View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 20.02.2008 10:16 Post subject: |
|
|
h b, vi var jo villige til å punge ut..  _________________ Nils Arne Eggen. |
|
Back to top |
|
 |
h b Veteran
|
Posted: 20.02.2008 10:21 Post subject: |
|
|
vi bøy 12 mill og han ble solg for 22, var det ikke sånn da?
men han hadde sikkert valgt FCK uansett, så det var ikke ment som kritikk til brakka _________________ http://www.youtube.com/wa...r_embedded |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 20.02.2008 11:17 Post subject: |
|
|
Laursen var aldri aktuell for RBK. Han ville ikke flytte til Trondheim med sine to barn og kone. Om RBK hadde bydd 50 mill i overgangssum hadde han likevel ikke kommet. Blir vel også stadig vanskeligere å kjøpe spillere fra Norden nå når seriestart nærmer seg..... |
|
Back to top |
|
 |
h b Veteran
|
Posted: 20.02.2008 11:33 Post subject: |
|
|
at han ikke var aktuell er vel å dra den litt langt. vi var jo enige med klubben, så det hjelper selvfølgelig ikke å betale klubben 50 mill, men lagt de 30 mill i sign-on-fee så skal jeg love deg at familien hadde synget - det er deijli å være dansk i norge  _________________ http://www.youtube.com/wa...r_embedded |
|
Back to top |
|
 |
htj Junior
|
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 21.02.2008 12:15 Post subject: |
|
|
Not a chance, han fortsætter højst sandsynlig i en anden Bundesliga klub. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
Ingeman Veteran

|
Posted: 21.02.2008 12:23 Post subject: |
|
|
josinho wrote: | Laursen var aldri aktuell for RBK. Han ville ikke flytte til Trondheim med sine to barn og kone. Om RBK hadde bydd 50 mill i overgangssum hadde han likevel ikke kommet. Blir vel også stadig vanskeligere å kjøpe spillere fra Norden nå når seriestart nærmer seg..... |
Hæ?? Det er jo helt feil. RBK ble jo ikke enig med Odense om en overgangssum. Laursen hadde jo ikke noe i mot å kommer til Norge. |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 21.02.2008 12:37 Post subject: |
|
|
Hoftun har sagt at RBK var villige til å betale de 16 mill dkr det endte på, men at til slutt var ikke Laursen interessert i å ta med kjerring og to barn opp til Trondheim.
Husker ikke om han sa det på rbk.no eller i et eksternt medium. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
SoZo Rutinert
|
Posted: 21.02.2008 12:39 Post subject: |
|
|
Quote: | I høst glapp den danske landslagsstopperen Ulrik Laursen for Rosenborg. Men etter det Dagsavisen erfarer skyldtes ikke det Rosenborg. Rosenborg var villige til å betale de 16 millionene FC København til slutt gjorde. Og klubben var innstilt på å gi 31-åringen de samme lønnsvilkårene han nå har i Ståle Solbakkens klubb. Men Laursen ville rett og slett ikke reise med to barn til Trondheim. |
http://www.dagsavisen.no/...335787.ece |
|
Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 21.02.2008 14:57 Post subject: |
|
|
Vel jeg har ingen forhåpninger om at det kommer inn nye spillere. Selv om det kommer en så er det ikke nok. Minst 2 må inn, helst 3.
Men overrask meg gjerne, med et par/3 nye spillere før seriestart av en svært høy kvalitet. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 21.02.2008 14:59 Post subject: |
|
|
Recon wrote: | Hoftun har sagt at RBK var villige til å betale de 16 mill dkr det endte på, men at til slutt var ikke Laursen interessert i å ta med kjerring og to barn opp til Trondheim.
Husker ikke om han sa det på rbk.no eller i et eksternt medium. |
Så sant, så sant, Recon. Det er ikke alle som følger så godt med i disse overgangssakene. |
|
Back to top |
|
 |
raptus Junior
|
Posted: 22.02.2008 10:55 Post subject: |
|
|
FÃ¥ hit en venstreback ASAP!!!
Makan til subbing!! _________________ Aaaight |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 22.02.2008 11:03 Post subject: |
|
|
Vi trenger som sagt en ny venstreback, midtstopper og spiss/ving som forsterker laget nevneverdig. |
|
Back to top |
|
 |
Bruttern Proff

|
Posted: 22.02.2008 12:25 Post subject: |
|
|
Jeg veit det er fare for å komme med en aldri så liten brannfakkel her nå altså, men jeg sier det likevel:
Jeg synes kanskje ikke det er så veldig stort behov for noen umiddelbare forsterkninger av dette laget. Med to unntak.
- Se på laget som spilte godt mot Fiorentina i går; Den perioden vi spilte best (første 30 min av førsteomgang) spilte vi uten følgende spillere: Steffen Iversen, Roar Strand, Fredrik Stoor, Abdi Traore og Juska Savolainen. I tillegg hadde vi Berbatovci, Aas og Lago på benken.
Med andre ord er det bredde i troppen allerede nå, det kan vi ikke ignorere. At det er lite ønskelig å starte mange kamper i år med Storflor og Basma på banen er helt sant, men de holder altså godt nok nivå til at vi matcher Fiorentina i Firenze i Februar i de første 30 minuttene…
Jeg mener vi bør satse på å finne en midtstopper på omtrent 27 år, som kan overta rollen som Demidovs makker. Og vi bør finne en sideback som primært er venstreback, men som også kan være back-up på høyreback. Utover dette kan jeg ikke se behov for forsterkninger.
MEN; Når Basma, Kvarme og Strand gir seg etter denne sesongen vil det være stort behov for å fylle opp stallen med spillere i midten/slutten av 20-åra – en sideback, en midtstopper og en midtbane. Disse bør vi hente i overgangsvinduet i sommer, slik at vi kan begynne prosessen med å gjøre Rosenborgere av dem allerede før sesongslutt.
Men altså, jeg tror ikke vi trenger å være så bekymra selv om disse nye spillerne ikke dukker opp før seriestart. Én defensiv spiller trenger vi kanskje, som kan fungere som enten fast midtstopper og back-up på sideback eller omvendt. Men jeg mener faktisk that’s it! _________________ Mamma, æ kjæm itj hjem på ei uke! |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 22.02.2008 12:59 Post subject: |
|
|
Er vel ikke akkurat en brannfakkel å si akkurat det samme som de fleste andre sier: RBK trenger en midtstopper og en venstreback, ellers er de godt forspente. |
|
Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 22.02.2008 14:39 Post subject: |
|
|
Bruttern wrote: | Jeg veit det er fare for å komme med en aldri så liten brannfakkel her nå altså, men jeg sier det likevel:
Jeg synes kanskje ikke det er så veldig stort behov for noen umiddelbare forsterkninger av dette laget. Med to unntak.
- Se på laget som spilte godt mot Fiorentina i går; Den perioden vi spilte best (første 30 min av førsteomgang) spilte vi uten følgende spillere: Steffen Iversen, Roar Strand, Fredrik Stoor, Abdi Traore og Juska Savolainen. I tillegg hadde vi Berbatovci, Aas og Lago på benken.
Med andre ord er det bredde i troppen allerede nå, det kan vi ikke ignorere. At det er lite ønskelig å starte mange kamper i år med Storflor og Basma på banen er helt sant, men de holder altså godt nok nivå til at vi matcher Fiorentina i Firenze i Februar i de første 30 minuttene…
Jeg mener vi bør satse på å finne en midtstopper på omtrent 27 år, som kan overta rollen som Demidovs makker. Og vi bør finne en sideback som primært er venstreback, men som også kan være back-up på høyreback. Utover dette kan jeg ikke se behov for forsterkninger.
MEN; Når Basma, Kvarme og Strand gir seg etter denne sesongen vil det være stort behov for å fylle opp stallen med spillere i midten/slutten av 20-åra – en sideback, en midtstopper og en midtbane. Disse bør vi hente i overgangsvinduet i sommer, slik at vi kan begynne prosessen med å gjøre Rosenborgere av dem allerede før sesongslutt.
Men altså, jeg tror ikke vi trenger å være så bekymra selv om disse nye spillerne ikke dukker opp før seriestart. Én defensiv spiller trenger vi kanskje, som kan fungere som enten fast midtstopper og back-up på sideback eller omvendt. Men jeg mener faktisk that’s it! |
Vel enda et bevis på at ikke alle er helt med.
Det er et stort behov for minimum 2 forsvarsspillere, en midtbane og en spiss.
Grunnen til det er enkel:
Forsvaret: Har en skjev fordeling. Enten er de pur unge eller så er de inne i siste sesong da de skal legge opp. De gamle er ofte utsatt for skader slik at det trengs en bra bredde der. En skikkelig venstre back har vi ikke pr idag så der er behovet stort. Sammens med en midtstopper. Høyreback er den eneste posisjonen i forsvaret vi har grei dekning.
Midtbanen: For tynn. Se bare hva som skjedde ta Tettey ble skadet til hjemmekampen. Store spørsmålstegn på hvem som skulle spille. Er utsatt for skader. Hjelper ikke å si at man har mange juniorer som kan spille. Kan ikke bare hive utop en dung med unggutter som mest sannsynlig er langt unna av å være god nok.
Angrep: Vi spiller med 2 spisser pr idag. Reservespisser er Aas og Konan. Konan er ikke spiss men midtbane som kan brukes i angrep. Er veldig utsatt for skader da Ivers er skadet titt og ofte. Kone blir mest sannsynlig solgt til sommeren og det kan man se veldig godt nå da han stort sett spiller for seg selv og ikke for laget for tiden. Han må skjerpe seg.
