View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
ode Veteran
Joined: 07 Sep 2002 Posts: 2285 Location: Bæste byen i lainne
|
Posted: 27.02.2008 11:52 Post subject: |
|
|
Det er ikke i tvil om at dirigenten er viktig, og at han bør være nøytral. I gårsdagens forsamling hadde det vel knapt vært mulig å finne nøytral ordstyrer. Selv om det var ganske innlysende at han advokaten var Svendsens mann, så tor jeg faktisk han var beste alternativet i går. Mye bedre enn,Fagerhaug, som har vært dirigent i 'alle år'. Det beste var om en profesjonell dirigent utenfra ble benyttet. Dirigenten trenger ikke være medlem. |
|
Back to top |
|
 |
nieuwlaat Veteran
|
Posted: 27.02.2008 12:10 Post subject: |
|
|
Høydepunktet for meg i går tror jeg må ha vært da Sørensen, bakeren som snart skulle på jobb, tok ordet. Han ville gi styret en sjanse til å ordne opp i rotet de hadde stelt i stand rundt innstillingen av ny valgkomité, og sa noe sånt som: "Jeg trekker meg gjerne. Vi må ha med Brøndbo. Også må vi ha med Tellefsen. Skal dere ikke prøve én gang til nå, å se om dere ikke kan til dette?"
Da var farsen komplett. |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 27.02.2008 13:37 Post subject: |
|
|
andersw wrote: | Har ikke noe å si hva han selv vil, hvis han blir valgt må han gjøre jobben som kreves. Når man melder seg inn i klubben aksepterer man det.
...  |
Nei, man kan ikke velges til et styreverv mot sin vilje. |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 27.02.2008 13:43 Post subject: |
|
|
SoZo wrote: | Skutle svarte jo ikke på spørsmålet, Han sa at klubben måles mot ambisjonen om å bli topp 30 hver dag, men han ungikk glatt å si noe om målbare mål og tidsaspekter |
Han sa vel noe om at dette kunne bli tema for et medlemsmøte ... men det var litt vagt. (På den annen side, hvis han skulle brukt mye tid på dette ville klokka blitt nærmere ett før møtet var ferdig.)
Konesseur wrote: | Det er jeg reagerte sterkest på var som sagt styreledervoteringen. Enten fremmer man misstillitsforslag og begrunner dette eller så holder man kjeft. |
På et årsmøte kan man stemme direkte, der brukes ikke mistillitsforslag. Tillit vises gjennom avstemming. Et "mistillitsforslag" på et årsmøte vil rett og slett være et meningsinnlegg i debatten, og sånn sett var det opptil flere slike.
SLOGUM wrote: | Nå er det bare en måte å vise sin misnøye mot Svendsen på, GJør som jeg meld dere ut av klubben. Hvis mange nok gjør det, kansje han skjønner tegninga |
Hvis mange nok melder seg ut, blir klubben et AS og supporterne mister all makt.
Hvis derimot mange nok melder seg INN ... |
|
Back to top |
|
 |
v_olden Veteran
|
Posted: 27.02.2008 14:00 Post subject: |
|
|
Enig.
SLOGUM, drit i å melde deg ut. Var det én ting årsmøtet viste så var det at det nytter å melde seg inn og møte opp. Valgkomiteen fikk vi som vi ville. Uten Snuruås.
Ellers så får jeg inntrykk av at det er nødvendig med kvotering på damene i styret enda noen år. Gamlekara i klubben tror jeg ikke forstår at kandidater bør velges ut fra kvaliteter og ikke kameratfaktor.
Buchmann: Jeg blir skikkelig irritert når du åpenlyst kaller min mening idiotisk. Er du redd for at du ikke kommer hjem til riktig tid kan du heller foreslå at årsmøtet starter tidligere. Kl. 19.00 er iallefall altfor seint. _________________ Medlem nr. 2201
Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014 |
|
Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 27.02.2008 14:48 Post subject: |
|
|
v_olden wrote: | Buchmann: Jeg blir skikkelig irritert når du åpenlyst kaller min mening idiotisk. Er du redd for at du ikke kommer hjem til riktig tid kan du heller foreslå at årsmøtet starter tidligere. Kl. 19.00 er iallefall altfor seint. |
Han leser vel ikke her, men et alternativ kunne jo vært å holde seg hjemme i utgangspunktet. Notorisk argumentering for alle forslag fra styret kan jo styret besørge selv, om ønskelig. |
|
Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 27.02.2008 14:53 Post subject: |
|
|
SLOGUM wrote: | Nå er det bare en måte å vise sin misnøye mot Svendsen på, GJør som jeg meld dere ut av klubben. Hvis mange nok gjør det, kansje han skjønner tegninga |
Som en kamerat av meg så fint sa en gang: "ta å gå bakom fjøse å skjøt dæ litt". |
|
Back to top |
|
 |
Hercules Proff
|
Posted: 27.02.2008 14:59 Post subject: |
|
|
Stjernekommetar! |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 27.02.2008 15:24 Post subject: |
|
|
Mulig jeg er lite lokalkjent Hercules, men hvor er Støljåren? Det kan hvertfall umulig være sør for Dalumskjølen. |
|
Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 27.02.2008 15:34 Post subject: |
|
|
Da er man kommet hjem igjen etter en aldri så liten tur til Trondheim i går aften. Før jeg skriver noe videre, en aldri så liten opplysning til dere som leser her inne fra RBK, dette er mine personlige meninger, ikke Kjernens og all den kontaktinfo dere trenger finner dere ved å klikke på profilknappen
Først vil jeg si, gledelig oppmøte, hele 393 medlemmer møter opp, det viser at det er engasjement i klubben.
Grei info fra Skutle, men prøv å lag en litt mer livlig seanse neste år.
Erik Hoftun, du skuffet meg noe så utrolig i går, du skulle informere oss om den sportslige ståa, men så innleder du faen meg med en støtteerklæring til Terje Svendsen. Du fremstår som en hoffnarr ikke konge når du gjør dette. Denne kunne du virklig spart deg til senere på årsmøtet.
Avviklingen av valgene var jo rene farsen. Desperate medlemmer fra VL som ønsker å stoppe skriftlig votering og opplesning av resultatet, patetisk. Når det er bedt om skriftlig avstemning så skal også resultatene leses opp.Selve måten stemmer ble avgitt på var rene farsen og, ingen garanti for at alle kun har avgitt en stemme!!!!
Så kveldens absolutte høydepunkt, eller skal jeg si lavmål. Styret presterer å komme opp med nok ett forslag til ny valgkomite. Begrunnelsen er at det skal være to kvinner i denne og? HALLO, dere fremstår akkurat som så svake og patetiske som jeg mener at dere er. Dere klarer ikke å sette dere inn i gjeldende regelverk før ett årsmøte, men må komme med kriseløsninger i 12te time. Og ikke klarer dere å informere de kandidater som allerede er innstilt om dette. Skam dere, tullebukker!
Enda bra at folk hadde vett på å si ifra og at valgkomiteen fikk den sammensetningen den fikk.
Følte ikke at jeg satt i årsmøtet i RBK i går, men mere som jeg var i en eller annen bananrepublikk. Men det kan jo bare bli bedre til neste år, heldigvis.
NB! Samme innlegget står på kjernen.com _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
Back to top |
|
 |
nieuwlaat Veteran
|
Posted: 27.02.2008 15:42 Post subject: |
|
|
Før valget av styreleder i går opplyste dirigenten oss klart og tydelig om at blanke stemmer og eventuelle stemmer på andre kandidater ville bli regnet som "ikke avgitt stemme". Hvorfor opplyses det plutselig i etterkant om at 153 har stemt blankt? Jeg har vanskelig for å se noen annen grunn enn et ønske om å gi inntrykk av at Svendsen hadde vunnet valget. |
|
Back to top |
|
 |
Hercules Proff
|
Posted: 27.02.2008 16:02 Post subject: |
|
|
Offtopic, men svar til Kjello:
Støljåren ligger ca. 2 km sør(øst) for nevnte Dalumskjølen, nærmere bestemt på toppen av Støllia som igjen ligger over Stølan. Der har du Støljåren.. lokalt navn for dem som er int. i stedsnavn i Hemne.  |
|
Back to top |
|
 |
mcmort Senior
|
Posted: 27.02.2008 16:06 Post subject: |
|
|
Kan vel ikke annet enn å slutte meg til ace sitt innlegg. Det toppa seg når enkelte fikk beskjed om at de var vraka som innstilte medlemmer av VK på storskjermen. Ganske profesjonelt.
Når jeg kjørte hjem satt jeg med et inntrykk av at det er mere profesjonelle årsmøter i borettslaget mitt. Ganske trist egentlig.
Når det er sagt, var det veldig interessant å være der. |
|
Back to top |
|
 |
Bullseye Rutinert

|
Posted: 27.02.2008 17:36 Post subject: |
|
|
Dette var noe av det værste jeg har vært med på.
Å oppleve så åpentlyst konfliktene og splittelsene som herjer klubben min var kvalmende.
Ikke engang i medisinskapet til kreftbygget finnes kuren som kan friskmelde RBK.
Så lenge avstanden mellom styret og grasrota er så stor,vil det ta laaaang tid før sårene vil gro.
RÃ¥tips fra meg...
Etter en periode i styret vil Benum og Loktu bli drittlei av kreftsvulsten som sitter i veggene, og gebissgjengen sitter igjen.
Nei dette er for dumt.
Trodde forresten en stund jeg satt i dagligstua på Persaunet Sykehjem  _________________ Cantate Conflictus |
|
Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 27.02.2008 17:44 Post subject: |
|
|
Bullseye wrote: | Ikke engang i medisinskapet til kreftbygget finnes kuren som kan friskmelde RBK. |
Og hvorfor i indreste skulle den befinne seg der?
Én ting er jeg sikker på, Loktu kommer ikke til å gi seg før klubbdrifta er på riktig spor. Rosenborg er et drømmeprosjekt for en ambisiøs ledertype slik situasjonen er nå. |
|
Back to top |
|
 |
Benoni Hartvich Rutinert
|
Posted: 27.02.2008 17:50 Post subject: |
|
|
Bullseye wrote: |
RÃ¥tips fra meg...
Etter en periode i styret vil Benum og Loktu bli drittlei av kreftsvulsten som sitter i veggene, og gebissgjengen sitter igjen. |
OK, "vi" tapte ledervalget MEN;
Årsmøtet gav en veldig lunken støtte til Svendsen, OG etter mitt syn kunne man ikke ønsket seg en bedre valgkomite. Kombinasjonen av disse gjør at jeg er optimistisk. |
|
Back to top |
|
 |
Bullseye Rutinert

|
Posted: 27.02.2008 17:57 Post subject: |
|
|
bolgebah wrote: | Bullseye wrote: | Ikke engang i medisinskapet til kreftbygget finnes kuren som kan friskmelde RBK.. |
Og hvorfor i indreste skulle den befinne seg der?. |
Billedlig fortalt of course......
SÃ¥ er som kjent medisinene som hjelper mot i hvertfall enkelte krefttyper der.
Angående Loktu så håper jeg så klart at mine profetier måtte slå feil,
de tankene han hadde om RBK som han delte med oss under årsmøtet,var jo som manna fra himmelen. _________________ Cantate Conflictus |
|
Back to top |
|
 |
Bullseye Rutinert

|
Posted: 27.02.2008 18:02 Post subject: |
|
|
Benoni Hartvich wrote: |
OK, "vi" tapte ledervalget MEN;
Årsmøtet gav en veldig lunken støtte til Svendsen, OG etter mitt syn kunne man ikke ønsket seg en bedre valgkomite. Kombinasjonen av disse gjør at jeg er optimistisk. |
Helt enig,men hvilken kronglete vei for å komme dit.  _________________ Cantate Conflictus |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 27.02.2008 18:03 Post subject: |
|
|
Er det noen som har vært på årsmøtet som hadde orket å skrive et lite referat om hva Loktu sa? Siden dette virker å være veldig bra. |
|
Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 27.02.2008 19:17 Post subject: |
|
|
Bullseye wrote: | Helt enig,men hvilken kronglete vei for å komme dit.  |
Når Loktu trakk sitt kandidatur, var det ikke mye vi kan gjøre. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 27.02.2008 19:20 Post subject: |
|
|
Syns det er litt rart at Westerhus er så åpen på dette: - Aass takket også nei |
|
Back to top |
|
 |
MortenRugsveen Senior
|
Posted: 27.02.2008 21:07 Post subject: |
|
|
(også postet på kjernen.com)
Noen refleksjoner, synspunkter m.m:
Er årsmøtet er offesielt hevet? Kanskje det ruller og går enda...?
Var de stemmeberetigede nettopp det? Ble vel aldri godkjent....
Ble snakket om hvor mye Svendsen blødde for RBK og at han jobbet så godt han kunne. Men det gjorde vel Tørum, Perry og Ola By også? Men bare de som er med på å ansette disse personene som får lov til å lære på veien...?
Hvis brakka tror at det var den pressekonferansen der Tørum fikk sparken, som gjorde at folk reagerer på styre og stell. Sier vel det det MESTE om selvinnsikten der i gården!! Selvfølelig var det ikke det. Reaksjonene som kom, hadde kommet uavhengig av den pressekonferansen. Grunnen var det jeg skrev i forrige punkt. Sånn, forstått nå?
Kong Erik, jeg tror nok du bare ble Erik i går. Dessverre
Hvis jeg ikke får lov til å stemme blankt selv om hvem som "vinner" valget er avgjort, da er det noe FEIL med hensikten ved demokratiet som årsmøtet representerer. Da får jeg aldri stemt blankt, noe som også har sine hensikter. Så du som var oppe å mente det var skandale at vi krevde skriftlig valg (og alle dere andre), har du skjønt poenget nå? Hvis ikke ring meg så tar vi en samtale. Ok?
Hvis det er viktigere å komme seg hjem fordi, man skal opp dagen etterpå så kan man vel bare holde seg hjemme. Blir ikke det enklere da?
At styret klarer å toppe hele møtet med å dra opp et "ess" fra ermet med enda en ny valgkomite, blir jeg bare oppgitt. Nok et tråkk i salaten! Og det med en gang de var valgt på nytt! Det sier vel litt at flertallet av årsmøtet hev hele innstillinga og stemte inn alle de som var kasta ut. Viser ikke det også mistillitt vet ikke jeg?
Angående mediestrategien: Hva var tanken bak opplegget på årsmøtet...?
Når svendsen går ut og mener han posisjon ikke er svekket, viser det NOK EN GANG mangelen på selvinnsikt.
Og ja, jeg er forferdelig oppgitt. Men skal prøve å gjøre det beste ut av det. Men før jeg muligens legger ballen død og går videre:
Kan noen være så snille å fjerne skylappene på svendsen?? |
|
Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 27.02.2008 21:24 Post subject: |
|
|
MortenRugsveen wrote: | Kong Erik, jeg tror nok du bare ble Erik i går. Dessverre |
Og det bør nevnes at Flispikken, som reiste seg og stilte spørsmål til Hoftun om dette var riktig bruk av sin tilmålte tid, senere i årsmøtet ble forbigått av dirigent hver gang han ønsket å ta ordet. |
|
Back to top |
|
 |
kek Proff

|
Posted: 27.02.2008 23:29 Post subject: |
|
|
Føyer meg i rekken av tidligere innlegg når det gjelder opplevelsen av gårsdagens årsmøte.
Dette var mitt første årsmøte i ballklubben. Inntrykket jeg sitter igjen med er at det hele var meget amatørmessig. Lærerikt og interessant var det allikevel.
Jeg må få rette en stor takke til taleren som leste fra boken av Jan P. Syse. Dine innlegg var fornuftige og godt gjennomtenkt. Takk!
Takk til dere andre som tok ordet og stilte spørsmål, eller måtte svare for seg. |
|
Back to top |
|
 |
lerkendalstadion Junior
|
Posted: 27.02.2008 23:46 Post subject: |
|
|
Mye amatørmessig, dessverre. Den skriftlige avstemmingen om styreleder var rotete og ute av kontroll. Innstillingen til valgkomité en fadese. Forsåvidt også valget av VK hvor dirigenten først sa at den som fikk flest stemmer skulle bli leder, men så etter valget måtte gå tilbake på dette da begge kvinnene selvfølgelig fikk 100% av stemmene... Heldigvis fikk vi en god valgkomité til slutt!
Hvorfor så stort nummer av timingen på Hoftun sin støtteerklæring? Om han kom med den under sin presentasjon, slik som han gjorde, eller hadde ventet til like før valget (der den selvfølgelig strengt tatt hørte hjemme) hadde vel kun bagatellmessig betydning? |
|
Back to top |
|
 |
|