English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Tom Nordlie
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Haugen
Veteran

PostPosted: 29.06.2005 00:21    Post subject: Reply with quote

siggetheman wrote:
Keiko kommer:

http://pub.tv2.no/nettavi...415328.ece

Det står ikke mye nytt der.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
RBKw
Rutinert

PostPosted: 29.06.2005 00:21    Post subject: Reply with quote

Jeg synes ærlig talt at hvis noen andre enn Rosenborg skal ta seriegull i år, så fortjener Start det. Jeg har skrevet det i en annen tråd før, og jeg sier det igjen. Keiko vil sannsynligvis prøve å føre Start til gull, nå som han har klart å føre dem fra første divisjon og opp i Tippeligaen på toppen av tabellen. Han vil vel nødig slutte midt oppi et arbeid, og la det bli halvferdiggjort? Nei, og dessuten synes jeg det blir tåpelig om Rosenborg ødelegger for Start, bare fordi vi har mye penger, og har råd til å gi Nordlie et bedre tilbud enn i den gul-svarte klubben. Etter sesongslutt er jeg enig, at det ikke hadde vært så verst. Litt ny tenkning på Lerkendal med Keiko. Men vet ikke helt om han synes det er så spennende heller. I Start gjorde han noe med utfordring i. Her i Rosenborg har han penger til å kjøpe de spillerne han vil etc, kanskje ikke like spennende og utfordrende? Bare litt hva jeg tenker. Vi må også tenke over at vi har tross alt tatt gull en god del år på RAD nå. Selvfølgelig vil jeg at vi tar gull i år igjen, men skulle det ikke skje, vil jeg fortsatt være like glad i laget! Det viktigste er å vinne, ja. Det man kjemper om, men om vi taper gull, så håper jeg et fåtall surmuler over dette. Blitt veldig bortskjemte med så mye gull år på rad. Det som er bra med RBK er at vi ikke har hatt noen rike onkler, pengene har vi bygd opp selv, i motsetning til andre klubber..
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 29.06.2005 00:38    Post subject: Reply with quote

Soler kan ta hårpastaen og silkeskjerfene sine og holde seg langt unna Lerkendal. Hverken Tom Nordlie eller Eggen junior kommer til å akseptere å bli assistentrener. Eggen Senior blir nepe sittende lenge på gjerdet og se på at livsverket hans faller sammen som et korthus. RBK har tatt åtte poeng på sju hjemmekamper så langt denne sesongen. Det er innlysende at Perry ikke kan fortsette med disse resultatene. Skulle Bratseth forsvinne så tror jeg det fort kan bli sju magre år på Lerkendal. Arvtageren finnes ikke for øyeblikket og Bratseth gjør fortsatt en proff jobb. Brattbak bør dras inn i administrasjonen med tanke på å overta som sportssjef engang om noen år.
Baadshah/Tab
Veteran

PostPosted: 29.06.2005 01:08    Post subject: Reply with quote

Hva med Per Matias Høgmo og Mini som assistenttrener/hjelpetrener? Razz
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
longns
Veteran

PostPosted: 29.06.2005 02:53    Post subject: Reply with quote

Mitt tips er:

* Perry slutter/sparken i sommer.
* Nils Arne Eggen som trener resten av sesongen.
* Eggen jr/keiko som trener neste år
Back to top
View user's profile Send private message
Recon
Legende

PostPosted: 29.06.2005 08:21    Post subject: Reply with quote

Mikkmakk wrote:
Brattbak bør dras inn i administrasjonen med tanke på å overta som sportssjef engang om noen år.

Hvorfor vil folk ha spillere som har nada kompetanse på slikt inn i slike stillinger????

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
arnt
Veteran

PostPosted: 29.06.2005 10:04    Post subject: Reply with quote

RBKw wrote:
Jeg synes ærlig talt at hvis noen andre enn Rosenborg skal ta seriegull i år, så fortjener Start det. Jeg har skrevet det i en annen tråd før, og jeg sier det igjen. Keiko vil sannsynligvis prøve å føre Start til gull, nå som han har klart å føre dem fra første divisjon og opp i Tippeligaen på toppen av tabellen. Han vil vel nødig slutte midt oppi et arbeid, og la det bli halvferdiggjort? Nei, og dessuten synes jeg det blir tåpelig om Rosenborg ødelegger for Start, bare fordi vi har mye penger, og har råd til å gi Nordlie et bedre tilbud enn i den gul-svarte klubben. Etter sesongslutt er jeg enig, at det ikke hadde vært så verst. Litt ny tenkning på Lerkendal med Keiko. Men vet ikke helt om han synes det er så spennende heller. I Start gjorde han noe med utfordring i. Her i Rosenborg har han penger til å kjøpe de spillerne han vil etc, kanskje ikke like spennende og utfordrende? Bare litt hva jeg tenker. Vi må også tenke over at vi har tross alt tatt gull en god del år på RAD nå. Selvfølgelig vil jeg at vi tar gull i år igjen, men skulle det ikke skje, vil jeg fortsatt være like glad i laget! Det viktigste er å vinne, ja. Det man kjemper om, men om vi taper gull, så håper jeg et fåtall surmuler over dette. Blitt veldig bortskjemte med så mye gull år på rad. Det som er bra med RBK er at vi ikke har hatt noen rike onkler, pengene har vi bygd opp selv, i motsetning til andre klubber..

Jeg sier meg egentlig bare helt enig med deg. Jeg unner Start gullet i år. For det første fordi jeg heller ser dem vinne enn Vålerenga. For det andre fordi jeg unner dem nye legender.

Det har således egentlig ikke mye å si for Rosenborg om vi vinner gullet eller ikke. Vi har tretten på råd. Ingen andre lag i serien kan skilte med det samme, knapt noen andre europeiske lag i sine respektive serier heller (med unntak av det der ene laget i Baltikum, som ser ut til å spille i en serie hvor de andre lagene består av pukkelrygger og krigsveteraner...). Vi har 19 gull tilsammen. Med neste kan vi sy to stjerner på drakta. Vi kan komme tilbake igjen
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 29.06.2005 11:51    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:
Mikkmakk wrote:
Brattbak bør dras inn i administrasjonen med tanke på å overta som sportssjef engang om noen år.

Hvorfor vil folk ha spillere som har nada kompetanse på slikt inn i slike stillinger????

Brattbakk har erfaring fra flere serier og er Rosenborger. Erik Soler er proff ja, men han har hjertet og pengene sine i Start, og passer rett og slett ikke i inn med grunnverdiene i RBKbrakka. Rart at folk ikke ser det.
Recon
Legende

PostPosted: 29.06.2005 11:55    Post subject: Reply with quote

Brandy har nok hjerte for RBK han og, men han har absolutt intet annet enn det faktum at han er en snobb som taler for at han skal ta seg av vippene på Lerkendal.
Skal man bruke eks-spillere til noe, bruk de til ting de kan. Fotball, ikke til businessdelen av den sportslige administrasjonen.

Det er bruk av folk uten kompetanse som gjør at RBk er der de er markedsmessig mtp sponsorer og mechandise etc.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Makkverk
Veteran

PostPosted: 29.06.2005 11:58    Post subject: Reply with quote

siggetheman wrote:
Keiko kommer:

http://pub.tv2.no/nettavi...415328.ece

Tjaa... Rolling Eyes Sigge, du er optimistisk du. Noe må gjøres, helt klart. Kanskje ansetter Bratseth Keiko, tenker Ola nordmann. Ja, han kommer.
atlascopo
Junior

PostPosted: 29.06.2005 12:53    Post subject: Reply with quote

Hmm. Kansje ikke keiko eller andre synest RBK er så atraktiv lengre?

Dere er ikke klubben med størst potensial.
Dere er på vei nedover.
Spillere velger heller andre lag (Vif-Brann) enn Rosenborg.
De som kun går etter pengene (ødegård) angrer sikkert noe sinnsykt nå.
Dere skal spille kval til CL i år, men dere er ikke de eneste lengre. Og dere har vel ikke vunne en kamp i cl på 3 år?
Dere ligger ikke an til å få noe som helst e-cup eller Royal league til neste år, hva skjer da med satsingen? blir budsjettene opprettholt? spise av reservene?

Hvorfor tror dere Keiko vil forlate Start, som ligger ann til CL spill neste år og har ny stadion klar i 2007 til et RBK på vei nedover som er en stor risk for hans kariere hvis han ikke lykkes med å stoppe utviklingen.

Hadde jeg vært RBK supporter, på jakt etter ny trener, hadde eg ønsket at klubben tok opp kampen med FCK om å skaffe seg solbakken.
Back to top
Makkverk
Veteran

PostPosted: 29.06.2005 13:29    Post subject: Reply with quote

Ja, men enn HVIS han vil til en ressurssterk klubb som Rosenborg enda er?????????????????????????????????????????????????

????????????????
dabi
Junior

PostPosted: 29.06.2005 15:01    Post subject: Reply with quote

hva med mini jacobsen
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 29.06.2005 15:19    Post subject: Reply with quote

atlascopo wrote:

Dere er ikke klubben med størst potensial.
Dere er på vei nedover.
Spillere velger heller andre lag (Vif-Brann) enn Rosenborg.
De som kun går etter pengene (ødegård) angrer sikkert noe sinnsykt nå.

Haha, jeg må le. Hadde det ikke vært greit med litt info før du driter deg ut?
Hvem tror du virkelig dro inn mest på sin overgang? Ødegard eller Andresen?
Hva tror du klubbene med blankosjekker fra snille onkler frister spillere med?

Det eneste jeg kan være enig i er punktet om potensiale, det deler vi vel med Vålerengens IF.

Back to top
Stano_11
Veteran

PostPosted: 29.06.2005 15:55    Post subject: Reply with quote

Solbakken er veldig spennende. Og han viser autoritet så det holder også.
Back to top
joakleis
Veteran

PostPosted: 29.06.2005 16:43    Post subject: Reply with quote

Stano_11 wrote:
Solbakken er veldig spennende. Og han viser autoritet så det holder også.

Bortsett fra at han vel aldri har stått for så altfor angrepsvillig fotball. Han tilhører Drillo-generasjonen, som setter forsvar foran angrep. Ikke angrep foran forsvar, som jeg er en tilhenger av.
Henri
Legende

PostPosted: 30.06.2005 09:13    Post subject: Reply with quote

Mini er helt forferdelig. Håper aldri han får seg en stilling i RBK
Back to top
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 30.06.2005 09:37    Post subject: Reply with quote

henning wrote:
Mini er helt forferdelig. Håper aldri han får seg en stilling i RBK

Mini har vel en stilling i RBK... Wink
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
Henri
Legende

PostPosted: 30.06.2005 09:42    Post subject: Reply with quote

faen å! Very Happy
Back to top
HoldBrillan
Veteran

PostPosted: 02.07.2005 14:06    Post subject: Reply with quote

Som sagt Tom Nordlie diskuteres på brakka..

Også Per-Mathias Høgmo, Ståle Solbakken, Knut Torbjørn Eggen - og kanskje også FC Københavns sjef, Hans Backe diskuteres ifølge denne artikkelen!

http://www.vg.no/pub/vgar...tid=282630
Junior

PostPosted: 02.07.2005 14:25    Post subject: Reply with quote

Lureste jeg har hoert paa lenge. En ting er naa om han vil komme, men om vi trenger han er en helt annen ting. Aa hente inn enda en relativt uerfaren (paa dette nivaaet) trener er bortkastet. Se hva som skjedde da vi fikk Hareide.. Alt var fryd og gammen, erfaren og dyktig som han er. Skulle heller spydd ut noen ekstra grunker og faatt Sollied paa plass der han hoerer hjemme. Men det er det selvfoelgelig for sent til naa. Viking gjorde det rette, tenkte litt uortodoks og fikk Hodgson. Hvem vet om andre trenere i engelsk liga kunne tenkt seg noe annerledes?
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
joakleis
Veteran

PostPosted: 02.07.2005 14:49    Post subject: Reply with quote

Hvis vi vil tilbake til den typen angrepsvillig fotball som vi hadde under Nils Arne Eggens tid, så er jo både Kevin Keegan og Bobby Robson ledige på markedet Razz

Men ærlig talt, det er vanskelig å finne trenere med samme fotballfilosofi som Rosenborg. Ihvertfall i utlandet. Men vi bør se til å tenke litt utradisjonelt. Forandring fryder, selv om vi aldri kan gå fra prinsippet om offensiv angrepsvillig fotball.
p.bateman
Junior

PostPosted: 02.07.2005 15:01    Post subject: Reply with quote

Joa, sant det, angrep er lissom ikke kult lenger. Aa hente inn Solbakken er jo som aa sette loepet i kjeften og trekke av for alt som har med angrepsfilosofi aa gjoere. Og rekdal har jo vaert i tyskland og laert seg tysk panserforsvar gjennom et langt liv, noe de tjener paa naa, svina. Men det spoers om vi ikke maa lenger bak paa banen for aa hente inn litt stabilitet i laget igjen. Kanskje ikke rette forumet aa ta opp formasjon i, for jeg vet aerlig talt ikke hvem som kunne bli tatt inn for aa lede rbk videre. Virker som om ALT er haaploest. Er det virkelig det? (skriver fra Sydney, sliter litt med aa foelge med og mine eneste kilder er adressa og VG. Det gaar jo ikke.)
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Recon
Legende

PostPosted: 02.07.2005 15:33    Post subject: Reply with quote

mtp fotballfilosofi tar jeg heller Reka enn solbakken. Rekdal kjører panserforsvar, ja, men det trenger vi og. men det er pokker ikke mye i veien med det estetiske i slummens angrepsspill når de har spillerne tilgjengelig. Så tror nok rekdal kunne varta opp med godt spill med vårt materiell også. I tillegg til godt forsvarsspill. Rekas beste kvalitet er jo at han er en så ufattelig dårlig taper. Han hater å tape.

Når det er sagt så ønsker jeg ingen av de slubbertene der! Cool

Back to top
p.bateman
Junior

PostPosted: 02.07.2005 18:27    Post subject: Reply with quote

haha.. rekdal paa rbk, hadde gjort seg. vi skulle ha kjoept reka som spiller og satt han paa benken for evig og alltid. men det er naa min mening. poenget mitt var egentlig, foer jeg sporet av, at rekdal har gjort imponerende saker med soeppel (=VIF) og at litt forsvarsstrategi kunne ha gjort seg i vaar leir ogsaa.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
Page 3 of 8

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb