English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
RBK-TV
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 20, 21, 22 ... 33, 34, 35  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Ekte RBKfan
Senior

PostPosted: 04.04.2008 22:01    Post subject: Reply with quote

På nye RBK-TV er det en rute øverst sammen med flere andre der det står Stolt Fortid. Trykker man på denne kan man velge mellom "Klassiske Kamper" og "RBK Legender". Er ingenting på disse nå, men er det noen som vet om det som eventuelt kommer der en gang i fremtiden blir gratis eller blir det bare får folk som betaler? Noen som forresten vet hva som kommer der? Razz Tenker da først og fremst på de klassiske kampene!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Ingeman
Veteran

PostPosted: 04.04.2008 22:13    Post subject: Reply with quote

Synes den nye rbk-tv var meget bra!

Menne, hvorfor har ikke før-kampen kommet ut ennå?
Back to top
View user's profile Send private message
Ekte RBKfan
Senior

PostPosted: 04.04.2008 22:15    Post subject: Reply with quote

Tror det er fordi Før Kampen og Etter Kampen kun kommer i forbindelse med hjemmekamper!
Back to top
Juch
Veteran

PostPosted: 04.04.2008 22:15    Post subject: Reply with quote

Før kampen kommer bare ut før hjemmekampene så vidt jeg har forstått.
Back to top
Ingeman
Veteran

PostPosted: 04.04.2008 22:24    Post subject: Reply with quote

Åja, okey. Har jeg ikke fått med meg Embarassed
Back to top
1r9b1k7
Veteran

PostPosted: 04.04.2008 23:19    Post subject: Reply with quote

Fint med flere kategorier, og penere design, men det er to ting jeg må påpeke:
Hvorfor ha slik siste fra tv2 sporten på en rbk-side?

Hvorfor må hele siden lastes på nytt når man trykker på en kategori. Når man trykker på en kategori blir også filmen man ser "borte", og det kommer en ny film som må lastes på nytt. Det hadde vært langt enklere å kunne se en film samtidig som man bladde i kategoriene.
Back to top
torerik
Veteran

PostPosted: 06.04.2008 04:03    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Er det Telenor som tilbyr 2500 kbps?

I følge TV2: Ingen.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 06.04.2008 14:01    Post subject: Reply with quote

Nettopp. Da var det som jeg trodde. Men TV2 har tilsynelatende planer om å øke kvaliteten, og vi får håpe at RBKTV slenger med fra start av.

Fortsatt en del opp til vanlig digital-TV på 8-9 mbps, men det kjæm sæ.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Keenoir
Legende

PostPosted: 07.04.2008 13:28    Post subject: Reply with quote

Lager ikke RBK-tv før kampen magasin før bortekampene?
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 07.04.2008 15:04    Post subject: Reply with quote

Nei
Back to top
PIN-kode
Rutinert

PostPosted: 07.04.2008 15:22    Post subject: Reply with quote

Hvorfor ikke? Trodde de satsa jeg Confused
Back to top
Jan Banan
Junior

PostPosted: 07.04.2008 17:10    Post subject: Reply with quote

Synest det minste de bør gjøre for å skille seg fra TV2 er å fjerne "TV 2 Sumo" fra headingen. Men er det mulig å komme seg inn på RBK-TV fra fxtv?
Back to top
Wilhelm S Myhr
Veteran

PostPosted: 11.04.2008 12:48    Post subject: Reply with quote

Mulig dette er feil tråd, men etter at rbk.no har begynt å legge videoklippene sine via tv2, opplever jeg at sendingen hakker og stopper mye. Noen med lignende erfaringer? Evt tips?
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 11.04.2008 12:54    Post subject: Reply with quote

For min del har ting egentlig blitt bedre og mer stabilt etter omlegginga. Antar vi heretter kan kontakte TV2 direkte med tekniske spørsmål: webtv-support@tv2.no

Er avtalen med TV2 for bare ett år? Dumt å låse seg om noen andre får TV-avtalen for norsk fotball fra og med 2009...
Back to top
Nils Heldal
Senior

PostPosted: 12.04.2008 16:35    Post subject: Reply with quote

Ekte RBKfan wrote:
På nye RBK-TV er det en rute øverst sammen med flere andre der det står Stolt Fortid. Trykker man på denne kan man velge mellom "Klassiske Kamper" og "RBK Legender". Er ingenting på disse nå, men er det noen som vet om det som eventuelt kommer der en gang i fremtiden blir gratis eller blir det bare får folk som betaler? Noen som forresten vet hva som kommer der? Razz Tenker da først og fremst på de klassiske kampene!

Yepp det er nettopp det som skal komme. Vi håper klassiske kamper med valgfrihet - med originale kommentatorer - eller med noen av de som spilte som kommenterer.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 13.04.2008 12:12    Post subject: Reply with quote

Er det Vizrt som har levert den nye grafikken?
Back to top
Nils Heldal
Senior

PostPosted: 14.04.2008 14:48    Post subject: Reply with quote

Yepp det er vizrt. Så bra ut ikke sant? Vi jobber med lyden også for å si det slik - folk må kunne høre.
Back to top
JellyFish
Veteran

PostPosted: 14.04.2008 15:30    Post subject: Reply with quote

Ser rimelig bra ut ja, helt til jeg på macen min skal spille av en videofil (som jo er det viktigste på sida). For videoen passer ikke i vinduet og jeg er uten mulighet til å ta pause/spole, uten å riskere at hele opplegget klikker. En form for skikkelig støtte til avspilling på mac savnes fremdeles.

Last edited by JellyFish on 14.04.2008 17:54; edited 1 time in total
Back to top
pingvin
Veteran

PostPosted: 14.04.2008 15:36    Post subject: Reply with quote

...i likhet med resten av www, utenom apple.com Razz

Prøvd "Maintain aspect ratio" i flip4mac? Det fungerer kun sånn halvveis, men jeg tok pause her om dagen. Virker som vinduet er litt for lite for filmen.
Back to top
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 14.04.2008 17:10    Post subject: Reply with quote

Kjære Nils Heldal

Det har tidligere vært et problem at RBK-TV kun kan sees av dem med et operativsystem fra Microsoft, d.v.s. f.eks. Win XP eller Win Vista. Dette er fremdeles et problem. Når den tekniske løsningen bak RBK-TV ble skifte ut, regnet jeg med at dere i forkant hadde en prosess som gjorde rede for hvilke krav dere måtte stille til den nye løsningen. Da er jeg meget nysgjerrig på å høre hvorfor det ikke ble funnet vesentlig å gjøre RBK-TV tilgjengelig for flere enn Windows-brukere. Dette måtte da være en av de viktigste målene med oppgraderingen?

Se også kommentarer under.

joko- wrote:
http://mac1.no/artikkel/6378/btno-også-med-silverlight

PÃ¥ sikt skal NRK over til Flash:

Quote:
NRK har tatt en formell avgjørelse på at H.264 er et av våre fremtidige format. Vi arbeider med en helt ny Nett-TV som vil baserer seg på Flash og H.264. Vår nye Nett-TV vil også følges opp med et komplett API. Siden klippene vil distribueres som MPEG4-video vil dere da også kunne lage systemer som spiller innholdet i VLC eller hva dere måtte ønske.

På tide å våkne RBK-TV.

Begynner å bli slitsomt å fyre opp Windows XP gjennom VMWARE Fusion for å få se RBK-TV.

Mainn wrote:
Volden/Heldal vet neppe hva Mac & Apple er. De henviser stadig vekk til Flip4Mac, noe som funker en gang i halvåret. De kunne heller funnet et system som funker skikkelig på Windows, Mac og Linux, istedefor å prioritere Win hele tiden.

Torbjørn wrote:
Nils Heldal wrote:
RBKTV går snart over til TV2's player og da blir det bedre også for macbrukere. Men, det vil fortsatt være slik det er i real life: Macbrukere vil slite litt. PCbrukere vil regjere.

Godt å høre at RBK-TV går over til TV2's løsning, som også er totalt ubrukelig for den andelen av oss som bruker Linux.

- Linux brukes stadig mer av vanlige brukere

Hvorfor ønsker ikke RBK-TV å nå ut til alle?

torerik wrote:
Torbjørn wrote:
Hvorfor ønsker ikke RBK-TV å nå ut til alle?

Slikt bunner generelt sett i de aller fleste tilfeller i en (vrang)forestilling om at det ikke er kommersielt lønnsomt å tilpasse seg annerledesbrukerne.

torerik wrote:
Svingende! Endelig finnes det en mulighet for å regulere klubbene til å drive folkelig medieformidling.

Øremerking av slike midler er i seg selv en god ting. Det vil bety bedre premisser for moderne mediesatsning i klubbene og bringe med seg økt profesjonalitet og kvalitet, kanskje spesielt i de mindre klubbene, på et område hvor det er viktig å henge med. Det som kanskje ikke er en like god ting er at Norsk Toppfotball vil fordele deler av pengene etter nett-trafikk. Dette kan føre med seg et statistikk-jag som får negative konsekvenser både for klubbens egen satsning og ikke minst for forholdet til øvrige media.

Det som i mine øyne derimot er klart er at Norsk Toppfotball bør benytte seg av denne muligheten de nå har til å stille krav til klubbene. Fordelingen av pengene bør foregå ut ifra en modell hvor kun de klubbene som tilbyr tjenester som kvalifiserer teknisk får full uttelling. I dag lever mange av tjenestene på markedet ikke opp til hva disse kravene bør være. Jeg kan godt si det: Det foregår regelrett diskriminering av brukergrupper som skiller seg fra flertallet. Man trenger for eksempel ikke lese langt opp i denne tråden før man finner brukere som ikke kan benytte seg av RBKs nett-baserte medietjenester fordi de som brukere ikke er regnet som normale nok.

Over en fjerdedel av Internettbrukerne benytter en annen nettleser enn Microsofts Internet Explorer. Nesten 10% benytter ikke Windows. Mange brukere har andre tekniske eller menneskelige forutsetninger som per i dag gjør dem uaktuelle som brukere.

Å gjøre brukere av det som i dag er gratistjenester til betalende kunder ved å fordele de øremerkede midlene etter nett-trafikk er til en viss grad noe som kan få klubbene til å fokusere på å inkludere minoritetene. At klubbene i dag ikke ser den allerede eksisterende verdien av å inkludere mer enn de gjør er derimot en ganske god indikasjon på at fordelingspolitikken ikke vil føre til at det inkluderes nok, om i det hele tatt mer. Kortsiktig tenkning, økonomiske krav og god gammeldags uvitenhet vil føre til en fortsettelse av klubbenes ekskluderende praksis og bidra til en kommersielt drevet diskriminering som hverken tjener brukeren eller klubben.

Så vær så snill, Norsk Toppfotball, ikke belønn de som driver samfunnet bakover.

torerik
Veteran

PostPosted: 14.04.2008 23:53    Post subject: Reply with quote

Wilhelm S Myhr wrote:
etter at rbk.no har begynt å legge videoklippene sine via tv2, opplever jeg at sendingen hakker og stopper mye. Noen med lignende erfaringer? Evt tips?

Jepp og jepp.

Jeg har opplevd litt heng i avspillinga med jevne mellomrom siden omlegginga. Helt tilfeldig oppdaga jeg at det henger sammen med rulleringa av nyheter under "Siste fra RBK.no" og "Siste fra TV2 Sporten". (Jeg ikke er på direkte moderne maskinvare).

Løsning: reduser størrelsen på vinduet slik at disse nyhets-greiene havner utenfor. Fungerer i hvert fall strålende her.
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 15.04.2008 00:39    Post subject: Reply with quote

1r9b1k7 wrote:
Hvorfor må hele siden lastes på nytt når man trykker på en kategori. Når man trykker på en kategori blir også filmen man ser "borte", og det kommer en ny film som må lastes på nytt. Det hadde vært langt enklere å kunne se en film samtidig som man bladde i kategoriene.

Til Nils Heldal.
Kan du prøve å "fikse" det lille men svært irriterende problemet som er nevnt ovenfor.

Takk!

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
Nils Heldal
Senior

PostPosted: 16.04.2008 15:23    Post subject: Reply with quote

Ballahl wrote:
1r9b1k7 wrote:

Til Nils Heldal.
Kan du prøve å "fikse" det lille men svært irriterende problemet som er nevnt ovenfor.

Takk!

Helt enig dette er irriterende, men det er ingenting å gjøre med - dvs for oss. Samme funksjonaliteten på sumo - så dette blir først endra når TV2 klarer å endre sitt.
Back to top
RBK2992
Senior

PostPosted: 17.04.2008 19:04    Post subject: Reply with quote

Har problemer med å trykke på kategoriene på rbk.no, når jeg entrer sida med kun rbk.no i browseren. Noen som har samme problemet? Er jo ikke noe big deal akkurat, men...
Back to top
torerik
Veteran

PostPosted: 17.04.2008 21:24    Post subject: Reply with quote

Det er et kjent problem, både for oss og RBK, og har vært diskutert i RBK.no-tråden.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 20, 21, 22 ... 33, 34, 35  Next
Page 21 of 35

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb