English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Årsmøte i RBK 2008
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 19, 20, 21 ... 29, 30, 31  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Konesseur
Veteran

PostPosted: 21.02.2008 11:21    Post subject: Reply with quote

og med hvilken basis hevder man at det er slik?
Back to top
View user's profile Send private message
Recon
Legende

PostPosted: 21.02.2008 11:29    Post subject: Reply with quote

Nils Heldal wrote:
Min rolle som betalt RBK mann på forumer osv handler om å få fram fakta. Intet mer, intet mindre – diskusjonen her tar dere. Det betyr ikke at vi ikke vil diskutere, men når vi diskuterer er vi opptatt at det skal foregå i åpent lende med folk som har navn de er født med for å si det slik.

[...]

Herlig bruk av personlig pronomen i 2.person flertall fremdeles, på ting som er medlemsanliggender. Patti Solis Doyle?

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 21.02.2008 11:41    Post subject: Reply with quote

Jeg regner med du har en respons, så jeg kan jo komme sannsynligvis noe av det i forkjøpet.

Dette årsmøtet er mer enn tidligere preget av at temaene går på spesifikke personer i styret, ikke styret som helhet, eller klubbens handlinger innen forskjellige tema. Dette går på Svendsens skikkethet som leder og medlem av styret.

Det er 1606 andre tråder i "sportslig avdeling" og "på sidelinja", dette er den eneste du har involvert deg i.

Det ble ikke aktuelt å "formidle fakta" før det begynte bli virkelig hett rundt ørene på Svendsen. Da dukka du opp og begynte med omdømmeovervåkingen din.

Du kan gjerne innbille deg at du nå jobber for klubben, men realiteten er den at du har gjort deg til en betalt part for den ene siden i et medlemsanliggende, og lik det eller ei, du vil bli lest, tolket og behandlet som en slik fra nå av. Derav Patti Solis Doyle!

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Nils Heldal
Senior

PostPosted: 21.02.2008 11:49    Post subject: Reply with quote

Jeg heier nå egentlig på Obama da.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Recon
Legende

PostPosted: 21.02.2008 11:52    Post subject: Reply with quote

Det er det vel mulig Patti Solis Doyle også gjør nå...

Back to top
Nils Heldal
Senior

PostPosted: 21.02.2008 11:53    Post subject: Reply with quote

tror hun faktisk har jobbet for ham hele tiden
Back to top
SoZo
Rutinert

PostPosted: 21.02.2008 12:02    Post subject: Reply with quote

Nils Heldal wrote:
Jeg heier nå egentlig på Obama da.

Trodde han var opptatt med en annen valgkamp jeg. Det er klart at Obama ville vært et kraftfullt navn som styreleder, men jeg synes kanskje tilknytningen til RBK og Trondheim er vel svak. Men for all del, hvis han stiller vil det iallefall bli et interessant årsmøte Wink
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 21.02.2008 12:04    Post subject: Reply with quote

Jeg anbefaler Brakka å kontakte et godt advokatkontor og klargjøre offtentlig reglene omkring frist for innsending av forslag. Med pressen til stede er det meget uheldig om denne tvisten ikke er avklart innen møtestart den 26. Februar.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 21.02.2008 12:10    Post subject: Reply with quote

Åååh, jeg tipper Vogt&Wiig er involvert for lenge siden nå. De trekker sikkert med seg en viss varakandidat fra et år eller to tilbake for å være sitt juridiske alibi. Nok en betalt part.

Back to top
bolgebah
Veteran

PostPosted: 21.02.2008 12:17    Post subject: Reply with quote

Heldal; jeg er talsmann for Kjernen, og vi har hatt flere møter med RBK utover høsten. Vi vet at klubben er innstilt på dialog, og opplever alle vi snakker med på Brakka som imøtekommende og velvillige overfor oss. Likevel sitter vi med opplevelsen av at RBK alt for ofte havner i mediesaker hvor man kommer dårlig ut, hvorpå man tar selvkritikk i ettertid - før man igjen er ute på glattisen. For få år siden ville jeg mistenkt alle feilstegene for å være resultat av arroganse og manglende vilje til å lytte til innspill utenfra. Nå får jeg mer og mer følelsen av at kompetansen på ledelse og bedriftskultur ikke er tilstrekkelig til stede. Den har knapt nok vært til stede under klubbens storhetstid, heller, men alt har blitt kamuflert av et sportslig eventyr som savner sidestykke i moderne europeisk historie. Nettopp derfor er vi så udelt positive til å få inn personer som Loktu og Benum, ledertyper klubben ikke har vært i nærheten av å kunne rekruttere tidligere. Det er slike typer som på sikt trengs på toppen, og så kan de tidligere midtstopperne og verdiivaretakerne inneha honnørvervene lenger ned i systemet. Bare på denne måten tror jeg RBK er i stand til å gjenreise sitt renommé, og det vil gjøre jobben for dere i medieavdelinga langt enklere.
Back to top
h b
Veteran

PostPosted: 21.02.2008 12:21    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Jeg anbefaler Brakka å kontakte et godt advokatkontor og klargjøre offtentlig reglene omkring frist for innsending av forslag. Med pressen til stede er det meget uheldig om denne tvisten ikke er avklart innen møtestart den 26. Februar.

kan bli et langt møte hvis du stiller, ehh, nei foresten, det var du som ikke turte å bruke eget navn det... Confused

Med den holdningen din Recon, så gidder han sikkert ikke å stille opp i så mange andre tråder her inne heller.

Christian B: du skriver mye riktig over her, engasjement er viktig, og det skal være lov å si i fra, men å kontakte 3-part i stedet for å ta kontakt med brakka synes jeg er feil. Problemet er at ingen vil stille som motkandidat, og da er det ikke noen vits med lobby-virksomhet.
h b
Veteran

PostPosted: 21.02.2008 12:28    Post subject: Reply with quote

meget bra innlegg bolgebah !
Heldal er sikkert enig i det han også, men må jo være lojal overfor arbeidsgiveren sin.
Recon
Legende

PostPosted: 21.02.2008 12:35    Post subject: Reply with quote

Rosenborg Ballklub er arbeidsgiveren, ikke Terje Svendsen. Dessverre henger du overhodet ikke med i svingene i nyansene i det vi debatterer. Heldal selv gjør det nok, og sitter nok uansett ikke og gråter i et hjørne over "mobbingen". Så jeg tror han berger greit jeg, og kan involverre seg i mange tråder her hvor litt mer fakta er nødvendig.

Back to top
SoZo
Rutinert

PostPosted: 21.02.2008 12:45    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:
jeg tror han berger greit jeg, og kan involverre seg i mange tråder her hvor litt mer fakta er nødvendig.

Freudian slip Recon ?
Back to top
h b
Veteran

PostPosted: 21.02.2008 12:45    Post subject: Reply with quote

tror du seriøst at noen i rbk ville gått ut å kritisert styrelederen i media??
så jo hvordan Eggen fikk gjennomgå når han sa han ikke hadde tillit til Tørum. Heldal klarer seg nok, men håper virkelig at de vil komme med flere faktaopplysninger her, og ikke at det blir bare pes for dem, og at det blir brukt mot dem i ettertid.
Recon
Legende

PostPosted: 21.02.2008 12:51    Post subject: Reply with quote

SoZo wrote:
Recon wrote:
jeg tror han berger greit jeg, og kan involverre seg i mange tråder her hvor litt mer fakta er nødvendig.

Freudian slip Recon ?

Haha, helst bare en tastefeil.

Back to top
h b
Veteran

PostPosted: 21.02.2008 12:58    Post subject: Reply with quote

http://fotball.adressa.no...100818.ece

Snurruås som leder av VK hjelper vel ikke ??
lerkendalstadion
Junior

PostPosted: 21.02.2008 13:04    Post subject: Reply with quote

Konesseur: full respekt for at du ønsker Svendsen ut av styret, men synes det er helt på trynet at nettopp dette er din motivasjon for å snu hver en stein for å finne prosedyrefeil fram mot årsmøtet.

En 6 + 1 konstellasjon vil gi klubben et bedre styre da man får større fleksibilitet til å få en god sammensetning, i motsetning til 5 i styret hvorav 2 må rekrutteres fra et innsnevret utvalg pga. kvoteringsregelen.

Svendsen vil bli vurdert av årsmøtet som skikket eller uskikket uavhengig av om det er 5 eller 6 personer i styret!

Det du nå holder på å dra i gang tjener ingen hensikt annet enn å skape negativ blest rundt klubben.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 21.02.2008 13:18    Post subject: Reply with quote

Jeg tror du har misforstått litt nå. Det er likefullt krav om 40% kvinner i et 6manns styre også. Og den eneste reelle forskjellen på en vara og fullt styremedlem i RBK er vel hvor lenge man er valgt for, siden varamedlemmer i styret i RBK vel har både møte- og stemmerett (noe som er litt uvanlig, men ikke noe galt i det). Dermed framstår dette forslaget til vedtektsendring som kun et forsøk på å marginalisere de to sterke eksterne kandidatene og beskytte Svendsen selv, som vel ikke akkurat kan sies å ha et flertall i VK bak seg. Altså, en vedtektsendring framfor å la VK møtes igjen. Legg så til bl.a at informasjonen om strengere lovgivning ikke kom fram til VK fra Styret, så ser man vel klart at det er en god del skitne detaljer som ikke offentligheten har fått tak i alt av ennå.

Enhver negativ blest som måtte komme nå, er en kortvarig ubehagelighet som ikke kan måles mot den langvarige styrken av å vise et demokratisk sterkt og rettmessig RBK, som er det klubben er og skal være. Det er også en medlemssak, og det er egentlig kun hva medlemmer mener, ikke andre tilhengere, som spiller en rolle der.

EDIT: trengte ikke quoten.

Last edited by Recon on 21.02.2008 13:18; edited 1 time in total
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 21.02.2008 13:18    Post subject: Reply with quote

Det er ganske enkle regler som berammer disse prosedyrene. Det tok meg 10 minutter å få full oversikt. Det er et absolutt minimum av styret å kunne disse reglene på rams, respektere disse samt utvise god skikk med hensyn til utformingen av saksliste og dagsorden generelt.

Jeg er ikke enig i at klubben er best tjent med en konstellasjon 6 + 1, tvert imot.
Back to top
Nils Heldal
Senior

PostPosted: 21.02.2008 13:19    Post subject: Reply with quote

Som sagt vi kommer til å komme med faktaopplysninger i alle tråder vi mener vi kan. Diskusjonen og tolkninger av diskusjonen på forumets prinsipper overlates til dere som diskuterer på forumets prinsipper - nemlig med nicks. Og at en forumdebatt har andre regler enn face 2 face vet vi, (og før noen hånler av engelskbruk - så er jeg halvtengelsk - så jeg har lov) På godt norsk: I'll be back.
Back to top
asf
Senior

PostPosted: 21.02.2008 13:28    Post subject: Reply with quote

lerkendalstadion wrote:
Konesseur: full respekt for at du ønsker Svendsen ut av styret, men synes det er helt på trynet at nettopp dette er din motivasjon for å snu hver en stein for å finne prosedyrefeil fram mot årsmøtet.

Feil. Fordi dette er ganske enkle saker. Og klarer de ikke å oppfylle enkle regler som dette så kan man jaggu stille spørsmål med resten av kompetansen. Det å oppfylle NIFs og RBKs egne lover er det jo en selvfølge at et styre skal gjøre. Brytes disse kan jo i værste fall vedtakene i etterkant erklæres ugyldig og nytt årsmøte må avholdes... IKKE heldig, og derfor må man sørge for at alt går rett for seg.

Dessuten er det et annet veldig viktig argument: Likhet for loven. Hadde du syns det var greit om et av de politiske partiene ikke fulgte loven under en valgkamp? "De høye herrer" SKAL IKKE ha noen fordeler i forhold til "Jørgen hattemaker".

Quote:
En 6 + 1 konstellasjon vil gi klubben et bedre styre da man får større fleksibilitet til å få en god sammensetning, i motsetning til 5 i styret hvorav 2 må rekrutteres fra et innsnevret utvalg pga. kvoteringsregelen.

Hva med situasjoner hvor 2 eller flere av styremedlemene er bortreist? Travle karer (og kvinner) dette her...

Dessuten fungerer det i Rosenborg på den måten at varamedlemmene i Rosenborg faktisk har full møte- og stemmerett. I alle fall er det slik jeg har forstått det. Dermed holder ikke argumentet du gir. Det blir uansett 5 menn og 2 kvinner som vil stemme når det er et fulltallig styre.

Derfor er også kranglingen fra sør-trøndelag idrettskrekts fryktelig pirkete. Varaplass i Rosenborg betyr i praksis egentlig bare at man kun velges for et år.

Quote:
Det du nå holder på å dra i gang tjener ingen hensikt annet enn å skape negativ blest rundt klubben.

Sterkt uenig! Konessur: Fortsett med den gode jobben! Det er ikke reint få som setter pris på jobben du gjør!
Back to top
h b
Veteran

PostPosted: 21.02.2008 13:44    Post subject: Reply with quote

asf er vel opprettet av konesseur for å få litt støtte Wink

det er sikkert enkle regler når man kan det, men det er vel ikke kompetanse på møteinnkalling ol vi har som høyeste kritterier for utvelgelse av styre.
Skal vel ikke se bort fra at en sekretær har fått oppgaven. Svendsen har ansvaret, men tror nok dette blir flisespikkeri, og ikke noen avskjedsgrunn. I verste fall på årsmøtet flyttes en uke, big deal...?

De høyere herrer, altså politikerne har mye flere fordeler enn oss andre, sånn er det bare, (at de f.eks har opptjent full pensjon etter 8 år på stortinget).

Skal vi få svendsen ut må vi sørge for å få riktige personer inn i VK, slik at han ikke blir valgt neste gang.
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 21.02.2008 13:53    Post subject: Reply with quote

h b: Nå er du så på jordet at det er vanskelig å ta deg seriøst. Det virker som du ikke har satt deg inn i saken. Dette dreier seg ikke bare om møteinnkallelsen, men om utforming og håndtering av saker rundt dagsorden, lovendring, valgkomiteen og mye mer.

Og "flyttes en uke"? Man flytter ikke bare et slikt møte. Tidspunkt for årsmøtet skal ut senest en måned før møtet.

Evne til kritiske spørsmål er bra, det er det som gjør oss bedre. Dessverre er Svendsen uenig i dette. Fortsett ditt grundige arbeid, Konesseur.
asf
Senior

PostPosted: 21.02.2008 14:05    Post subject: Reply with quote

h b wrote:
asf er vel opprettet av konesseur for å få litt støtte Wink

*Hum, kremt* Registrert: 06.09.2002.

Over 5 år før deg lillegutt.

Quote:
I verste fall på årsmøtet flyttes en uke, big deal...?

Å hjelpemeg. Det er ikke særlig bra om en eller annen (trenger ikke være noen herfra) "anmelder" et vedtak på årsmøtet til NIF og de kjenner årsmøtet (eller den konkrete saken) for ugyldig. Det er særdeles uheldig, og DA snakker man om dårlig publisitet for klubben da.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 19, 20, 21 ... 29, 30, 31  Next
Page 20 of 31

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb