English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Lyn
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 17, 18, 19, 20  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Henri
Legende

PostPosted: 01.04.2008 04:55    Post subject: Reply with quote

Tre poeng på en ikke særlig bra dag er vel det man kan ta med seg fra denne kampen. I 2007 følte jeg veldig ofte at marginene var i mot oss, både i treningskampene i 2008 og i dag er marginene med oss. Får håpe det varer.

Vil trekke frem Stoor og Demidov (på tross av en rekke Riseth/Koppinen-pasninger i 1.omgang) som våre beste. Skjelbred spilte seg også opp etterhvert. Savolainen hadde flere "rett-i-dusjen" feil, Kvarme var bra frem til straffen, etter det var han sitt skumle jeg. Storflor var seg selv lik (usynlig/dårlig), og Iversen helt ute av form. Resten var middels.

Som vanlig ser ikke jeg like mye fantastisk fra Konan som de fleste andre her, på meg virker det som et par fikse tekniske detaljer får mange til å gå av skaftet av begeistring. For all del, han bør starte mot Godset, jeg synes bare ikke han fortjener den nesegruse beundringa som mange ser ut til å ha. Synes Traorè er en god del bedre.

Forøvrig; flere som koste seg da Alsaker rett før kampslutt begynte å snakke om "Lyn snytt for straffe i 1.omgang, og Kvarme burde blitt utvist. Rosenborg var heldige i dag" for femte eller sjette gang i løpet av 2.omg? Han prøvde seg også på litt krisesnakk 5 min ut i 2.omg med "Strand sa før kampen at det unge Rosenborg-laget trenger en god start. Tap hjemme mot Lyn er ingen god start." Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
martibs
Veteran

PostPosted: 01.04.2008 06:55    Post subject: Reply with quote

For å nevne tribunelyden på TVn, det er så latterlig når du hører at det er en 20-30 mann fra Lyn, men at de alikevel høres mye bedre enn Kjernen. De fikset litt på det til andre omgang, men første omgangen var jo helt jævlig.
Back to top
Hedley
Veteran

PostPosted: 01.04.2008 07:13    Post subject: Reply with quote

Syns også Miller så lovende ut.. hadde bra kontroll samtidig som han har bra fart. I første omgang kom hvertfall ikke Lyn rundt på kanten der en eneste gang. Trakk seg inn i banen gang på gang.

Den jeg er mest skuffa over er Juuska, men vet at han er så innmari mye bedre så er ikke litt nervøs for at det blir bedre enn gang.
Back to top
Bruttern
Proff

PostPosted: 01.04.2008 07:20    Post subject: Reply with quote

Jeg mener faktisk at den bergenske hetsingen av Rosenborg paa TV2 de siste aarene er den viktigste grunnen til at folk er saa negative til klubben vaar om dagen. Paa 90-tallet likte jo alle RBK hvis de ikke var spesielt opptatt av noen lokale lag.

Men noe annet, Kan jeg faa en vurdering av folk her:

Er det virkelig mulig at TV2 plasserer de mikrofonen saann med vilje for aa sette Kjernen i et daarlig lys?? Det skjer jo ALLTID. Det du hoerer fra Kjernen er to 10-aaringer som hyler med pre-pubertal stemme og sparker i reklameplakaten.

Alle jeg kjenner fra andre supportermiljoer sier de blir overraska over Kjernen naar de er paa Lerkendal fordi inntrykket gjennom TV er saa haaploest.
Lomaxx
Veteran

PostPosted: 01.04.2008 07:37    Post subject: Reply with quote

Med kampen litt på avstand har jeg også lyst til å sette oppen liten spillebørs:

Jarstein 6. Aldri det helt spektakulære. Noen gode redninger, men var også meget feilplassert et par ganger

Stoor 7. Var vår klart beste spiller. Var mye oppe på løp og hadde noen perlepassninger. Og for et steg han har.

Kvarme 2. Rygger alt for mye mot Holmen. Hadde en grei start, men alt i alt er han for dårlig

Demidov 5. Veldig flink til å bryte, men har en tendens til å slå passninger som man ikke er sikker på om skal til en RBK spiller eller en boligadresse i Hønefoss.

Miller 5. Var ganske god deffensivt, men gjorde for vane å slå innlegg fra midtlinja. Dette kan bli sjebnesvangert mot lag som er bedre enn lyn

Savolinen 4. Virka usikker. Endel ballmiss i starten, men tok seg greit opp. Det er ikke straffe selvom Alsaker repeterer det til en sannhet.

Strand 4. Var nær ved å score etter et min. Virker til tider som han har noe mot Stoor da Strand oftere trakk inn i midten enn å slå ut til Stoor som hadde åpen bane

Skjelbred 5. Tragisk i første, ok i andre. Trekker for mye innover og trenger derfor en back som overlapper han bedre. Vil heller se han på høyre indreløper neste kamp.

Storflor 3. Bortsett fra noen små detaljer virker det som Henriksen bare har tatt ut storflor fordi han er norsk. Mye ballmiss og mange feilpassninger. Litt dumt at han ikke prøvde å skyte selv når Kone la inn til han istede for å spille den videre til Iversen

Iversen 4. Bedre en ved seriestart ifjor. Savner enda formen. Nå må vi nok vente lenger på den da han ble skada

Kone 4. Litt stasjonær og lite beveglig. Er det litt Iversen nykter over han? Gjorde litt bra innlegg

Traore 5/6. Klasse frispark. Var litt for kort innpå til å gi noe bedre. Mye fine løp og bra at han trekker utover enn innover

Konan 5/6. Lurte unna Gustavson på frisparket. Bra tendenser. For kort innhopp til få noe bedre.

Aas 5. Bra kamp. fin berøring ved straffen. Han dog se ut som han faller litt lett, men straffen er upåklagelig. Nesten kamphelt. For lite tid til å få noe bedre

En ting jeg lurer på er hvorfor i helvete Alsaker får komentere RBK kamper. Han repeterer ting som Han mener er feil til det omtrent blir en sannhet. Komentatorene får 1 av meg

Edit. Liten forlenging på Aas

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!

Last edited by Lomaxx on 01.04.2008 09:09; edited 1 time in total
Back to top
jadda
Veteran

PostPosted: 01.04.2008 08:35    Post subject: Reply with quote

Alsaker er i grunnen en god grunn til å få rævva opp av sofaen og komme seg på kamp.

Syntes han var en god kommentator i Canal+, men i TL har han vært håpløs!
Back to top
Jonas
Veteran

PostPosted: 01.04.2008 08:57    Post subject: Re: Dommertabbe. Reply with quote

Ballahl wrote:
EDIT:
En ting jeg reagerer på er at Trond Henriksen forsvarer valget av Storflor ved å påstår at han ble valgt fordi han har fart og vil dermed true bakrom. Jeg vil dog påstå at John Pelu (som har de samme egenskapene) vil gjøre en mye bedre jobb enn Storflor, hvis oppgaven er å ture bakrom.

Mhm, jeg så ikke et eneste bakromsløp fra herr Storflor...
Lomaxx
Veteran

PostPosted: 01.04.2008 09:08    Post subject: Reply with quote

jadda wrote:
Alsaker er i grunnen en god grunn til å få rævva opp av sofaen og komme seg på kamp.

Syntes han var en god kommentator i Canal+, men i TL har han vært håpløs!

Problemet med det blir jo at hvis f.eks. jeg skal få rævva ut og på kamp er at for enkelte (som undertegnede) må reise griselangt og har litt vansklig å komme seg fra trodheim og til Oslo for så å dra på skole/arbeid. Alternativet er å sitte å skru av låden og å være kommentator selv. Det blir litt slitsomt i lengden og meget upraktisk.

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
bommel
Veteran

PostPosted: 01.04.2008 09:16    Post subject: Reply with quote

Jeg vil få sagt at jeg synes Jarstein var tidvis glimrende i går, noe smårusk men dog. Det er så godt å endelig ha en keeper som tar kommandoen i feltet på den åten han gjorde!
Demidov var en bauta i forsvaret, vant alt av dueller, og la ut på raid Hoftun ville vært stolt av, da får vi leve med et par feilpasninger.
Stoor var g-limrende, enough said.
Juska synes jeg får for mye pepper. Han hadde et par meget farlige tabber i starten, men spilte seg veldig bra opp. Trygg med ball, og gode pasninger, samt en fin motor.
Konan og Traore gjorde noen glimrende innhopp. De skapte bredde, tørte å utfordre, og hadde noen meget fine kombinasjoner.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 01.04.2008 10:12    Post subject: Reply with quote

rawky wrote:
La oss nå ikke skrike som hysteriske kjerringer her etter bare én kamp, og attpåtil åpningskampen. Helt enig i at det ikke var en bra kamp, men vi vinner og jeg føler meg ganske sikker på at jeg har sett langt mer hårreisende dårlige kamper tidligere, også i første kamp.

Sier meg enig. Er svært glad og lettet over seieren, og gidder ikke slakte spillet. Trenerne ser tydeligvis det samme som oss, og det skal mye til for at ikke terpinga gir resultater.

De taktiske vurderingene til trenerne akkurat i denne kampen kan derimot diskuteres. Jeg syns fortsatt vrakinga var et svært dårlig signal å gi Konan. Men forhåpentligvis fikk han tilbake mye av sjøltilliten gjennom det gode innhoppet sitt. Nå får han sannsynligvis også sjansen i fraværet til Iversen. Om han tar vare på muligheten, vil han kunne gjøre veien tilbake på laget lang for Iversen.

Sier meg for øvrig enig i at dom ikke må falle for Miller. Situasjonen er prikk lik den med Dorsin høsten 2004 og Stoor våren 2007; det defensive sitter, men angrepsmønstret er ikke innøvd ennå. Hadde vært atskillig verre om det hadde vært motsatt for en back, mener jeg.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Guffen
Rutinert

PostPosted: 01.04.2008 10:21    Post subject: Reply with quote

quarterback wrote:
Jeg skjønner helt ærlig ikke Henriksens disponeringer og hvordan han ønsker laget skal fremtre på banen. Vi kunne sikkert fokusert på mye dårlig både fremover og bak på banen i dag, men det som gjenspeiler seg, kamp etter kamp, er RBKs manglende flyt i det offensive spillet.

La meg starte med å presisere måten RBK spiller på i dag, er totalt planløst. Henriksen som aldri har spilt, blitt trent eller trent andre i en 4-4-2 formasjon har absolutt ingen forutsetninger for å gjennomføre et stilfullt formasjonsskifte. Henriksen ønsker å true bakrom. Ja, Henriksen, det er greit det, men du har ikke spillematerial på topp til å true bakrom!! Du kan ikke sette Øyvind Storflor som en kreativ offensiv spiller når han totalt mangler ferdigheter til å kunne spille i den aktuelle posisjonen. De som hevder Storflor var god i dag bør få hue opp av jorda, for så jævlig dårlig han var i dag var det nære på at jeg holdt på å rive av meg alt hår på kroppen.

Det offensive angrepsmønsteret til RBK skal visstnok starte med bevegelser fra back og dobbling på kant. Med så lite bevegelse på offensiv midt som i dag og vinger som hele tiden trekker inn i banen, vil laget aldri kunne produsere sjanser for våre to hodesterke spisser. Stoor og Miller mangler altfor mange tekniske ferdigheter til å ta over for en vings arbeidsoppgaver. Det bør Henriksen forstå! Det gjør til og med, selv om jeg ikke har trenerkurs.

Fakta er jo at med vårt spisspar, spiller RBK en helt feil midtbaneformasjon. De bør komme til innlegg på kant med brede vinger, og ikke la alt offensivt ansvar komme over på backene. Det tar altfor lang tid for de å komme opp, og oftest er de dekket opp av motstanderens angripere. Det er rett og slett en skandale å se på.

Amen til en meget god oppsummering av kampen og problemene!
Back to top
meyertallica
Junior

PostPosted: 01.04.2008 11:12    Post subject: Reply with quote

Tydelig nervøsitet fra begge lag, for kampen kunne vippet begge veier. Men RBK hadde nok ikke klart det uten byttene. Storflor bør ikke være foran Konan som valg. Strand var også ganske rusten iblant, men det er jo heller ikke så rart! hehe.....forresten...finn 7 feil i bildet her! (i alle fall en grov en)

Back to top
michael collins
Veteran

PostPosted: 01.04.2008 11:15    Post subject: Reply with quote

Rosenborg spilte en meget dårlig kamp, og vant ufortjent. Kvarme skulle selvsagt vært utvist etter straffesituasjonen i første omgang, dermed hadde RBK høyst sannsynlig tapt kampen. Dessuten skulle Lyn hatt minst en straffe til. Dommeren avgjorde altså kampen til RBKs fordel, på tilsvarende måte som dommerne dømte feil i avgjørende situasjoner til fordel for Vålerenga, Brann og Lillestrøm (overså en krystallklar straffe for TIL) denne helga. Det blir tydeligvis meget vanskelig for bortelag å vinne på seriefavorittenes hjemmebaner denne sesongen.
Wilhelm S Myhr
Veteran

PostPosted: 01.04.2008 11:19    Post subject: Reply with quote

Gi gutta tid. Ikke vær som Svendsen. Utålmodig og rastløs.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 01.04.2008 11:20    Post subject: Reply with quote

meyertallica wrote:
forresten...finn 7 feil i bildet her! (i alle fall en grov en)

De bruker forskjellige drakter. Finn ut hvorfor, 2mas.

Jeg synes koné sin drakt er den fineste, selv om det vel er de andre vi skal bruke denne sesongen?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
vingback
Veteran

PostPosted: 01.04.2008 11:25    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Sier meg for øvrig enig i at dom ikke må falle for Miller. Situasjonen er prikk lik den med Dorsin høsten 2004 og Stoor våren 2007; det defensive sitter, men angrepsmønstret er ikke innøvd ennå. Hadde vært atskillig verre om det hadde vært motsatt for en back, mener jeg.

Miller hadde en dårlig førsteomgang offensivt, jeg ble nesten deppa da han bare slo langballer fra midtstreken. Derimot så vi mer da Traore kom inn. Det ble mer fart i ballen og i laget, noe som gjorde det enklere for Miller å komme opp. Med Traore tilbake fra start håper jeg Miller kan fortsette slik i hele kamper framover, da blir alt så meget bedre.
Back to top
trondh
Veteran

PostPosted: 01.04.2008 11:28    Post subject: Reply with quote

Spillet var ikke mye å rope hurra for, men tre poeng var.
Synes mange har skrevet gode vurderinger av spillerne her så vil ikke legge til så mye. Det som jeg synes er gledelig er at Kone (faktisk i løpet av kampen) blir en lagspiller igjen. Helt siden han begynte å mumle om at han skulle bort synes jeg han har utelukkende har prøvd på soloshow, og sånn syntes jeg det startet i går også med håpløst brasseforsøk fra 16-meteren osv. Men ut over kampen gjorde han seg selv spillbar og gjorde andre gode som f.eks stussen til Aas på slutten.
Ellers har de en god vei å gå med bevegelse. Det gjelder egentlig hele laget, selv om vi ser tendenser hos de fleste.
Debutantene klarte seg ok. Nerver hos noen, men de kom seg etterhvert.

Dommeren kom noe ufortjent i fokus. Som det er påpekt, Savolainen ble dyttet i ryggen/arma. Ja, han hjelper til litt når han ser kontakten oppstår, men det burde vært blåst utover hvis det skulle vært noe.
Det var vannvittig mye holdinger i feltet fra begge lag på dødballer (som dessverre er vanlig). At Demidov river skjorta av Berntsen lett synlig for kamera og benk betyr ikke at dommeren ser det like greit. Og etter det jeg kan huske blir det ikke blåst for en eneste holding i feltet.
Hvordan han bedømmer Kvarmeholdingen er vanskelig å si men han burde kanskje hatt rødt. Å bedømme hvorvidt det blir en opplagt målsjanse er jo vanskelig, på motsatt side var vel også Aas på vei mot noe???
Ellers synes jeg det ble blåst en del gang for mye mot Kone, men alt i alt var det en grei opptreden. Dommerne var uansett om de misset 2 straffer og 1 rødt også mye mer klar for seriestart enn begge lagene i går.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 01.04.2008 11:34    Post subject: Reply with quote

Antar Kone byttet trøye i pausen, og at materialforvalter Husvik av en eller merkelig grunn ga ham en gammel, midlertidig trøye.
Back to top
michael collins
Veteran

PostPosted: 01.04.2008 13:49    Post subject: Reply with quote

trondh wrote:
Dommerne var uansett om de misset 2 straffer og 1 rødt også mye mer klar for seriestart enn begge lagene i går.

Sett fra RBKs synspunkt var de nok det. Sett fra Lyns synspunkt var de det ikke. Rolling Eyes
trondh
Veteran

PostPosted: 01.04.2008 15:27    Post subject: Reply with quote

vel nå ga vel Lyn RBK 3-4 feite sjanser som kan regnes som gavepakker og de hadde vel nok gode sjanser til å avgjøre kampen uten 3 straffespark og rødt til Kvarme, så jeg vil ikke si Lyns prestasjoner går utenpå dommernes uansett heller.
Back to top
uglevett
Veteran

PostPosted: 01.04.2008 20:11    Post subject: Reply with quote

Jepp, i går var vel udyktighet for alle tre parter god nok grunn til at resultatet ble som det ble. Hvis alt skulle gått veien for alle, så ville RBK vunnet 11-9, med en mann mindre (om enn tvilsomt). ;)

Ble som før nevnt, av både meg og andre, grundig lei av kommentatorene. Begynner virkelig å bli griselei både Alsaker OG Semb, som snakker ting ihjel til de blir erklært som sannheter av utegående reportere og andre. Men det verste med det er at de ALDRI slutter å snakke om de samme tingene. Og de tar altfor ofte et lag under vingene, og det gjelder selvsagt ikke bare i RBK sine kamper.

Og selv om Semb såvidt nevnte at det er lettere for kommentatorene å se at det blir dømt feil når de kan se reprisene om og om igjen, så kjører de tabloidsk på det i all evighet allikevel. Moen sa f.eks. senest i dag at han ikke kunne se at Savo handset og da kan han heller ikke dømme. Da blir det for dumt å henge ut dommeren.

Når det er sagt, så ville jeg sikkert ha klaget på dommeren om det samme skjedde motsatt vei...

Arne Scheie til TV2!
kristobal
Legende

PostPosted: 01.04.2008 22:55    Post subject: Reply with quote

Sembern prøver å være noe mer objektiv da, men det er påfallende stilt fra Alsaker når Semb prøver å jevne ut littegrann. Mens de gangene Semb er kritisk så henger Alsaker seg umiddelbart på.

Og situasjonen med Karadas og det ytterst tvilsomme frisparket ute på høyrekanten som var foranledningen til 2-1-målet i Bergen var det ikke særlig mye snakk om senere i kampen nei....
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
uglevett
Veteran

PostPosted: 01.04.2008 23:08    Post subject: Reply with quote

Nå diskuterer de dette med dommeravgjørelser på TV2 Zebra, og Wathne er igjen i full gang med å si at RBK får fordeler på hjemmebane. Da glemmer han, noen ingen tok opp, at når Aalesunds Brown scoret på overtid og utlignet i kampen på Lerkendal, så ble minst et par RBK-spillere dyttet inn i målet uten at dommeren tok det. Det kaller ikke jeg hjemmedømming.

Wathne og TV2 er ekstremt anti-RBK og i studio nå satt faktisk Tom Nordlie og Skullerud og forsvarte dommerne og derav RBK. Sier jo litt...
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 01.04.2008 23:16    Post subject: Reply with quote

Stavrum og Davy var på samme lag der ja...
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 01.04.2008 23:20    Post subject: Reply with quote

Ingen vits i å sitte og diskutere hvorvidt TV2s fotballdekning er pro-Brann og anti-Rosenborg. Den er selvfølgelig begge deler, noe selv den oppvakte delen av bergenserne har fått med seg.

Grunnen er enkel: TV2 holder til i Bergen, har mange ansatte med et forhold til laget, og Brann er en type klubb som er lett å gjøre til helter. Eller, de var i alle fall det. Rosenborg, derimot, er jo kjempelett å framstille som "the evil empire", og TV2 har en forholdsvis berettiget og definitivt selvkonstruert ide om at RBK-kritiske saker gir høyere seertall enn RBK-vennlige.

Dermed er siste ord fra meg sagt om den saken. Skru av lyden, skru på radioen Smile
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 17, 18, 19, 20  Next
Page 18 of 20

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb