| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Hjelde Veteran
|
Posted: 27.04.2008 17:55 Post subject: |
|
|
| Nei... det er nok ikke "litt motgang", men nå tror jeg faktisk vi har nådd bunnen etter lengre tids nedadgående kurve. La oss bite tennene sammen nå frem til Hamrèn kommer. Så lar vi han starte på null, og følge kurven, sakte, men sikkert oppover igjen. Vi har unge og uerfarne spillere, som ledes av uerfarne og inkompetente trenere. Det er en dårlig match. Jeg tror de unge spillerne vil blomstre med en så erfaren, kompetent og autoritær trener som Hamrèn. Så bit sammen tennene, jeg tror dessverre det blir noen fæle kamper til før Hamrèn kommer. |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 27.04.2008 17:57 Post subject: |
|
|
| Jeg håper du har rett! Hamrén virker solid |
|
| Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 27.04.2008 18:04 Post subject: |
|
|
Det er i og for seg greit at RBK taper en del kamper. Hvem hadde vel ventet noe annet når generasjonsskiftet endelig må gjenomføres? Men det er irritasjonen over styret og klubbens ledelse som på sikt har ført til at klubben har tatt et mye lengre steg tilbake som oppleves som idiotisk og unødvendig. Klubbens problemer ligger på et ledelsesnivå som over tid har skapt dårligere rammer for å skape gode sportslige prestasjoner.
Tromsø-kampen kan man selvsagt diskutere ifht. prestasjonen som blir gjort, hvem som spiller, formasjon etc., men i bunn og grunn er det en diskusjon som ikke vil lede til varige løsninger, da klubbens problemer i utgangspunktet ligger på et annet plan.
For å trekke en litt frekk paralell: Hvor ville hopplandslaget stått om man hadde rekrutert storhopperen Matti Nykänen i stedet for den meriterte treneren Mika Kojonkoski som ny landslagstrener? Tviler på om sittestillingen til hopperne hadde vært det store diskusjonsemnet etter flere år med kulhopping. |
|
| Back to top |
|
 |
NÃ¥erdetnok Veteran
|
Posted: 27.04.2008 18:27 Post subject: |
|
|
| nidaros997 wrote: | Det er i og for seg greit at RBK taper en del kamper. Hvem hadde vel ventet noe annet når generasjonsskiftet endelig må gjenomføres? Men det er irritasjonen over styret og klubbens ledelse som på sikt har ført til at klubben har tatt et mye lengre steg tilbake som oppleves som idiotisk og unødvendig. Klubbens problemer ligger på et ledelsesnivå som over tid har skapt dårligere rammer for å skape gode sportslige prestasjoner.
|
Vel talt. Dette er resultatet av mange år med liten planlegging, mye vingling og sløsing med ressurser. Den eneste mannen med litt tak i i denne fæle perioden har vært Høgmo - som dog ikke var den rette treneren men som hadde en kompetanse på toppidrett og idrettsorganisering som klubben burde brukt. Skrekken nå er at Hamren ikke får arbeidsro. Jeg har tidligere sagt at skal dette gå bra må han få fullmakter samt anledning til å velge apparat rundt seg. Innebærer dette at 3-4 gamle koryfeer må ut (som jeg tror det bør) så får det bli slik. Men om det blir slik; time will show! |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 27.04.2008 18:40 Post subject: |
|
|
| cris wrote: | For min egen del, så kommer jeg til å ta meg en pause fra Lerkendals besøkene fremover. Jeg gidder ikke å betale 350 kr for så dårlig underholdning. Jeg kommer heller til ta meg det som sendes på tv. Jeg kan love at jeg kommer tilbake når det er klare forbedringer å se.
Ja, jeg er en elendig supporter som ikke støtter laget i motgang! Det får så være! |
Flaks for deg at du er født i Trondheim på et tidspunkt hvor RBK har vært så gode. Hadde blitt lite fotball på deg hvis du hadde vært fra feks Hamar, Bodø, Kristiansand eller Oslo Vest. Med din logikk må det være et under at det er folk på de fleste Eliteseriestadionene. |
|
| Back to top |
|
 |
Oddis Senior
|
Posted: 27.04.2008 19:27 Post subject: |
|
|
| nidaros997 wrote: | Det er i og for seg greit at RBK taper en del kamper. Hvem hadde vel ventet noe annet når generasjonsskiftet endelig må gjenomføres? Men det er irritasjonen over styret og klubbens ledelse som på sikt har ført til at klubben har tatt et mye lengre steg tilbake som oppleves som idiotisk og unødvendig. Klubbens problemer ligger på et ledelsesnivå som over tid har skapt dårligere rammer for å skape gode sportslige prestasjoner.
|
Ja, kompetent ledelse er det viktigste i en bedrift. Det er nettopp derfor RBK har vært så overlegne: NAE har nærmest hele æren for at RBK har vært så gode, i mine øyne. Han har hatt visjonen og evnen til å trekke RBK opp. Sportslig suksess har vært en sovepute for administrasjonen. Når den viktigste bidragsyteren til suksess er borte, blir det et vakuum. Noe annet er ikke å vente. Derfor har det vært så patetisk å se ledelse og styre snakke om "kontinuitet" når mannen som skapte det hele er borte. Det er umulig å kopiere. Derfor er jeg glad for at Hamren kommer utenfra og ser dette med helt nye øyne. |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 27.04.2008 19:28 Post subject: |
|
|
| joko- wrote: | | Samme her, jeg fikk mye pes fra Thor Arild, 3rlend og Kjello for å være negativ. | Jaha? Kan ikke huske å ha vært så negativ til deg, Steno derimot. |
|
| Back to top |
|
 |
jarln Veteran

|
Posted: 27.04.2008 19:36 Post subject: |
|
|
det er strengt talt ikke å lett å motivere seg til å se en klubb som spiller drittfotbal og trenes av en amatør med erfaring fra et juniorlag!
Hvis supportere trenger litt avstand fordi man blir følelsesladet ødelagt av å se klubben man er glad i spille som dritt og bli styrt av innavlede barter er det en respektabel og ærlig måte å vise at man ikke tolererer alt som skjer i klubben.. Å blindt gå på hver eneste kamp bare fordi man mener at det aldri er feil å vise sin støtte til klubben er i beste fall naiv sånn jeg ser det!
Fotball er underholdning, og publikum skal være fornøyde med det som skjer på banen, dersom folk ikke klapper kan man ikke forvente at de kommer tilbake før de forventer å underholdes. Å hevde at klubbfølelse er å støtte klubben ved å gå på kamp uansett hvordan det spilles er en tilgjort norm jeg forstår lite av. Av og til har både spillere og ledelse godt av å se at vi ikke er fornøyde med det som skjer.. Faktum er kanskje heller at vi burde stått enda sterkere i kampen mot Terje Svendsen når vi hadde muligheten..
Skal vi gå på kamp kunne det kanskje vært en idé å vise motstand mot inkompetansen. Men når sensurmyndighetene på Lerkendal har større innflytelse enn Espen Barth Eide har på forsvarsdepartementet blir det jævlig vanskelig.
Vi i fansen har heller ikke stått hardt nok på krava når vi burde gjort det, sånn sett har vi også en del av skylda for all innavlen.. |
|
| Back to top |
|
 |
Oddis Senior
|
Posted: 27.04.2008 20:21 Post subject: |
|
|
| jarln wrote: |
Vi i fansen har heller ikke stått hardt nok på krava når vi burde gjort det, sånn sett har vi også en del av skylda for all innavlen.. |
Når er dette off-topic i forhold til kampen i går, men hvilke krav snakker du om? RBK er et idrettslag. Er du misfornøyd får du melde deg inn og delta på årsmøtet. |
|
| Back to top |
|
 |
jarln Veteran

|
Posted: 27.04.2008 20:38 Post subject: |
|
|
| Det finnes andre måter å markere seg på enn å stille opp på årsmøtet, jeg opplever at mange av deltagerne på årsmøtet tar del av ukulturen ved å ikke tørre å stå samlet mot inkompetansen.. inntrykket man får her på forumet er at det store flertallet synes ledelsen er inkompetent og at den har vært det over lengre tid.. Derfor stiller jeg også spørsmålet om vi faktisk burde gjøre mer enn å klage på et forum, det begynner å bli på tide å markere seg, ellers fortsetter inkompetansen under Hamrén og etter Hamrén, da blir det fort tungt å være fan i fremtiden.. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 27.04.2008 21:00 Post subject: |
|
|
| jarln wrote: | | jeg opplever at mange av deltagerne på årsmøtet tar del av ukulturen ved å ikke tørre å stå samlet mot inkompetansen. |
Ikke alle!
Og du har ikke så mange andre kanaler enn gjennom visse folk ift årsmøtet, eller gjennom Kjernens kanaler. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
uglevett Veteran
|
Posted: 27.04.2008 22:00 Post subject: |
|
|
Jeg er selvfølgelig like deprimert som alle andre her, selv om jeg (heldigvis) ikke fikk sett kampen i går. Denne trenden har vart lenge nå og kan ikke sees i annen sammenheng enn at vi har manglet en ordentlig trener med visjoner og tanker rundt det å spille fotball, samt med taktiske kunnskaper både før og under kamp. I Rosenborg har vi nå en trener som ikke en gang har taktiske kunnskaper etter kampen...
Til tross for alt dette: Jeg blir bare en større og større RBK-supporter, for jeg ser så godt potensialet og føler at det dette laget trenger er støtte og veiledning. Støtte fra bl.a meg, veiledning fra vår nye trener. For meg kommer ikke 1. juni raskt nok. _________________ Rock. |
|
| Back to top |
|
 |
Timmi! Rutinert
|
Posted: 28.04.2008 00:36 Post subject: |
|
|
| jarln wrote: |
Det neste blir vel at Trond Henriksen blir assistenten til Hamrén, det er ingenting som overrasker meg med denne klubben lenger.. |
Det der er vel en teori som ikke akkurat er egnet for å overraske om den skulle slå til.
Kan vel sagtens ta deg faen på at det blir realiteten. Slik jeg ser det er det vel heller ikke et alternativ på brakka at så ikke skal skje. Jaja, bli stygglænt! Møkkagjeng som stiller til start i det samme innavla hopprennet hele hurven!
edith. off- topic, beklager |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 28.04.2008 02:34 Post subject: |
|
|
| Trond Henriksen blir assistenten til Hamrèn, det er jo allerede bestemt. |
|