View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
moomoo Veteran

|
Posted: 01.05.2008 00:02 Post subject: Den 12 spiller |
|
|
Jeg synes det er grusomt å være på lerkendal for tiden.
Det gjør meg flau å være på lerkendal for tiden.
Jeg skjemmes av å være RBK patriot for tiden.
Av den enkle grunn:
VI BUER UT LAGET VÃ…RT!?!?!?
HVORFOR?
mange vil si at det kommer av spillestil og uteblitte resultater, men her er noen fakta:
Vi har en MYE yngre gjennomsnitsalder i laget i år enn tidligere.
- Unge spillere har ikke like mye erfaring som eldre og takler derfor press dårligere.
Så hvorfor buer vi på laget vårt?
jeg blir flau når jeg sitter der og ser på nervøst spill å matta og hører han/hun ved siden av meg kjefte spilleren huden full pga dårlige valg etterfulgt av noen gloser som ikke egner seg på trykk.
Trodde vi skulle være lagets 12 spiller jeg...
Tok visst feil..
Trodde vi kunne få det som på Anfield og Old trafford der supporterne bærer laget igjennom tunge øyeblikk..
Men jeg er naiv... |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 01.05.2008 00:06 Post subject: |
|
|
Du er i feil by med vel 52 mils margin, og ca 20 år utdatert jf engelsk tribunekultur. Takk, og farvel. Jeg er sikker på du vil trives på et beslektet, men akk så fjernt, forum. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
Magnus Land Junior
|
Posted: 07.08.2008 08:25 Post subject: |
|
|
Mulig jeg misforstår her, men hva er feil med å støtte laget sitt i 90 minutter? Etter 2-1-målet i går mot Stabæk var det helt tyst på Kjernenfeltet resten av kampen. Jeg hørte ikke opproperen én eneste gang. De første 30 minuttene var det et helt fantastisk trykk, og dette gjenspeilte seg også på spillerene (eller var det vi som gjenspeilte de?). Kunne kampresultatet blitt anerledes om vi klarte å holde trykket oppe? |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 07.08.2008 10:37 Post subject: |
|
|
Jeg tror at det å gangn på gang se noen liksæle jævler velte seg på rygg og bare vente på å gå hjem til lønningsposen, kan gjøre noe med motivasjonen til noen og en hver på tribunen der. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 07.08.2008 10:48 Post subject: |
|
|
Ikke alle klarer å være så gjennomgående negativ som du recon til dette, man støtter laget sitt under kampen, så lirer man av seg gørra etter kampen.
Det er altfor mange gratis passasjerer på Kjernen feltet i dag som kun står der pga billige sesongkort. Den helvetes pølsa deres kan dere sitt å dytte i trynet deres andre steder. Når dere er på feltet vårt synger dere eller finner dere en annen plass.
Og til dere som buer, idioter! _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
Back to top |
|
 |
laBan Junior
|
Posted: 07.08.2008 11:00 Post subject: |
|
|
Skal man virkelig stå og aplaudere spillere som ikke gidder kamp etter kamp? Mulig jeg er preget av skuffelse, men vi er ikke gode i går heller. Bedre enn mot Tromsø er vi, men det skulle fen meg bare mangle.
Om du ser på kampen er det hele tiden at en eller annen spiller ikke gidder å ta et løp både fremover og bakover.
Til og med Ciljan begynner å stå igjen og se på, koksverket fra Slovakia løper jo nesten mindre enn meg.
Når det er slike holdninger på spillerne fortjener de intet mindre enn mishagsytringer fra de som faktisk er med på å betale lønna.
Nå skal jeg spise lunch, håper jeg blir blidere av litt mat. |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

|
Posted: 07.08.2008 11:01 Post subject: |
|
|
Når folk dasser rundt uten å gidde, da skal det bues etter min mening. Når man klart og tydelig viser at interessen for å yte ikke er der, da skal det gjøre vondt det som kommer fra tribunen.
Spesielt når dette er noe man ser kamp etter kamp etter sesong!
Gutser man max, men møter et rett og slett bedre lag, er situasjonen selvfølgelig en annen. Det var vel nærmere dette i går, men buingen der henger nok sammen med "spesielt når dette er noe man ser kamp etter kamp etter sesong". _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Last edited by Recon on 07.08.2008 11:02; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
hristo Senior

|
Posted: 07.08.2008 11:02 Post subject: |
|
|
Min engelske onkel beskrev stemningen på Lerkendal som på en cricket match: Høflig applaus etter gode prestasjoner istedenfor å bidra til at temperaturen heves.
Spesielt etter pause har det slukna veldig på hjemmekampene våre. |
|
Back to top |
|
 |
Magnus Land Junior
|
Posted: 07.08.2008 11:35 Post subject: |
|
|
Jeg tror at spillerene får lyst til å ofre det lille ekstra om publikum krever det. Om publikum gir faen, hvem skal man da spille for?
Opproperene må ta sin del av ansvaret for at det er litt slapt for tida. Jeg skjønner veldig godt at det krever enormt engasjement og tro på egne rekker, og at det er lite motiverende når folk ikke alltid synger med og laget spiller under pari, men med masse masing og roping i den derre megafongreia blir alle til slutt med. Og ikke minst må det være fullt kjør hele tiden. Det siste Rosenborg trenger nå er et stempel som sier at vi har de kjedeligste og mest sutrete og hårsåre supporterene.
Kall meg gjerne gammeldags, men jeg tror at av og til kan det ha mye å si for kamper som i går, der da guttene sloknet halvveis i andre. Med engasjement og masse rop i ryggen vokser selvtillitten. Det gjør den ikke når man hører 50 Stabæksupportere når man tar corner på Kjernensiden av banen. |
|
Back to top |
|
 |
laBan Junior
|
Posted: 07.08.2008 12:09 Post subject: |
|
|
Man kan godt stå på og synge max så lenge kampen pågår, men i det kampen blåses av kan mishagsytringene få lov til å komme. |
|
Back to top |
|
 |
martibs Veteran

|
Posted: 07.08.2008 12:14 Post subject: |
|
|
Magnus Land wrote: | Opproperene må ta sin del av ansvaret for at det er litt slapt for tida. Jeg skjønner veldig godt at det krever enormt engasjement og tro på egne rekker, og at det er lite motiverende når folk ikke alltid synger med og laget spiller under pari, men med masse masing og roping i den derre megafongreia blir alle til slutt med. |
Det at forsangerfeltet er de eneste som trøkker til i synginga, avviser den påstanden. Problemet er at Nedre Vest og Lerkendal generelt ikke gidder å ta i. |
|
Back to top |
|
 |
Magnus Land Junior
|
Posted: 07.08.2008 12:36 Post subject: |
|
|
Jeg mener at det er de som har ansvar for å hele tiden holde trøkket oppe, altså at det kommer nye sanger på løpende bånd, som resten av feltet (og delvis Lerkendal) kan slenge seg på. |
|
Back to top |
|
 |
Magnus Land Junior
|
Posted: 07.08.2008 12:43 Post subject: |
|
|
Kan det være en idé at selve Kjernen av Kjernen (forsangere og de mest engasjerte) organiserer seg litt anerledes på tribunen? Slik at forsangerene står på midten, og resten sprer seg mer jevnt fordelt utover. Det kan fort skape en synergieffekt – der borte hvor jeg har fast tilholdssted (WB) er det ofte litt tynt i syngerekkene, og da vegrer folk seg for å hive seg med. Med mer trykk jevnt fordelt tror jeg flere folk tør å henge seg på. |
|
Back to top |
|
 |
keschaa Veteran

Joined: 25 Jul 2006 Posts: 1182 Location: Eksiltilværelse på vestlandet.
|
Posted: 07.08.2008 12:44 Post subject: |
|
|
Jeg er helt enig med Recon.
Den gjennomsnittlige supporter jobber hardt, for så og stille på kamp.
Vi bruker MASSE penger og tid på og følge laget.
Da er det helt forbanna irriterende at innsatsen er lik null. Det er for jævlig og se at Demidov har vert for mye med Ciljan og Tettey med tanke på stjernenykkene.
Det finnes nesten ikke oppofring for laget i det hele tatt. Derfor blir det vanskelig for supporterne og juble, synge, osv. _________________ at ease |
|
Back to top |
|
 |
laBan Junior
|
Posted: 07.08.2008 13:01 Post subject: |
|
|
Fullstendig uaktuelt for UN å begynne å spre seg utover tribunen.
UN gjør sitt for å få opp stemmninga på Lerkendal.
Hør med Rosenborg om hva de har gjort for å få opp trykket, ikke en dritt. Rosenborg er mest opptatt av å skyte t-skjorter opp til publikum.
Styret i Kjernen har vel desverre heller ikke utmerket seg så mye som jeg hadde håpet i arbeidet for bedre trykk på tribunen. Pluss for Lyngens uttalelser i Adressa idag kan jeg likevel dele ut.
Det største minuset går til hver enkelt jævel som står på tribunen og jabber hele kampen uten å synge så mye som en strofe. |
|
Back to top |
|
 |
xMegafonmannen Veteran

|
Posted: 07.08.2008 17:30 Post subject: |
|
|
vi stod på midten før, men un som gruppe ble etterhvert så stor at det ikke var plass til oss på midten da disse plassene ble fylt opp av fjorten år gamle jenter 1,5 time før kampen. derfor flytta vi oss til den ene siden.
etterhvert utover kampen i går ga man til slutt faen i å bruke megafonanlegget da ingen bortover kjernen sang likevel.
ikke blir det benyttet mot molde heller hvis ikke kjernen sitt styre gjør noe før helgen med tanke på synginga på søndag. _________________ :/ |
|
Back to top |
|
 |
arnt Veteran

|
Posted: 07.08.2008 23:36 Post subject: |
|
|
Det blir ihvertfall ingen synergieffekt å spore før den dagen vi kan stå mere samlet enn i dag. Forsangergruppa gjorde forsåvidt riktig i å flytte ut og prioritere den ene siden av feltet, men for den gjenværende delen av tribunen er vi håpløst langt borte. feltet er for langt og tynt.
Forsangergruppa vil ikke kunne nå alle før den dagen vi står i én stor klump _________________ "Engang en ret forvoven Jyde
Med Hagel paa en Thrønder vilde skyde,
Men fik hans Pande ei i sønder,
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!" |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 08.08.2008 01:42 Post subject: |
|
|
Det er i motgang man skal stå å synge som F, ikke omvendt.
Selv om man føler at laget er dårlig, og at gutta ikke løper den veien og like mye som du ønsker..
Det er i motgang at laget trenger oss. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
Back to top |
|
 |
Trondheim Veteran
|
Posted: 08.08.2008 02:01 Post subject: |
|
|
På Søndag håper jeg folk skjerper seg å synger som bare faen! Det er trossalt MOLDE vu møter!. RBK har tapt to på rad å trenger virkelig støtte nå, for å komme på vinneersporet igjen! |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 08.08.2008 20:13 Post subject: |
|
|
Jeg var på Lerkendal mot Stabæk nå sist. Jeg hakke vært på mange kamper de siste åra, men jeg synes kjernen var strålende. De sang hele tia, og de hjalp til også når vi lå under.. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
Magnus Land Junior
|
Posted: 10.08.2008 10:59 Post subject: |
|
|
SYNG SOM FAEN I KVELD MOT MOLDE! Uansett om du er i UN eller Kjernen, uansett om du står med småripsa fra Ørland som heier på Kjella, uansett om du har spist ertesuppe og føler deg litt uvel, uansett om du har brokk i halsen, uansett om du synes at du er mye kulere enn alle andre. Måille må faen meg få kjenne hatet, og Rosenborg må få kjenne at vi er stolte, tålmodige og kompromissløse supportere! HENNE BLI ARTI!!! |
|
Back to top |
|
 |
Trondheim Veteran
|
Posted: 10.08.2008 11:29 Post subject: |
|
|
Seff, skal jeg synge . Håper alle andre å synger som faen! |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 10.08.2008 15:12 Post subject: |
|
|
Magnus Land wrote: | HENNE BLI ARTI!!! |
Av ren interesse, hvor i Trøndelag (om noen plass i hele tatt) sier man "henne" i steden for "herre"? |
|
Back to top |
|
 |
Ablativ Veteran
|
Posted: 10.08.2008 15:17 Post subject: |
|
|
Henne hen, denne den. Jeg ville tippe "Iin-Trøndelag" |
|
Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 10.08.2008 15:45 Post subject: |
|
|
Kerre e fer nå henne? Kerre e fer nå denne?
Kerre e fer nå rart? Kerre e fer nå rart?
Rulletrapp rulletrapp rulletrapp
Å dæsen steiki, fer ein fart |
|
Back to top |
|
 |
|