English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
RBKshop.no
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Haugen
Veteran

PostPosted: 13.08.2007 12:17    Post subject: Reply with quote

Melka skjortene i nettbutikken selges nå til halv pris, er det pga at ingen av "modellene" er i klubben lengre?

Edit: leif
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Haugen
Veteran

PostPosted: 13.08.2007 12:36    Post subject: Reply with quote

Mye flott i nettbutikken til Hammarby. Skulle vært Bajen-fan..
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
pingvin
Veteran

PostPosted: 13.08.2007 19:12    Post subject: Reply with quote

Thor Arild wrote:
http://billett.rbk.no/ virker. Her kan du logge deg inn og endre adresse og annen personlig info.
Ahh, danke:)
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 14.08.2007 13:19    Post subject: Reply with quote

Jeg kjøpte meg faktisk den skjorta i hvit for en stund tilbake, Haugen. Den jeg fikk ligner slett ikke på den på bildet. Min er hvit med nålestriper i forskjellige tykkelser og med varierende avstand. Men det er fortsatt ei fin skjorte, og med en diskrèt liten RBK-logo nedert på ene armen.
robinla
Veteran

PostPosted: 05.09.2007 01:26    Post subject: Reply with quote

http://rbk.estar.se/Index.aspx

"RBK åpner ny nettbutikk torsdag 5. september."

Torsdag er iallfall meg bekjent 6. september...
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Bullseye
Rutinert

PostPosted: 06.09.2007 13:30    Post subject: Reply with quote

Det tok sin tid får man si,men endelig ser det ut til at dette blir tatt på alvor.
Den nye RBK-shopen ser bra ut,lett og brukervennlig.
Sjekk ut selv og gi en kommentar.
Oppstart 10.september

http://www.rbk-shop.no/
Juch
Veteran

PostPosted: 06.09.2007 16:09    Post subject: Reply with quote

Irriterer meg at det er umulig å gjøre noe med dyslektikeren som får lov til å skrive hva slags produkter det er ...
Hadde håpet det også ville bli bedre når den nye siden kom.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 06.09.2007 18:05    Post subject: Reply with quote

Hvis det ikke blir rettet på, så skal ihvertfall jeg sende en kritisk e-post.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 06.09.2007 18:13    Post subject: Reply with quote

Hvem er det som jobber med designet på nettbutikken? Monssen? Jeg synes den har veldig mye å gå på. Det ser ganske ammatørmessig ut, etter min mening. Samtidig har man jo alle skrivefeilene og det stygge oppsettet på produktopplistinga.

Tommel'n ned

I tillegg synes jeg nettbutikken og billettopplegget bør ha gjennomført samme design som hovedsida. Ihvertfall bortimot.
Back to top
AmG
Proff

PostPosted: 11.09.2007 21:54    Post subject: Reply with quote

FÃ¥r ikke registrert meg . Kommer opp att ett vindu om att jeg ikke har skrivd inn e-post adresse, selv om jeg har gjort det Confused Hva kan det komme av? Rolling Eyes
Rutinert

PostPosted: 24.09.2007 20:08    Post subject: Reply with quote

Har same problemet. Sende e-brev om det på onsdag, men har enno ikkje fått svar. Sad
Back to top
Ingeman
Veteran

PostPosted: 22.11.2007 15:11    Post subject: Reply with quote

Når vi skal kjøpe en CL - drakt eller en tippeligadrakt på rbk-shop, hvorfor har vi ikke muligheten til å kjøpe "cl-logoen" og "canal-digital-logoen" i tillegg?

som for eksempel på fck shoppen:
http://www.supershoppen.d...mp;iDsc=11

Her ser dere at man kan få sydd på Uefa logo..
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 13.03.2008 11:18    Post subject: Reply with quote

Nok en gang: Fin artikkel.

"Stadig økning i elektronisk salg kan føre til at driften av nettbutikken derimot blir satt bort.

- Det begynner å bli et så stort område at vi på et eller annet tidspunkt må vurdere om vi skal bruke et profesjonelt selskap for å håndtere hele logistikken. Vi må naturligvis vurdere det opp mot lønnsomhet, sier Espeseth."

Nei, det er på slike områder man skal tenke nytt, Espeseth. Hvis klubben etablerer et firma som tar seg av dette, så kan man i tillegg etablere en annen nettbutikk som selger noe som ikke er relatert til/frontet som Rosenborg i det hele. Det er som kjent en del å tjene på salg av diverse produkter på nett; hvis man etablerer et lager som tar seg av begge nettbutikkene samtidig, så kan man oppnå flere stordriftsfordeler som betyr ekstra penger i kassa.

EDIT: Det gjorde du rett i. Sløv her. Smile

Last edited by attach on 13.03.2008 11:32; edited 1 time in total
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 13.03.2008 11:27    Post subject: Reply with quote

Tok meg frithet til å flytte innlegget ditt hit, med fare for at det blir parallelle diskusjoner. Saken attach henviser til, er denne.

Personlig tror jeg at sjansen er stor for at RBK beholder driften når man har tenkt seg bedre om. Suksessen med eget billettsalg bør være bevis nok på at noen ekstra ansettelser likevel gir bedre marginer enn bortsetting av oppgavene.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
h b
Veteran

PostPosted: 13.03.2008 11:38    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Hvis klubben etablerer et firma som tar seg av dette, så kan man i tillegg etablere en annen nettbutikk som selger noe som ikke er relatert til/frontet som Rosenborg i det hele.

NEI, RBK skal ikke bli noe postordrefirma

Må ha fokus på det som har med fotball å gjøre. Er enig i at firmaet du snakker om kan selge andre fotballting, men da må det ikke være konkurrerende produkter. Men i dag kan man jo sette rbk-logo på alt, bare å være kreativ det. RBK-tapet hadde vært kult på gutterommet
attach
Forumsjef

PostPosted: 13.03.2008 11:43    Post subject: Reply with quote

Jeg snakker ikke om noe som skal knyttes til klubben i det hele tatt. Jeg snakker om et eget, adskilt firma som tar seg av dette. Mulig folk synes det blir feil hvis Rosenborg skal tjene penger på andre arenaer enn fotball, men etter min mening, er det noe av det smarteste man kan gjøre for å styrke klubben.
Back to top
h b
Veteran

PostPosted: 13.03.2008 12:01    Post subject: Reply with quote

Ã¥ tjene penger er alltid bra Very Happy
det jeg mener er at rbk tjener mest der man kan bruke merkenavnet sitt, altså knyttet opp mot fotball. Sånn som overvåkingsprogrammet m/tørum, utleie av lokaler (naturlig), fotballskole, forelesninger, konsulentoppdrag, selge hva som helst med logo på.

Tror rbk tjener mer på å bruke pengene på egenutvikling/kjøpe talenter enn å satse på postordre av "ikke-rbk-produkter", der er konkurransen hard nok som den er.
attach
Forumsjef

PostPosted: 13.03.2008 12:12    Post subject: Reply with quote

Konkurransen er hard, men når man da allerede har logistikken klar gjennom rbkshop.no, kan man dra store fordeler av det ved å også selge og distribuere andre produkter. Det er noe helt annet enn hvis man hadde startet denne bigeskjeften for seg selv.
Back to top
Clash
Senior

PostPosted: 13.03.2008 13:07    Post subject: Reply with quote

h b wrote:
Må ha fokus på det som har med fotball å gjøre. Er enig i at firmaet du snakker om kan selge andre fotballting, men da må det ikke være konkurrerende produkter. Men i dag kan man jo sette rbk-logo på alt, bare å være kreativ det. RBK-tapet hadde vært kult på gutterommet

Hvorfor i allverden skal noe slik gå utover fotballsatsingen til RBK? Om klubben begynner å selge charterturer til Grand Canaria og tjener penger på det må jo det bare være positivt (satt på spissen for de som ikke skjønte det). Et slikt initiativ trenger ikke engang å være "branded" med RBK. Det er jo nettopp slike ting FCK gjør og tjener gode penger på. Jmf. treningssenter.

