English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Tromsø
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 14, 15, 16  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
quarterback
Rutinert

PostPosted: 27.04.2008 11:49    Post subject: Reply with quote

Ser at Henriksen depper over at laget ikke scorer på sjansene sine ja.. Problemet er vel heller at vi aldri hadde noen sjanser..
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende

PostPosted: 27.04.2008 11:53    Post subject: Reply with quote

Storflor hadde et skudd og var en gang i gjennom igår etter at vi la om til 4-3-3 samtidig raserte hele vår defansive struktur i sammen og Tromsø hadde langt flere og større sjansjer i denne perioden og det fordi vi tømt midtbanen med Skjelbred og Sapara som ble igjen pågrunn av dette fikk vi enorm strekk i laget og jobben til forsvarspillerne ble et lite helvete.

Noe av dette skyldes at vi ble for ivrige i å angripe ,men vi så også tendenser til dette ifjor når Skjelbred og Sapara spillte indreløpere i 4-3-3 og derfor burde dette prosjektet bli avsluttet. Det virker som treneren sliter med balansen i hele laget for vi angriper og forsvarer ikke som en enhet ,men enkelte spillere angriper og andre spillere forsvarer seg. En burde angripe som enhet som er kompakt med kort avstand mellom leddene samt forsvart seg som en kompakt enhet.

En annen ting jeg ikke forsto igår var hvorfor vi på slutten utslettet midtbanen for å ha fire spisser. Hva er poenget med å ha fire spisser når vi ikke får tak i ballen slik at vi kan spille dem opp. Jeg husker også ifjor borte mot Vålerenga når Tørum byttet ut en midtbanespiller med en spiss før dette byttet hadde vi hatt trykket og angrep konstruktivt etter byttet tapte vi midtbanen og mistet trykket vårt. Uansett om det gjelder byttet igår eller mot Vålerenga så savner jeg en tanke bak byttet altså hvorfor tar du ut en spiller mot en annen igår var det greit at Storflor kom inn ,men uten Tettey sin løpskraft forsvant midtbanen og vi burde heller ha byttet ut Konan, Iversen, eller Sapara eventuellt Traore og spillte med 3 bak.

Last edited by Keenoir on 27.04.2008 13:17; edited 1 time in total
Back to top
cris
Proff

PostPosted: 27.04.2008 11:59    Post subject: Reply with quote

Tok en titt på titt på glimtene fra kampen på web-tv. Alltid interessant å se hvordan mål og sjanser oppstår.

Kopinnen scorer Tromsøs mål etter en smart bevegelse og en en meget presis heading nede i hjørnet. Kopinnen er i utgangspunktet markert av Demidov som følger han på et skrått løp mot første stolpe. Kopinnen gir Demidov en dytt skulder mot skulder (helt reglementert) og beveger seg deretter litt ut fra målet, innlegget kommer og vips ballen i mål.

En meget god prestasjon av Kopinnen, han tar med seg forsvarspilleren dit han vil og beveger seg deretter dit hvor han vet (meget mulig et innøvd trekk) ballen kommer og får headet uhindret på mål. Hadde rbk hatt en spiller på bakerste stolpe ville forøvrig headingen blitt redddet.

På samme corner ser vi at Stadsgard er på etterskudd ift Reginiussen.

På den store sjansen til Rushfeldt er det også markeringsglipp. Rbk har nok spillere inne i feltet, men klarer ikke å markere Rush som uhindret header knallhardt i tverrliggeren. Rush rygger faktisk bakover i feltet og når han ser at innlegget kan komme går han rett på mål, helt umarkert. Lago eller Traore burde ha gjort jobben.

Mål og sjanser oppstår jo vanligvis pga godt offensivt spill hos motstander og/eller feil i det defensive arbeidet. Det tar nok litt tid før forsvarspillet for satt seg skikkelig.Jeg vil si at forsvaret tross alt gjorde en brukbar innsatts. Man kan umulig vøre feilfri. Lago synes jeg var bestemann, men hadde noe slurv han også.

Hovedproblemet er, som det er sagt av veldig mange, det offensive spillet.
Back to top
pingvin
Veteran

PostPosted: 27.04.2008 12:02    Post subject: Reply with quote

Da stoppet det vel på 44 kamper på rad med scoring...
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 27.04.2008 12:32    Post subject: Reply with quote

RBK har konsentrert seg for mye på alt annet enn det sportslige de siste årene. Brukt penger på kaffeassistenter og folk som skal skape "vekst". De må snart forstå at uten sportslig fremgang/suksess så eksisterer ikke RBK lenge. Det hjelper lite med RBK media når man er en bakgårsklubb i norsk 1.divisjon.

Denne kristen har vært her siden 2000 spør du meg med unntak i 2003. Den har bare vokst til å bli en ondartet kreftsvulst. Dette har Rune Bratseth stått å settt på i alle år uten å gjort en dritt. Det var først når Høgmo kom til klubben at man kunne se en liten utvikling av sportslig avdeling.

At man med så mye midler skal gjøre en så dårlig jobb er helt utrolig.
Back to top
cris
Proff

PostPosted: 27.04.2008 12:43    Post subject: Reply with quote

Til Keenoir:Jeg er veldig enig i alt det du sier. Trekker ut noen utsagn som jeg betrakter som gullkorn:

"Tromsø hadde langt flere og større sjansjer i denne perioden og det fordi vi tømt midtbanen med Skjelbred og Sapara som ble igjen fra av dette fikk vi enorm strekk i laget og jobben til forsvarspillerne ble et lite helvete".

"En burde angripe som enhet som er kompakt med kort avstand mellom leddene samt forsvart seg som en kompakt enhet".

"Hva er poenget med å ha fire spisser når vi ikke får tak i ballen slik at vi kan spille dem opp."

Min konklusjon er at det er hjelpesløs coaching fra sidelinjen. Holder ikke på toppnivå.

Til Senador: Veldig enig i din konklusjon: "At man med så mye midler skal gjøre en så dårlig jobb er helt utrolig"
Back to top
magnus*
Senior

PostPosted: 27.04.2008 14:05    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:
Recon wrote:
Kleven wrote:
Recon wrote:
Vi har muligheten til Pelu inn på høyre ving og Konan inn i midten.

Beklager, trodde han sonet.

Mulig, usikker.

Det er lov å lese videre før man trykker på 'quote'!

Javel. Da er det vel også lov å researche litt før du slenger ut løsningen din, da. Smile
Back to top
gm
Veteran

PostPosted: 27.04.2008 14:18    Post subject: Reply with quote

Rosenborg har ikke vært så dårlig siden 1984.
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 27.04.2008 15:18    Post subject: Reply with quote

Nå håper jeg folk forstår hvorfor jeg har vært så negativ på forumet.
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 27.04.2008 15:26    Post subject: Reply with quote

Samme her, jeg fikk mye pes fra Thor Arild, 3rlend og Kjello for å være negativ.
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 27.04.2008 15:40    Post subject: Reply with quote

Folk må bare innse at vi er en bakgårdsklubb i norsk sammenheng dessverre. Vi er IKKE i nærheten av noe som helst
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 27.04.2008 15:42    Post subject: Reply with quote

Nå skjønner jeg hvorfor folk har kritisert deg. Det er selvsagt greit å være kritisk til laget. Men du verden, det der ligner mer på surmaga og lite konstruktiv syting.
Back to top
longns
Veteran

PostPosted: 27.04.2008 15:43    Post subject: Reply with quote

Snakker du om meg nå?
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 27.04.2008 15:48    Post subject: Reply with quote

nope... snakker om senador og det siste innlegget hans..
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 27.04.2008 15:54    Post subject: Reply with quote

Så hva er RBK da? Resultatene og utviklingen taler for seg selv. Du kan ikke påstå at RBK er et topplag som spiller bra fotball. Lagene vi taper mot er ikke i nærheten av et internasjonalt snitt
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 27.04.2008 15:58    Post subject: Reply with quote

... du understreker vel akkurat det jeg mener... jeg påstår ikke at Rosenborg er ett topplag som for tiden spiller bra fotball.... men det er en viss avstand fra å påstå det til å påstå at Rosenborg er en bakgårdsklubb som ikke er i nærheten av noe som helst. Litt mere nyansert kritikk hadde ikke vært å forakte kanskje? og med begrunnelser for hvorfor du mener som du mener? Jeg argumenterer ikke mot hva du mener og at du er kritisk, men måten du fremlegger kritikken på... for meg virker den unyansert og lite konstruktiv...
Back to top
jarln
Veteran

PostPosted: 27.04.2008 16:04    Post subject: Reply with quote

hadde det ikke vært for at jeg er ung og koste meg på russefest i går med et par forskjellige damer i løpet av dagen og kvelden hadde jeg seriøst vurdert å legge meg klokka ni i går..

Dette er jo som en eneste stor begravelse for fotballaget man elsker..

Jeg har vel sagt det før.. Men at ingen i sportslig ledelse innså før sesongen at vi burde fått inn en trenervikar med dyp kunnskap til 442 frem til Hamréns overtagelse er skandaløst. Erik Hoftun sier jo sjøl i VG i dag at de ikke har kunnkapen som trengs for å gjøre det bra i 442, det gjør dimensjonene på ledelsens vurdering ekstra ille..

Det neste blir vel at Trond Henriksen blir assistenten til Hamrén, det er ingenting som overrasker meg med denne klubben lenger..
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 27.04.2008 16:14    Post subject: Reply with quote

jarln wrote:
hadde det ikke vært for at jeg er ung og koste meg på russefest i går med et par forskjellige damer i løpet av dagen og kvelden

Utdyp (med egne ord).
Back to top
jarln
Veteran

PostPosted: 27.04.2008 16:18    Post subject: Reply with quote

ehm, utdype.. "jeg var løs og billig" og fikk meg noe., ? veldig off topic merker jeg...

Nei, vi er et skammelig lag om dagen.. merker det gjør vondt å se på, vet ikke om det er fornuftig å engasjere seg så mye i RBK nå om dagen.. kan jo ta motet fra en gråstein i disse eksamenstider..

Tromsø-kampen bør bare glemmes.. let etter positive sider om det finnes noen..
Back to top
nidaros997
Veteran

PostPosted: 27.04.2008 16:20    Post subject: Reply with quote

RBK anno 2008 = Keiserens nye klær

... for de som ikke ser at klubben mangler det meste mht. trenere, sportslig ledelse og internasjonalisering ifht. valget med å hente inn, integrere og skape et nytt lag med mange utlendinger som selvsagt ikke behersker norsk og knapt nok engelsk m.m. Etter at RBK-tv begynte å vise hvordan treningene ledes har jeg blitt oppriktig bekymret, og spør meg også om det er noen vits i å følge en klubb som RBK (for å sette det på spissen). Er dette toppidrett? Er det mulig at treningene ledes på norsk???

Etter mitt skjønn er det derfor liten vits i å se på hvilke spillere som burde spilt, formasjon etc, eller å fokusere på de oppleste problemene såsom generasjonsskifte og trenerskifte i juni.

I stedet er det mer riktig å se det slik at styret og klubbledelsens inkompetanse gjennom mange år i større og større grad kommer til uttrykk gjennom dårlige sportslige prestasjoner, og fra 2005 til i dag har problemene sementert seg og blitt til normalen. RBK er en klubb som har gravd pundet sitt i jorda ved at et inkompetent styre ikke har ansatt riktige personer i de ulike sportslige posisjonene, hvilket inkluderer dagens hovedtrener, sportslig leder og assistent trener/sportslig leder.

Det eneste positive lysglimtene per dags dato er at RBK henter inn en trener med litt internasjonal erfaring og ok meritter, stammen i laget er ungt, i norsk sammenheng har klubben fremdeles det beste økonomiske fundamentet, og man har igjen begynt å satse de siste årene på juniorspillere. Smile

Men dessverre vil prosessen tilbake til gammel storhet bli lang om ikke umulig så lenge klubben ikke internasjonaliseres mht. arbeidsspråk og integrering av utlendinger, så lenge styret ikke blir mer kompetent, og så lenge tidligere fotballspillere som Bratseth, Hoftun, Eggen jr. og Henriksen blir ansatt i ledende sportslige stillinger/trenerapparatet. Det finnes da selgerjobber eller stillinger knyttet til klubbens ungdomsarbeid hvor tidligere spillere kan sysselsettes?
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 27.04.2008 16:26    Post subject: Reply with quote

Grunnen til at jeg mener vi er en bakgårsklubb er:

1. spiller kjedelig fotball uten mål og mening
2. taper mot lag som er langt fra internasjonal standard
3. 8mål i mot på 5kamper og 3tap allerde
4. én seier som jeg vil kalle griseflaks
5. tabellplasseringen i fjor (og nåværende)
6. nedgående kurve siden 2000
7. Attraktive spillere vil ikke til oss, men går til andre norske klubber istedet.
8. Forsterkningene/Stallfyllet er meget begrenset bortsett fra Demidov og Stadsgaard.
9. Ansetter trenere uten erfaring og kompetanse
10. Stor grad av kameraderi og bekjentrekruttering
Back to top
jarln
Veteran

PostPosted: 27.04.2008 16:35    Post subject: Reply with quote

Jeg er litt enig i at man kan stille spøsmålstegn ved om det er noen vits i å følge RBK om dagen.. Når man får så lite igjen på kamp som RBK tilbyr er det fristende å ta en liten pause og heller heie frem noen fra grasrota i 2. div i stedet en måned eller to for å få litt avstand og hjelpe Trondheimsfotballen til 1.divisjon.

Det verste er at jeg ikke ville følt at det ville være å svikte når det gjaldt som mest, er vel heller omvendt.. Når klubben glemmer alt som har med lojalitet til prinsipper og grunnpilarer som har innarbeidet seg over mange tiår kan man spørre seg om sjela selges ved hjelp av inkompetanse.

Edit: Jeg merker desperasjonen i dette innlegg nå når det er ferdigskrevet. Det er kanskje slik at man ikke er tilregnelig som RBK-supporter om dagen grunnet nivået klubben ligger på i omtrent alt utenom scouting..
Back to top
cris
Proff

PostPosted: 27.04.2008 16:53    Post subject: Reply with quote

Til Senador:

Greie punkter som jeg i hvert fall følger deg langt på. Men å karakterisere det som en bakgårdsklubb er likevel er for drygt, synes jeg. Men det kan det fort bli, hvis ikke ting endrer seg fremover!

For min egen del, så kommer jeg til å ta meg en pause fra Lerkendals besøkene fremover. Jeg gidder ikke å betale 350 kr for så dårlig underholdning. Jeg kommer heller til ta meg det som sendes på tv. Jeg kan love at jeg kommer tilbake når det er klare forbedringer å se.

Ja, jeg er en elendig supporter som ikke støtter laget i motgang! Det får så være!
Back to top
Oddis
Senior

PostPosted: 27.04.2008 17:16    Post subject: Reply with quote

Bakgårsklubb?

Herregud, bare det butter litt i mot snakkes det som om enden er nær. Enhver storklubb er gjennom tøffe perioder. Etter 15 seriemesterskap på 18 år er det ikke noen overraskelse at det kan komme litt motgang (den kunne selsagt kjommet før også). Det er i slike perioder at det legges frø for fremtiden. Hvis RBK skal vinne hvert år blir det jo kjedelig. I alle mine år på Lerkendal vil jeg nesten påstå at det var kjedeligere før (på slutten av 90-tallet) da folk knapt nok giddet å juble da alle hjemmekampene ble vunnet. Etter en tøff periode kan vi i hvert fall få tilbake gleden når det en gang vil snu.
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 27.04.2008 17:48    Post subject: Reply with quote

Jeg synes en nedgående kurve i 8år(fra 2000) er ganske mye med tanke på hvilke midler vi har i forhold til andre norsk klubber. Det blir feil å kalle det for "litt motgang".
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 14, 15, 16  Next
Page 15 of 16

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb