English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
FK Bodø/Glimt
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 120, 121, 122  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Aspmyra
Proff

PostPosted: 26.02.2008 23:38    Post subject: Reply with quote

Ah, godt du spør. Jeg må si at passningsfoten ikke er så aller værst.
I 2006 var egentlig en litt tung sesong for Miller og han spilte mer midtstopper og indreløper enn venstreback siden Imingen briljerte (Året Imingen ble Glimts beste).
Han er flink å takle og vanskelig å komme forbi, siden han heller ikke er en treg back, der har Imingen og Miller noe til felles.
Har ikke lagt merke til at Miller har vært dårlig til å følge linja heller.
Også må jeg få si at Miller er en offensiv back, noe som jeg skulle tro passet RBKs spillestil.
robbie
Veteran

PostPosted: 27.02.2008 04:28    Post subject: Reply with quote

Christer Basma var et eksempel på en kjapp og offensiv back. Men han manglet det aller viktigste, nemlig avleveringsegenskaper når han klarte å komme seg i gode posisjoner.

Hvordan er Millers skudd og innleggsfot?
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran

PostPosted: 27.02.2008 09:35    Post subject: Reply with quote

Høres ut som Miller har de rette kvalitetene da. Hva vil Glimt trolig kjøpe for de pengene som de evt få for Miller? Spiss, midtstopper...? Glimt trenger vel forsterkninger....
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 27.02.2008 12:09    Post subject: Reply with quote

Iom at Miller at Glimts eneste friske venstreback, og en av totalt to i stallen, blir det vel en ren erstatter for han pengene blir brukt på, antar jeg.
Keenoir
Legende

PostPosted: 29.02.2008 22:56    Post subject: Reply with quote

Spennede spiller som ikke helt har fått den utviklingen en har håpet på i Viking. Situasjon ligner egentlig veldig på den som Bjørdal var i før han kom til dere. Det er godt mulig at historien kan gjennta seg her.

http://fotball.adressa.no...101552.ece
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 06.03.2008 11:29    Post subject: Reply with quote

- Jeg har vært 20 år i Rosenborg, og jeg var med Egil (Drillo Olsen) i VM i 1994 og 1998, og jeg har aldri vært borti et lag som har bedre treningskultur enn denne gjengen. Jeg vil sammenligne dette Glimt-laget med de beste årgangene i Rosenborg, sier Bjørn Hansen.

Les mer: Treningskultur i særklasse
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 31.03.2008 15:50    Post subject: Reply with quote

Synes det er på sin plass å gratulere "Brutter'n" og Bjørn Hansen med en flott start på sesongen.

Lykke til videre! Håper Glimt gjør alle nedrykksspådommer til skamme i år.
Aspmyra
Proff

PostPosted: 31.03.2008 23:15    Post subject: Reply with quote

Alle Glimtsup. er selvfølgelig meget fornøyd med å få en god start på sesongen. Det er viktig, og selv om det er 25 kamper igjen, er det deilig å ha alle nedrykkskonkurrentene bak oss.
Som dere kanskje la merke til hadde Glimt trøbbel med bilettsystemet så det var flere hundre tilskuere som ikke kom inn på kamp før den var halveis ferdig. Enkelte snudde og dro hjem. Dette er jo selvfølgelig en skam og Bodø/Glimt har beklaget hendelsen og gitt alle som ikke fikk bilett til kampen eller kom for sent, en gratisbilett til Stabækkampen.
Dette føler jeg er meget sportslig av Glimt og de viser at de setter pris på de få tilskuerne de trekker til Aspmyra.
Nå håper vi bare på over 5000 mot Stabæk.

Bodø/Glimt spiller borte mot Lyn neste runde. Er det noe dere RBK-supportere vil advare oss mot? Smile
Hvordan gikk det med Dahm, Sokolowski, Hoff og ikke minst Diego Guastavino og Kim Holmen på topp?
Harald
Forumsjef

PostPosted: 31.03.2008 23:21    Post subject: Reply with quote

Første råd, ikke sæt en treig gamling i midtforsvaret når lynraske Holmen er på banen.
Andre, ikke sæt en af de bedste spllerne i før-sæsonen på bænken.