Det er jo ikke snakk om at Hoftun og Hamrén skal styre butikken? For at klubben skal kunne generere nok inntekter for å nå sine mål, ser jeg ikke noen annen utvei enn at man må se på andre ting en det som kun er relatert til fotball og laget.
h b
Veteran

PostPosted: 13.03.2008 13:22    Post subject: Reply with quote

Alle inntekter er kjærkomne, men man må jo vurdere alternativkostnaden. Får man mest penger på å investere 20 mill på å opprette et postordreselskap eller bruke de en annen plass? Og der mener jeg det sikkert går an å finne på mange ting å drive med, der produktet blir lettere å selge pga at rbk selger det. (folk taper penger på små reiseselskaper som går konkurs, dermed blir folk skeptiske).

selger man dårlige produkter blir det mediastorm, så tror det er best å komme med egenutviklede produkter. Men her har sikkert rbk oversikt over hvordan andre storklubber i europa gjør det.

Hoftun og hamren slipper å forholde seg til dette, men skutle må gjøre det.

Vært morsomt med konkrete forslag på hva vi skulle selge/tjene penger på.
vegviks
Veteran

PostPosted: 13.03.2008 13:38    Post subject: Reply with quote

For å si det sånn, å etablere et firma som skal drive "postordre" vil nok være meget lønnsomt, men har mine tvil om at det vil koste 20mill. Kjør på sier nå jeg
h b
Veteran

PostPosted: 13.03.2008 13:48    Post subject: Reply with quote

Kjør på? hva skal de selge da?
Clash
Senior

PostPosted: 13.03.2008 14:15    Post subject: Reply with quote

Det attach sier er ikke at vi skal starte postordre, men at det kan være en smart ide å ta kontroll over salg av supporterutstyr på nett. Og hvis det går bra, kan man benytte den eksisterende infrastrukturen til også å selge andre varer. Enten selv eller i partnerskap med andre aktører.

Jeg tror det er veldig viktig at klubben tar kontroll over så viktige prosesser som salg av supporterutstyr og billetter. Hvorfor skal andre tjene på dette?
h b
Veteran

PostPosted: 13.03.2008 15:29    Post subject: Reply with quote

Vi har kontroll på det i dag, men vurderer å sette det bort fordi det blir for stort, og at man ikke føler seg profosjonell nok. Men kan godt hende det lønner seg å ansette noen proffe folk på dette, det er svært viktig for salget at det blir proffosjonelt gjort i alle fall.

Jo, attach sier vi skal starte postordre, ikke at det automatisk er noe galt i det, men ikke gjør det for å gjøre det, må ha et godt produkt å selge.
Clash
Senior

PostPosted: 13.03.2008 16:29    Post subject: Reply with quote

h b wrote:
Vi har kontroll på det i dag, men vurderer å sette det bort fordi det blir for stort, og at man ikke føler seg profosjonell nok. Men kan godt hende det lønner seg å ansette noen proffe folk på dette, det er svært viktig for salget at det blir proffosjonelt gjort i alle fall.

Kontroll og kontroll. Nå kjenner jeg ikke til hvem som har håndtert logistikken (innkjøp, lager og utsendelse), men det virker som om andre aktører har vært innvolvert. Tror dette er kompentanse RBK ville ha stor nytte av å sitte med innomhus. Det er garantert penger i dette, og hvorfor skal andre forsyne seg av kaka?

h b wrote:
Jo, attach sier vi skal starte postordre,

Nei det gjør han ikke.
attach wrote:
Hvis klubben etablerer et firma som tar seg av dette, så kan man i tillegg etablere en annen nettbutikk som selger noe som ikke er relatert til/frontet som Rosenborg i det hele

Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
Page 3 of 5

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb