English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Fiorentina - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 9, 10, 11

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Buran
Senior

PostPosted: 22.02.2008 13:43    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Det finnes da mange lag som ikke bruker bakromsspisser, Chelsea, Manchester United, Bayern München, Real Madrid.... Hvilke typer spisser vi avgjør måten vi må angripe på med Kone og Iversen må vi sørge for å komme til mange innlegg.

Disse lagene har spisser i verdensklasse, selvom de ikke bruker typiske bakromsspisser er spissen mer en hurtig nok til å benytte bakrom. Ikke bare det, men de har lynraske vinger som truer bakrom! RBK hadde ingen av delen i går.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende

PostPosted: 22.02.2008 14:56    Post subject: Reply with quote

Lagene du referer til, Keenoir, har spillere på kant med et voldsomt teknisk register og ekstrem hurtighet. De får slått gode innlegg til toppspisser. Vi har ingen av delene, ingen hurtighet og ingen som er kjempe god til å slå innlegg bortsett fra Sapara, men han er ikke ving.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 22.02.2008 17:39    Post subject: Reply with quote

Katalysator wrote:
Zorac wrote:
Viking fikk juling av Shaktar (som vi spilte uavgjort mot på en ganske grå dag).

Vi tapte 0-2 mot Shaktar.

My bad! Fuktig kveld, tror jeg klarte å rote med kampen mot Las Palmas faktisk..
vemundo
Veteran

PostPosted: 22.02.2008 18:50    Post subject: Reply with quote

Jeg tror ikke Trond Henriksen er mannen som kan løfte RBK til nye høyder av offensiv samhandling, denne sesongen må vi flyte på de individuelle ferdighetene offensivt. Sånn sett ble jeg ikke så veldig skuffet over fraværet av spill i denne kampen.

Kanskje kan Henriksen bedre den defensive samhandlingen i løpet av det neste halve året, eller i det minste gjøre noe med de individuelle defensive ferdighetene som å følge løp, dekke en mann i feltet, osv. Forhåpentligvis jobber han hardt med de tingene der han kan bidra mest, kanskje er det først og fremst å sørge for at spillerne er i god fysisk form som er hans styrke. Så får svensken ta tak i de andre tingene etterhvert når han kommer.

Ingen norske lag har for tiden noe særlig offensiv samhandling som lag, de har en og annen duo eller trio som fungerer godt sammen og evt en taktikk på dødball. Sånn sett står vi ikke noe spesielt tilbake for andre norske lag på dette området.

Det som egentlig bekymrer meg mest, er som Bjørn Hansen har vært ute og påpekt, de sosiale ferdighetene. Nå tror jeg Hansen siktet til klubben som helhet, men jeg tenker her mest på laget. Jeg tror det er for mye å forlange at spillere fra andre land og andre steder i Norge skal komme til RBK og forelske seg totalt i byen og klubben, men det er viktig at laget fungerer såpass godt som sosial enhet at de i det minste blør litt for hverandre.

Greit at RBK har hatt samhandling som den viktigste forklaringen på det meste av suksessen de siste 20 årene, men jeg tror en viktig forutsetning for den samhandlingen var de sosiale ferdighetene i laget. Ønsket om å fungere godt som lag bør helst være like stort som ønsket om å fungere godt som individ, det siste bør iallefall ikke totalt skygge over det første. Jeg tror ikke det handler bare om hvilke spillere en henter til klubben, hvor de kommer fra og hvor de har tenkt seg etterpå. Det handler nok også mye om hvordan laget ledes og hvor mye tid og krefter som legges i arbeid med de sosiale ferdighetene og lagbygging.

Hvorfor er det bare Per som er borte hos supporterne etter hver kamp? Hadde jeg vært trener hadde jeg bestemt at alle skulle tatt turen sammen. En vinner sammen, en taper sammen, og en takker supporterne sammen, som et lag.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 9, 10, 11
Page 11 of 11

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb