| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
vingback Veteran
|
Posted: 11.03.2008 14:16 Post subject: |
|
|
| VAr det ikke Basma som sa det? Mulig Kvarme har sagt det også |
|
| Back to top |
|
 |
h b Veteran
|
Posted: 11.03.2008 14:20 Post subject: |
|
|
regner med det er svendsen du snakker om, mulig du har rett, men på den andre siden vet hoftun mye bedre enn oss hva svendsen tilfører klubben i det daglige. _________________ http://www.youtube.com/wa...r_embedded |
|
| Back to top |
|
 |
h b Veteran
|
Posted: 11.03.2008 14:21 Post subject: |
|
|
| vingback wrote: | | VAr det ikke Basma som sa det? Mulig Kvarme har sagt det også |
Mulig du har rett, og jeg husker feil  _________________ http://www.youtube.com/wa...r_embedded |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 11.03.2008 14:22 Post subject: |
|
|
| Det var nok Basma, kan ikke huske at Kvarme har utalt noe slik ,men uansett virker det som at det fleste er enig om at Kvarme ikke er god nok for et lag av Rosenborg størrelse eller status. Det har hele tiden vært forventet at vi skulle finne en erstatter hvis ikke den sportslig ledelsen får til dette er det all mulig grunn til å stille kritiske spørsmål til vurderingsevnene og handlekraften til den sportslige ledelsen. |
|
| Back to top |
|
 |
Bruttern Proff

|
Posted: 11.03.2008 14:34 Post subject: |
|
|
| Brady wrote: | Legg merke til ordbruken Hoftun bruker i avis-intervjuet:
"Rett og slett fordi ting har endret seg med tanke på de forsterkningene vi har gjort"
Leser man litt mellom linjene her, betyr det følgende:
.... |
Resonnementet til Brady treffer rett på. Jeg føler meg overbevist om at det er slik de tenker på Brakka nå.
Tipper de allerede har bestemt seg for å senke skuldrene og tenke et hakk mer langsiktig; nemlig til neste vindu. Noe som også gir Hamrén muligheten til å delta i valgene som skal gjøres. Jeg tipper dette kan bety tre spillerkjøp i sommer, med spillere som kan komme til å gå rett inn i førstelleveren. En midtstopper, en sideback og en spiss.
Har blitt skuffet mange ganger de siste årene, men sommerens kjøp kan fort bli meget spennende! _________________ Mamma, æ kjæm itj hjem på ei uke! |
|
| Back to top |
|
 |
Bruttern Proff

|
Posted: 11.03.2008 15:38 Post subject: |
|
|
http://www.dagbladet.no/s...29273.html
Forren er født i Trondheim og oppvokst på Hemne. Vi burde hentet han til Lerkendal midtsommers.
E. _________________ Mamma, æ kjæm itj hjem på ei uke! |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 11.03.2008 15:57 Post subject: |
|
|
| Ikke god nok enda, men fortsetter han å utvikle seg i samme tempo som han har gjort det siste halvåret så kan det kanskje hende. |
|
| Back to top |
|
 |
vegviks Veteran
|
Posted: 11.03.2008 16:03 Post subject: |
|
|
Synes Rune B i BratZ-Tv nok en gang gjør det klart overforsupporterne at de er villige til å strekke seg, nesten så langt som helst, dersom det skulle dukke opp den riktige tykkasen vi leter etter. Jeg er naiv, og velger å tro på dette, men tør ikke håpe at dette skjer før seriestart. Positivt da er at Erik Hamrén får komme med noen kloke ord _________________ Lekestue, lekestue - vi e Rosenborg |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 11.03.2008 17:51 Post subject: |
|
|
| Bruttern wrote: | | Forren er født i Trondheim og oppvokst på Hemne. Vi burde hentet han til Lerkendal midtsommers. |
Husker da jeg så cupkampen mot KIL/Hemne i fjor, så var det én person som skilte seg veldig ut i forhold til resten av dette laget. Det var Vegard Forren, og det var -ikke- på en positiv måte. Selv om jeg forbannet meg over at KIL-spillerne løp så mye mer enn våre, irriterte det meg enda mer at denne krøllete slampen fikk lov til å spille en såpass viktig kamp. Han virket verken tent eller interessert i å spille fotball og var rett og slett skrekkelig dårlig, noe de som sto rundt meg etterhvert også ble gjort tydelig oppmerksomme på.
Ikke lenge etter ble han klar for Molde og nå snakkes det om Tottenham. Jeg forstår virkelig ingenting av dette. |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 11.03.2008 18:02 Post subject: |
|
|
Jeg er også tilbøjelig til at være enig med Brady, selv om vi selvfølgelig ikke kan vide os sikre på noget som helst. Det er skræmmende hvis man sætter en enkelt spiller som Kvarme foran laget. For han har mildt sagt præsteret under niveau i et godt stykke tid.
Når vi nu er i gang med at komponere et helt nyt forsvaqr burde man sætte ALT ind på at finde en etableret midtstopper. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 12.03.2008 02:21 Post subject: |
|
|
| Erik Hoftun wrote: | | "Rett og slett fordi ting har endret seg med tanke på de forsterkningene vi har gjort" |
Jeg kan IKKE se denne endringen, kan noen av dere??
Vi trengte en såkalt "feiting" ved juletider og vi trenger en "feiting" idag også. Skuffende, men Brady har helt rett! _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 12.03.2008 02:47 Post subject: |
|
|
| Det er jo helt klart at ting har endret seg. Ved juletider tenkte man Kvarme og en feiting, Demidov på midtbanen. Nå tenker dere Demidov og en feiting ettersom Demidov ikke trengs på midtbanen lengre. Hvorfor var Kvarme god nok til å spille på sida av en feiting i jula, men ikke god nok til å spille sammen med Demidov som mange her inne ser på en av feitingene vi skal ha på midtstopperplass. Hvis man ikke hadde hentet Miller, Traoré hadde blitt back, Demidov hadde blitt midtbanespiller, og man hadde hentet Laursen for å spille i midtforsvaret sammen med Kvarme, hadde dere da vært fornøyd? Bytt ut Laursen med Prødl om det skulle gjøre spørsmålet bedre. |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 12.03.2008 03:05 Post subject: |
|
|
Jeg mener det, men da hadde jeg benytta Nordvik/Lago som stopper ved siden av Laursen/Prödel.
Jeg personlig mente at Kvarme burte ha legge opp. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 12.03.2008 03:19 Post subject: |
|
|
| Min påstand er hvertfall at, om Nordvik eller Lago iløpet av sesongen storspiller sammen med Demidov i forsvaret vil man fremdeles sitte her i september og kritisere ledelsen for at man ikke har hentet en feiting iløpet av sommervinduet med engang det butter litt imot eller fordi man havner på 3. plass istedet for 1. plass. |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 12.03.2008 03:24 Post subject: |
|
|
| Kjello har rett her |
|
| Back to top |
|
 |
KFF_RBK Rutinert

|
Posted: 12.03.2008 18:01 Post subject: |
|
|
http://www.aftonbladet.se...2033551.ab
Granqvist, som enligt Thorbjörnsen inte håller nivå för RBK är tillbaka i Helsingborg, ska vi tippa att han blir årets spelare i Allsvenskan?  |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 12.03.2008 18:28 Post subject: |
|
|
| Han er helt sikkert bedre enn Kvarme ,men det skal ikke så mye til. |
|
| Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 17.03.2008 17:10 Post subject: |
|
|
| Hoftun wrote: | | ...,mens Bjørn Tore har holdt høyt nivå hele vinteren.. |
Nei selvsagt trenger vi ikke ny stopper så lenge Kvarme har vært så god i heeele vinter. Var det noen som satte penger på at denne unnskyldingen ikke kom til å komme nå på slutten av overgangsvinduet? Slik er det når en liten, sneversynt kompisgjeng styrer skuta. Jeg må si jeg er noe oppgitt, hvem som helt andre enn admingjengen har sett at Kvarme langtfra holder samme nivå som rekordkampene mot Valencia i de kampene som er spilt i 2008. At det ikke har gått flere mål imot i disse kampene er ren griseflaks, det kommer ikke av at forrannevnte olding er en patent stopper. Kjære Erik Hoftun, gå inn på rbk.nos mediespiller og se opptaket fra Aafk-kampen en gang til før du kommer med en beklagelse av at dere ikke klarer å skaffe spillere, ikke bare en dårlig bortforklaring. Mens vi venter i "spenning" på neste overgangsvindu krysser jeg fingre og tær for at Demi og Lago redder meg fra totalt nervehavari.
Oppgitt nå. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 17.03.2008 18:30 Post subject: |
|
|
Det mangler ikke på bortforklaringer og unnskyldninger fra den sportslige ledelsen nei.
Kvarme var dessverre virkelig dårlig det meste av fjorårssesongen, med unntak av et par kamper mot et Valencia som ikke evnet å spille i bakrom.
Han har ikke vist noe i sesongoppkjøringen i år som tilsier at han har tatt enorme steg i riktig retning. Det er heller ikke å vente for en spiller som er over the top og som hadde bestemt seg for å legge opp etter fjorårssesongen.
Jeg gruer meg til den norske serien begynner, og vi atter møter lag som spiller på en ganske annen måte enn Valencia. Når Helstad/Winters løper inn bak forsvarsrekka, når Pall Gunnarsson spiller gjennom Nannskog, når Moldskred løper fra Kvarme og Myklebust gjør det samme.
Da er sesongen ødelagt allerede i august, og kjøpet av en feiting utsettes av sportssjefen til vintervinduet 2009 - fordi Hamren like gjerne kan få litt tid til å forme et nytt lag....
I UEFA-cupkvalifiseringen i august storspiller for øvrig Kvarme både borte og hjemme mot Birkirkara, og undertegner en ny 3-årskontrakt. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 17.03.2008 18:47 Post subject: |
|
|
Bortforklaringene som kommer nå er jo selvsagt ventet og riktig. Brakka har jobbet hele vinter for å skaffe en kanonstopper, men har ikke klart det. Da sier det seg jo selv at man må gå ut å si at forsvaret er godt nok. Det handler jo om at uansett så må vi nå stille med de stopperne vi har, så å rose dem nå er jo riktig.
Når det er sagt så er vi jo uten en kanonstopper, hvilket vil si at brakka har gjort en dårlig jobb. |
|
| Back to top |
|
 |
Iziba Jaja Veteran
|
Posted: 17.03.2008 21:05 Post subject: |
|
|
| Det er jo en liten skandale at RBK har jobbet i tre år uten og finne en klasse stopper. Strand har jo gått ut i mediene og sagt at troppen er for tynn flere ganger. Etter det har de hentet inn en venstreback fra Bodø-Glimt, men om de tror det er adecco spillere som skal føre oss blandt topp 30 i europa så keep on dreaming..... |
|
| Back to top |
|
 |
Erlendr Veteran
|
Posted: 17.03.2008 21:24 Post subject: |
|
|
Fytte katta for et mas det er rundt midtstopperne. Enkelte blir vel ikke fornøyd før vi signer Alessandro Nesta.
Bare til opplysning:
Rune Bratseth kom fra Nidelv til RBK i 1983. Nidelv var vel i 3.divisjon, dagens 2?
Erik Hoftun spilte i 3.divisjon for Kil/Hemne bare 2 sesonger før han var RBK's beste stopper.
Ikke akkurat smågutter de to der. De kom fra lavere divisjoner og gjorde seg ikke akkurat bort.
Ergo; Vi MÅ ikke absolutt ha en feiting fra øverste hylle. Demidov har startet sin rbk-karriere på beste mulige måte, og Lago er/var ikke uruguyansk landslagsspiller for ingenting. Noe han faktisk til tider har vist for RBK også. Gi de to tillit før dom blir avsagt. |
|
| Back to top |
|
 |
thoves Veteran
|
Posted: 17.03.2008 21:42 Post subject: |
|
|
tror nok det er mer sinne på grunn av rbk's udugelighet når det kommer til midtstopperkjøp som de gang på gang har sagt de skal gjøre,enn det er ramaskrik over at vi faktisk trenger en ny spiller...
rbk legger opp til dette selv når de roper ut om feitinger og topp 30-plasseringer..
supporterene får seff høyere forhåpninger og krav når rbk går ut slik som dette.. dette forsvaret er godt nok til medalje,men ikke noe topp 30 og "feitingstandarden" som de har fått oss til å drømme om..
kjøpene av savo og damidov er meget gode kjøp,men likevel ikke den storfisken vi har drømt om i flere år nå.. men de har nå tross alt prøvd,(prødl,reginiussen,laursen) så vi får bare håpe til sommeren.. |
|
| Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 17.03.2008 21:48 Post subject: |
|
|
Vel at vi har en stor mangel i forsvaret er det ingen tvil om. Og de har snakket om å forsterke dette forsvaret i ca 2 år nå. Men ingenting har skjedd. Ja vi har fått tak i et par stk som KAN bli brukbare fotball spillere i Demidov og Miller. Men jeg vil ha noen som er et par/tre hakk bedre. Vi må ha lov til å forvente at det kommer såpass til kvalitetsspiller til Rosenborg.
Men nå har det seg slik at vi får en ny trener til Rosenborg til sommeren. En proffesjonell og erfaren trener. Noe vi ikke har hatt i Rosenborg siden Hareide. En mann med ben i nesa. En trener som faktisk vil ha noe å si når det gjelder spiller innkjøp. I de siste 4-5 årene er det jo styre og Bratseth som har bestemt hvem som skal hentes. Treneren har jo knapt hatt noen ting å si. Men jeg regner med at Hamren ikke vil la seg pille på nesen og ha klare formeninger om hvem han vil ha inn. Derfor tror jeg nå vi må vente til sommeren med skikkelige forsterkninger. Spillere som forsterker laget og ikke benkfyll som vi stort sett har hentet hittil før denne sesongen. Og når Rosenborg mest sannsynlig vil være ute av gull kampen allerede til sommeren så blir nok pengeboka åpnet og med Hamren i førersete om hvem som skal hentes og hvem som skal selges. |
|
| Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 17.03.2008 23:04 Post subject: |
|
|
La oss være ærlige:
Dette var det katastrofalt dårlige forsvaret vi hadde i fjor:
Strand/Stoor Kvarme/Basma Koppinen Dorsin
Dette er det vi har nå:
Stoor Kvarme Demidov Miller
Er forbedringen stor nok til den store kvalitetehevingen som er påkrevd for at Rosenborg skal kunne kjempe om seriegull? Er det noen forbedring totalt sett i det hele tatt egentlig?....jeg må bare si at jeg tviler på det... |
|
| Back to top |
|
 |
|