English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Fredrikstad
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 16, 17, 18, 19  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
uglevett
Veteran

PostPosted: 13.04.2008 01:25    Post subject: Reply with quote

En litt mer skremmende situasjon etter dagens kamp er at RBK topper lista over gule/røde kort...

http://www.bold.dk/statis...hp?liga=17
PIN-kode
Rutinert

PostPosted: 13.04.2008 01:27    Post subject: Reply with quote

PÃ¥virker det Fair Play-greiene i spessielt stor grad?
Back to top
View user's profile Send private message
Ballahl
Veteran

PostPosted: 13.04.2008 01:29    Post subject: Reply with quote

Nei, dette har ingenting med UEFA å gjøre.

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
rbksvein
Junior

PostPosted: 13.04.2008 01:32    Post subject: Reply with quote

keschaa wrote:
Framfor alt så MÅ intensiteten, som vi hadde i andre omgang i dag, fram fra første sekund.

Det er en skam at det skal 2-3 baller i nettet vårt før vi begynner å løpe..

Sånn personlig så håper jeg at dette blir laget:

Jarstein
Stoor - Stadsgaard - Lago - Miller
Demidov
Skjelbred - Tettey
Konan
Konè - Aas

BØR NO HA STRAND MED FOR LILLE PER SOM MISTER BALLA HELE TIDEN OG EN MEGET SVAK TETTY

Lago og Miller snakker samme språk, og kan kombinere fint der nede på venstresiden.

Lomaxx
Veteran

PostPosted: 13.04.2008 01:38    Post subject: Reply with quote

Så lenge vi spiller med det laget vi spiller med nå er nok. Traore den beste venstre midtbanen vi har. Han er den eneste som er med å skape bredde i midtbanen og dermed bredde i spillet. Vi så hvordan det ble når vi spilte mot Lyn. Da spilte Ciljan venstre midtbane og Roar Høyre. Begge trakk inn mot midten med en gang de fikk ballen og drepte breddespillet. Så lenge vi ikke har noen som kan det å skape bredde på midtbanen så ser ikke jeg vitsen med å sette en spiller som back og ei midtbane man like godt bare kan sette i ei rett linje.

Er det forresten bare meg som far inntrykket av at Strand ikke liker Stoor. I både lyn og godset kampen spilte han ikke ut på Stoor når Stoor var i gunstig posisjon for innlegg, men istede lagde han en kjempe landslagssjanse og skjøt fra avstand og rett inn i ei klynge. I denna kampen så fikk jeg litt intrykk av at han ikke jobba tilbake og hjalp stor for alt i verden

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
michael collins
Veteran

PostPosted: 13.04.2008 01:40    Post subject: Reply with quote

PIN-kode wrote:
PÃ¥virker det Fair Play-greiene i spessielt stor grad?

Det påvirker selvsagt RBKs sjanser for å få Fair Play-plassen i 2009. Smile
rbksvein
Junior

PostPosted: 13.04.2008 01:42    Post subject: DOMMERE Reply with quote

DOMMERNE ER EN SKAM
FYTTI RAKERN
Ballahl
Veteran

PostPosted: 13.04.2008 01:44    Post subject: Reply with quote

dotcom wrote:
Koné, Strand og Kvarme er like dårlig som alltid. Gjør Strand egentlig noen nytte for seg i det hele tatt med unntak av å være kaptein?

Nei, Strand er dessverre skuffende dårlig.

Men Koné synes jeg får ufortjent mye kritikk, idag bidro han hjemover også. Et stort minus var selvsagt straffesparket hans.
To spillere som var skuffende dårlig idag men som du ikke nevner er Juska Savolainen (tydelig at fyren har endel nerver) og Per Ciljan Skjelbred (utenom det fantastiske raidet selvfølgelig).

Skammels10 wrote:
Trist å si det; men Kvarme burde ha lagt opp i fjor. Jeg registrerer nå at han har store tempoproblemer, noe som fører til slike situasjoner som i dag. Og får man rødt kort i første omgang, er kampen generelt sett så godt som ferdig. Nok en trist RBK dag.

Kvarme har vært temposvak lenge nå, selv om Bratseth, Henriksen og diverse kommentatorer ikke har fått det med seg enda.
Problemet er at Kvarme ikke gjør som andre aldrende stoppere, og gir seg selv noen ekstra metere i forhold til motstanderen. Han forsetter slik han alltid har gjort og det er helt uforståelig for meg..

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
Einherjar
Rutinert

PostPosted: 13.04.2008 01:47    Post subject: Reply with quote

rawky, det viser bare at dommerne dømmer jevnt. Det laget som sliter mest får mere gule og røde kort.. Skulle ønske A.Stavrum, overpresten, leste dette. Personlig synes jeg "det dømmes for RBK" har inntatt rene religiøse overtoner i norsk presse. Rasjonalitet og fornuft tilsier at så er sludder, men for Norske aviser er det trolig ikke nok. Der har "fair", "dårlig dømming", "feil av XXX", "konsekvenser for kampen" fått overtaket, og det i er i RBK´s disfavør dette har tatt steget.. Snart står vi der med at Arlid Stavrum har blitt sitert som historisk riktig på sine RBK hatske skildringer, det må vi ikke la skje..PS! Brage Sandmoen dømte bra idag, vi kan ikke skylde på han.
uglevett
Veteran

PostPosted: 13.04.2008 02:21    Post subject: Reply with quote

Jeg er absolutt ikke uenig med deg - tvertimot. Jeg bare fastslår fakta og at det ikke er bra nok av oss. Vi har fått nok unødvendige kort nå.
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 13.04.2008 02:38    Post subject: Reply with quote

Jeg syns Sandmoen blåste litt mye i dag. Var en god del frispark i begge rettninger som var billige. Ikke at frisparkene ble avgjørende, men det kunne blitt avgjørende situasjoner ved mange av dem dersom han ikke hadde blåst.
Back to top
quarterback
Rutinert

PostPosted: 13.04.2008 03:40    Post subject: Reply with quote

Kan noen gi spesifikke kommentarer fra kampen? Var det i hele tatt noen som fikk godkjent?

Det er en skam å tape mot et jævla plankebylag fra Østfold. De rykket faen meg opp for to år siden. Det er rett og slett en skandale.

Kvarme er heldig han ikke ryker på et rødt kort mot Lyn, nå får han strykkarakter...Fucking asshole.

Hvordan var Kris?

edit: leif

Last edited by quarterback on 13.04.2008 03:55; edited 1 time in total
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 13.04.2008 03:49    Post subject: Reply with quote

Kris var banens beste, fulgt av Demidov. Ellers så var Tettey den dårligste i dag av de som spilte mer enn 20 minutter. Han fortjener ikke bedre enn maks 3 på Adressas børs i morgen.
Back to top
quarterback
Rutinert

PostPosted: 13.04.2008 04:01    Post subject: Reply with quote

ahhh herregud!!

Kan ikke folk lære. Tettey er udugelig! Jeg gidder ikke sitte å vente i fem år til han blir en halvgod Kasey Wehrmann i midtbanen til RBK. Jeg skjønner ikke at folk gidder å forsvare innsatsen hans? Det er faen meg ingenting som minner om en kvalitetsspiller i det Tettey gjør. Det går treigt, det går i stakkato og ikke minst så er han udugelig til å spille i lengeretning.

Jesus christ people, wake the fucking up. Gidd å gi denne spilleren mer sjanser. Drit i den "mangelfull kamper"-kontoen. Den eksisterer ikke lengre. RBK bør ha gode nok alternativer istedenfor ei kløne som spiller som han skulle hatt to venstrebein.

Og forresten, det eneste jeg så av Strand i dag, var en tversoverpasning som ikke lignet GRISEN!!! Den var så støgg at hadde vi møtt et halvveis adeccoligalag hadde de satt den sjansen i mål omgående.

Og Vadim Demidov, det ekke du som pisser på FFK, JEG pisser på deg! Nå får dere faen meg se til å vinne noe mot de runkelaga med adeccoligastandard. GI MEG INNSATS, TÆL og VILJE TIL Å VINNE! Kanskje da kan vi snakke øvre tabell i år
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 13.04.2008 04:11    Post subject: Reply with quote

Det blei ikke noe på deg ute på byen ikveld eller hva?
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 13.04.2008 08:48    Post subject: Reply with quote

Man må ha baller til å innrømme at dette var RÆVA. Selv om man har ballen mest og styrer kampen. Det hjelper ikke å slippe inn mål og "spille bra".

Kone er en arrogant d.... Han trur at han er den beste spilleren. Men faktum er at han er meget dårlig spiller. Kan ikke dempe ballen, dårlig skuddfot osv osv osv

Når Hamren kommer ligger vi ganske langt ned på tabellen. Vi kommer hvertfall til å ha 5tap. Nå rykker vi ned hvis ikke Hamren kan stramme opp spillerne.
Back to top
Trondheim
Veteran

PostPosted: 13.04.2008 09:00    Post subject: Reply with quote

Konè er ikke mye Rævva.. Bare fordi han bommet på straffa? Hadde han scoret på straffa hadde du sikkert syntes han var god!! Han er RBK's toppscorer! (Kanskje litt pga at Iversen ikke er med!)
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 13.04.2008 09:15    Post subject: Reply with quote

At han er RBKs toppskårer imponerer ikke meg. 2mål derav et på straffe er ikke godt nok mot de dårlige lagene vi har møtt.

Kone har en oppfatning av at han er den beste spilleren på laget. Han er ikke i nærheten av å være en toppspiss. Helt elendig å se at han ikke tar tiløp til straffen. Han skal være så arrogant.

Jeg tenker vi kommer på 11plass i år hvis ikke Hamren har en trylleformel.
Back to top
Wilhelm S Myhr
Veteran

PostPosted: 13.04.2008 09:16    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Man må ha baller til å innrømme at dette var RÆVA. Selv om man har ballen mest og styrer kampen. Det hjelper ikke å slippe inn mål og "spille bra".

På litt lenger sikt enn det du tydeligvis klarer å tålmodighet til, er det faktisk å foretrekke med godt spill.

senador wrote:

Kone er en arrogant d.... Han trur at han er den beste spilleren. Men faktum er at han er meget dårlig spiller. Kan ikke dempe ballen, dårlig skuddfot osv osv osv

Straffen var dårlig, og det tok Kone selv kritikk på. Men hva mener du med osv osv osv? Hvilke ord skjuler seg her?

senador wrote:

Når Hamren kommer ligger vi ganske langt ned på tabellen. Vi kommer hvertfall til å ha 5tap. Nå rykker vi ned hvis ikke Hamren kan stramme opp spillerne.

Spontan rent følelsesmessig er du i hvert fall.
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 13.04.2008 09:25    Post subject: Reply with quote

Kone er ikke god nok dessverre.

1. NÃ¥r han skal dempe en ball spretter den 50cm fra Kone selv. Dette senker tempoet i angrepsfasen
2. For mye fiksfaks. Alt skal gjøres så fint og teknisk, men i realiteteen kan han det ikke. Hvorfor tar han ikke ordentlig tiløp på straffer i en så vitkig fase? Han skal gjøre det "pent" slik at Chelsea kommer på banen(det er det han tror)
3. Skuddfoten er litt Carew. Ureint treff som regel.
4.For dårlig fart

Dette gjør at han er en middelmådig spiller. Ikke noe mer
Back to top
Trondheim
Veteran

PostPosted: 13.04.2008 09:26    Post subject: Reply with quote

Konè har en god skuddfot! Og han er rask!!!
Back to top
Johnny W
Veteran

PostPosted: 13.04.2008 09:59    Post subject: Reply with quote

Nei. Rask er han ikke. Ble tatt av forsvarerne på farta flere ganger i går.
Back to top
pL
Junior

PostPosted: 13.04.2008 10:11    Post subject: Reply with quote

Very Happy Kone er ikke rask nei. Kone er sterk. I etterkant av straffen er det rimelig lett og slakte Kone, noe som forsåvidt er helt greit. MEN, Kone vinner veldig mange hodedueller når Rbk pumper baller fra forsvaret. Hvorfor Rosenborg konsekvent slår langballer på Lerkendal er jo en helt annen diskusjon. Problemet mot ffk var sånn som jeg så det at Konan alltid lå feilplassert når Kone vant hodedueller. Altså ingen til å ta imot andreballen. Hjelper lite med stuss i bakrom når bakromsspissen henger på midtbanen. Føler at jeg stoler 100% på stopperparet demidov/stadsgaard. Godt å slippe å bite negler pga stopperne for en gangs skyld.
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 13.04.2008 10:27    Post subject: Reply with quote

Vi slipper inn mål uansett hvilket midtstopperpar vi har ser det ut som. Det blir lenge til neste seier. Laget er drit dårlig!! Vi har ikke offensivt mønster for fem flate øre. Det verste i eliteserien!!
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 13.04.2008 11:46    Post subject: Reply with quote

Til folk som tror vi rykker ned, glem det, det gør vi ikke. At spillet ikke sidder kommer vel næppe som nogen overraskelse for folk da dette allerede var synligt i træningskampene.
Mye bliver ødelagt med udvisningen i dag og selv om vi er 10 mand klarer vi at spille os frem til nogle chancer. Det er det positive vi kan tage med fra dagens kamp. Jeg har faktisk lidt bedre tro på det når vi slipper Kvame i midtforsvaret, så mangler Strand bare en pause fra midtbanen.

og til alle jer der kritiserer Kones tilslag til straffesparket, hvor var i efter Lyn kampen?

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 16, 17, 18, 19  Next
Page 17 of 19

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb