| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
thoves Veteran
|
Posted: 17.03.2008 01:14 Post subject: |
|
|
absolutt 110% enig i alle punkter. klokkerein beskrivelse av kampen og spillere.. konan var også god i dag,bra samspill med stoor også
kan godt plusse på storflor som negativ også,etter min mening..
ok uten ball,helt elendig med ball... |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 17.03.2008 02:20 Post subject: |
|
|
Skryt til LarsP, slike innlegg vil jeg ha flere av.
Slettet!
Fortsett diskusjonen i "Rosenborg 2008". _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 17.03.2008 02:48 Post subject: |
|
|
Stort sett enig jeg også, LarsP.
Kan legge til at jeg synes det begynner å bli fart og struktur på kombinasjonene våre, og da blir det som regel alltid farligheter.
Strand og Sapara spilte riktignok ikke all verden i dag (selv om jeg ble fryktelig glad over å se innsatsen til Strand), men så er disse to herrene veldig kamprustne. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 17.03.2008 08:39 Post subject: |
|
|
| Sapara var kanskje ikke på sitt beste, men jeg synes han jobbet mye bedre enn på svært lenge. Det gledet meg. Med det i bunn, kan det gå mot en veldig god sesong for han. |
|
| Back to top |
|
 |
Roar1961 Senior
|
Posted: 17.03.2008 11:22 Post subject: |
|
|
Mitt inntrykk av kampen er at det var mye spill mellom midtbane og motsanderens 16m. Mye ballbesittelse, men vanskelig for å bryte gjennom. Mer kantspill og bedre kvalitet på innleggene tror jeg er resepten mot slike lag. Stoor viste gode tendenser på sin side, særlig i første omgang. På motsatt side var Miller fraværende. Usikker og litt lite støtte. Storflor gjorde det ikke noe bedre på den kanten i andre omgang. Miller må få spille seg inn, han mangler selvtillitt og det kommer. Litt negativt overrasket over at han ikke har mer fart enn han viste i noen dueller.
Defensivt jobbes det bra. Lago var trygg og sterk, men det skulle bare mangle mot en slik motstander. Farten er heller ikke Lago sterkeste side, men han hadde bra kontroll sammen Demi. Er litt spent på hvordan forsvaret vil klare seg mot Viking i neste uke. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 17.03.2008 12:02 Post subject: |
|
|
| Jonas wrote: | Meget bra kvalitet på bildene fra kampen, aner jeg litt photoshopping?  |
Jeg "skylder" på meget dyktig fotograf; Thomas Karlsen.  |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 17.03.2008 12:15 Post subject: |
|
|
Når jeg ser på bildene fra denne kampen, er det ikke rart RBK sliter med skader. Nesten samtlige spillere bruker gressko på kunstgress underlag, noe som vil gi mye flere skader både i foter og rygg. Det er synd at slike enkle tiltak ikke blir fulgt opp av det sportslige apparatet.
Det er bevist at gressknotter brukt på kunstgress gir flere skader og mer slitasje. Man skal heller bruke såkalte Hard Ground knotter som er ganske lik gressko, men har flere punkt under sålen. Dette for å få riktig belastning.
Når det gjelder kampen i seg selv, er jeg faktisk fornöyd med det defensive i store deler av kampen sett bort i fra siste del av 2omgangen. Det er ikke tilfeldig at vi har holdt nullen i flere kamper enn för. Offensivt har vi vel mer å gå på. Vi får satse på at spruten kommer etter litt overskyddsbygging fremover. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 19.03.2008 03:12 Post subject: |
|
|
Som jeg skrev på VGD om gress-sko på kunstgress:
Har lurt på dette selv, og selvsagt øker dette skaderisikoen ekstremt. Var en trener for et guttelag i Trondheim som hadde et forsøk. Han jobbet som fysioterapeut på si. Da de var 13 år (altså gutta på laget hans), hadde nesten samtlige spillere skader på føtter (overbelastning) og besøkte han stadig vekk for å få behandling.
Han innførte totalforbud mot gress-sko, og et og et halvt år senere fikk han aldri besøk av sine spillere - samtlige var kvitt belastningsskadene sine. At Tippeligalagene ikke har skjønt dette er en skam, for det er faktisk jævlig mye i det. |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 19.03.2008 03:57 Post subject: |
|
|
Jeg tror de fleste har skjønt det, men allikevel tar risken. Rett og slett fordi det er noe helt annet å bruke vanlige gressko. Dette er sko man bruker hele året, og da er det vanskelig å legge om til hard-ground-sko uten at det går utover hvor komfortabel man er med skoene, og i mange tilfeller også prestasjonene. Det blir uvant.
Jeg hater selv kunstgressko/hard-ground over alt på jord, og tar heller sjansen på å bruke vanlige gressko fremfor å minimalisere risken for skader...Dumt, mulig, men det er nå slik det er. Men så er nå aldri jeg skadet heller Det går mye på person. |
|
| Back to top |
|
 |
|