English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Stabæk - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 17, 18, 19, 20  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
KenMan
Veteran

PostPosted: 04.05.2008 22:44    Post subject: Reply with quote

Jeg mener selvfølgelig ikke at Stabæk er et dårlig lag, men jeg synes ikke de er så uhorvelig gode som enkelte vil ha det til. Ja, de ligger på toppen av tabellen i eliteserien, men jeg gidder ikke i tillegg å reise spørsmålet om hvorvidt Tippeligaen er en kjempegod liga heller, sett fra de første serierundene i år.
(Har en følelse av at jeg får litt pepper av noen nå, men shit la gå.)
View user's profile Send private message
Henri
Legende

PostPosted: 04.05.2008 22:50    Post subject: Reply with quote

TL er ikke særlig bra, men det er jo en annen diskusjon. Stabæk er bra i norsk målestokk og det er det som er interessant.
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 04.05.2008 22:52    Post subject: Re: Stabæk - RBK 1-0 Reply with quote

KenMan wrote:
moomoo wrote:
nei, mener ikke at stabæk var spesielt gode i dag. de hadde jo ikke mange sjanser, men vanligvis er de et godt lag:)

Stiller meg uforstående til at du mener at de er et godt lag. Synes ikke de er spesielt gode, men de har noen enkeltspillere med kvalitet. Vi får være enige om å være uenige om Stabæks kvaliteter. Wink

Trenger ikke fire sitater for å svare på en ting. Mod.

vi får vell være det:)

Men til mitt forsvar så må jeg få sagt at Stabæk i regi av Nanskog, Pall Gunarsson og Alanzinho har produsert en haug med mål i fjor og en del til nå i år.

De ligger jo i toppen, og jeg (moi) tror de blir der. Så gjennstår det og se hva RBK presterer...

Stabæk er ikk gode i den forstand, da Tidligere utgaver av RBK nok hadde most dette laget, men det er lenge siden noen i norge, sverige,danmar,finland og omegn har vært i nærheten av å være så god som RBK var under NAE!
Back to top
KenMan
Veteran

PostPosted: 04.05.2008 22:54    Post subject: Reply with quote

henning wrote:
TL er ikke særlig bra, men det er jo en annen diskusjon. Stabæk er bra i norsk målestokk og det er det som er interessant.

Greit, skal gi meg med den. Der er jeg jo enig med deg. Kommentarene har kanskje også vært et utslag for frustrasjon hos meg. Jaja... Gleder meg uansett til mai er over, så får vi kanskje RBK over på rett kjøl igjen. Håper jeg..
longns
Veteran

PostPosted: 04.05.2008 23:05    Post subject: Reply with quote

Depressiv lesning:

http://www.rbk.no/incomin...106861.ece
Back to top
bommel
Veteran

PostPosted: 04.05.2008 23:06    Post subject: Reply with quote

Herregud...Null selvinnsikt der i gården. Lyktes bra faktisk.
Back to top
Bullseye
Rutinert

PostPosted: 04.05.2008 23:12    Post subject: Reply with quote

Holy Jesus,stakkars Hamren. Neutral
longns
Veteran

PostPosted: 04.05.2008 23:13    Post subject: Reply with quote

Hadde vi en eneste skikkelig sjangse i dag?
Back to top
KenMan
Veteran

PostPosted: 04.05.2008 23:13    Post subject: Reply with quote

joko- wrote:

Ja, en.
longns
Veteran

PostPosted: 04.05.2008 23:15    Post subject: Reply with quote

Jeg siterer:

Quote:
- Vi er fryktelig skuffet nå. Jeg synes vi er fullt på høyde med Stabæk, og formasjonen fungerte bra i dag. Vi spiller en god bortekamp, men dessverre glipper det defensivt ved én anledning, oppsummerer kaptein Alexander Tettey til RBK.no.

Quote:
- Det er likevel fremgang, og vi lykkes med 4-5-1. Nå må vi hjem og sammen jobbe hardt for å snu dette, sier en nedtrykt trener Henriksen til RBK.no i garderoben etter kamp.

Dette blir sagt etter at vi skaper EN målsjangse, er dette en dårlig drøm?
Back to top
joakleis
Veteran

PostPosted: 04.05.2008 23:17    Post subject: Reply with quote

De fokuserer på at Stabæk bare skapte to, antakelig, og scoret ett mål.
Gudene vet hvorfor vi plutselig har begynt å måle prestasjoner etter hvor mange sjanser motstanderen får.
KRS
Proff

PostPosted: 04.05.2008 23:17    Post subject: Reply with quote

joko- wrote:

Er ikke så lett å spille seg til sjanser når spissen bare står stille og speider opp i pølsebua.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 04.05.2008 23:18    Post subject: Reply with quote

Lyktes jo bra defensivt, og ødela for Stabæk i store deler av kampen. Offensivt var vi som forventet helt hjelpeløse og det kommer vi til å være helt til Hamrèn forhåpentligvis klarer å innføre en struktur.
Back to top
jadda
Veteran

PostPosted: 04.05.2008 23:22    Post subject: Reply with quote

joko- wrote:
Jeg siterer:

Quote:
- Vi er fryktelig skuffet nå. Jeg synes vi er fullt på høyde med Stabæk, og formasjonen fungerte bra i dag. Vi spiller en god bortekamp, men dessverre glipper det defensivt ved én anledning, oppsummerer kaptein Alexander Tettey til RBK.no.

Finn 3 feil...

1. Jeg synes vi er fullt på høyde med Stabæk
2. kaptein Alexander Tettey
3. Vi spiller en god bortekamp
Back to top
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 04.05.2008 23:24    Post subject: Reply with quote

Med tanke på at vi har slått Stabæk to ganger på Nadderud siden 1995 så lyktes vi ok defensivt idag. Vi har tross alt spillt dårligere kamper mot Stabæk. Muligens har formkurven blitt nedaggående til seriestart på grunn av Uefacupkampene i vinter og.
Bullseye
Rutinert

PostPosted: 04.05.2008 23:24    Post subject: Reply with quote

henning..... Very Happy
Må bare si det, men det profilbildet av Nils er helt for jævlig.
På den andre siden må det jo nevnes at jeg blir i godt humør når jeg ser det da. Tommel'n opp!
Jonas
Veteran

PostPosted: 04.05.2008 23:25    Post subject: Reply with quote

jeg synes det var tøft. Cool
Wilhelm S Myhr
Veteran

PostPosted: 04.05.2008 23:25    Post subject: Reply with quote

henning wrote:
Lyktes jo bra defensivt, og ødela for Stabæk i store deler av kampen. Offensivt var vi som forventet helt hjelpeløse og det kommer vi til å være helt til Hamrèn forhåpentligvis klarer å innføre en struktur.

Men det kommer helt sikkert til å ta tid før Hamren får preget laget på sin måte, og vi igjen kan se et stabilt og godt RBK. I så måte er det bare å forberede seg på at ventetida neppe er over 1. juni, og at tålmodigheten også må være klargjort for dette.
Back to top
uglevett
Veteran

PostPosted: 04.05.2008 23:31    Post subject: Reply with quote

Det var vondt å se på alle feilpasningene, feilvalgene og løpene som ikke kom i dag. Og hvor ble det av byttene? Hva med å kaste inn Aas på slutten der, Iversen gjorde ikke noe fra eller til uansett. Og så er det fortsatt utrolig frustrerende å se på hvor ofte man trekker inn i banen i stedet for å komme rundt på kantene for å legge inn. Det er så omstendelig at jeg får krupp av å se på.

Defensivt fungerte det bra i dag og jeg var sjelden nervøs, men det er irriterende at målet kommer på den måten når de hadde såpass kontroll ellers. Det hjelper riktignok ikke når man ikke scorer mål, faktisk ikke kommer til sjanser i det hele tatt. Jeg telte to sjanser og en masse misbrukte muligheter til å skape sjanser.

Nå skal det sies at jeg ikke hadde forventninger om seier i det hele tatt i dag, så det så lenge lovende ut... Wink
Totto_Dahlum
Rutinert

PostPosted: 04.05.2008 23:37    Post subject: Reply with quote

Det vil nok ta en god stund å bygge oss opp til det nivået vi forventer av Rosenborg. Samtidig tror jeg at så lenge troppens fysiske form er sånn nogelunde bra, så tror jeg ikke nivået på tippeligaen er bedre enn at det skal relativt få enkle grep til før vi er på høyde med de andre. Bedre struktur defensivt og offensivt, klarere rollefordeling og riktig spiller i riktig rolle så er vi et langt steg videre.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 04.05.2008 23:37    Post subject: Reply with quote

Noen som vet hvorfor Steffen Iversen har klippekort egentlig? Skal Brakka fungere som et sosialkontor for den familien lenge? Jeg bare lurer på hvorfor det er slik. Petter Rasmus hadde et fint sitat da Konan kom inn for Demidov i dag; "Hvorfor blir Demidov byttet ut når Iversen har STÅTT utpå der i 60 min.?"

Last edited by SunsetSalami on 04.05.2008 23:50; edited 1 time in total
Back to top
Wilhelm S Myhr
Veteran

PostPosted: 04.05.2008 23:41    Post subject: Reply with quote

Iversen var svak - kom seg noe mot slutten - men det er tydelig at han er langt unna god kampform. Ballbehandlinga hans er like trist som Knut Tørum i oktober. Til Steffens forsvar skal det sies at han får utrolig lite hjelp på topp, og han får heller ikke gode arbeidsbetingelser, i og med at hans styrke er å stange inn mål via innlegg fra linja.
Back to top
Oddis
Senior

PostPosted: 04.05.2008 23:43    Post subject: Reply with quote

Jeg kom tilbake fra kampen nå.

Jeg tror mange her ser seg litt blind på resultatet. Vi har hatt en elendig start, men kampen i dag var likevel bedre enn Tromsø. Jeg har vært på Nadderud hvert år, og jeg er ganske sikker på at dette var en av de bedre kampene vi har spilt på Nadderud. Vi har nesten ALDRI skapt noe her. Men selvfølgelig hjelpe det lite så lenge vi taper. Typisk for et lag i motgang tapes kampen på en liten tabbe av Stadsgaard.

En annen ting er at midtbanen vår er fullstendig ufarlig. I mine øyne har vi helt feil typer der som er altfor lite målfarlige. Både Skjelbred og Tettey har for lite assists og mål. De har aldri hatt det, og jeg tviler på at de noengang blir målfarlige. Roar Strand hadde vært år mange mål og assists (som eksempel). Jeg er overrasket over at det ikke er flere som ser det. Hvordan kan vi bli et topplag uten at midtbanen putter mange mål?

En annen ting er at vi mangler breddeholdere med gjennombruddskraft og innleggsfot. Skjelbred på ving? Glem det. Sapara? Glem det også. Storflor? For lite kraft og for dårlige innlegg. Se på Tchoi hos Stabæk, det er en helt annen kraft og fart når han setter i gang.
Back to top
Wilhelm S Myhr
Veteran

PostPosted: 04.05.2008 23:45    Post subject: Reply with quote

Årsaken til at midtbanespillerne i Eggentida scoret i underkant av ti mål hvert år, bør nok i stor grad tilskrives et relativt innkjørt spillemønster.

Last edited by Wilhelm S Myhr on 04.05.2008 23:46; edited 1 time in total
Back to top
Guffen
Rutinert

PostPosted: 04.05.2008 23:45    Post subject: Reply with quote

Dette er alvorlig.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 17, 18, 19, 20  Next
Page 18 of 20

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb