View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
ode Veteran
Joined: 07 Sep 2002 Posts: 2285 Location: Bæste byen i lainne
|
Posted: 30.01.2003 22:58 Post subject: |
|
|
Jeg har bestandig likt Storflor, og tror at han snart vil fortrenge Knudsen fra laget. Knudsen er for veik og usikker, og Storflor er en mye bedre spiller. Bare vent, Storflor slår til på RBK's venstrekant iår.  _________________ Visjon: "Begeistrer Europa med artig og angrepsvillig fotball" |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 30.01.2003 23:50 Post subject: |
|
|
Sundsvall-sjef Urban Hagblom føler seg litt snurt etter at Storflor ble rappet rett foran nesa på "Giffarna":
- Cash is king. Money talks, sier Hagblom.
Likevel er han optimistisk når det gjelder muligheten for å få til en leieavtale med RBK:
- Det behöver inte vara helt kört, vi har ju en relation med just Rosenborg.
Les mer: Giffarna blev blåsta på Storflor
Til GIF Sundsvalls supporterklubb, Patronerna, sier Hagblom at Øyvind Storflor er tilbudt en fireårskontrakt med Rosenborg:
- Jag tror att det handlar om ett 4-Ã¥rs kontrakt.
Les mer: Intervju med Urban Hagblom
Selv tror jeg at Storflor kanskje blir utleid til GIF fram til i sommer. Da forsvinner Ludde, samtidig som at det blir Champions League-kvalik. Slik som knerten skrev i stad, imponerte Storflor virkelig i 2002 - forhåpentligvis fortsetter framgangen i år! |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 31.01.2003 18:36 Post subject: |
|
|
Storflor blir i Trondheim
Åge Hareide ønsker å ha nyinnkjøpte Øyvind Storflor med i A-stallen umiddelbart. Dermed blir det ikke noe snakk om utleie av kantspilleren.
- Han har fått noen flere år på baken nå, er trønder og god flankespiller. Slike trenger vi alltid i Rosenborg, sier Rune Bratseth.
Les mer: Storflor blir i Trondheim
Kanskje vi får se Storflor i aksjon allerede mot Bodø/Glimt i morgen?  |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 02.02.2003 18:52 Post subject: |
|
|
I Din mening: Spiss! blir FC København-spissen Todi Jónsson utpekt som et godt kjøp for RBK. Færøyingen var for øvrig på prøvespill hos franske Lille denne uka, men det ble ikke noen overgang fordi danskene krevde for mye i overgangssum for Jónsson, som til sommeren kan gå gratis som Bosman-spiller.
Les mer: Todi Jónsson bliver i FCK
Selv syns jeg ikke at Hareide skal hente Jónsson til sommeren, selv om han altså blir gratis. Han scoret seks mål i løpet av første halvdel av den danske Superligaen, men han er tross alt 31 år gammel og det synes jeg blir for gammelt... Hva synes dere?
PS! De som er stødige i blandingen mellom gammel-norsk og dansk, kan for øvrig besøke Todi Jónssons hjemmeside på nettet: todi.fo  |
|
Back to top |
|
 |
Ludakris Senior
|
Posted: 05.02.2003 11:40 Post subject: Derek ville til RBK |
|
|
Jan Derek Sørensen ville tilbake til RBK, men Rune Bratseth sa nei.
http://www.vg.no/pub/vgar...artid=2540
På en måte så er det litt synd, men på en annen måte så skjønner jeg det også - hvor mange høyre kantspillere skal vi egentlig ha...?
Hva synes dere? Burde RBK hentet hjem Derek? |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 05.02.2003 13:38 Post subject: Re: Derek ville til RBK |
|
|
Ludakris wrote: | Hva synes dere? Burde RBK hentet hjem Derek? |
Jeg vet ikke helt... Rune Bratseth sier følgende:
- Per i dag har vi mange kantspillere, men det er usikkert hva som skjer med Trond Fredrik Ludvigsen og Morten Knutsen. [mer]
Jeg tar det nærmest for gitt at Ludde forsvinner når utleieavtalen med Hertha går ut. Samtidig har jeg en sterk mistanke om at Hareide ikke ønsker å ha med Knutsen så mye lengre. Til og med rbk.no skriver jo at sørlendingen har fått to-tre måneder på å overbevise!
Dermed kan to flankespillere være borte innen sommeren. Jan Derek Sørensen hadde derfor kanskje ikke vært en så dum forsterkning. Hittil har jeg tenkt at det ville bli for dyrt å hente ham tilbake fra Dortmund - både når det gjelder overgangssum og lønn. Når han attpåtil er 31 år gammel, ville det ikke vært noe lurt økonomisk.
Derimot synes jeg vel egentlig at Rosenborg godt kunne ha sagt ja til Derek da Dortmund lot ham gå gratis for noen dager siden. En kortstidkontrakt - kanskje to sesonger - med forholdsvis moderat lønn (noe á la det Lyn tilbød ham) hadde vel ikke vært helt idiotisk? |
|
Back to top |
|
 |
Ludakris Senior
|
Posted: 08.02.2003 15:10 Post subject: VEGARD HEGGEM... |
|
|
...har fått fyken i L'pool. Ikke uventet. Nå prøver han å finne seg en ny klubb. Kan denne klubben hete Rosenborg? Det er jo selvsagt avgjørende at han blir frisk i kroppen sin.
Men en Vegard Heggem i TOPP-form er landslagsback, eller hur? |
|
Back to top |
|
 |
Eirik Junior
|
Posted: 24.02.2003 16:01 Post subject: Nye spillere |
|
|
Jeg har et forslag til innkjøp av en spiller: Det er det unge talentet Kennedy Bakiroglu som er svensk/tyrkisk fantastisk spiller! _________________ Brattigoal - En konge |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 25.02.2003 13:39 Post subject: |
|
|
Jeg gjentar det nok en gang: Rosenborg trenger en ny midtstopper!
Martin Høyem er på vei bort, mens både Tor Trondsen og Are Tronseth er utleide. I går spilte Lars Blixt midtstopper - ikke et vondt ord om hedmarkingen, men han er da best som høyreback!
Med andre ord: Dersom RBK skal forsterke laget, så bør det være en ny midtstopper! |
|
Back to top |
|
 |
Eirik Junior
|
Posted: 25.02.2003 16:42 Post subject: Ny midtståpper |
|
|
Jeg er uenig med deg 2mas om at det er en ny midtstopper RBK trenger. Hva med en ny høyreback og en midtspiss da? _________________ Brattigoal - En konge |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 25.02.2003 16:54 Post subject: |
|
|
Basma og Blixt er meget gode høyrebacker! Enig i at en ultra-målfarlig midtspiss kan være nyttig, men det er viktigere å få tak i en god midtstopper. Erik Hoftun har tross alt ikke så lenge igjen som fotballspiller - kontrakten hans går ut etter neste sesong. Med andre ord bør man allerede nå begynne å tenke på en erstatter...  |
|
Back to top |
|
 |
Eirik Junior
|
Posted: 26.02.2003 17:25 Post subject: |
|
|
Ja jeg er enig med at det trengs en god midtstopper. Men hvem skal det være som er både løpsterk hurtig og god i lufta? Sånne spillere finner man ikke i Norge.  _________________ Brattigoal - En konge |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 26.02.2003 18:37 Post subject: |
|
|
Hareide har sagt at han gjerne vil ha Brede Paulsen Hangeland fra Viking som erstatter til Hoftun:
- Brede er den spilleren i Norge som er mest lik Erik, og når Erik gir seg, er han den mannen vi vil ha. Han er veldig rolig med ball, sterk i lufta og fysisk robust, sier Åge Hareide.
Les mer: Hangeland blir Hoftun-arvtager?
Så får vi se om Hareide får ønsket sitt oppfylt...  |
|
Back to top |
|
 |
Eirik Junior
|
Posted: 26.02.2003 21:36 Post subject: |
|
|
Ja kanskje HÃ¥per det  _________________ Brattigoal - En konge |
|
Back to top |
|
 |
Magnus S Junior
|
Posted: 27.02.2003 23:47 Post subject: |
|
|
Brede har imponert meg mye i de kampene jeg har sett ham på TV, og jeg hadde gjerne sett han i Rosenborg. Det spørs om Viking slipper han til Rosenborg så lett da.. Som han Bjarne sier så er jo Brede en av de største spillerne (både i kvalitet og størrelse ) i Viking, så det blir nok en hard jakt på denne gutten vil jeg tro.
Med vennlig hilsen
Magnus |
|
Back to top |
|
 |
Eirik Junior
|
Posted: 03.03.2003 12:41 Post subject: |
|
|
Jeg er litt skeptisk til å kjøpe en ny midtstopper fordi den nye midtstopperen kommer bare nesten til å sitte på benken sånn som Vidar og Erik spiller. Når det gjelder Brede Hangeland så kanskje er han den rette mann kanskje ikke? Jeg synes vi må se etter spillere i Sverige og Danmark. _________________ Brattigoal - En konge |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 27.03.2003 19:04 Post subject: |
|
|
Eirik wrote: | Jeg er litt skeptisk til å kjøpe en ny midtstopper fordi den nye midtstopperen kommer bare nesten til å sitte på benken sånn som Vidar og Erik spiller. |
Siste aktuelle midtstopper er Trond Andersen:
- Jeg kan bekrefte at Trond er en spiller vi følger med interesse, sier Rune Bratseth. [mer]
Selv om kristiansunderen har spilt midtbane de siste årene i Wimbledon og for Norge, var han i alle fall midtstopper i Molde... Så får vi se da - Andersen er 27 år gammel og har dermed mange flere sesonger igjen på fotballbanen enn Hoftun. Selv tror jeg at kong Erik gjerne gir seg etter 2004-sesongen og da kan det være greit å ha en erstatter på plass en stund før det...
Ikke vet jeg, men dersom Brede Hangeland ikke vil til Trondheim/Viking ikke vil selge ham, er vel kanskje Trond Andersen et greit alternativ.
Hva mener dere? |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 31.03.2003 09:50 Post subject: |
|
|
Nok en gang innrømmer Åge Hareide at han gjerne vil ha Petter Rudi til Lerkendal. Heldigvis nedtoner han det mot slutten av sitatet:
- Jeg har tenkt tanken. Men jeg har skjønt det som at Petter gjerne vil være ute. I tillegg er han nok for mye Molde-gutt til å velge Rosenborg hvis han kommer hjem, sier RBK-trener Åge Hareide.
Les mer: Rudi vil selge seg selv |
|
Back to top |
|
 |
Ludakris Senior
|
Posted: 03.04.2003 11:00 Post subject: |
|
|
Kommer Petter Rudi til Rosenborg, oppfordrer jeg til boikott! Spillere som Rudi, Hulsker, Berg Hestad eller andre verstinger vil ikke bli godt akseptert som RBK-ere! |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 03.04.2003 13:12 Post subject: |
|
|
Jeg trakk et lettelsens sukk da jeg leste VG på tirsdag. Svinet ønsker seg ikke til RBK:
- Til det er jeg for mye Molde-gutt, sa Rudi.
Så får vi håpe at de tre heslige H-ene også tenker det samme!  |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 20.04.2003 19:29 Post subject: Re: Kvarme?? |
|
|
X-man wrote: | Hva med Bjørn Tore Kvarme. Bosman spiller om 8 mnd han og... |
Nå er de åtte månedene blitt til to måneder...
De siste uttalelsene til Hareide om Beto tyder nesten på at planen er å bruke ham som venstreback, som erstatter til Janne Saarinen... Dette reagerer jeg på! Kvarme er jo opprinnelig en høyreback, som med årene har blitt midstopper.
Å plassere ham på venstreback, blir jo nærmest det samme som da Eggen valgte å kjøpe inn Odd Inge Olsen for å bruke ham som høyreback! De fleste reagerte på det, og det viste seg også fort at Oddi ikke egnet seg der... |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 22.04.2003 12:02 Post subject: |
|
|
Hrm... Hvor rask er Beto da?
Selv om Riseth hater å bli brukt til alt, har han jo spilt litt venstreback, eller? |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 14.05.2003 17:20 Post subject: |
|
|
Sommerens handleliste er klar:
- Vi er på utkikk etter en midtbanespiller, en back og en keeper. Midtbanespillerne våre begynner å bli voksne og de er skadeutsatte. Vi ønsker oss en anvendig type som både kan spilles på midtbanen og i angrepsrekka, sier sportsdirektør Rune Bratseth.
Les mer: Andersen for dyr
Jeg må si at jeg får noen skrekkelige tanker i hodet når jeg ser at RBK vil kjøpe en offensiv midtbanespiller/spiss! Bratseths uttalelser kommer jo samtidig som at Magne Hoset er på vei bort fra Molde!
Ikke faen om vi skal ha den kjerringa hit!  |
|
Back to top |
|
 |
Kienast Junior
|
Posted: 14.05.2003 21:22 Post subject: |
|
|
Hoset(h) er en jævlig ekkel klysete person. Men som spiller må jeg si at jeg liker han. Han er veldig spennende og kreativ og har åpnet sesongen veldig bra. Dessuten er han veldig ung og appåtil venstrebeint. Jeg er usikker om han vil passe inn i Rosenborg, men hvis han eventuelt gjør det kan han bli en meget verdifull spiller.
De femi-primadonna-faktene kan han jo bli "kurert" for, og da er vel Rosenborg det beste sykehuset...?
Jeg synes dessuten at å avskrive Andersen fordi han kostet 10 millioner er negativt. Såpass må man ut med om man skal ha en kvalitetsspiller fra utlandet. Jeg tror han er verdt såpass i fohold til mange andre spillere. Han kan bli meget god i en sentral midtbaneposisjon. Rosenborg har da vel råd til såpass... |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 14.05.2003 22:37 Post subject: |
|
|
Ungo wrote: | Jeg tror han er verdt såpass i fohold til mange andre spillere. Han kan bli meget god i en sentral midtbaneposisjon. |
Når det er snakk om "over ti millioner kroner" og en engelsk klubb, regner jeg med at Wimbledon krever £1 million = ca. 12 millioner kroner.
Midtbanespilleren Trond Andersen er ikke en spiller Rosenborg bør punge ut så mye penger for. Så god er han ikke i denne posisjonen, spør du meg! Derimot kan midtstopperen Trond Andersen kanskje være verdt £1 million. Kristiansunderen kan ha meget gode muligheter til å bli en verdig arvtager til Erik Hoftun...
Når det gjelder Magne Hoset, så håper og tror jeg at han har nok skamvett (og sterkt nok hatforhold til RBK) at han ikke vil til RBK. Med andre ord håper jeg at Hoset snarest kan stadfeste det samme som Petter Rudi gjorde for noen uker siden, nemlig å bekrefte at han aldri vil bli RBKer.
At Åge Hareide på sin side allikevel kanskje vil ha Hoset til Lerkendal, får være en annen sak.. |
|
Back to top |
|
 |
|