English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - GIF Sundsvall
Goto page Previous  1, 2, 3, 4

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
thoves
Veteran

PostPosted: 17.03.2008 01:14    Post subject: Reply with quote

absolutt 110% enig i alle punkter. klokkerein beskrivelse av kampen og spillere.. konan var også god i dag,bra samspill med stoor ogsåSmile

kan godt plusse på storflor som negativ også,etter min mening..

ok uten ball,helt elendig med ball...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Ballahl
Veteran

PostPosted: 17.03.2008 02:20    Post subject: Reply with quote

Skryt til LarsP, slike innlegg vil jeg ha flere av. Tommel'n opp!

Slettet!
Fortsett diskusjonen i "Rosenborg 2008".

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 17.03.2008 02:48    Post subject: Reply with quote

Stort sett enig jeg også, LarsP.

Kan legge til at jeg synes det begynner å bli fart og struktur på kombinasjonene våre, og da blir det som regel alltid farligheter.

Strand og Sapara spilte riktignok ikke all verden i dag (selv om jeg ble fryktelig glad over å se innsatsen til Strand), men så er disse to herrene veldig kamprustne.
attach
Forumsjef

PostPosted: 17.03.2008 08:39    Post subject: Reply with quote

Sapara var kanskje ikke på sitt beste, men jeg synes han jobbet mye bedre enn på svært lenge. Det gledet meg. Med det i bunn, kan det gå mot en veldig god sesong for han.
Back to top
View user's profile Send private message
Roar1961
Senior

PostPosted: 17.03.2008 11:22    Post subject: Reply with quote

Mitt inntrykk av kampen er at det var mye spill mellom midtbane og motsanderens 16m. Mye ballbesittelse, men vanskelig for å bryte gjennom. Mer kantspill og bedre kvalitet på innleggene tror jeg er resepten mot slike lag. Stoor viste gode tendenser på sin side, særlig i første omgang. På motsatt side var Miller fraværende. Usikker og litt lite støtte. Storflor gjorde det ikke noe bedre på den kanten i andre omgang. Miller må få spille seg inn, han mangler selvtillitt og det kommer. Litt negativt overrasket over at han ikke har mer fart enn han viste i noen dueller.

Defensivt jobbes det bra. Lago var trygg og sterk, men det skulle bare mangle mot en slik motstander. Farten er heller ikke Lago sterkeste side, men han hadde bra kontroll sammen Demi. Er litt spent på hvordan forsvaret vil klare seg mot Viking i neste uke.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 17.03.2008 12:02    Post subject: Reply with quote

Jonas wrote:
Meget bra kvalitet på bildene fra kampen, aner jeg litt photoshopping? Smile

Jeg "skylder" på meget dyktig fotograf; Thomas Karlsen. Tommel'n opp!
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 17.03.2008 12:15    Post subject: Reply with quote

Når jeg ser på bildene fra denne kampen, er det ikke rart RBK sliter med skader. Nesten samtlige spillere bruker gressko på kunstgress underlag, noe som vil gi mye flere skader både i foter og rygg. Det er synd at slike enkle tiltak ikke blir fulgt opp av det sportslige apparatet.

Det er bevist at gressknotter brukt på kunstgress gir flere skader og mer slitasje. Man skal heller bruke såkalte Hard Ground knotter som er ganske lik gressko, men har flere punkt under sålen. Dette for å få riktig belastning.

Når det gjelder kampen i seg selv, er jeg faktisk fornöyd med det defensive i store deler av kampen sett bort i fra siste del av 2omgangen. Det er ikke tilfeldig at vi har holdt nullen i flere kamper enn för. Offensivt har vi vel mer å gå på. Vi får satse på at spruten kommer etter litt overskyddsbygging fremover.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 19.03.2008 03:12    Post subject: Reply with quote

Som jeg skrev på VGD om gress-sko på kunstgress:
Har lurt på dette selv, og selvsagt øker dette skaderisikoen ekstremt. Var en trener for et guttelag i Trondheim som hadde et forsøk. Han jobbet som fysioterapeut på si. Da de var 13 år (altså gutta på laget hans), hadde nesten samtlige spillere skader på føtter (overbelastning) og besøkte han stadig vekk for å få behandling.

Han innførte totalforbud mot gress-sko, og et og et halvt år senere fikk han aldri besøk av sine spillere - samtlige var kvitt belastningsskadene sine. At Tippeligalagene ikke har skjønt dette er en skam, for det er faktisk jævlig mye i det.
Back to top
bommel
Veteran

PostPosted: 19.03.2008 03:57    Post subject: Reply with quote

Jeg tror de fleste har skjønt det, men allikevel tar risken. Rett og slett fordi det er noe helt annet å bruke vanlige gressko. Dette er sko man bruker hele året, og da er det vanskelig å legge om til hard-ground-sko uten at det går utover hvor komfortabel man er med skoene, og i mange tilfeller også prestasjonene. Det blir uvant.
Jeg hater selv kunstgressko/hard-ground over alt på jord, og tar heller sjansen på å bruke vanlige gressko fremfor å minimalisere risken for skader...Dumt, mulig, men det er nå slik det er. Men så er nå aldri jeg skadet heller Smile Det går mye på person.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4
Page 4 of 4

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb