English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
VÃ¥lerengens IF - RBK
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 18, 19, 20, 21, 22  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hedley
Veteran

PostPosted: 20.04.2008 22:16    Post subject: Reply with quote

jarln wrote:

Å gi Lago masse pes for at Wæhler som faktisk er en av de bedre i eliteserien til å komme til med hodet blir litt voldsomt etter min mening..

Poenget er at alt i alt kom Lago helt ok ut på hjørnespark, han gjorde seg ikke bort slik jeg ser det..

Enig. syns han fortjener fornyet tillitt.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef

I dag er jeg mest forbanna. Et rødt kort jeg ikke kan huske å ha sett maken til gjør at vi mister vår spydspiss. Ikke lett å få til all verden med en offensiv midtbanespiller som eneste spiss. I dag er jeg faktisk litt stolt over hva laget presterer etter å ha spilt med en mann mindre i nesten en time. En seier for offensiv fotball, da jeg registrerer at VIF tar ut en midtbanespiller og setter inn en stopper mot slutten på hjemmebane.

Jeg synes faktisk Stadsgaard og Lago var et lovende par. Langt fra prikkfritt ennå, men man må ha med i beregningene at disse spillerene har spilt svært lite sammen, og det er den første kampen som stopperpøar. Når man lærer å ta sikring for hverandre osv tror jeg dette blir meget bra.

Jeg synes RBK skal ha kredit for innsatsen i dag etter at de ble ti mann (som sist- skal vi starte med ti etterhvert?) og VIF fikk ikke til all verden. Konans touch på målet rettferdiggjør at han starter i dag, føler jeg. Den lille kremdytten der er det ikke mange i TL som gjør.

Vi er oppe i 45 på rad med mål, og jeg nekter å være forbanna på noe som helst i RBK i dag, etter at vi kommer tilbake med 10 mann.

Føler vi er på vei i riktig retning. Vi var best mot FFK med 10 mann sist, og i dag kom vi tilbake og utliknet i undertall. VIF skryter av at de har Klanen som 12. mann, men i dag har de jaggu sin 13.

Forøvrig må jeg si at jeg er smått skuffet av publikum i Norge. VIF drar nesten dobbelt så mange som i seriestarten etter en seier mot LSK, og det var glissent på Åråsen etter en dårlig start. For å nevne det alle RBK-supportere vet, vi satt definitiv publikumsrekord i Norge i fjor med en relativt mislykket sesong i TL.
attach
Forumsjef

Gangz wrote:
Ville bare kommentere Almenning Jarstein sin episode med 5-meteren.

Han trodde det var frispark.
Back to top
Gangz
Senior

Nils Johan Semb
Egil Olsen
Harald Aabrekk

Nils Johan Semb
Egil Olsen
Harald Aabrekk
Nils Johan Semb
Egil Olsen
Harald Aabrekk
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
NÃ¥erdetnok
Veteran

PostPosted: 20.04.2008 22:17    Post subject: Reply with quote

Blant plussene bør vel også nevnes at man endelig ser ut til å ha fått fysikk til å stå løpet helt ut. Det er vel 3-4 år siden sist.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 20.04.2008 22:18    Post subject: Reply with quote

Bytt ut Strand med Sapara og vi har vår førsteellver. Når det gjelder spillet idag er jeg forholdvis godt fornøyd med hele forsvaret selv om Traore glipper på 1 - 0 målet og Lago virket kamprusten. Stadsgaard ser ut som en klassestopper virkelig imponert over farten og roen hans.

Når det gjelder midtbanen var Demidov vanvittig bra og jeg var også godt fornøyd med Tettey som virket til å være villig på løp ,men må trene avslutninger. Skjelbred bruker som vanlig for lang tid med ballen og har itilegg alltfor mange balltap en av det svakeste kampene jeg har sett med Skjelbred noen gang. Roar Strand var en katastrofe og at han får så lenge som han gjør er svakt av Henriksen; får 1 på min spillerbørs. Storflor kom inn og var veldig frisk og bragte sårt tiltrengt bevegelse fremme på banen.

Spissparet var elendig og tålmodighet min med Kone begynner å bli tynnslitt på tide å gi et ultimatum om enten signerer du ny kontrakt eller så blir det benken. Konan får pluss for et meget bra mål, men en ser tydelig at han spiller i en posisjon som han ikke trives i.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 20.04.2008 22:25    Post subject: Reply with quote

Jarstein 6 - Solid kamp som vanlig. Trygg.

Stoor 5+ - Leverer en del gode bidrag framover, er som regel trygg bakover, har noe å jobbe med på presisjonen.
Stadsgaard 7+ - Meget god. Hurtig, god med ball og sikker. Har spilt seg inn nå.
Lago 3 - Var på etterskudd, har litt tempoproblemer og noen rare avklaringer. Må få litt mer tid, greit, men ikke lovende.
Traorè 5 - Varierende kamp. Fra noen gode bidrag til rare valg defensiv. OK

Strand 1+ - Håpløs kamp. Gjør ingenting positivt omtrent.
Demidov 7 - Meget god med ball og duellsterk. Rekke fine pasninger.
Skjelbred 2 - Han jobber og sliter, men får det rett og slett ikke til i dag.
Tettey 4+ - Kanskje på vei tilbake i form, en del fine bidrag, men ikke helt der vi vet han kan være enda.

Konè 2+ - Utvist fort, gjorde ingenting før det.
Konan 3+ - Scoret, men ellers dårlig. Ble ikke akkurat hjulpet av lempende lagkamerater, heller.

Storflor 5 - Kommer inn og får assist.

Last edited by SunsetSalami on 20.04.2008 22:26; edited 1 time in total
Back to top
micke
Proff

PostPosted: 20.04.2008 22:26    Post subject: Reply with quote

Jeg stemmer for dopingtest av dommere. Og kutt i betalingen for dårlig dømming. Jeg syns fokuset eres etter sist sesong er blitt i feil rettning. De fokuserer alt for mye på hva de skal slå ned på og hvor mye strengere de skal bli på ting og tang. Reglene er kanskje litt vage her og der, men da bør ikke dommeren lage nye lover og regler ut ifra de som er der fra før i kamp. Det blir i mine øyne feil og de blir dermed favoriserende for det ene av to lag og dermed igjen det ene lagets 12 spiller. Jeg etterlyser sterk kritikk, reaksjoner og "action" fra NFF!!!!!!
Skammels10
Veteran

PostPosted: 20.04.2008 22:37    Post subject: Reply with quote

Jeg er som andre naturligvis forbanna på den inkompetente dommeren. Latterlig å dømme rødt kort på en takling som på INGEN MÅTE kvalifiserer til et rødt kort.

Men i grunn sitter jeg igjen med en god følelse. Dette føles ut som en seier for meg. Det er veldig sterkt å vinne 60 min av kampen med én mann mindre. Det at Rosenborg tilsynelatende aldri gir opp er ganske sterkt, og tyder på at lagmoralen er bra sånn sett.

Et annet lyspunkt er Kris Stadsgaard. Når jeg ser på Stadsgaard og spillemåten hans, ser jeg en Nesta-light. Det ser ut som han har et veldig godt fotballhode, og det samt den utrolige hurtigheten hans gjør at jeg er 99% sikker på at RBK endelig har funnet sin nye bauta.

Det er så godt å slippe Basma-Kvarme baki der!! Razz
Back to top
keschaa
Veteran

PostPosted: 20.04.2008 22:39    Post subject: Reply with quote

Gangz wrote:
Ville bare kommentere Almenning Jarstein sin episode med 5-meteren. Synes det var totalt unødvendig å framprovosere den der 2 ganger på rad. 20 centimeter er 20 centimeter for mye! En regel, er en regel. Han burde fått gult kort for den andre gangen har gjorde det.

Det er ikke negativt hvis dommeren er pirkete. Det er bare å gjøre ting skikkelig, ikke tøye grensene.

Akkurat den episoden må Moen ta på sin kappe over dårlig kommunikasjon. Jarstein og alle andre spillere trodde det var offside/frispark ikke et utspill. Derfor reagert spillerne som de gjorde. Så jo klart og tydelig at Stadsgaard og Demidov ikke skjønner dritten.
Henri
Legende

PostPosted: 20.04.2008 22:46    Post subject: Reply with quote

Skammels10 wrote:
Men i grunn sitter jeg igjen med en god følelse. Dette føles ut som en seier for meg. Det er veldig sterkt å vinne 60 min av kampen med én mann mindre. Det at Rosenborg tilsynelatende aldri gir opp er ganske sterkt, og tyder på at lagmoralen er bra sånn sett.

Helt enig, og sånn tror jeg spillerne føler det også. Dette poenget tror jeg var usedvanlig viktig for selvtilliten og humøret i laget.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 20.04.2008 22:47    Post subject: Reply with quote

Jarstein: 6 Solid kamp, trygg i feltet.

Stoor: 6+ Fantastisk innsats, tar noen vanvittige løp og hiver seg inn i alle situasjoner. Meget imponerende. Her har vi et tre som vokser inn i skyene.

Stadsgaard: 7 Det er så vanvittig deilig å endelig ha en brutalt rask midtsopper, Torbjørnsen har (selvsagt) gjort gull igjen.

Lago: 4/5: Han blir ltt varm i toppetasjen noenganger, og litt posisjonsproblemer, dårlig fart, men det dekker Chris fint. Gir han høy terningskast utelukkende for det er så deilig å ha en midtsopper som ikke rygger inn i eget mål i hver situasjon(Noe som konsekvent ble gjort i hele 2006)

Traorè: 4 Virke ikke til å like backplassen, viser seg i tillegg rusten og usikker.

Strand: 1 Det er en forferdelig trist forestilling, heldigvis er Sapara tilbake fra neste kamp.

Demidov: 7 Vanvittig innsats gjennom hele kampen, solide pasninger, her er ankeret!

Skjelbred: 2 Det er ikke mye bra Ciljan gjør idag, eneste er den utrettelige innsatsen som smitter på resten av laget. Glei rundt på banen gjennom hele kampen.

Tettey: 2 Fullstendig blottet for selvtillit, skuddet er håpløst, stopper opp i angrep hele tiden, han løper, men gjør ingenting ut av seg.

Konè: 2 Får ikke vist frem noenting idag, men han fikk ikke akkurat god tid på seg heller.

Konan: 4/5 Scorer målet vi måtte ha, fantastisk avslutning. Blir tassende rundt mutters alene og får bare høye baller. I mine øyne presterer han bedre enn forventet. Konan er ingen spiss, nå ble han midtspiss alene uten hjelp. Det er Tettey som må ta mest skyld for ofsiden, den ballen skal spilles tidligere.

Storflor: 4/5 Går fra det fullstendig håpløse, til fantastiske bevegelser og er sterkt delaktig i målet vi måtte ha. Hvis den gutten lærer seg at kroppskontakt ikke er dødlig vil han fremstå som en god spiller.
Back to top
frodemann
Junior

PostPosted: 20.04.2008 22:51    Post subject: Reply with quote

Kone bør få et pluss for fair play da han går av uten å mukke. Har jo vist gode holdninger før han. For dommeren må det ha sett voldsomt ut, men Kone hadde jo stor fart mot ballen da Wæhler drar ballen vekk, og var i værste fall uforsiktig og skulle ikke vært utvist.
Traore vil jeg egentlig gjerne ha på banen, men han har stort forbedringspotensiale som back. Ved VIF-scoringa gikk han visst rundt i halvsøvne. Ellers virker jo forsvaret rimelig bra, men VIF var ikke glitrende i angrep akkurat - vi slapp nok litt lett pga. det.
Demidov imponerer, spesielt mot slutten da man skulle tro både bein og hode var slitne - ballkontroll og kloke direktepasninger.
Angrepet vårt er tynne greier. Savnet taktiske grep, da Konan var sørgelig alene med håpløse baller å jobbe med. Men så fikk han jo maks ut av en Håpløs situasjon og da. Mot slutten står vi jo høyere og vinner ballen i gunstige posisjoner, det viser jo at gutta faktisk orker, de kjemper og vil ha flere mål, flere fine initiativ av Stoor. Slik jobbing tidligere i 2. omgang kunne kanskje gitt et mål til.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 20.04.2008 22:53    Post subject: Reply with quote

Synes folk er litt for negative mot Traorès defensive innsats. Som jeg har nevnt før, Traorè har en taklingstiming på spesiellt sklitaklinger som ingen i TL matcher. Abdi hadde mange viktige innvolveringer i dag, selv om TV2-kommentatorene var mer interessert i å rose de få (dog riktignok gode) innvolveringene til Moa og Fredheim Holm.

Skal man dra fram en syndebukk i dag føler jeg det er dommeren. Mulig jeg er subjektiv, men jeg føler at dommeren gikk i blått og rødt hele kampen, og det toppet seg med et latterlig rødt kort.

En liten utfordring: Jeg kan ikke huske sist en takling høyt i banen ble rødt kort i Tippeligaen? Det var ingen stygg takling, ikke en takling Konè dro veldig mye ut av osv.

Dog skal Konè ha VELDIG mye skryt for måten han håndterer utvisningen på. Han uttaler etter kampen at "dommeren dømmer" og legger ikke mer på det. Voksent gjort!
bommel
Veteran

PostPosted: 20.04.2008 23:10    Post subject: Reply with quote

Enig med deg om Traore. Han var sløv på målet, men hadde full kontroll defensivt ellers. Noen slurvsituasjoner med ball, litt overmodig, men eller rolig og sikker.
Back to top
Tommærn
Veteran

PostPosted: 20.04.2008 23:16    Post subject: Reply with quote

Ingen på Traores alder med samme ro og rutine i norge. Han viser at han fortjener statusen som en av verdens mest spennende spillere.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 20.04.2008 23:24    Post subject: Reply with quote

Syns i likhet med enkelte andre at verken Lago eller Konan skal slaktes. Førstnevnte ble bedre utover i kampen, og var i forkant i mange dueller etter pause - akkurat den ryddegutten han skal være. Dessuten var han som vanlig rolig med ball i føttene.

Konan er ikke noen rendyrket spiss, og sliter derfor ekstra når han blir alene. Likevel gir han ikke opp, og står på videre. Syns spesielt han strålet innsats etter en offside-avblåsning etter en drøy time. Til slutt fikk han belønninga.

Tatt i betraktning at vi var såpass greie innledningvis før utvisninga, syns jeg vi absolutt ikke børe halshugge laget, som tross alt fikk et veldig fortjent poeng borte mot et av de beste lagene innledningsvis.
Back to top
vemundo
Veteran

PostPosted: 20.04.2008 23:34    Post subject: Reply with quote

Er rimelig sikker på at dommeren var litt dekket av andre spillere og ikke så situasjonen ordentlig og tror Kone går inn med strake bein og knotter. Så gjør han den klassiske feilen, å dømme på noe han egentlig ikke så ordentlig i iveren etter å "ta alt".

Veldig godt med det målet på slutten, utrolig hvordan et mål kan snu så kraftig på situasjonen. Veldig viktig scoring, tror laget går inn i neste kamp med en mye mer offensiv instilling pga det. For min egen del betyr det at jeg slipper en ukes depresjon.

Synes Tettey og Strand var våre svakeste, de virker ikke i form og Tettey er jo veldig klar over det selv. Tror det vil hjelpe veldig for Tettey sin selvtillit om laget begynner å lede og vinne kamper. Tror også Tettey er en spiller som trenger å få spille i samme posisjon over tid, håper det ikke lenger er noen diskusjon om hvor han skal spille men at han får være løper fremover. Om Demidov trenger en vikar sentralt får det bli Savolainen eller noen annen.

HÃ¥per Sapara er tilbake til neste kamp, han er neppe i form heller men laget trenger ham uansett.

Skal ikke felle noen dom over Lago enda, men Stadsgaard viser at man ikke trenger spille mange kamper eller ha rikelig treningsgrunnlag for å prestere. Håper Lago hever seg i de neste kampene, men har en følelse av at han vil være det svakeste leddet i startelleveren.

Føler meg tryggere med Miller som back enn Traore. Tror det er langt frem til Traore har fått luket vekk de nonschalante sidene ved spillet sitt, så jeg ser ham helst lenger opp i banen. Det er også et dårlig tegn at han ikke vil spille der. Med Miller skadet er det vel allikevel ingen bedre alternativer.

Mye enig i karakterene fra 1972 Miami Dolphins, men ville dratt opp Skjelbred litt, synes ikke han var så håpløs. Selv om han roter det til nå og da så forsøker han hele tiden å få ting til å skje og lykkes innimellom.
Back to top
Jonas
Veteran

PostPosted: 20.04.2008 23:38    Post subject: Reply with quote

Jeg prøvde å få tak i noen kommentarer/intervjuer fra Rosenborg-spillerne etter kampen på vegne av NorskeFans.com, men det latterlige vertskapet Vålerenga slapp meg ikke inn til mixed zone. Skikkelig bra 'Enga! Rolling Eyes
longns
Veteran

PostPosted: 20.04.2008 23:39    Post subject: Reply with quote

Det er vel ikke værre enn å ringe på forhånd å be om akkreditering?
Back to top
Jonas
Veteran

PostPosted: 20.04.2008 23:42    Post subject: Reply with quote

Eh, hadde ordnet både akkreditering og adgangskort. Men neida...
trondhb
Veteran

PostPosted: 20.04.2008 23:55    Post subject: Reply with quote

Spillerbørs fra VG / Dagbladet:

Jarstein - 5 / 5
Stoor - 4 / 6
Stadsgaard - 6 (BB) / 7
Lago - 4 / 4
Traoré - 5 / 4
Strand - 3 / 4
Demidov - 6 / 7 (BB)
Skjelbred - 5 / 5
Tettey - 4 / 5
Konán Ya - 5 / 5
Koné - 3 / 4

Last edited by trondhb on 21.04.2008 00:00; edited 1 time in total
Back to top
Solo
Veteran

PostPosted: 20.04.2008 23:56    Post subject: Reply with quote

RBK-TV intervju med Henriksen[url]
1998, 1999, 2000, 2001,
2002, 2003, 2004, 2006,
2009 og 2010.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 20.04.2008 23:58    Post subject: Reply with quote

Syns VG bruker skalaen litt for lite, og for ofte gir 4 og 5. Strand burde vel ha litt mindre, mens Demi ett hakk opp?

Ellers ganske enig.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 21.04.2008 00:04    Post subject: Reply with quote

Er det mulig å klage inn det røde kortet til Kone slik at en slipper karantene i neste kamp?
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 18, 19, 20, 21, 22  Next
Page 19 of 22

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb