| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
RBK-Nr1 Proff

|
Posted: 24.03.2008 02:01 Post subject: |
|
|
Det må i allefall bli endringer offensivt når Hamrèn kommer. Siden han heller ønsker å tape 3-4 enn 0-1. Det betyr at Rosenborg må begynne å score litt igjen. Gjerrig er ikke vår stil. _________________ Rosenborg - Nr 1 |
|
| Back to top |
|
 |
Skammels10 Veteran

|
Posted: 24.03.2008 02:08 Post subject: |
|
|
| "Vår stil" er et veldig flytende konsept akkurat nå. Det var ikke vår stil for 10 år siden. Hva som fungerer best i dagens fotball kan diskuteres. For min del vil jeg heller vinne 1-0 enn 4-3. 3-4 målsseirer er å foretrekke, men de blir nesten bare sjeldnere og sjeldnere i dagens fotball. |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 24.03.2008 02:13 Post subject: |
|
|
| Vil alltid foretrekke et lag som scorer mange mål foran et lag som slipper inn få. Akkurat det skaffet oss faktisk et seriegull i 2004. Vi skal vinne kamper ved å score flere enn motstanderen, ikke ved å slippe inn færre enn motstanderen. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 24.03.2008 06:42 Post subject: |
|
|
Tatt i betraktning siste års forsvarsspill, føler jeg meg minst mellomfornøyd med målløs uavgjort borte mot Viking i generalprøven. Hvis man ser bare på resultatene, så vitner det om et stadig mer kompakt forsvar, og hvis vi da begynner å spille med minst en spiss som er raskere enn Iversen/Kone, kan det fort komme noe så sjelden som en overgang (!) som vi kan score på.
Bekymringsverdig var det å se de prioriteringene som gjøres i forhold til mannskap. Man skulle tro at Konan ikke bare kommer for sent på trening, men faktisk ikke møter opp i det hele tatt, ut ifra den tilliten i forhold til prestasjon han viser. Tilsvarende skulle man tro at Iversen og Storflor var klubbens egne egentreningschampioner. Hvis de samme prinsippene skal ligge til grunn for laguttak i sesongen, blir sesongen trolig ødelagt før vi rekker å få noen Hamrèn inn. |
|
| Back to top |
|
 |
fubar Veteran

|
Posted: 24.03.2008 09:05 Post subject: |
|
|
| Torbjørn wrote: | - Det er et lite flertall som ødelegger for de 2000 medlemmene i Viking-hordene (...), sier en flau Oftedal til Aftenbladet.no
Et lite flertall, altså bare så vidt over 50% av medlemmene?  |
Leste den og humret jeg også.. et knapt flertall som ødelegger for resten  |
|
| Back to top |
|
 |
fubar Veteran

|
Posted: 24.03.2008 09:22 Post subject: |
|
|
| Hvem har redigert sammendraget på rbk.no forresten? Synes det er mange Viking-angrep og få RBK-angrep... fikk ikke det inntrykket da jeg så store deler av kampen i går. Det er da f eks vanlig å ha med annulerte mål i sammendrag? |
|
| Back to top |
|
 |
Ingeman Veteran

|
Posted: 24.03.2008 12:17 Post subject: |
|
|
| Ja, la merke til det jeg også. RBK-tv brukte sikkert vikings redigering av kampen. |
|
| Back to top |
|
 |
Golden Monkey Senior
|
Posted: 24.03.2008 14:21 Post subject: |
|
|
| zaphod81 wrote: |
Bekymringsverdig var det å se de prioriteringene som gjøres i forhold til mannskap. Man skulle tro at Konan ikke bare kommer for sent på trening, men faktisk ikke møter opp i det hele tatt, ut ifra den tilliten i forhold til prestasjon han viser. Tilsvarende skulle man tro at Iversen og Storflor var klubbens egne egentreningschampioner. Hvis de samme prinsippene skal ligge til grunn for laguttak i sesongen, blir sesongen trolig ødelagt før vi rekker å få noen Hamrèn inn. |
Ja, det er merkelig. Får vel håpe at det ligger gode grunner bak (og at disse formidles til spillerne så de vet hva de har å forholde seg til). Jeg gremmes fortsatt over fjoråret da Iversen skulle "spilles i form" mens Koné skulle "holdes på gress" (så til den grad at vi vel til og med startet en kamp med Konan som midtspiss og en frisk og sugen Koné på benken, om jeg ikke husker feil). |
|
| Back to top |
|
 |
keschaa Veteran

Joined: 25 Jul 2006 Posts: 1182 Location: Eksiltilværelse på vestlandet.
|
Posted: 24.03.2008 14:36 Post subject: |
|
|
| Zorac wrote: | | fått "rogn i påsan" ennå. |
hahahaha, den kommer jeg til å le av i et par timer:P  _________________ at ease |
|
| Back to top |
|
 |
|