Så det å si at vi ikke trenger noen umiddelbare forsterkninger vitner om uvitenhet. Virker nesten om han skulle vært en Vålerenga - eller Brann supporter
Rosenborg har nå begynt å bli litt i bakevja i forhold til resten av toppklubbene. Er kun snakk ingen handling. Meget skuffende. Virker utad fryktelig amatørmessig. |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 22.02.2008 14:51 Post subject: |
|
|
Folkens!! Vi skaper 4sjanser på 2kamper!!!! Da må vi ha offensiv slagkraft. En kone uten fart og teknikk og en Ivers som bruker en halv sesong til å komme i form holder rett og slett ikke. Vi eier ikke gjennombruddskraft og hurtighet for fem flate øre. Det trenger vi mot lag som er bedre enn Vålerenga og Astana |
|
Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 22.02.2008 14:52 Post subject: |
|
|
Kunne ikke vært mere enig... Godt sagt. |
|
Back to top |
|
 |
robinla Veteran

|
Posted: 22.02.2008 14:55 Post subject: |
|
|
Høres for meg litt ut som " vi slo ikke det fjerde beste laget i Seria A "  |
|
Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 22.02.2008 16:17 Post subject: |
|
|
Det gjør det robinla, men jeg mener Rbk kunne vært så veldig mye bedre. Fio hadde noen meget gode angrep, men i forsvar var de ikke bedre enn at Rbk kunne putta flere om de ikke hadde pissa i shortsen da de kom over midtstreken. Det gikk totalt slutt på kreativiteten, løpene var ikke tilstede og koordineringen var elendig. Hadde laget spilt slik de egentlig kan, da hadde det ikke vært noe å grine over.
Forresten har ikke Malmø FFs venstrabck Safari enda skrevet under på noen ny kontrakt. Når tar Rbk kontakt?
http://www.svenskafans.co...?id=220250 |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 22.02.2008 16:44 Post subject: |
|
|
robinla wrote: | Høres for meg litt ut som " vi slo ikke det fjerde beste laget i Seria A "  |
Dette utsagnet tolker jeg som at du ikke har noen som helst ambisjoner for RBK. Ingen skal være fornøyd med 4sjanser på to kamper mot hvilken som helst lag. Målsetningen er at vi ikke skal være dårligere enn Fiorentina |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 23.02.2008 00:27 Post subject: |
|
|
Jeg tror ikke forholdene på midtbanen er så ille som folk vil ha det til. Ja, Tettey er viktig for oss nå, men vi har jo faktisk signert en finsk spiller som så vidt jeg har forstått kan brukes på alle de tre bakerste posisjonene (correct me if I'm wrong). I tillegg har vi fått inn løpsmaskinen Berbatovci i A-laget, og han vil garantert vokse i løpet av sesongen, og bør være aktuell hvis man desperat mangler løpskapasiteten.
Da er jeg mye mer bekymret for hva som skjer dersom/når Konè blir solgt i sommer. Konan er god nok, men jeg er veldig skeptisk til en Iversen uten backup en halv sesong. Ikke akkurat det som inspirerer ham til å ta seg ut på trening. Verken Pelu eller Storflor er 4-4-2-spisser, og Aas er neppe klar til å bli første/andrevalg på topp.
Midtstopper trenger vi, venstreback trenger vi. Gjerne en som holder bredde og kommer seg til (gode) innlegg. |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 23.02.2008 01:33 Post subject: |
|
|
I mine øyne er det bare to steder man trenger forsterkninger, og det er på stopperplass og i angrep. På back og midtbane holder det i massevis med å kjøpe backupspillere for en slikk og ingenting.
Men altså:
- Stopper med lederegenskaper som kan komplementere Demidov og er mer stabil enn Kvarme
- Spiss som er bevegelig, scorer mål og ikke trenger et halvt år på å komme i mål.
- En billig fyr til å gi Nordvik og Stoor konkurranse på backen |
|
Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 23.02.2008 01:36 Post subject: |
|
|
Tull. Vi skal ikke kjøpe noen back up spillere. Det vi skal kjøpe er klare forsterkninger. Back up spillere har vi i hope tall fra før. Vi skal jo bli et bedre lag, og ikke noe høkkert lag som vi var i fjor. Og det kommer vi til å være i fremtiden også hvis vi ikke får inn bedre spillere. |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 23.02.2008 01:40 Post subject: |
|
|
Du Stano, dette handler om å prioritere. Skal man bruke mye penger på en midtbanespiller, betyr det mindre penger til å kjøpe en stopper.
Her bør en stopper prioriteres. Jeg synes Nordvik er såpass lovende på backen at han ikke trenger en erstatter. Der behøves bare en utfordrer.
I tillegg virker det mer og mer klart at det må gjøres noe med angrepet vårt. Da faller backforsterkning enda et hakk lavere ned på prioriteringslista.
Men jeg sitter med en følelse at dette resonementet blir for avansert for Stano
Sats på Nordvik! |
|
Back to top |
|
 |
|