Nej da, jeg tror Glimt har en god chance for at slå lyn hvis Lyn spiller som mot os dag.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
bolgebah
Veteran

PostPosted: 01.04.2008 13:30    Post subject: Reply with quote

Synes ikke vi skal gi dere noen tips. Dere ligger foran oss på tabellen og har allerede pekt dere ut som en rival i gullstriden Razz

Spøk til side, jeg synes vi kom til sjanser de gangene vi greie å utnytte bredden i banen. Begge målene våre, riktig nok kom begge på dødball, kom etter spill ute på sida. Og dere har vel såpass raske vinger at det bør kunne utnyttes.

Det er merkelig at Glimt sliter så åpenbart med å få folk på kamp. Bodø er en rimelig stor by, og dere burde kunne rekruttere publikum fra hele Helgelandskysten og oppover til Lofoten. På meg virker det som om Glimt er og blir et fenomen for spesielt interesserte bodøværinger, selv om laget burde være noe som hele byen er stolte av - omtrent som AaFK i Ålesund.

Jeg var en åtte-ti ganger på Aspmyra da jeg var i militæret der oppe, og jeg kan ikke huske at det noen gang var spesielt godt besøkt der. Kanskje med unntak av 16. mai-kampen mot Tromsø, men selv da var det ikke smekkfullt.
Back to top
torerik
Veteran

PostPosted: 01.04.2008 16:10    Post subject: Reply with quote

Du må huske at billettsystemet der oppe gjør at "de' frista faen ikkje å komme ijænn!" Wink
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 01.04.2008 16:32    Post subject: Reply with quote

bolgebah wrote:
og dere burde kunne rekruttere publikum fra hele Helgelandskysten og oppover til Lofoten.

Vi helgelendinger holder med Rosenborg vettu
Back to top
bolgebah
Veteran

PostPosted: 01.04.2008 17:58    Post subject: Reply with quote

Ja, jeg veit. Geografisk er det litt merkelig, men vi takker og bukker Very Happy
Back to top
h b
Veteran

PostPosted: 04.04.2008 11:12    Post subject: Reply with quote

utrolig hva KÃ¥re ordner opp i...

http://www.glimt.no/wips/...0artikkel/
Angriff
Proff

PostPosted: 04.04.2008 23:17    Post subject: Reply with quote

bolgebah wrote:
På meg virker det som om Glimt er og blir et fenomen for spesielt interesserte bodøværinger (...)

Mulig du har rett, men jeg har alltid følt at Bodø-væringer flest er svært stolte av laget sitt. Hvis man sammenligner publikumstall med innbyggertall er dessuten situasjonen i Trondheim og Bodø ganske lik (liten favør Trondheim). Uten å være sikker regner jeg også med at Rosenborgs naturlige omegn er større enn B/G's, på samme måte som forholdet mellom byenes innbyggertall.
Back to top
brann_copper
Senior

PostPosted: 04.04.2008 23:36    Post subject: Reply with quote

Den relativitetsteorien der er likevel mager trøst. For å trekke parallellen ytterlig noen hakk videre, er det lite som tyder på at Røst noen gang vil bli en stabil toppklubb selv om bortimot hele kommunebefolkningen kom på kamp hver bidige helg. Glimt har ikke ressursene og kommer nok aldri til å få dem heller...
We will fight them on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets... We will never surrender! - Sir Winston Churchill (Brann-patriot så god som noen)
Back to top
Angriff
Proff

PostPosted: 04.04.2008 23:40    Post subject: Reply with quote

Hehe, sant nok det. Prøvde vel mer å forsvare Bodø-væringene enn å si noe om klubbens ressurser. Man kan heller aldri vite, plutselig får de inn en rik onkel i Bodø og.
Back to top
brann_copper
Senior

PostPosted: 05.04.2008 00:13    Post subject: Reply with quote

That´ll be the day....
We will fight them on the beaches, we shall fight on the landing grounds, we shall fight in the fields and in the streets... We will never surrender! - Sir Winston Churchill (Brann-patriot så god som noen)
Back to top
Lloyd
Senior

PostPosted: 05.04.2008 11:41    Post subject: Reply with quote

For en helt nøytral er Bodø Glimt en klubb som, med et unntak for i fjor, har prestert nesten like mye i norsk toppfotball de senere årene som Brann. Med tanke på at Brann de siste sesongene har brukt penger som en full sjømann og at Bodø Glimt har drevet med begrensede midler, er det selvfølgelig enkelte som trekker sine konklusjoner om hvilken klubb som driftes best.... Rolling Eyes
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 05.04.2008 13:34    Post subject: Reply with quote

Jeg tenkte jeg skulle presentere litt hyggelig statistikk for eventuelle Glimt-fans som har forvillet seg hit.

Dette er tredje gang at Bodø/Glimt har rykket opp til landets øverste divisjon.

Første gang var i 1977. Da møtte de Ham-Kam i første hjemmekamp, vant 2-0 og tok sølv i serien.

Andre gang var i 1993. De møtte da også Ham-Kam i første hjemmekamp, vant 3-0 og tok sølv i serien.

Tredje gang er nå i år. I sin første hjemmekamp fikk de Ham-Kam som motstander og vant 2-0. Blir det sølv igjen?
Back to top
Wilhelm S Myhr
Veteran

PostPosted: 05.04.2008 13:47    Post subject: Reply with quote

Artig poeng!

Om Glimt skulle klare det en tredje gang, er det vel en av de største sensasjonene i norsk toppfotball. Større enn da Moss ble seriemester i 1987 etter opprykk året før. Glimt har imidlertid overrasket før. Sølvet i 2003 var det ingen som hadde regnet med, men siden den gang har vi vel fått flere og mer stabile toppklubber i Norge, så en gjentagelse synes særdeles vanskelig.
Back to top
Hedley
Veteran

PostPosted: 05.04.2008 14:36    Post subject: Reply with quote

Det må jo ligge noe i denne opprykksboomen.. Start rykka opp og kjempet lenge om gullet påfølgende sesong.
Stabæk det samme.

Men for glimt sin del tror jeg ikke det skjer.. De har ikke gjort det samme som henholdsvis Stabæk og start, nemmlig å vinne adecco, samt å bevare treneren som hadde suksessen i 1.
Back to top
bolgebah
Veteran

PostPosted: 05.04.2008 18:06    Post subject: Reply with quote

Angriff wrote:
Hvis man sammenligner publikumstall med innbyggertall er dessuten situasjonen i Trondheim og Bodø ganske lik (liten favør Trondheim).

Jeg synes det blir feil å sammenligne en stor og en liten by og regne relativt. Det er for meg mye mer logisk å sammenligne byer på samme størrelse, for eksempel Glimt sammenlignet med Aalesund eller Start. Man kan jo komme fram til en hel drøss festlige konklusjoner hvis man bare zoomer ut sånn at det passer med en ferdigformulert konklusjon.

For å sette det på spissen; FC Barcelona må ha et ubrukelig publikumssnitt i forhold til størrelsen på byen, hvis vi sammenligner med Rosenborg - selv om de må konkurrere med andre lag fra samme by i La Liga.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 05.04.2008 19:19    Post subject: Reply with quote

Det som er fornuftig er jo å se på de regionale ressursene (folketall og inntektsnivå) i klubbens naturlige nedslagsfelt, og så vurdere hvordan fotballaget gjør det i forhold til det konkurrerende (kultur)tilbudet på stedet.

En større by (som Trondheim, Bergen, Stavanger, Oslo, Barcelona) har nødvendigvis et mye bredere kultur/underholdningstilbud per innbygger, og dermed kan en enkelt attraksjon ikke forvente å ta en like stor del av kaka som i en mindre by, der den attraksjonen er det definitivt største som foregår.

Detfor er det, som bolgebah sier, riktig å sammenligne med byer eller helst regioner med tilnærmet samme ressurser.
robbie
Veteran

PostPosted: 05.04.2008 22:17    Post subject: Reply with quote

bolgebah wrote:
Ja, jeg veit. Geografisk er det litt merkelig, men vi takker og bukker Very Happy

Rent geografisk er det ikke merkelig i det hele tatt. Selv om jeg per definisjon er nordlending, så er Trondheim nærmere Brønnøysund enn hva Bodø er. I tillegg er det rent kommunikasjonsmessig både enklere og billigere å reise sørover enn nordover. Derfor er Trondheim BYEN og Rosenborg LAGET ganske langt nord for Trøndelags-grensa.

Bare spør Per Joar Hansen
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 120, 121, 122  Next
Page 7 of 122

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb