English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Fiorentina - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 9, 10, 11  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
moomoo
Veteran

PostPosted: 18.02.2008 13:28    Post subject: Reply with quote

Er det noen som vet hvor man kan få kjøpt Fiorentinadrakter i norge?
Vi er en gjeng som har startet et bedriftslag og etter avstemning om draktsett kommet frem til at vi ønsker Fiorentina sine.
(Grunnen til ikke å ha RBK er at laget har folk fra hele landet, og ikke alle er storfans av klubben i mitt hjerte)?

Er vel Lotto som har draktene.

Ellers vil jeg gjerne si at jeg tror vi KAN slå Fiorentina borte. Om Vi klarer å skape nok offensivt spill så er det muligheter. Så Kampen til Fiorentia i helga og må si at de er ikke uslåelige. Men vi må tørre og angripe samtidig som at vi må flytte føttene og ha en god porsjon hell med oss.

GO RBK!
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende

PostPosted: 18.02.2008 13:42    Post subject: Reply with quote

Nor-contact i Trondheim selger en del italienske drakter, bla Fiorentina.
Back to top
goggen
Junior

PostPosted: 18.02.2008 16:50    Post subject: Reply with quote

Warrick Brown wrote:
Jeg er av en eller annen grunn optimist før denne kampen. Nå har vi fått litt verdifull kamptrening, og hvis vi overrasker med en tidlig scoring kan Fiorentina bli nervøse.

Jeg tror og håper at Rambo får gutta til å gå ut offensivt. Vi MÅ ta sjanser i denne kampen. Er vi heldige får vi mange frispark i Saparaposisjon.

En annen ting jeg håper er at Konan starter i stedet for Iversen.

ROSENBORG! ROSENBORG! ROSENBORG!
Enig! Jeg har også skiftet fra total pessimisme til en saklig optimisme. Får vi det første målet(helt avgjørende), så kan vi absolutt ta dem. Med Didi inn fra start, som han skulle vært sist også, og Tettey på midten vil vi nok fremstå mye hvassere enn sist. Nok en treningsuke under gode forhold er heller ikke å kimse av. Smile
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 18.02.2008 18:58    Post subject: Reply with quote

http://fotball.adressa.no...100634.ece

Etter testene så ser det ut som Tettey rekker kampen Smile
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 18.02.2008 19:17    Post subject: Reply with quote

hurra!! RBK nå tar vi dem!
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 18.02.2008 19:32    Post subject: Reply with quote

Med Tettey på plass ser alt mye lysere ut, men jeg kan ikke fri meg fra tanken at selv om det er opplest og vedtatt at vi trenger forsterkninger i forsvaret, så er det de lengst fremme på banen som ikke er gode nok, verken til avansement mot Fiorentina eller til Tippeligaseier.

Jeg har følgende store tvil til laget:

- Er Marek Sapara den offensive playmakeren/nøkkelpersonen vi trenger? Det er veldig lenge siden han har imponert meg veldig nå, og de middelmådige kampene blir flere og flere. Samtidig bidrar han lite defensivt i sin nye rolle.

- Er Youssuf Koné god nok til å være en av spissene våre? I de fleste tilfellene får vi ballmist etter at ballen blir sentret til ham, og han er ikke så effektiv foran mål som det blir påstått.

Når så Konan blir brukt feil og Steffen Iversen ikke er i form blir det litt tynt fremover, fordi vi nesten konsekvent får ballmist når ballen kommer til de som har hovedansvaret for å skape noe fremover.

Jeg skulle gjerne sett Konan på plassen til Sapara og Iversen/Storflor som spisspar. Dette gir oss flere offensive muligheter enn nå, der alt blir litt forutsigbart og statisk.

Sapara syns jeg har spilt så dårlig i så lang tid nå, mens Konan har vist positive tendenser, at jeg vil se Konan på den plassen han imponerte i Afrika. Offensiv midtbane/tilbaketrukket spiss.

Hvis det blir slått ball mot Iversen, er Storflor vår bestemann til å gå i bakrom. Den dimensjonen får vi ikke med Koné eller Konan som spiss.

I tillegg kan Konan spille ballen mot Storflor som trekker mot en av vingene, mens Konan selv springer inn i feltet for å angripe målet sammen med Steffen Iversen. Storflor får da ansvaret for selv å slå innlegg eller doble med en offensiv back. Dette får vi heller ikke til med Koné/Konan, da begge trekker mye inn mot midten og ikke er noen typiske innleggsspillere/vinger.

Den beste innleggsfoten vår har muligens Sapara, og for å komme i de posisjonene oftere tror jeg han passer bedre som indreløper. Men da må han ta et mye større ansvar defensivt i tillegg.

Mitt lag vil dermed se slik ut foran kampen på torsdag:

Jarstein
Stoor - Kvarme - Demidov - Nordvik
Tettey
Skjelbred - Sapara eller Traoré
Konan
Iversen - Storflor

Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 18.02.2008 19:36    Post subject: Reply with quote

Et av de beste forslagene jeg har sett hittil, selv om jeg personlig fortsatt mener at Sapara er vår beste offensive midtbanespiller.

Mye av årsaken til Storflors forfall er måten han blir brukt på. Han er mildt sagt elendig på små flater. Men vokser stort når han får løpe rundt i store åpne rom. Det er derfor han alltid har prestert bedre i CL enn i Tippeligaen
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 18.02.2008 19:43    Post subject: Reply with quote

Med Kone inn istedenfor Storflor så liker jeg oppstillinga. Kan ikke bruke Kones manglende målscorer-egenskaper som argument for å sette inn Storflor. Jeg har ingen som helst tro på at Storflor vil kunne score mer enn Kone i løpet av en sesong.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 18.02.2008 19:47    Post subject: Reply with quote

Koné manglende målscoreregenskaper er da heller ikke blant hovedargumentene jeg bruker. Det som er avgjørende er:

- Koné går ikke i bakrom
- Koné mister som oftest ballen når han mottar den
- Koné søker seg hovedsaklig inn sentralt i banen

MÃ¥ lese litt vet du, 1972 Miami Dolphins, ikke bare skumme Wink
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 18.02.2008 19:54    Post subject: Reply with quote

Likte dette fra artikkelen om kampen, Ã…smund:
Quote:
Derfor trengs det minst to bortemål for å avansere til 4. runde, hvor Everton venter vinneren.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 18.02.2008 19:54    Post subject: Reply with quote

Leste hele innlegget ditt jeg Wink Liker ikke ideen om å sette inn Storflor istedenfor Kone. Kone er en spiller som scorer på bestilling når han er i fomr, og jeg har stor tro på at han vil være i form til seriestart. Uten skader og i form vil jeg tro Kone er i stand til 20+ mål iløpet av sesongen. Det tror jeg aldri Storflor vil være i nærheten av. Å selv om man kanksje får noen flere innlegg som kan føre til Iversen-mål med Storflor på banen, så vil det også være en kraftspiss mindre for forsvarere å holde styr på, noe som sannsynligvis vil føre til færre Iversen-mål. Kan egentlig ikke se så mye positivt med Storflor som spiss.
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 18.02.2008 20:22    Post subject: Reply with quote

I Firenze vil vi få en del rom. Og i mine øyne så vet hverken Koné eller Iversen hva bakrom er.
Er derfor jeg har litt sansen for forslaget til Brady. Men aller helst vil jeg se Koné og Konan som spisspar på torsdag. Les innleggene mine Juventus-stil-debatten, så kan dere finne argumentene.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 18.02.2008 20:42    Post subject: Reply with quote

Jeg liker ideen om å ha en bakromsspiller på banen, men vi kan ikke sjanse på at Storflor har en av årets to gode kamper akkurat på torsdag. Konan viste mot HIF at han vet hva et bakrom er så jeg vil satse på Iversen og Konan på topp. Helt enig i at Sapara ikke har vært mer enn middels det siste halve året, men hans dødballegenskaper gjør at han må være på banen. Jeg ser også fordelen ift crosser med å ha Sapara på indreløper, og dette er noe vi kan eksperimentere med. Mot Fiorentina tror jeg likevel jeg vil velge Ciljans løpskraft på indreløper. Mao:
Jarstein - Stoor, Kvarme, Demidov, Nordvik - Skjebred, Tettey, Strand/Traore (de får sloss om det) - Sapara - Iversen, Konan.
Back to top
Katalysator
Veteran

PostPosted: 18.02.2008 23:37    Post subject: Reply with quote

Henning for President!
"A talented youngster from Slovakia or Norway, once doomed to slog out his career in Košice or Trondheim with occasional appearances on his national team, could now hope to play in the big leagues." - Tony Judt, Postwar
Back to top
eporkg
Proff

PostPosted: 18.02.2008 23:54    Post subject: Reply with quote

enig!
Back to top
stjørdaling
Senior

PostPosted: 19.02.2008 01:11    Post subject: Reply with quote

Hva med Pelu som bakromsspiss?
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Juch
Veteran

PostPosted: 19.02.2008 12:50    Post subject: Reply with quote

Henriksen velger defensiv trygghet

Rune A. Jarstein

Fredrik Stoor - Bjørn Tore Kvarme - Vadim Demidov - Andreas Nordvik

Roar Strand - Alexander Tettey - Per Ciljan Skjelbred - Abi Traoré

Marek Sapara

Yssouf Koné
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 19.02.2008 12:55    Post subject: Reply with quote

Litt vel defansivt når vi trenger 2 mål for å ha håp om å gå videre. Ville også vurdert å bruke Konan framfor Strand i den brukte formasjonen og flyttet Sapara ned i Strands posisjon.
Back to top
Trondheim
Veteran

PostPosted: 19.02.2008 13:13    Post subject: Reply with quote

Hei.. Vis jeg bestiller billetter til Fiorentina - Rosenborg på rbk.no. Får jeg biletter ved kjernen da? Må jeg fikse fly og hotell selv?? åssen er detta?
Back to top
andreasb
Senior

PostPosted: 19.02.2008 13:25    Post subject: Reply with quote

Ja, alle Rosenborg-supporterane blir samla på ett felt. Du må fiksa fly og hotell sjøl. I den forbindelse kan du sjekka ut "Tur til Firenze"-tråden som ligger under "På sidelinja". Billige hotell finner du blant anna på hotells.com.

Du begynne å få det litt travelt i såfall, då salget av billettar gjennom Rosenborg avsluttes kl 15 i dag. Kanskje mulig å få tak i billettar seinare, men då må du nesten ta kontakt med de.
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 19.02.2008 13:28    Post subject: Reply with quote

Tja, dette laget kan kanskje være lurt å kjøre mot Fiorentina. Men er Kone i form da. Han kan kanskje holde litt på ballen til de andre kommer opp. Savner likevel en skikkelig god kontringsspiss i denne formasjonen. Konan har tydeligvis ikke tillit i trenerkorpset.
Back to top
Trondheim
Veteran

PostPosted: 19.02.2008 13:36    Post subject: Reply with quote

Har noen et hotell og anbefalle? Hva heter byen vi skal lande i?
Back to top
Roamer
Veteran

PostPosted: 19.02.2008 13:37    Post subject: Reply with quote

Håpløst at Konan ikke starter, med tanke på hans siste kamper, da spesielt mot Fiorentina, så burde han stått foran mange i køen. Han er en allsidig fyr.
senador
Legende

PostPosted: 19.02.2008 13:41    Post subject: Reply with quote

Med den denfensive taktikken der kommer vi aldri til å skape sjanser. Vi har ingen fart på kantene så det betyr lange, håpløse baller til Kone som står helt alene mot 4stykker. 99% sikkert vil Mutu skåre 1-0 uansett, så vi kan like gjerne satse offensivt.

Hvis Pelu er rask, kan han spille sammen med Konan. Iversen er ikke i form og Kone er en for dårlig spiller. Godt å se Tettey tilbake i trening, men etter min mening er han ikke i form rett etter skade og vil slite mot Fiorentina.

Last edited by senador on 19.02.2008 13:43; edited 1 time in total
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 19.02.2008 13:43    Post subject: Reply with quote

Ble skikkelig skuffa når jeg så lagoppstillinga til Rambo nå. Ikke bare virker det som vi skal forsvare oss til et hederlig tap, men han ignorerer selvfølgelig Konan nok en gang. Kjenner at jeg er skikkelig glad for at vi får inn en ordentlig trener snart.

Laget mitt er det åpenbare:

Jarstein
Stoor Kvarme Demi Traorè (Nordvik)

Strand Tettey Skjelbred

Sapara

Konè Konan

På denne måten får vi tilbake de gode relasjonene på venstresida mellom Traorè, Tettey og Skjelbred, mens vi stiller med nok folk foran ballen til at vi kan angripe og skape et par sjanser. Vil heller tape denne kampen 1-3 etter litt hawaiitendenser og 5-9 i sjanser enn 0-1 og 0-3 i sjanser.

Og til alle de som fortsatt begynner med Steffen Iversen på laget i bortekampen:

Ta dere en skikkelig stor bolle. Hva må til, liksom?
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 9, 10, 11  Next
Page 2 of 11

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb