post subject: |
|
|
Hva har skjedd med Trondheims og hele Norges (engang) stolthet.......
Spillere er kjøpt inn på impuls, gode spillere med spisskompetanse er sparket på dør. I et godt gammelt 4-3-3 så må da til og med TH skjønne at vi må ha vinger med fart og gjennombruddskraft ....?
Hva får vi ? Frøken Storflor og PCS på 45 kg....?
Hvor er varemerket med hurtige angrep i lengderetningen med mye folk ?
Står ihvertfall ikke i NAE´s ABC at ballen skal spilles x antall ganger på tvers og 3 ganger bakover før vi får initiativ framover ?
På benken sitter en Jos Sondre Aas å ser litjIvers stå i 90 minutter...mulig han også tilslutt tror det er slik innsats som belønnes med startoppstillingsplass....
RBK har kjøpt inn spillere uten tanke på samhandling og det vises tydelig. Når sjefstreneren i tillegg snakker Trøndersk på trening der 80% av spillerne ikke skjønner bæret, ja da MÅ det jo bli gode samhandlingsrelasjoner...
Hørte Torbjørnsen tidligere i sesongen skryte av hvor billig RBK hadde fått enkeltspillere.....det skjønner jo nå de fleste det er en grunn til når man ser kvaliteten på det vi har fått. Hva med å starte opp med et røykeforbud ihvertfall slik at man orker å flytte beina ?
Jeg er overbevist om at spillermateriellet (med få unntak) er kjøpt inn AdHoc uten tanke på hvordan de skal brukes. Ansvaret ligger i sportslig ledelse og noen må ta konsekvensen snarest... |
|
Back to top |
|
 |
PIN-kode Rutinert
|
Posted: 05.05.2008 00:48 Post subject: |
|
|
Henriksen skjylder på at vi slapp inn et mål..."vi skal jo holde nullen i en slik kamp", sier Henriksen. Hva skjedde meg det å score mål da!? |
|
Back to top |
|
 |
KenMan Veteran

|
Posted: 05.05.2008 00:52 Post subject: |
|
|
PIN-kode wrote: | Henriksen skjylder på at vi slapp inn et mål..."vi skal jo holde nullen i en slik kamp", sier Henriksen. Hva skjedde meg det å score mål da!? |
Har gitt han opp.
Men se det positive, vi skapte en sjanse idag. (Ja, jeg var sarkastisk! Natta!) _________________ "Vi har satt oss i en brukbar posisjon"
- KÃ¥re Ingebrigtsen etter 3-0 seieren borte mot FCSB i Europa League-playoff- |
|
Back to top |
|
 |
julegrisen Rutinert

|
Posted: 05.05.2008 00:53 Post subject: |
|
|
Hehe. Som å høre tidl. fiaskolandslagssjef Semb, også en NFF-kurs filosof....Akk ja sann... Er det rart at TL for utenforstående ser ut som på nivå med engelsk 2.div ?
Nannskog sa det jo: "jag blir vel inte vurdert inn mot EM för landslagchefen tycker den norska TL er skit...."
Rambos filosofi idag :
" Nei, her skal vi begrense motstanderens muligheter og håpe på et billig bortepoeng, ikke se på hvordan vi skal skape trøbbel for motstanderen"
Helt etter Sembs ånd dette.....
Jeg blir kvalm.
Last edited by julegrisen on 05.05.2008 00:56; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
uglevett Veteran
|
Posted: 05.05.2008 00:54 Post subject: |
|
|
At Aas ikke slipper til mer ser jeg også på som en skam. I hvilken som helst annen klubb ville han hatt mye mer spilletid.
Og hvor blir det av langskuddene? Et par-tre tafatte forsøk i dag og det var det.
Men begynner å få trua på forsvaret nå ja, stopperne i hvertfall. Gleder meg å se Lago i dag og når Stadsgaard blir skikkelig varm i trøya, blir det slutt på de småfeilene han må rette opp i hele tiden. Bortsett fra tabben i forkant av målet, så fungerte det bra nok en gang.
Hadde vi nå fått et offensivt spillemønster også, så hadde det sett bra ut...
Men Tettey, Demi og Skjelbred ser ikke ut til å fått det med seg:
http://webtv.tv2.no/webtv...gId=235429
"spiller over Stabæk"
"masse sjanser"
Nuvel... _________________ Rock. |
|
Back to top |
|
 |
KenMan Veteran

|
Posted: 05.05.2008 01:01 Post subject: |
|
|
Desperat forsøk på å gjenskape litt selvtillit? Eller er man bare så pokkers naiv? _________________ "Vi har satt oss i en brukbar posisjon"
- KÃ¥re Ingebrigtsen etter 3-0 seieren borte mot FCSB i Europa League-playoff- |
|
Back to top |
|
 |
uglevett Veteran
|
Posted: 05.05.2008 01:11 Post subject: |
|
|
Begge deler? _________________ Rock. |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 05.05.2008 01:43 Post subject: |
|
|
Alt i alt synes jeg kampen i dag hadde en litt schizofren karakter. På den ene siden var forsvarsspillet faktisk bra, med en enkelt glipp som gjør at Nannskog kan snuble inn et mål. Ellers var det, spesielt i førsteomgangen, solid og tett i forsvaret, med Demidov og midtstopperne i spissen. Sistnevnte ser ut til å kunne danne et svært solid stopperpar, og spesielt Lago var meget bra i kveld.
På den andre siden illustrerer jo det offensive spillet, eller snarere mangelen på sådan, at det ikke er formasjonen det står på, men mangelen på alternativer offensivt. Det ser ut som det bare er en ting som bevisst forsøkes - å tre ballen inn i mellomrommet. Der kommer vi i mange gunstige posisjoner, men foran det skjer det absolutt nada. Vi har spillere fri på tjue meter med ballen som ikke har andre alternativer enn støtte og skudd sikkert femten-tjue ganger. Hvor er initiativene?? Ellers ser planen ut til å være at backene knaller ballen på måfå mot burgerkongen på topp, som vinner rundt 20% av duellene sine. Den planen har åpenbart ikke spillerne tro på, siden ingen gidder å løpe i nærheten av de duellene engang.
Ellers er det ren rutine å registrere at dagens mindre enn eminente dommer fortsetter med sin vanlige 65/35-dømming i RBK-kamper. Han hadde jo åpenbart flere horn i siden til Lago. Utrolig hvis ingen i dommerkomiteen oppfatter dette. Men hei, ingen stor innvirkning på kampen i dag.
Børsen (1-10, FM-style)
Jarstein 6 - Solid som vanlig, ett horribelt utkast trekker ned.
Stoor 6 - Svært solid defensivt, offensivt er det mye å trekke for dårlige innlegg og mange Bassepass.
Stadsgaard 7 - Resolutt og god defensivt for det aller meste, gode involveringer framover på banen, umulig å passere mann-mann. Viser glimt av et svært høyt maksnivå. Glipper på målet.
Lago BB 8 - Hadde hatt en bortimot prikkfri kamp hvis ikke dommeren hadde lagt ham for hat. Bryter foran massevis av ganger og vinner alt av dueller.
Traore 6 - Egentlig samme sak som Stoor.
Sapara 6 - Driver opp tempoet i angrepene, som bortimot den eneste, men veldig mange dårlige avleveringer. Godt skudd, virker stadig målfarlig. Mange dårlige dødballer. Blir sliten, og burde vært byttet ut.
Demidov 7 - Ny god kamp på midtbanen, tar til tider ut Pall helt av kampen. Litt flere feilpasninger etter hvert, og blir nødt til å holde igjen offensivt etter hvert som Sapara blir sliten.
Tettey 6 - Pliktoppfyllende hjemover, og villig på utsiden av Storflor offensivt. Virker fortsatt litt unna formen, spesielt på maksfart og balanse, men et skritt i riktig retning.
Skjelbred 5 - Blir, forutsigbart nok, liggende for lavt og langt inne i banen, og tvinger dermed Sapara ut. Lite besluttsom i nøkkelsituasjoner, og avslutningsvaksinert. Ingen ving.
Iversen 2 - Akselerasjon som en manet, og på etterskudd i alle situasjoner. Jeg merket at jeg skvatt når Iversen en sjelden gang hadde en vellykket involvering. Konserverte tydeligvis kreftene, og hadde sine 2 gode involveringer de siste 10 minuttene.
Storflor 6 - Starter bra, løper riktig, gjør ting enkelt og kommer til innlegg. Utover i kampen blir det mere tripping og trekking innover i banen, og han er ved flere anledninger pinlig pysete i duellene.
Konan 6 - Setter fart i angrepet umiddelbart, holder bedre bredde og kommer til innlegg. Også han for upresis i pasningsspillet, men viser at han er komfortabel med rollen.
Aas ? - Er med fordi han burde ha spilt. Hele kampen.
Henriksen 1 - The artist formerly known as Rambo viser her en snarrådighet og vurderingsevne på linje med noe jeg aldri har sett i toppfotball før. Det må en skade til før han bytter en spiller, og at ikke Iversen byttes for Aas er rett og slett en skandale. Savolainen kunne nok også tenkt seg en halvtime for en sliten Sapara, men hovedtreneren ser ut til å støtte seg blindt til sine tunge (pun intended) og navngjetne spillere.Totalt ute av stand til å gjøre taktiske grep, og virker handlingslammet og underkvalifisert.
Hauge 3 - Som forventet. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
uglevett Veteran
|
Posted: 05.05.2008 01:53 Post subject: |
|
|
Ja, det er noe som også skremmer meg litt: Den fullstendige mangelen på grep fra benken. Hadde ikke Demi blitt skadet, hadde det vel ikke blitt bytter i det hele tatt. Jeg har stor sympati for Rambo, men han er virkelig ingen hovedtrener kan det se ut som - helt i tråd med det han selv har uttalt tidligere. God på treningsfeltet, fullstendig fraværende på benken. _________________ Rock. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 05.05.2008 04:34 Post subject: |
|
|
Bullseye wrote: | henning.....
Må bare si det, men det profilbildet av Nils er helt for jævlig.
På den andre siden må det jo nevnes at jeg blir i godt humør når jeg ser det da.  |
Bildet er jo konge. Faen, som jeg savner den mannen. |
|
Back to top |
|
 |
Bullseye Rutinert

|
Posted: 05.05.2008 07:22 Post subject: |
|
|
henning wrote: |
Faen, som jeg savner den mannen. |
Tiltredes fra tær`n å opp. _________________ Cantate Conflictus |
|
Back to top |
|
 |
knttn Proff
|
Posted: 05.05.2008 08:38 Post subject: |
|
|
Gjør vondt å se gutta om dagen..klarer ikke å se mye positivt. En ting er sikkert..er jævli glad dette er siste sesong med nadderud stadion. Makan til møkka stadion skal man leite lenge etter!
Børs:
Jarstein 5 - Helt grei
Stoor 3 - Grei bakover og er vel på høyresiden vi får til det lille man har av det som kan kalles angrep
Stadsgaard 7 - Sammens med Lago er han veldig bra. veldig fornøyd med det kjøpet så langt.
Lago 7 - Solid
Traore 2 - Virker til tider usikker og sliter med duell spillet. Venstresida er så godt som borte i denne kampen.
Sapara 4 - Ett stykke unna toppfort..ett langt stykke.
Demidov 5 - Ok på midten igjen, men driver ikke like godt og mye feilpasninger.
Tettey 2 - Spiller helt uten selvtillit. Ingen framdrift og laber konsentrasjon.
Skjelbred 3 - Jobber nok en gang mye, men alt for mange touch og blir alt for fforutsigbar.
Iversen 1 - HJELP!!
Storflor 2 - Virker hjelpeløs til tider, men med en totalt stillestående ivers på topp blir det vanskelig.
Ett bytte på en så dårlig kamp er katastrofalt. Er så lei Rambo at jeg kan nesten ikke få sagt det! |
|
Back to top |
|
 |
Jokio Sokomekki Junior
Joined: 22 Oct 2007 Posts: 51 Location: Nordre Trondhjæms Amt
|
Posted: 05.05.2008 08:45 Post subject: |
|
|
Takk Gud og Allah for at Henriksen nå snart er ferdig. Han er en trivelig og fin fyr, men noen fotballtrener er han ikke. Hvorfor spille med den stillestående katastrofen Iversen , når vi har en spillekåt Aas på benken? Forstå det den som kan. |
|
Back to top |
|
 |
h b Veteran
|
Posted: 05.05.2008 09:18 Post subject: |
|
|
Tror han har missforstått det med å matche spillere forsiktig...
Mest irriterende at han i et intervju sa at det var mest irritert på at stabæk fikk slippe til en gang. Det eneste som fungerte i kampen var vel forsvarsspillet ! I 99 % av kampene får man en stor sjanse. Spiller ingen rolle det, så lenge vi ikke scorer får vi jo aldri 3 poeng ! _________________ http://www.youtube.com/wa...r_embedded |
|
Back to top |
|
 |
raptus Junior
|
Posted: 05.05.2008 09:21 Post subject: |
|
|
Blir så usedvanlig deprimert av å se Tettey sånn han er nå.. Virker som han har så lite selvtillit som det er mulig å ha.. Få andre spillere på trening til å late som de blir stoppet og fraløpt av han så han kommer seg litt opp.. Har ikke sett på makan!
At han spiller som kaptein er komisk... Liker han jeg altså, men man kan ikke ha en så svak personlighet som kaptein! Selvtilliten hans synker jo hvis en motstander sier den minste ting..
Forøvrig var kampen dritt kjedelig  _________________ Aaaight |
|
Back to top |
|
 |
Largactyl Veteran

|
Posted: 05.05.2008 09:30 Post subject: |
|
|
En trist og gørr kjedelig kamp som jeg helst ville sluppet å ha sett. Første omgan ar grei, men andre omgang... Også har vi saltstøtta Ivers' som for min del kunne blitt bytta ut samtidig når Demi gikk ut. Men jeg tror jammen Rambo ikke har fått med seg at man kan bytte 3 ganger.
Jeg innrømmer at jeg ikke akkurat gleder meg til å se et tafatt RBK-lag mot et enda tafattere LSK-lag. |
|
Back to top |
|
 |
PIN-kode Rutinert
|
Posted: 05.05.2008 09:31 Post subject: |
|
|
Tettey er ikke en kapteinstype. Får håpe Demidov blir kaptein når Hamrèn kommer. |
|
Back to top |
|
 |
PIN-kode Rutinert
|
Posted: 05.05.2008 09:32 Post subject: |
|
|
Nakurami wrote: | Men jeg tror jammen Rambo ikke har fått med seg at man kan bytte 3 ganger. |
Begynner å lure på det jeg også, faktisk. Har han egentlig gjort noen bytter utenom å bytte ut skadede spillere i år? |
|
Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 05.05.2008 09:38 Post subject: |
|
|
Wilhelm S Myhr wrote: | Men det kommer helt sikkert til å ta tid før Hamren får preget laget på sin måte, og vi igjen kan se et stabilt og godt RBK. I så måte er det bare å forberede seg på at ventetida neppe er over 1. juni, og at tålmodigheten også må være klargjort for dette. |
Lyspunktet slik jeg ser det, er at vi har tidlig sommerferie i år. Tror og håper det snur allerede mot bodø/glimt i slutten av juni. _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
Back to top |
|
 |
|