English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Lyn
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 18, 19, 20  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
JellyFish
Veteran

PostPosted: 31.03.2008 20:54    Post subject: Reply with quote

"Merkelig" hvor interessant det plutselig blir etter at RBK gjør noen bytter. Håper at vi mot SIF slipper å vente 70 min på Konan m. fl.

La gjerne Aas spille, om Iversen ikke blir klar.
View user's profile Send private message
Cingo
Junior

PostPosted: 31.03.2008 20:55    Post subject: Reply with quote

Faen ka deilig med 3 p ! Sliteseier !
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Ballahl
Veteran

PostPosted: 31.03.2008 20:56    Post subject: Reply with quote

CougarD wrote:
Deilig med 3 poeng! Men jeg tror bergenserene kommer til å ta opp den straffe/rødt kort situasjonen i det uendelige på jobb i morra...

Med god grunn, det skulle vært rødt kort, dårlig av dommeren.
Men Savolainen-situasjonen står jeg fremdeles ved.

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
doris
Veteran

PostPosted: 31.03.2008 20:56    Post subject: Reply with quote

Positivt at vi vinner 2-1 i en slik møkkakamp. I fjor tapte vi slike kamper 2-1. Når det er sagt, tror jeg dette blir en sesong som ligner på fjoråret: Enkelte superkamper, en del møkkakamper - som i dag og kanskje enda verre. Lukter ikke gull av premieren akkurat.
Back to top
Tommærn
Veteran

PostPosted: 31.03.2008 20:58    Post subject: Reply with quote

Merker at vi trenger en trener som kan organisere midtbanen på defensiven da den lekker som en sil. Det blir veldig vanskelig for forsvaret.
Back to top
vingback
Veteran

PostPosted: 31.03.2008 21:00    Post subject: Reply with quote

Det med rødt kort og straffe er veldig omdiskutert. Å gi begge deler er dobbeltstraff, noe som er poenget i diskusjonen. Jeg mener det er straff nok å gi straffe i slike situasjoner, bortsett fra når det kommer til et rent angrep, da bør det gis rødt i tillegg for farlig spill. Det var det ikke her, så jeg mener dømmingen var grei.
Back to top
Bullseye
Rutinert

Katalysator wrote:
Forferdelig møkkakamp. Det meste mangler. Masse rot over hele banen, elendig effektivitet, og vi slipper til alt for mange sjanser. My må rettes på før neste runde, en god start er å stille med Konan og Traore i startoppstillingen.

Godkjent pluss:
Jarstein, Demidov, Ciljan, Konan, Traore og Aas.

Under pari:
Resten.

Helt enig, og legg samtidlig til at vi på tross av rassistenten klarte 3 poeng så oppsummerer det kvelden.
Ballahl
Veteran

Vi har Tettey i bakhånd.
Og vi har vært gode defensivt i vinter, så jeg er ikke særlig bekymret.

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Harald
Forumsjef

PostPosted: 31.03.2008 21:01    Post subject: Reply with quote

Dejlig med 3 poeng selv om patienten Rosenborg langt fra er friskmeldt.

Jarstein var god, han kan ikke klandres for straffen og hans involveringer og igangsætninger var greie.

Kvarme er en katastrofe og bør ikke spille i næste kamp. Han begik straffe og burde have fået rødt kort. Derudover blev han flere ganger afslørt i manglene fart.
Demidov er en klippe i forsvaret, et meget godt køb som er jernhård defensivt, han skal dog arbejde lidt med sine igangsætninger, selv om det blev bedre andre omgang.
Miller er grei defensivt, men har fortsat en del mangler i det offensive.
Stoor, sammen med Demidov, er det den bedste i forsvaret i dag. Skabte chancer og var meget involveret offensiv, må arbejde med sine indlæg, selv om han havde et godt i anden omgang.

Generelt for forsvaret må backerne udfordre mere på kanten og midtstopperne bør spille sig mere ud af situationerne.

Savolainen spilte sig lidt op efter en dårlig start, men blev aldrig helt god. Skjelbred burde scoret og det same burde Strand ingen af de to imponerede i dag. STrand reddede dog 3 poeng
Storflor var ikke noget dårlige end de andre og han var ikke veik i duellerne i dag, han fik blåst nogle mærkelige frispark mot sig og var f. eks i duell med Eddie G.
Konan og Traore var firske pust som kom ind og skabte ravage, havde det stået til mig havde Konan og Traore startet næste kamp på bekostning af Strand og Storflor. Her tager jeg ikke forbehold for tilbagevenden af Sapara/tettey

Iversen, dårlig og uskarp i næsten alt han foretog sig. Hører jeg en gang til at han skal spilles i form så spyr jeg.
Kone skabte en del ting men ingen strålende indsats. Han er dog sollid på straffe og skabte en god chance til Aas.
Aas den store kometen i dag, og burde været kåret til kampens spiller. God i alt han foretager sig og han bør være en het kandidat til at starte næste kamp.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Svennarbonden
Senior

PostPosted: 31.03.2008 21:02    Post subject: Reply with quote

Godt å se at Storflor har tatt store steg i vinter.

Rolling Eyes
Back to top
keschaa
Veteran

PostPosted: 31.03.2008 21:04    Post subject: Reply with quote

Veldig gøy med Aas. Det er det jeg tar med meg fra denne kampen. Kjempegøy!!

Traorè gjør det også bra. Demidov sier sitt gjennom spillet.
Lavik
Proff

PostPosted: 31.03.2008 21:05    Post subject: Reply with quote

elsker å høre Berg sippe Razz
Sløvsekken
Veteran

Eneste positive med denne kampen er at vi sitter igjen med 3 poeng, og en stor del av æren for det skal gå til kampens særdeles dårlige dommer. Heldigvis gikk avgjørelsene til vår fordel denne gangen.

Kan heller ikke fatte hvorfor Storflor foretrekkes foran afrikanerne. Det er mulig de ikke er de beste i sær norsk disiplin, men de er i allefall uforutsigbare, og skaper ting på egenhånd.

Hvis Iversen må stå over pga skaden i neste runde, så håper jeg virkelig Rambo har baller nok til å la Aas starte den kampen.
Back to top
Anno
Senior

Da var årets første seier innkassert. Jeg kan ikke si jeg er imponert totalt sett. Syns mange spiller under pari i dag, spesielt Savolainen, Miller, Beto, Ivers og storflor. Savolainen og Miller har muligens premierenerver, men dei spilte rett og slett dårlig. Strand er på det jevne, fin redning på strekt, der ser man klokheten hans, men blir sliten på slutten. Kone gjør en del rare ting og er ikke spesielt god, men sikker på straffe. Jarstein spiller bra, plukker det meste, Skjelbreid varierer mye men er relativt bra. Demidov rydder fantastisk bak der, men jeg må si jeg gleder meg over kjøpet av ny stopper, da straffen Beto lager er fryktelig unødvendig, Holmen scorer ikke på blank goal uansett. Men den jeg vil gi min bestemannspris til er Fredrik Stoor, mannen gjør knapt en feil, og er tryggheten selv, og har til tider noen fantastiske innlegg. Og jeg sier meg veldig positiv til alle innbytterene, de lager liv og røre og spiller bra. Har venta lenge på at Aas skal få spille mer enn 2 min, og det gjør hanfantastisk bra, synd han ikke setter sjansen sin, men for et nedtak og vending på straffen. Jeg sier ja til Traore, Konan og Aas inn for Savolainen, Ivers og Storflor mot Godset.
Back to top
CougarD
Senior

PostPosted: 31.03.2008 21:07    Post subject: Reply with quote

Ballahl wrote:
Med god grunn, det skulle vært rødt kort, dårlig av dommeren.
Men Savolainen-situasjonen står jeg fremdeles ved.

Utvilsomt, men bergensere som har ett poeng er så ufattelig irriterende.
vingback
Veteran

PostPosted: 31.03.2008 21:09    Post subject: Reply with quote

Godt oppsummert Harald. Førsteomgangen og halve andre var dårlig spilt, heldigvis kom de etterlengtede på banen, noe som bidro til et høyere tempo. Da viste Rbk at det bor mer i laget enn langpasninger mot stående spiss, man fikk inn bevegelsene og fart på ballen. Koordiasjonen i løpene mangler enda, der er det noe å jobbe med.
Back to top
Strand
Veteran

PostPosted: 31.03.2008 21:09    Post subject: Reply with quote

Synes at Storflor får ufortjent med pepper, bare udyktighet fra Iversen hindrer i å gi ham en målgivende. Ellers kan jeg trekke frem Stoor og Demidov som veldig positive, og Kvarme var helt til straffen. Hadde tenkt å si her at "nå har vi stopperparet vårt", men akk. Vi bør gi Lago sjansen i tre-fire kamper på rad før vi prøver Stadsgaard om ikke Lago holder nivået, ettersom Stadsgaard må få litt tid på seg. Frykter at han ikke drar en Demidov og blir superpopulær på to uker.
Back to top
Erlendr
Veteran

PostPosted: 31.03.2008 21:10    Post subject: Reply with quote

Hvorfor i alle dager sår de tvil om straffen til RBK? Det var jo soleklart at Aas ble hindret og fratatt en enorm målsjanse. "Faller lett" sa Sigurdsson.. Selvfølgelig faller han når du tar kråkfot på han, din snøblinde islender!
Back to top
FanFraSør
Rutinert

PostPosted: 31.03.2008 21:12    Post subject: Reply with quote

En elendig kamp og ikke veldig stolt over 3 poeng. De kommer godt med men det er ikke denne måten jeg ønsker at RBK skal vinne 3 poeng på. Hadde RBK vært Lyn er jeg sikker på at vi alle hadde ropt på skandale fra dommerens side. Det er heller dommeren enn spillernes innsats som skaffer oss 3 poeng i dag. Trist men men, satser på at spillet blir bedre utover i sesongen. Tydelig at vi savner tettey og marek. Like tydelig at det finnes klart bedre alternativer enn de 11 som startet kampen......

FFS.
Back to top
aalen
Proff

PostPosted: 31.03.2008 21:13    Post subject: Reply with quote

virka som vi gikk over til en 4-4-2 formasjo når konan å traore kom inn. Det synes jeg funket bedre,ble litt breiere å kom til mer innlegg. Herlig me seier i første runde( det er vel noen år siden sist?)
Back to top
JellyFish
Veteran

PostPosted: 31.03.2008 21:17    Post subject: Reply with quote

Godkjent av Kone og Strand.
Godkjent pluss av Demi, Stoor, Skjelbred og Jarstein.

Det positive med denne kampen er at
Henriksen forhåpentligvis tar hintet om hvem som bør starte mot SIF.
keschaa
Veteran

PostPosted: 31.03.2008 21:17    Post subject: Reply with quote

Jeg er ikke enig i at Aas bør starte. Det er mye bedre å sette inn aas etter 60-70 min da motstanderlaget er slitent. Tror ikke at RBK og Aas selv profiterer på for å starte.

Er iversen syk så kan Konan og Konè starte.
Tommærn
Veteran

PostPosted: 31.03.2008 21:21    Post subject: Reply with quote

Enig i det meste du sier Harald bortsett fra at jeg mener Skjelbred spillte seg godt opp i andre omgang som... anker Neutral Syns også det er forfriskende og se at Kone løper mer en han gjorde i oppkjøringa.

Mitt syn:

Jarstein - 6 (Noen gode redninger og fine utspill)

Miller - 4 (Virker veldig usikker med ball og trekker merkelig inn i banen ved noen anledninger)

Demidov - 6/7 (Kriger godt og styrer forsvaret fint. Må passe på holdinga si)

Kvarme - 2 (Katastrofe)

Stoor - 7 (Villig offensiv og treffer så og si med alle pasningene sine) BB

Savolainen - 4/5 (Usikker i starten og gjør et par feil men spiller seg opp)

Skjelbred - 7 (Anonym i første men spiller seg godt opp som anker)

Strand - 5 (PÃ¥ det gjevne)

Storflor - 4 (Grei kamp av Storflor vår alle's midtbanekriger viser at formen er gjevn)

Iversen - 3 Slapp og treig.. Tror faktisk ikke han kan nå gamle høyder igjen jeg)

Konè - 5/6 (Jobber godt og setter straffesparket)

Aas - 6 (Meget godt innhopp. Skaper kaos og jobber godt. Skaffer straffe og er uheldig som ikke setter sjansen sin)

Traore - 5/6 (Fint frispark og viktig mål. Herlig trygghet med ball og gir midtbanen mer kreativitet)

Konan - 5/6 (Gjør ikke så mye ut av seg men skal ha for ''nedtak show'')[/b]
Back to top
3rl3nd
Rutinert

PostPosted: 31.03.2008 21:28    Post subject: Reply with quote

Deilig med seier, og veldig godt å se at vi kan vinne kampen selv om vi får mål i mot først.
Spillet er veldig variabelt, fra det horrible til det svært underholdene. Glimtvis ser man hva som bor i laget, men det er veldig tydelig at det er tidlig i sesongen med mange nye spillere. For å ta del i Storflor-debatten, han var ikke dårlig, men Konan er bedre. La det bli mer afrikansk magi i startoppstillingen mot godset, byttene gjorde utslaget.
Demidov, Stoor var gode gjennom hele kampen, ellers varierte det på de fleste.

Men, gleder meg veldig til 1. juni...
Keef
Senior

PostPosted: 31.03.2008 21:34    Post subject: Reply with quote

vingback wrote:
Det med rødt kort og straffe er veldig omdiskutert. Å gi begge deler er dobbeltstraff, noe som er poenget i diskusjonen. Jeg mener det er straff nok å gi straffe i slike situasjoner, bortsett fra når det kommer til et rent angrep, da bør det gis rødt i tillegg for farlig spill. Det var det ikke her, så jeg mener dømmingen var grei.

MÃ¥ si meg helt enig i dette.
Henning Berg skylder jo på dommeren uansett når han taper. Alt er ved det gamle i år også. Forbanna fjott!

Herlig med seier ja, selv om kvaliteten på spillet kan diskuteres!

a sphincter says what?
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 18, 19, 20  Next
Page 14 of 20

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb